September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meisjes!

Ben ik ook weer!
    Vandaag een rotdag op het werk gehad....was ook later thuis. En nu is mannetje naar een concert in Duitsland, dus niet echt elkaar gezien, niet fijn na zo'n dag...maar goed, wel heerlijk met Femke geknuffeld!

@Mamasonja, nou ja zeg......wat een verhaal zeg!

@Eva, geweldige foto van Aimar!

@Queen, leuke foto's van Kyani!

@Parr, oei ik hoop dat het een fase is met Kate...gelukkig kennen wij het hier nog niet.

Een of twee kinderen:
    Hier blijft het ook nog steeds bij 1. Wij hebben het erg goed nu. Femke is een super makkelijk en heerlijk kind. We hebben een lekker leventje, we hebben ook nog tijd voor ons zelf en elkaar, wat ik erg belangrijk vind. En daarnaast doen we veel leuke dingen, wat ik ook erg fijn vind.
    Tuurlijk spookt het wel eens door ons hoofd: wat als er iets met ons gebeurt over een paar jaar, of hoe moet het later als wij oud zijn....maar ja er zijn zoveel broers en zussen die niets met elkaar hebben en er dan ook alleen voor staan.
    En ik ben toch ook wel bang (en heb op de een of andere manier heel sterk dat gevoel) dat er met het tweede kindje iets gebeurt, wat als ik weer met 25 weken weeën krijg? Dat speelt ook wel mee.
    Maar goed, ik ben nog jong, dus stel dat we er over een aantal jaren anders over denken, dan zien we dan wel weer....

Ik ga zo lekker boer zoekt vrouw kijken.

fijne avond!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vind het soms best naar dat ik niet meer weet bij wie er ook al weer dingen 'mis' gingen in de zwangerschap. Rond die tijd kenden we elkaar nog iets minder goed en ik merk dat ik pas dingen écht ben gaan plaatsen bij de mensen na de bevalling.
    Zoals Steen nu schrijft over de vroegtijdige weeën... dan denk ik: "sjeee hoe zat dat nou ook alweer?" En dan herinner ik me vaag dat Steen een hele tijd in het ZKH moest zijn? Maar weet het niet helemaal meer...
    Kan je nog eens vertellen wat er ook allemaal weer was gebeurd?

3. ik ga vast afsluiten
    morgen werken tot half 7

truste lieve mama's

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
  5. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    @Steen wat vervelend van je rotdag en dan is je mannetje ook nog weg vanavond:(

@Anno trusten en werkse weer morgen;)

Ik ga ook afsluiten en zo naar bed toe..heb echt nog steeds mega koppijn;) maar ik slik liever geen pijnstillers dus ga maar kijken of het wegtrekt als ik ga slapen..

Trusten allemaal!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sonja, nou ja zeg wat een type daar bij Ikea. Idd autistisch of niet, je moet je kind gewoon in de gaten houden. En als ze het gewoon normaal had uit gelegd heb je er ook gelijk meer begrip voor. Wat natuurlijk een feit blijft dat het echt niet leuk is als je kind zomaar geslagen wordt

Pisum, dat is raar. ze kunnen toch niet zomaar 400 minder geven. Lijkt wel of ze de uren van jullie vakantie niet hebben uitbetaald
    En je hoeft toch niet gelijk weg. Lekker samen een avondje kan ook fijn zijn en de volgende dag uitslapen. Ferry heeft A trouwens gemaild

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dat heb ik ook wel hoor, dat ik diep moet graven soms...
    mijn verhaal:

Ik heb met 25 wk + 2 dagen vroegtijdige weeën gehad, ben toen tien dagen opgenomen geweest, omdat het onrustig bleef en ik al wat ontsluiting had en een volledig verstreken baarmoedermond. Ik heb diverse keren remming gehad en longvoorbereiding voor de kleine meid. Na die 10 dagen mocht ik naar huis, met strikte bedrust, waar ik tot 37 weken op bed heb gelegen. In die weken ben ik nog een paar keer naar het ziekenhuis geweest ivm weeënactiviteit, maar dit heeft nooit doorgezet. uiteindelijk ben ik met 39+3 ingeleidt omdat ik pre eclampsie had.
    Dus geen zwangerschap zoals je dat zou voorstellen. maar toch kijk ik goed terug op mijn zwangerschap, wij hebben erg veel onzekere tijden gehad. Veel gehuild en veel stress gehad, maar zo ontzettend dankbaar en blij dat het goed is afgelopen. We hebben een prachtig en gezonde dochter gekregen.
    Ik heb er daarom ook geen last van nu, maar tuurlijk spoken de vragen soms wel eens door je hoofd: waarom is het gebeurd en zou het nog een keer kunnen gebeuren, en dat kan niemand je vertellen, er is nooit een oorzaak gevonden.
    En nu weet ik natuurlijk ook net nog heel erg veel van dit alles door mijn werk, dat maakte het ook lastig. Ik wist precies wat voor kind ik zou krijgen als ik met 25 weken zou bevallen....

8. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    1 of 2 kinds, wil wel 2de maa rof dat ooit nog zal lukken is de vraag. Afwachten maar dus.

Steen, is heel begrijpelijk jou gedachte erover en nog jong genoeg om er jarenover na te denken.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Queen, tuurlijk gaat dat lukken ! Positief blijven hoor !

Ik duik mijn bed in met een aflevering Grey's. Kom zo nog even truste zeggen.

10. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    veel plezier met kijke Kaatje, ja ga ok anuit als je op de verhalen leest op internet ;) Maar ja teleurstelling is soms zo groot he ;)

11. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    weteusten meiden ik ga richting mijn bed.

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik ga ook naar mijn bedje! Welterusten.

13. nikky

nikky Niet meer actief

Steen: wij hebben hetzelfde meegemaakt tijdens de zwangerschap, ik weet dus wat jullie doorgemaakt hebben.
    ik heb 6 weken in het zkh gelegen, ook longrijpingspuitjes voor ons mannetje gehad, infuus met weeenremming, op de nicu geweest en de gespreken met de kinderarts zijn me het meeste bijgebleven, met 37 weken is ons mannetje gehaald omdat hij echt niet meer groeide en het niet meer fijn had in mijn buik.....

angst voor een volgende zwangerschap is er zeker, omdat er toch het een en ander uit de onderzoeken is gekomen, maar toch houdt dit ons niet tegen en volgens de gyn kan het gewoon, de artsen zullen er bij een volgende zwangerschap met de neus bovenop zitten....

de hartafwijking die ons mannetje heeft is absoluut niet erfelijk dus de kans dat een volgend kindje dit ook heeft is zeer klein....

Ik heb weer leuke foto's voorbij zien komen wat zijn de septemberbeebs toch mooi.......

mamasonja wat een verhaal zeg, de ouders hadden op zijn minst even excuses aan kunnen bieden

ingeltje hoe gaat het verder met je zwangerschap, heb je al een buikje??

en kaatje, jannes, funny, jale hoe gaat het met jullie??

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Steen en Nikky, heftig hoor.

Nikky, hier alles goed hoor, voel me nog steeds op en top misselijk en tel de dagen af tot ik 16 weken ben, toen ging ik me bij Levi weer wat meer mens voelen. Ben niet één van de leukste mensen als ik zwanger ben :( maar komt wel weer goed

Ik ga off
    Truste

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo was ik weer ff..

@pisum hmm dat is vreemd! hopelijk snel op te lossen!

@steen knuffs!

@freesia ja dit had ik al door! Ik vraag Kate bijv iets op tafel te leggen of een deur dicht te doen en dat doet zij! Ook helpt zij mij met vaatwasser uitpakken :p
    Ik herken veel uit de link.. alleen vanavond toevallig kleuren geprobeerd maar zij vond het veel leuker de kleurpotloden vast te houden *rolt ogen*

@nikky zwaai!

@jannes heb je foto's van de des.verwarmingen?

argh.. morgen mssn geen grey's... onze canaal digitaal wilt het niet doen.. hubbie heeft al over het internet proberen te resetten en kreeg toen bericht contact op te nemen, dus mail gestuurd... nu duimen dat ik hiernaast mee kan kijken!

16. nikky

nikky Niet meer actief

kaatje fijn dat alles goed gaat, je hebt binnenkort ook weer een echo toch??
    ik hoop ook voor je dat de misselijkheid vlug over is en dat je echt kunt gaan genieten....

in ieder geval alvast heel veel succes en plezier met de echo.....

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Trusten ladies!

Oh Nikky: heb idd al een flinke buik, mijn baarmoeder heeft de darmen alvast omhoog geduwd ;)

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    ;)

Het hele weekend was Aimar een extreem vroeg vogeltje...en nu op een werkdag ligt hij nog te pitten. Naja, ik kan wel lekker rustig wakker met een kopje koffie en een ontbijtje :)
    Maar ik moet hem zo wel wakker gaan maken, want moeten over een half uur de deur uit....

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @freesia dat artikel van de link is heel leuk als ik de vergelijking met robin maak. hij is nu zo aan het ontwikkelen en leren.
    iets weggooien in de prullenbak vind ie geweldig, de vaatwasser stormt ie ook elke keer weer opaf. hij komt zelf met zijn fles aan zetten als ie meer drinken wil en laat ook zien wat ie wil of hij loopt naar de koelkast voor sap of naar het aanrecht en wijst naar het kastje waar zijn papjes en smoothies in staan zo leuk.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Wij hebben vandaag de dag gebombardeerd tot de officiele-levi-loopt-los-dag
    Hij kan het al een tijd maar durft nu eigenlijk sinds een paar dagen ook zelf de stap te nemen om iets los te laten en ergens heen te lopen zonder dat je hem moet roepen of aanmoedigen

Nikky, dank je. Ja heb morgen een echo ! :D

Deel Deze Pagina