Kaatje: leuke foto's van Levi. Je ziet er zelf ook stralend uit trouwens! En nou niet rare opmerkingen gaan maken, want ik meen het. De zwangerschap doet je goed! Parr: wat een prachtige foto's van kate Jannes: wat heerlijk dat je de baby al voelt! Ik kan niet wachten, dan wordt het misschien eindelijk echt?! Want al heb ik een flinke buik, ik heb verder niet in de gaten dat ik zwanger ben. Ik had vorig jaar echt het gevoel of ik de hele dag op rozen liep en in de wolken zat met mijn hoofd. Nu merk ik er zo weinig van. Behalve dan de lichamelijke ongemakken... en het extra ziek zijn Hummelke wat een te leuke site.. moest je die nou weer plaatsen :x en lekker geshopt met je klikvinger? Azeb: sja.. ik vind meer kindjes nou eenmaal erg leuk. Het idee dat ik nogmaals mag genieten van het opnieuw leren kennen van een lief kindje, heerlijk! Het zal inderdaad wel erg tegenvallen qua tijd voor jezelf ben ik bang.. Wat gaaf, een Axxis. Die wou ik ook wel maar beetje veel te duur Anno: ook de trofast? Ik vind die niet zo mooi... te kleurig en open. Wij hebben 2 vakjeskasten en daarin wat laatjes, deurtjes en mandjes geplaatst. Maar het meeste speelgoed zit bij ons in het tvmeubel... die is lekker makkelijk voor Julian en hij ging anders alleen maar aan de knopjes van de apparaten zitten hahaa Eva: slaap lekker! Zo wij hebben heerlijk gegourmet. Het was erg gezellig en lekker. Nu samen lekker uitbuiken voor de tv. Voelde me vandaag nog steeds niet lekker. Veel misselijk geweest en de verkoudheid zorgde voor veel kriebelhoest en daardoor steeds op het punt van overgeven gestaan. Heb met beide slaapjes van Julian meegeslapen, maar nog steeds moe hahah erg he!?
Ik baseer mijn keuzes echt op hele andere dingen, merk ik! Ik vind het zelf zo heerlijk om weer te mogen genieten van een kind. Ik vind het sommige momenten zwaar, zoals nu ik ziek ben, maar ik ben zo ontzettend verliefd op Julian, dat ik hoop dat ik dat nogmaals mag meemaken. Ik zou het heel gaaf vinden als ze ook een goede band met elkaar krijgen. Ik heb dat met mijn zussen helaas nooit echt gehad vroeger. Nu wel iets meer, maar helaas speelt de afstand nogal parten (en ik heb een gloeiende hekel aan bellen ) Dus wat dat betreft, geheel egoistische redenen hier hahaha
hoi hoi! Wij hebben een gezellige avond gehad. Lekker uit eten geweest, en daarna naar de musical disney sing a long, dit was echt super leuk! Heerlijk meegezongen en gedanst! Goede show, dus Pupke dat gaat goed komen! Morgen weer een dagje werken, en het is zó rustig......pfff Slaap lekker allemaal!
Haha toch heb ik echt wat aan jouw argumenten hoor! Dat zijn dingen die ik soms vergeet als ik zo helemaal aan het doodredeneren ben. Inderdaad, het genieten van het opgroeien van zo'n kindje, het (nu denk ik nog bewuster) meemaken van dat hele kleine, lieve, hulpeloze, en daarnaast natuurlijk nog een keer zwanger zijn (en dan hoop ik net zo'n fijne zwangerschap zal hebben als van Isis).... Dat is toch allemaal wel heel mooi....
By the way: Isis heeft het vreselijk moeilijk vanavond, is al wel acht keer wakker geweest denk ik.... Zou zij dan nu die eendagsgriep te pakken hebben die wij gister hadden....
@azeb ik ben zelf enigst kind en ik mis nu af en toe wel een broer of zus om dingen mee te reglen voor mijn ouders vb toen ze 50 werden. de zorg die mijn moeder in het huishouden nodig heeft. etc. ik vind het geweldig om 2 kids te hebben maar idd druk en mijn eigen dingetje is wel minder zo ff weg is er niet meer bij (ook door robin zijn slokdarm probleempje natuurlijk lastiger) maar als ik ze dan smaen zie spelen smelt ik ook als ze samen ruzie maken moet ik wel lachen want robin begint nu ook echt ruzie te maken en te pesten hihi.
@Azeb: het voor een tweede kindje kiezen heeft bij ons echt te maken met het feit dat voor ons gevoel we dan echt compleet zijn. Dus niets met zwangerschap of zo. Wij hebben het gevoel nu nog niet echt een gezinnetje te zijn, er ontbreekt er gewoon eentje. We komen beide uit een gezin met 2 kinderen en hebben beide zoveel plezier ervaren van onze broers, dat dat denk ik voor een groot deel meespeelt.
