Ons weekendje was echt super relaxed..heerlijk even bij kunnen komen lekker geshopt voor onszelf..lekker uiteten geweest enz. Kids hebben het ook goed gedaan bij opa en oma en ook Jenna vond het allemaal prima, het was tenslotte toch haar allereerste logeerpartijtje Fijne avond!
@ MamaSonja: fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad. En ook goed om te weten dat het logeren zo goed gaat. Voor herhaling vatbaar dus!
Hallo meiden!! Hier niet zo veel nieuws. Alles gaat prima. Isis was vanmorgen (voor haar doen) vroeg wakker: rond half acht. Toch tot ruim na twaalven wakker gebleven. Dat kwam ook wel goed uit want mijn smoeder ging vanmiddag oppassen want mijn man moest leren. Daar slaapt ze altijd een stuk minder dus was vanavond wel moe. Maar wilde toch een beetje rekken tot haar normale bedtijd (half acht) en door gewoon lekker bij haar te gaan liggen op de grond terwijl ze speelde is dat prima gelukt. Over snoepen enzo: Isis krijgt bijna nooit een koekje, als ze iets tussendoor krijgt is het altijd een rijstwafeltje of een doosje rozijntjes. Daar smult ze ook echt van dus dat is prima. Als ik iets lekkers heb dan krijgt ze vaak wel een beetje, zoals ook van het stukje taart afgelopen zondag, een of twee hapjes. Ik vind het ook leuk om te kijken wat ze allemaal al lust. Zo is ze bijvoorbeeld gek op olijven dus als we die hebben, dan krijgt ze er altijd wel een paar. Ik hoorde trouwens van een vriendin die altijd, als zij lekkere hapjes op tafel hebben staan tijdens een borrel, een apart bakje voor haar dochter maakt, zodat ze niet in onze hapjes gaat graaien/snaaien. Vond ik een heel goed idee! Wij gaan Up uitkijken, gister mee begonnen maar we vielen in slaap . Groetjes!
Ja, heel lief van je. Maar we hebben wel 2 elektrische, alleen staan die boven. Maar die kunnen we zo verplaatsen. Het valt ook allemaal wel mee hoor
Hey allemaal, Ik heb niet bijgelezen, zit hier zelf met hoofdpijn op de bank. Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan... rottige zw.sch.hormonen Op de één of andere manier besloot mijn lijf dat het niet nodig was om te slapen. Ik heb vrijwel de hele nacht wakker gelegen, af en toe een kwartier geslapen en dan weer dacht mijn lijf dat het niet hoefde te slapen. Te bizar gewoon. Had wel flesje cola gehad vandaag en voor het slapen een vruchtensap met veel suiker. Misschien reageert mijn lijf nu erg heftig op cafeine en suiker? Julian was helemaal beter gisteren, maar vandaag op het KDV werd hij steeds lustelozer. Wilde alleen maar bij leidster zitten en niet zelf spelen. Rond 16 uur belden ze me op, Gijs is hem toen eerder komen halen. Thuis helemaal bekaf in slaap gevallen bij Gijs op schoot. Knalrode wangen en hij werd steeds heter. Voor het slapen gaan koorts gemeten en zojuist een paracetamol ingebracht. Vreemd hoor, die buikgriep had hij helemaal geen koorts gehad, gisteren was hij echt zo fris als een hoentje, niet gehuild, niet hangerig... Nu opeens weer heel anders ziek... pff ben benieuwd wat we nu weer krijgen... Ik duim intussen op een heerlijke nachtrust na Grey's Liefs voor jullie allemaal!
Hallo, dagje gewerkt, maar wel wat korter dan normaal, omdat Raven ineens naar de 'noodoppas' was (eigen gastouder kon plotseling niet ivm overlijden svader) en daar moest ik haar een uurtje eerder ophalen. Nou beter dan een dag vrijnemen dacht ik zo. Ze kwam daar wel hondsmoe vandaan. Is altijd zo als ze naar de noodoppas gaat... ze slaapt daar amper en het ze gaan daar heel druk met haar om. Ik merk dat meteen aan haar. Helemaal overprikkeld en huilerig. Thuis nog even rustig in haar eentje laten spelen om af te koelen en voor half 7 in bed. Pap: ik snap ook niet helemaal wat daar nou zo dikmakend aan is. Ik doe gewoon halfvolle melk (max 150 cc) met pap en babymuesli (15+ maanden) en geen suiker. Wat is er nou slecht aan als je het met brood + boter + beleg vergelijkt??? Snap ik niet helemaal. Raven vindt pap heerlijk, en brood ook trouwens, daar eet ze er zo 3 van als ze dat wil. Ik vind het fijn dat ze gewoon zelf aangeeft dat ze genoeg heeft. Soms eet ze alles op en soms niet. Daarnaast was ze best stevig, maar altijd in proportie met de lengte, en wordt nu alleen maar slanker de laatste maand (op pap). Dus wij blijven het nog even geven denk ik. Koek en snoep: krijgt ze echt bijna nooit. Heel soms een klein stukje van iets maar nooit meer dan 1 hapje. Ik geef haar als wij visite hebben en koek bij de koffie een stukje ontbijtkoek ofzo. En tussendoor krijgt ze bijna niets meer, alleen soms rozijntjes, rijstwafeltjes, extra fruit, tutti frutti (vindt ze heerlijk!), komkommer, tomaat, paprika. Maar bijna geen nijntje koekjes, liga's of iets dergelijks meer. Ze redt het nu prima op pap - brood - fruit - avondeten. Zonder flessen, zonder tussendoortjes. Drinkt vooral water, 1x diksap en 1x 50 cc melk bij brood. Wat ik wel lastig vindt te corrigeren, is haar neiging om te willen eten wat wij eten (is interessant). Dus als ze zelf gegeten heeft en daarna gaan wij eten blijft ze er bij hangen tot ze het ook heeft gehad. Ik geef haar eigenlijk altijd nog wel wat van ons eten, omdat ze dat dan heeft geproefd (ter lering en vermaak) en soms heeft ze gewoon ook nog trek ook al heeft ze haar bordje leeg. Die potjes zijn niet altijd voldoende. En ik geef haar misschien ook niet altijd genoeg. En ik vind het erg belangrijk dat ze ons normale eten leert kennen. Meestal zijn een paar hapjes genoeg en dan gaat ze lekker spelen. Aan de andere kant twijfel ik of ik dit zo wil, dat 'bedel gedrag'. Ik denk dat we gaan proberen te structureren dat eten aan tafel gebeurt, dus als ze nog iets van ons wil, haar te zeggen: oh, je hebt nog trek, nou kom dan nog maar even in je stoel zitten, want eten doen we aan tafel'. Zoiets. Vooral omdat ik niet wil dat ze gaat 'grazen' bij ons. Maar.... is ze daar niet te jong voor? Om zolang aan tafel te zitten? Wat vinden jullie?
