goedemorgen, missy arme mike. parr, zo jij was lang opgebleven! ik ben al helemmaal klaar zit broodje te eten. daarna kyani wassen en aankleden en dan aan de wandel als droog blijft.
Over 1 of 2 kids (lang). Iemand hier vroeg me ooit persoonlijk naar onze redenen om maar 1 kind te willen. Heb daar toen nog eens heel diep over nagedacht. Hieronder mijn reactie. Goh daar vraag je me wat Goed om er weer even over na te denken. Ons gevoel was vanaf het begin al, eentje is genoeg. Wij wilden ons hele leven allebei geen kinderen, dus de stap naar toch een kind was enorm. Nu Jill er is, denken we nog steeds dat eentje gewoon goed is. Al is mijn hart groot genoeg voor nog een paar van die heerlijke mensjes van ons twee! Maar het is precies zoals je zegt. Je leven veranderd enorm door zo'n kleintje. En het verschil tussen 1 kind of 2 (omdat dat nou eenmaal de norm lijkt te zijn) is erg groot. Qua flexibiliteit, qua aandacht, qua financiën, qua tijd. Ik merk echt dat we nu enorm zoekende zijn, allebei. Wat blijft er van ons over? Van ons als persoon en van ons als stel. Hoe vinden we de balans weer terug in ons leven nu Jill erbij is gekomen. Kijk, ze is echt een enorme verrijking van ons leven en een grote stap in onze persoonlijke ontwikkeling. Dat had ik toch niet willen missen nu ik dat ken. Maar nog een kind erbij voegt daaraan niks toe. Okee, we leren nog zo'n geweldig mensje kennen, van ons samen. Daar kan ik nog wel erg benieuwd naar zijn. Maar dat zou ik ook nog hebben bij 2, 3 of 4 kids. Zwanger hoef ik niet persee meer te zijn, zo fijn was dat niet Bevallen ook niet trouwens Soms denk ik wel eens aan nog een kindje, weer een klein babietje om voor te zorgen. Gewoon alles nog een keer opnieuw beleven, nu iets bewuster misschien. Maar dan denk ik weer aan alle ellende die we hebben gehad, het verdriet, de onmacht, de angst. Dan ben ik ook weer zo blij dat ik nu kan genieten van Jill en dat alles okee is nu. Dus de schaal slaat nog steeds door naar 1 kind Maar goed, met Jill heb ik me ook laten naaien door mijn hormonen en biologische klok Ik zeg niet dat dat niet nog eens kan gebeuren. Maar zoals ik er nu tegenaan kijk, dus niet. En dan zou ik lief ook weer zo gek moeten krijgen. Nee hoor, laat maar, het is prima zo! (Trouwens lief en ik hebben allebei een jongere broer, de mijne heel overheersend in mijn jeugd, de zijne met Asperger. En nu volwasen ook geen sterke band. Misschien dat dat onbewust ook een rol speelt? Al denk ik bijna van niet hoor)
Slapen is niet echt gelukt....Aimar heeft eerst een half uur liggen kletsen en jammeren, 3 keer speen uit bed gegooid. Dus mijn vriend eruit zodat ik nog even kon slapen....toen vond de kat het nodig om mij wakker te maken en kreeg ik last van mijn darmen...Dus het hele gezin is inmiddels beneden Vanmiddag tijdens Aimar's middagslaapje poging 2
@ Wupje: hoe is het inmiddels met de kleine Kyano? Nog ziek? Of alweer opgeknapt? @ Hummelke: fijn dat Ilse zo lekker geslapen heeft! Geen koorts meer! Super! Ohja wij lazen in de krant dat het dierenpension waar onze kater Whiskey heen gaat tijdens onze lange vakantie in de top 3 van Nederland staat! Dus wij laten hem daar nu met een nog geruster gevoel achter!
Hihi papa en Aimar kijken naar de Spaanse Sesamstraat....zo cute om te zien. Papa lijkt ook helemaal in het verhaal te zitten
Goeiemorgen! Nou, Isis heeft het de hele nacht moeilijk gehouden. Veel wakker geweest. Soms viel ze na twee of drie kreuntjes weer in slaap voordat wij wakker genoeg waren om erheen te gaan, maar ook een aantal keer niet. Vanmorgen wel gewoon fijn om half negen wakker. Toen lekker in bad geweest en nu is ze lekker aan het spelen met de afstandbediening van de tv. Gister had ze die trouwens ook toen de tv aan stond. Toen had ze hem op een gegeven moment zo vast dat haar duim op de volumeknop stond. Ik was in de keuken dus had het niet direct door. Ze had ook nog een zender erop gezapt met iets tamelijk engs dus op een gegeven moment kwam er snoeihard lawaai uit de tv met enge beelden (nouja niet echt eng maar iets met piraten ofzo), ze snapte er niks van en schrok zich natuurlijk een ongeluk.... Brullen! Zielig.... Gister was ik wat laat met boodschappen doen dus al het brood was uitverkocht. Dus maar een broodje gemaakt in de broodbakmachine, dat is dan toch wel weer heel erg lekker . En het huis ruikt zo lekker! Oke, tot later meiden. Bedankt voor jullie visie op 1 of 2 kinderen trouwens. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Misschien ben ik er gewoon nog niet aan toe en komen die gevoelens van het wel willen nog wel ooit.... We zien wel.
