September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Daar zijn wij ook heel makkelijk in hoor.
    Wil idd ook niet zo'n kind dat op verjaardagen de hele tijd kwijlend boven de tafel hangt

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    oh echt precies zoals mijn sfamilie in Marokko :D alleen ging het toen niet over eten, maar wel over het 'pakken wat je wilt'. er stond een soort servies op een laag tafeltje en Rayyan stevende er op af en wilde een paar glazen pakken en later nog wat bestek. dus hij graait naar een paar vorken en ik zeg dat het niet mag. svader: ach laat hem toch. en later weer wilde R een glas pakken, ik: nee! svader: laat hem toch pakken wat hij wil. ik: pakken wat hij wil? dat is toch geen opvoeding, pakken wat je wil? svader kijkt me een beetje geschrokken aan: oh eh, sorry :)
    arme man was helemaal van z'n apropos dat ik zo 'assertief' was. dus ik zei maar een beetje lacherig dat het een grapje was. maar we wisten allebei wel dat het niet zo was :) :D dus daarna zei niemand meer iets als ik Rayyan verbood om wat te pakken.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Daar hebben wij beetje middenweg in. Hij hoeft niet altijd toe te kijken hoe wij allemaal lekkere dingen naar binnen werken, dus soms krijgt hij ook gewoon een koekje.
    Maar dat krijgt hij dan al tegelijkertijd dat wij een koekje pakken tijdens het "koekjesmoment".

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is hier ook niet zo dat Levi niets mag, maar we waren bv vorige week bij verjaardag van svader. Daar kreeg hij van mij 3 hapjes taart en daarna is het klaar. Wordt hij boos op mij, dus gaat naar Ferry. Ferry zegt ook nee. Gaat hij het bij smoeder proberen en die vind het dan weer zielig. Maar mocht echt niet van mij.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, oww op die manier. Nee dan laat ik em ook gerust brullen!

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ook wij zijn even gauw naar de winkel geweest. Ik merkte dat ik toch nog niet helemaal in orde was, duizelig enzo.

Freesia wij laten de box nog even staan voor de momenten dat ik even gauw boven iets moet doen, of bijvoorbeeld de afwas. Kyano vindt het dan ook best leuk voor een kwartiertje.

Missy oh wat leuk een zoontje voor jouw vriendin! Aparte naam (niet zo mijn smaak)

Koekjes / snoep: als wij tijdens een bezoek snoepen van een koekje of taart geef ik Kyano ook altijd een klein stukje. Hij krijgt niet veel maar mag zeker altijd proeven. Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen om lekker te smikkelen terwijl hij zielig toe moet kijken. Maar dat moeten natuurlijk geen grote porties worden.
    Maar ik snap de reactie van Jannes en Pisum wel; mijn smoeder is precies hetzelfde!!
    Jannes maar houdt je smoeder zich dan wel aan jullie regels als zij een dagje oppast? Dus dan geen koekjes?

Kaatje doe maar lekker rustig aan meid!

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Wupje: Sara mag wel een koekje hoor, maar geen dikke speculaas net na haar boterham en de dag nadat ze 2x heeft overgegeven. En als wij dan nee zeggen, is het nee. Dramatische tranen of niet. Ze moet gewoon leren dat ze niet altijd krijgt wat ze wil.

Ik heb bijvoorbeeld geen vaste snoepmomenten. En als zij dan al wat gehad heeft (of net heeft gegeten) en ik zit wel wat te eten, dan moet ze leren dat zij dan niet automatisch ook krijgt.

Smama houdt zich tijdens het oppassen wel aan de regels, omdat ze weet hoe strict wij daarin zijn.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Net even geregeld dat ik lekker 28 december vrij ben! Heerlijk, kunnen we kijken voor een midweekje weg als hubbie zijn bedrijf ook dicht is die periode. :D
    Heb dus een lekker vooruitzicht, hoef dan alleen de 21ste en de 4e te werken want zowel kerst als nieuwjaarsdag valt op een vrijdag!