ingeltje hoe jij dat omschrijft lijkt precies op wa tik me tkyani had. alleen had die de eerste keer ook koorts.
@ingeltje: jemig wat vervelend dat hij nu weer ziek lijkt te worden. Wel even in de gaten houden vanavond dat hij niet te warm ligt ingepakt, want als de paracetamol uitgewerkt raakt (tussen 4-8 uur na gift) kan de koorts heel snel oplopen. Dus misschien even bij hem kijken dan.
Inge, dat niet kunnen slapen, heel herkenbaar. echt heel irritant, en je doet er helaas ook zo bar weinig aan. Hier ook zo'n hoofdpijn al de hele dag.
Yule, ie rblijft kani meestal wel netjes aan tafel zitten met eten. Maar soms ook neit is net of ze moe is of neit. Als ze moe is mag ze van tafel af anders zet ze het op brullen en dus ''rare fratsen'' uithalen in haar eetstoel.
Dat heeft Aimar ook als hij een potje heeft gegeten. Vaak wilt hij dan ook nog ons eten. Wij zetten hem idd wel aan tafel (ik vind namelijk dat dat hoort...zelfs met een koekje zet ik Aimar aan tafel ) En dan krijgt hij dus nog wat hapjes van ons eten. Ik denk dat je wel merkt aan een kind wanneer het tafelmoment te lang duurt, gaan vaak draaien, jengelen en ander 'ongewenst gedrag' vertonen.
Vraagje: Als Aimar zoveel overgeeft is het dan slim om iets van ORS te geven of doe je dat alleen bij diarree? En hoelang duurt een gem. buikgriepje?
Snoep/koek: hier ook geen echte koek of snoep in huis. Sara leeft qua tussendoortjes op rijstwafeltjes, fruit, soepstengels, rozijntjes enzo. Suiker kent ze niet en wat ze niet kent, kan ze ook niet missen. Wij zijn gewoon geen voorstanders van snoepen/suikers. @Yule: Sara zit na haar eigen eten soms nog wel een kwartier bij ons aan tafel als wij gaan eten. Wil ze mee-eten of kijken, dan moet ze komen zitten. Wil ze uit de stoel (laat ze duidelijk merken), dan haal ik haar eruit, maar mag ze niet bij ons komen bedelen. Doet ze dat wel, dan leg ik uit dat we dat niet willen, pak ik haar op, zet haar bij haar speelgoed en ga weer weg. Meestal heeft ze het na 2x wel door.
We hebben hem nu in een romper in zijn winterslaapzakje liggen, die hebben we onderin wel een beetje losgeritst en raam goed open, zodat het lekker afkoelt. Geen dekentje... Bedankt voor de tip Yule. We gaan morgen ook een oorthermometer kopen. Ik vind die rectale dingen zo lastig, moet ik hem straks weer uit bed halen om te tempen grrrr..
@Eva: als hij veel diarree heeft en veel spuugt is ORS wellicht slim. Maar hou er rekening mee dat hij het niet lust, is namelijk niet echt lekker. In ORS zitten suikers en zouten dus een beetje bouillon en een siroopje geeft volgens mij hetzelfde effect als hij het echt niet lust. En tja, hoe lang het duurt? Ik heb nu al last vanaf vrijdag. vanochend ging het goed maar vanavond weer minder. Ik zou het nog een dag of 2 aankijken en dan even contact opnemen met de ha als het nog niet over is. Als het erger wordt zou ik hem sowieso even laten nakijken. Sterkte ermee en een dikke beterschapskus voor Aimar!
Eva, zolang Aimar nog goed drinkt zou hij het in princiepe nog zonder ORS kunnen. Zou het gewoon even goed in de gaten houden en hem iig proberen veel te laten drinken
Hey toevallig net vanavond precies hetzelfde gehad. Van het potje had Isis echt genoeg maar van ons eten wilde ze nog van alles. Isis zit overigens eigenlijk altijd nog bij ons aan tafel als we eten, soms is zij dan ook aan het eten, hetzelfde als wij maar soms heeft ze haar eten ook al op, dan meestal een potje. Dan laten we haar wat proeven van ons eten, vindt ze heerlijk en vind ik ook erg leuk om te doen. Groetjes Azeb
Snoepen: julian heeft nog nooit snoep gehad. Koekjes krijgt hij wel gewoon. Niet elke dag, maar wel bijna elke dag. Soepstengels vindt hij niet bijzonder en rijstewafels eigenlijk al een tijd niet meer geprobeerd. Rozijntjes ook niet eigenlijk, ik kan die steeds niet vinden als ik er eindelijk om denk