Ik vind Kate nu ook heerlijk en lekker makkelijk en weet ook heel goed dat als ik straks 2 hebt dat ik heel blij zal zijn met mijn avond uren Maar als de kinderen wat ouder zijn en meer zelfstandiger zijn zal het denk ik wel losser worden. Straks als ze uit huis zijn weet je denk ik even niet meer wat je gaat doen haha Ik wil hooguit 3 kids maar als het aan P ligt wordt het 4 of 5 haha. Ik denk dat twijfelen normaal is. de meesten van ons hadden dat ook met de 1e.. kan ik het wel allemaal lukt het allemaal? en zo heb je dat ook met de 2e. Ik ben ook erg gehecht aan mijn eigen tijd maar ik zie het wel zo dat je krijgt er immens veel voor terug
Zit nog op.. waarom, niet omdat ons avondje monopoly nou zo geslaagd was.. Maar.. Mike besloot om 22 uur zijn hele bed incl zichzelf onder te spugen. Eruit gehaald, alles uitgetrokken en hem helemaal gewassen. Half uur later, hoppa weer de hele boel onder ditmaal op schoot bij mij. Dus beide helemaal gewassen en verschoond en dacht nu is alles er wel uit. Maar erna nog 2 x en toen moestie echt héél hard huilen want was allemaal gal wat eruit kwam. Hij heeft verder geen koorts of diarree ofzo, toch even HAP gebeld voor advies. Denken dat zijn potje verkeerd is gevallen, had voor t eerst Olvarit 12+ Surinaamse kipschotel en dat kwam er ook allemaal weer uitzetten. Moeten hem in de gaten houden, steeds even bij hem kijken of hij rustig en allert is en niet zwaar ademt en kleine beetjes vocht aanbieden. Wilde elke x niet drinken, omdat hem dus nog meer spuug dwarszat. Maar na de laatste x heeftie in etappes een flesje sap leeggedronken en ligt nu op bed. Ik duik er ook gauw in en zet mijn wekker om af&toe even te gaan kijken. Want de 1e x spugen in bed lag er al even, dus daar was hij zelf ook doorheen geslapen tot hij wakker werd van een vriend van ons die naar de wc ging. Hopelijk issie morgen weer opgeknapt en dat potje geven we dus hem niet meer..
@ Azeb: ik kan me heel erg vinden in die twijfels die jij hebt over wel/niet een tweede kindje. Ik kan me ook vinden in de argumenten die Jannes en Ingeltje gaven, vandaar juist dat ik twijfel....Ik vind ons gezin misschien ook wel compleet zo, en idd fijn dat je met 1 kindje nog wel je eigen dingen kan doen. Aan de andere kant vond ik het altijd erg fijn om een zus te hebben en nu nog steeds heb ik goed contact met haar. Ook stelt het me gerust dat we later met z'n 2en voor mijn ouders kunnen zorgen als ze dat zelf niet meer kunnen. Twijfel....twijfel...naja sowieso willen wij nog even wachten met een 2e dus genoeg tijd om er nog over na te denken Oeps....bril ligt nog boven...kan nog net lezen wat ik typ Zo grappig. Aimar heeft een speelgoedje met geluid (dat is eigenlijk niet zo grappig vind ik...hihi). 1ste keer drukken = geluidje, 2de keer drukken = woordje, 3de keer drukken = liedje. Nou Aimar is dus muziekfan, want hij drukt gewoon heel snel 3 keer en begint dan als het liedje begint lekker te swingen @ Missy: ohoh Mike aan het overgeven. Ik hoop dat hij zich vandaag beter voelt. Knuff voor jullie beiden! Pfff....Aimar is tussen 5 en 7 uur wel 10 keer wakker geweest, speen uit bed, blèren.....niet overstuur maar duidelijk gewoon wakker. Gelukkig dus van 5 naar 7 uur kunnen rekken, maar ik ben MOE nu....en Aimar is lekker aan het spelen....och....soms zou ik wel weer even kind willen zijn
We hadden het laatst toch over hoe onze kindjes reageren op "nee"...Nou sinds gisteren reageert Aimar heel overdreven. Zelfs als je het op een rustige aardige toon zegt, trekt hij een mega zielig gezicht en begint te piepen.....maf jong!
Aimar begint hier alweer moe te worden (ritme van vandaag zal ver te zoeken zijn....) dus ik ga hem zo maar op bed leggen en dan duik ik ook nog even mijn bedje in.... Tot later.....
Steen, een geslaagde avond dus! Ingeltje, sluit me ook helemaal aan bij wat jij zegt over een tweede! Azeb, arme Isis ik hoop dat ze vannacht wel goed heeft geslapen! Missy, arme mike. Eva, haha dat mannetje van jou wordt later vast toneelspeler haha Hier goed nieuws, Ilse heeft de hele nacht doorgeslapen. Ik heb haar 1 keer gehoord, maar toen is ze weer in slaap gevallen. Om 7.10 werd ze wakker. En helemaal koortsvrij! Nu wil ze een boekje lezen...
Geen tijd voor jezelf met een 2e kind.. Hmm.. ik heb nu al geen tijd voor mezelf. Klinkt wel erg zo. Maar ik ren constant van huis naar kdv naar werk en terug, en dan nog boodschappen doen en schoonmaken en strijken en koken en weet-ik-veel. In het begin huilde R heel veel (dat weten jullie vast nog wel) dus was ik helemaal brak. En nu, als R wakker is, is hij gewoon hartstikke druk. Ik heb inmiddels nog veel vaker de vraag gehad of hij geen ADHD heeft (zucht). (Overigens denk ik zelf van niet hoor hij is gewoon heel actief.) Hij hijgt de hele tijd als een hondje, zo beweegt hij de kamer door. Ik heb alleen wat tijd voor mezelf vanaf 19 uur 's avonds. Maar dan ben ik zo moe dat ik echt moeite moet doen om 22 uur te halen, vaak lig ik er om 21 uur in. In het weekend probeer ik wat te rusten maar dat lukt ook niet echt. Rayyan wordt ook dan 'gewoon' om 6.30 wakker en wil vanalles. En ik doe eigenlijk nooit wat voor mezelf, of met vriendinnen. En het huishouden komt ook voor 80% op mijn schouders neer. Dus in dat opzicht kan een tweede er ook nog wel bij Erger kan het bijna niet