Elise, hier ging flesje in 1x goed. alleen vanacht had hij geen zin om de speen goed te pakken dus kwam niets uit. denk te moe voor een fles, vind hij de tiet toch makkelijker. Devilschase, een vermoord iemand leuk? snap wat je bedoeld hoor ! maar je moet denk wel goed de knop om kunnen zetten om dat soort dingen niet mee naar huis te nemen. Lindaa, Kan idd zijn dat ze niet iedere dag poepen, omdat ze alle voedingstoffen gebruiken en er dus geen afvalstoffen meer zijn.. Levi is nu helemaal goed gekeurd voor de gehoortest vorige keer was rechts niet goed en nu wel.
@kristell opa? mijn man heeft het flesje gegeven. of mis ik nou iets wat ik zelf gezegd heb. ben vergeten om het over het kolven te hebben. Ik denk dat ik het nu wel een beetje heb gevonden. ik kolf de borst die ik niet geef ongeveer 5 tot 10 minuten. krijg dan nu ongeveer 50 tot 60 cc Vandaag bij het cb geweest gio is 4075 gr dus 100 gr aangekomen in 1,5 wk. Dat is niet veel, maar hij is wel tevreden. De arts zei zolang hij goede plas luiers heeft en alert is als hij wakker is is er niks mis mee. hij komt nu regelmatig om de 4 uur ik mag hem eventueel wakker maken voor een extra voeding, maar soms is hij echt niet wakker te krijgen. En de arst zei dat de kans heel klein is dat hij meer drinkt als hij 7 tot 8 keer per dag komt. waarschijnlijk drinkt hij dan net zoveel alleen in kleinere getallen. we zullen zien. ga volgende week dondersdag nog ff een keer wegen en dan die week daarop weer naar de wijkverpleegkundige. vannacht na de flesvoeding heeft hij wel 6 uur geslapen. heerlijk en toen weer om de 4 uur. dus voel me nou wel aardig goed. Mijn vriendin komt straks gezellig om mij een beetje te helpen.
Ik heb zojuist even het CB gebeld, maar ze zeggen tegen mij dat het niet verontrustend is als ze 3 dagen niet gepoept heeft (vind ik wel!) ze zeggen dat de darmen nog zo erg in ontwikkeling zijn dat dit gepaard gaat met veel kramp! (en ik vertelde ze ook nog wel dat ze normaal 1x in de 2 dagen poept en dan lang niet zo huilerig en hangerig is als de laatste 2 dagen!)Ook vertelde ik dat cinababy nu helemaal geen effect op haar heeft! maar volgens hun hoefde ik me geen zorgen te maken! dat de ontlasting nu niet vrij komt was niet zo erg want het komt wel en dan gepaard dus met veel pijn.. :-k kan n niet echt zeggen dat ik dit geweldig nieuws vind en het helpt mij ook niet echt.. ik moest maar een badje doen, of een warme handdoek op haar buik! (terwijl ik ook al zei dat dit niet helpt!) nou ik wacht vandaag nog af, en anders hang ik morgen weer aan de telefoon!
hmz, nou michelle dus niet! die 1x in de 2 dagen.. en dit is wel normaal volgens de kraamverzorgster en CB..
Poepen: Demi poept 2 keer per dag. Ik moet morgen naar de huisarts omdat ik in eens heel veel bloed verlies van onder. Ik ben midden in de strip van de pil en op eens verlies ik ontzettend veel bloed. Het loopt er echt uit als ik van liggen ga zitten of van zitten ga staan. Het is heel erg dun (niet normaal als bij ongesteld zijn wat dikker). Volgens de vk kan het niet een ongesteldheid zijn, maar zou het ook een beetje laat zijn voor een inwendige bloeding. Dus ben benieuwd wat het wel is.