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Gisteren waren we bij mijn ouders. Vraagt mijn moeder: mag Jill dit? En houdt een zak kroepoek omhoog.
    ;) Waarom? Was mijn vraag.
    Hele discussie waarom ik het niet nodig vind en of ik kroepoek dan zie als snoep of slecht :(
    Jill heeft hier heus wel eens een kroepoekje op als we Oosters eten. Maar waarom kroepoek gewoon zomaar gegeven zou moeten worden, beats me. Toen kreeg ze een soepstengel :D

Mijn ouders doen ook nogal royaal met snoep bij mijn neefje van 5 vinden wij. We zullen er binnenkort eens met ze over praten. Dat wij hele andere opvattingen daarover hebben. Nou hebben ze wel door dat wij 'streng' zijn maar toch.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lekker Missy.
    Ik moet even uitzoeken wanneer de sint aankomt hier in het dorp en hopen dat ik vrij kan krijgen. Vind ik wel leuk om met Levi heen te gaan

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind kroepoek ook geen gezond tussendoortje hoor. Is hartstikke vet

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    is kroepoek echt vet? het zijn toch gewoon garnalen? of is het dan vet wat daar omheen zit? :(

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik denk omdat het net als chips in vet gebakken wordt.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ga afsluiten en zo lekker met de bus naar huis!
    En dan lekker spaghetti eten met mijn kerels en vanavond heb ik een spannende date met hubbie hihihihi.. ;)
    Fijne avond meiden!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Have fun !

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo mijn snijvoorbereidingen voor het koken zijn klaar. Eten vanavond provencaalse groenteschotel :p dus net even de paprika, courgette en champignons gesneden dan met kip en aardappeltjes hmmm ik krijg nu al honger. Ik ben benieuwd wat Kyano ervan vind :)

Jannes ik geef je wel gelijk hoor! Als Kyano idd net zijn boterhammen op heeft en hij is de dag ervoor niet in orde geweest zou hij ook niet gelijk weer koekjes krijgen. Ik gaf eigenlijk meer aan hoe wij over het algemeen met snoepen omgaan. Verder moet ik Kyano ook vaak een halt toeroepen en dat vindt hij ook niet altijd leuk ;). Bijvoorbeeld als wij frietjes eten, krijgt hij eerst zijn eten en mag daarna ‘meesnoepen’ van de frietjes maar tot op een bepaalde hoogte. Als het aan hem ligt, smikkelt hij zo nog een compleet bordje frietjes naar binnen :$. Daar doen we dus niet aan mee. Dan kan hij ook wel eens heel erg overdreven gaan huilen......tsja het arme kind krijgt ook niks te eten :D

Freesia pff ook al zo’n last met je steeds moeten verdedigen waarom niet. Ik vraag me af of wij later ook zo erg worden :(

Missy oh lekker een midweekje weg! Wij hebben eigenlijk nog niks gepland. Veel plezier met je date :D

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    *komt even aangewaaid... *

Koekjes Jaimy krijgt hier 1 pakje koekjes op een dag ( zitten vaak 2 koejes in ) deze krijgt ze verdeeld over de hele dag. ( de en ekeer wel de andere keer wil ze er ma 1 ) Maar ook hier moet ze leren dat als er iets op tafel staatze daar niet aan mag komen en als wij nee zeggen het ook nee is.
    Moet zeggen dat het redelijk goed gaat , wees nou eerlijk als er een schaal met lekkere dingen op tafel staat is het wel moeilijk om daar vanaf te blijven ;) :p :D

Missy Veel plezier vamavond ;)

Meiden bedankt voor het stemmen !!

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hmm ik weet nooit zo goed wat ik moet doen als Kyano in de middag lang slaapt. Hij ligt er vanaf 15.30 in en slaapt nog. Gisteren heeft hij ook tot iets na 17 uur geslapen en was om 19.30 echt alweer doodmoe. Dus dan heeft hij zijn slaap ook echt wel nodig. Maar ik ben altijd bang dat als ik hem te lang laat liggen hij pas na 20 uur moe is en dus morgenvroeg niet uitgeslapen om 6.30 ;)
    Ik wacht nog 10 minuutjes en dan ga ik hem maar wakker maken.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, hier gaat Levi ook nog wel eens om 17.00 uur/ half 6 slapen> Dan is hij zo moe dat ik weet dat avondeten ook niets wordt. Leg hem dan op bed en maak hem rond 19.30 wakker voor zijn eten.
    Hier gaat Levi eigenlijk altijd naar bed als hij moe is. ongeacht hoe laat het is

Deel Deze Pagina