2 kinderen tja ik heb altijd gezegd dat ik er 4 wilde omdat ik bang was dat ik me zou vervelen omdat ik er op het werk nog meer heb (ja waar haal je het vandaan) nu we er 1 hebben wil ik er echt nog 1 (duh) en daarna zien we wel ik ben wel op zoek naar dat complete gevoel en ik denk dat we dat pas met 3 kindjes hebben ik tenminste en de redenen ik heb niet zo'n goede band met mijn broer maar ik zou zo graag een zus gehad hebben (is altijd wat) een vriendin heeft een super band met haar zus en dat gun ik julia ook en verder vind ik het heerlijk wij zijn gewoon nog niet klaar. @missy hoe is het nu met mike? en hoe is het vannacht gegaan? @eva haha gekke Aimar en wat fijn dat je Whiskey nu nog geruster kunt achter laten ego: hier alles goed, lekker geslapen en daarna julia in bad gedaan (nou ja hubje en ik keek) rik helemaal nat, badkamer nat en wij met z'n 3 de grootste lol haha nu ligt ze lekker te slapen en gaan wij even een broodje eten als julia wakker is dan gaan we naar vrienden op visite xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
o ik had nog iets niet verteld ik krijg voor kerst een draagdoek haha nr 4 een ring sling wilde ik nog graag en mijn smoeder zei nou dan weet ik iets voor kerst erg he 4 doeken maar wel heerlijk xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Goedemorgen allemaal! @ Azeb & eva: allebei een slechte nacht gehad, balen Hopelijk kunnen jullie vanmiddag nog even bijtanken. @Missy: hoe is t nu met Mike? Spugen is altijd zo zielig he. @ Hummelke: gelukkig jij wel een goede nacht gehad! @ Pisum: af en toe wat tijd voor jezelf nemen vind ik wel belangrijk. Die tijd heb ik ook echt nodig soms. Ik vind het ook allemaal erg druk (kind, werk, florenzen, huishouden etc.) Een avondje weg met man of vriendinnen is dan echt heerlijk af en toe. Moet je echt doen hoor 1 of 2 kinderen: ik heb ook echt getwijfeld omdat ik het nu al best zwaar vind allemaal. Maar ook wij voelen ons nog niet compleet. En ik gun Teun ook echt een broertje of zusje. Ik heb zelf een zus en ben echt super blij dat ik haar heb. Ook al verschillen we veel, zou ik haar echt niet willen/kunnen missen. We kunnen het goed vinden met elkaar al zijn we niet echt vriendinnen ofzo. Tis fijn om iemand te hebben die je al zo lang kent en ook je ouders zo kent als jij. En het lijkt me in de toekomst ook fijn ivm onze ouders. Voor mijn man geldt hetzelfde, hij heeft 1 broer. Vroeger dacht ik altijd aan 3 kinderen, maar ik denk wel dat het bij 2 gaat blijven (mocht ik zwanger worden.) Teun was al een wonder gezien mijn medische geschiedenis dus nu maar afwachten of een 2de lukt .
Hier wel een goede nacht gehad. Teun lijkt echt helemaal genezen van het 's nachts wakker worden (afkloppen). Hij was wel vroeg wakker 06.30 uur, dus ligt nu ook alweer in bed. Gisteren een leuke 1ste verjaardag gehad van mijn nichtje. Ik zal zo even een paar foto's spammen.
En als laatste: oma met de kleinkindjes bij de taart. Teun luste nu ook een stukje taart. Bij zijn eigen verjaardag nog niet, toen was hij een beetje ziek.
Bedankt voor t vragen meiden, jullie zijn lief.. De nacht is goed gegaan, heeft niet meer gespuugd en heeft geslapen tot 8 uur. Ligt er nu vanaf half 11 weer in en ook zijn papfles en koekje/sap zijn er tot nu toe ingebleven. Dus neig echt meer naar t idee dat hij gisteren wat verkeerds heeft gegeten. Wel had hij vanmorgen een raceluier, maarja wat wil je als je vannacht alleen maar vocht hebt gehad en al t eten eruit hebt gegooid. Hij heeft geen koorts en is lekker alert, dus zal wel loslopen. Blijven vandaag lekker thuis in ons joggingpak, net de rekeningen gedaan. Dagje te laat, maargoed.. Moeten alleen een maand kinderopvangtoeslag terugbetalen omdat we die dus stop hebben gezet en de maand november al hadden ontvangen. Beetje stom van onszelf, niet op gelet en dus is 2 x t totale bedrag voor de opvang van die rekening afgeschreven ipv ook een deel van ons eigen (krijgen namelijk niet alles vergoed) dus komen nu te kort om de maand november terug te betalen. Dus maar voor de optie in termijnen terugbetalen gekozen, helaas wel 10 x maargoed komen we in iedergeval niet in de geldproblemen..
@ SanneMart: zijn dat de kindjes van je zus? Hoe komen ze aan dat exotische kleurtje? (ja...van hun papa dan...maar waar komt die vandaan?) Leuke foto's hoor! Teun heeft echt zo'n mooi koppie! @ Missy: fijn dat Mike zich beter lijkt te voelen. Lekker een joggingpak-dagje
Hoi meiden, Hier net terug van 2uur wandelen in het bos, was echt heel lekker. Ga ik zekers vaker doen. Heb heel veel fotos gemaakt misschien wel te veel . Kom straks even een paar spammen. Kyani lig tin bed maar lijkt daar helemaal geen zin in te hebben Terwijl ze al vanaf half 7 wakker is! Sannesmart ah leuke fotos!