Hallo allemaal, Poepen: Sara poept eens in de 2 dagen. Luier vol en ook gewoon smeerbaar, dus niet hard. Ze krijgt ook flesvoeding. Cinababy: dit werkt niet bij alle baby's, dus als je het idee hebt dat het niet werkt, zou je over kunnen stappen op iets anders. Cinababy werkte bij Sara ook niet. Wij hebben nu Sab Simplex en dat werkt top. Slapen: Sara slaapt altijd in haar eigen bed. Nooit in de box, bak of bij ons. Als ze in de box na het spelen in slaap valt of begint te jengelen, dan gaat ze hup naar bed. Staat ook in het boekje van Ria Blom. Zij adviseert dat kindjes altijd op dezelfde plek dienen te slapen, anders weten ze niet welke plek ze met slapen moeten associeren. Vermaak: Ik leg Sara na de fles ook tussen mijn benen, kan ze lekker kijken. Daarna nog even in de box of wipstoel, zodat ze daar kan spelen. Wil wel nog een mobiel kopen want ik denk dat ze wel toe is aan wat beweging en/of geluid. Volgens Oei ik groei zit Sara nu in een sprongetjesfase en dat kan ik wel merken. Heeft veel meer behoefte aan knuffelen. Ook herken ik dingen die in het boek staan omschreven. Leuk dat dat zo klopt. Groetjes!
Ha meiden Lindaa: Fenna poept ook maar om de dag, en dit is volkomen normaal voor flesvoeding zeiden ze vanmorgen nog bij het CB. Zij heeft ook al eens gehad dat ze 3 dagen niet had gepoept, bij haar hielp ook niks, het kwam gewoon ineens. Soms wil de tummytub helpen, omdat ze dan weer in die houding zitten en het meest ontspannen zijn, dat advies kregen wij. Vermaak: Fenna verveelde zich ook al vrij snel, dus ze ligt nu wat vaker op het speelkleed, en dan slaat ze echt al naar die figuurtjes, zo schattig. Ook de wipper vind ze erg leuk, dan kan ze een beetje rondkijken. Ik wist echt niet dat dat niet zou mogen, trek m er ook lekker niks van aan Ze slaapt ook gewoon in de box hoor Parr en Inge, ik trek me echt niks aan van die regels, ik ben zelf ook groot geworden haha! CB: Wij zijn vandaag geweest, toen Fenna geboren werd woog ze 3200 gram en nu na 3,5 week 3910 gram Whaha dikkerdje dap! Zo als dat kleine varkentje zo wakker is gaan we even boodschappen doen. Vanavond gaat ze voor het eerst logeren, spannend! Wij gaan lekker een avondje de stad in, het is hier Leidens Ontzet (van de hutspot haha) dus groot feest door de hele stad Vind het wel moeilijk om haar weg te brengen maar heb alle vertrouwen in mijn moeder, en heb ook wel weer zin in een avondje uit samen XXX
Ik snap inderdaad wel dat het allemaal in de boekjes staat, maar ik luister veel liever naar mijn gevoel. Julian slaapt prima in zijn bed, hoeft niet te huilen ofzo. Alleen 's ochtends vroeg wil hij niet meer slapen in bed, maar bij mij liggen. Dan zou ik volgens de regels hem eerst zoveel minuten moeten laten huilen en hem niet bij me mogen leggen geloof ik. Nou ik vind het prima dat hij dan even lekker bij mij wil liggen. Het is ook de enige manier dat ik even kan doorslapen, want ik heb mijn slaap nog keihard nodig! Hij valt dan op mijn borst in slaap en wel voor 2 uur ofzo! Heeerlijk.. precies de uurtjes die ik nodig heb Mijn buurvrouw kon ook haar kindjes niet laten huilen, ook al moest dat volgens de boekjes wel. Haar kinderen zijn er prima uit gekomen en verre van verwend of vervelend. Dus het zal allemaal wel goed komen, óók zonder de boekjes! Overitgens vind ik "oei ik groei" ook super! De fases zijn inderdaad heel erg herkenbaar!
nou de hormonen zijn hier weer goed bezig. heb woorden gehad met hubbie en kan nu wel janken. ging er alleen om of hij een telefoontje wilde doen voor de opvang omdat ik er 3 weken mee bezig ben en er echt moe van wordt. nou moet ik zeggen dat hij al een paar dagen lekker moppert, vanaaf maar eens een goed gesprek houden. ons kleine meisje wordt al weer wakker dus weer etenstijd. xxxxxxxxxxxxxxxxx
nee idd bah, julia is toch nog even in slaap gevallen.maar ga wel de bank opzoeken, kom straks nog ff kijken. xxxxxxxxxxxxxx
Tinkerbel: logeren! spannend.. oef daar ben ik nog niet aan toe hoor! Goed dat ze zo is gegroeid Jannes: Ha! Jij doet het dus wel helemaal volgens de boekjes Prima hoor, als het je een goed gevoel geeft moet je het ook lekker doen Sara dus ook in haar sprongetje bezig! Ik had het gevoel Julian gisteren ook, hij was ontroostbaar en moest de hele dag drinken en bij me zijn. Dreames: oef wat vervelend. Ik hoop dat het niets ergs is. Suc6 bij de dok. Lindaa: hier borstvoeding, kan je niet helpen dus Wat naar dat CB zo raar reageert.. niet echt het gevoel serieus genomen te worden zo, of wel? Parr: die foto's met de spiegelreflex zijn echt mooi! Ik kom gauw langs, dan kan je Julian ook zo mooi op de kiek zetten Kaatje: wat fijn dat de test nu goed was!! Geruststelling
Wauw.. ik weet niet wat me overkomt! Julian heb ik rond half elf de laatste keer borst gegeven, toen tijdje in de box gelegd, tijdje geknuffeld en in bed gelegd en nu slaapt hij nog! Hij wordt vrijwel elke 3 uur wakker en nu is hij al bijna 4 uur verder! Ik heb inmiddels een fimpje kunnen maken, wat best veel tijd kost, wist niet dat het al zo laat was! Ik ga hem zo op YouTube zetten, zal de link ook hier neerzetten
hoi hoi, Femke is weer prima opgeknapt. Ze zit weer lekker in haar velletje! @Ingeltje, heerlijk he vier uur er tussen, Femke is vandaag ook goed op weg. Heeft er ook al twee keer vier uur tussen gelaten! @Anno, dikke knuffel meid! @Tinkerbel, super dat Fenna zo goed gegroeid is! Geniet van jullie avondje samen uit! @Jannes, grappig dat Sara de sprongetjes via het boekje heeft.... @Dreames, jeetje dat is schrikken. Succes bij de huisarts! @Lindaa, niet echt goed geholpen door het cb he...vervelend hoor. Inderdaad anders morgen gewoon weer aan de telefoon hangen. Succes! @Elise, zo lang Gio tevreden is en goede poep en plasluiers heeft is het prima toch! Mooie foto's meiden!
Hallo dames! Tjee Dreames wat vreemd van die bloeding... Hopelijk is er snel duidelijkheid over. Heb je ook pijn? Hier alles goed. Isis en ik zijn vandaag voor het eerst samen op stap geweest, bij opa en oma (mijn ouders, wonen 8 km verderop) op bezoek. Dat vonden ze natuurlijk geweldig! En Isis heeft zich voorbeeldig gedragen. Vanmorgen heb ik haar in mijn eentje in bad gedaan. Best spannend, maar het ging hartstikke goed. Isis vind de box trouwens nog niet echt leuk. Als ik haar daar in leg, of het nou voor of na een voeding is, zet ze een keel op. Als ik haar dan in haar wieg leg (als het na een voeding is) of aan de borst, is ze zo weer stil. Wel kan ze op schoot, bij mij of bij iemand anders, heel geinteresseerd om zich heen zitten kijken naar de wereld. Leuk! Vannacht heeft ze vijf uur tussen twee voedingen geslapen. Wauw! Daarna kon ze wat moeilijk in slaap komen dus ik dacht: ik probeer de speen nu maar eens (had hem al een tijdje klaar liggen voor haar maar ze had hem nog niet echt nodig), maar daar moest ze niks van weten. Hopelijk is dat geen voorbode voor hoe ze uit de fles gaat drinken Ze heeft wel af en toe haar duimpje gevonden, ziet er zo schattig uit! Ik heb zelf ook als kind hartstochtelijk geduimd (tot mijn twaalfde ofzo!), en er niks aan over gehouden, dus ik vind het wel prima zo! Ze lijkt te reageren als we haar op schoot hebben en haar naam roepen, het lijkt of ze dan gaat lachen. Is nog wel erg vroeg he, of niet? Groetjes Azeb