Haha... ik heb het filmpje inderdaad opnieuw bekeken, maar niet 3 keer gescrolld om Jannes te vinden. Dat lukte ook in één keer wel...
Sowieso luisteren naar de eigen gevoel! Als jij denkt dat Kyani even door de huisarts moet worden gezien, altijd bellen. Verder goed opletten of ze niet uitdroogt... Beterschap voor je kleine meisje!
lola, dat doe ik ook. Kijk ook even tot vanmiddag aan als daarvoor neit is zorgverwekkends gebeurt. tot nu toe slaapt ze al vanaf 10uur ga ff douchen voordat ze wakker wordt.
@Queen: Wat ik altijd deed bij Jasmijn, was verdunde opvolgmelk geven als ze veel moest spugen, bijvoorbeeld 120 cc water en dan maar 2 schepjes poeder. Verdunde melk bleef beter binnen. Een kindje kan best een dagje zonder voedingsstoffen, maar vocht is wel essentieel!
Emma is ook zichzelf niet. De hele morgen al piepen, jengelen en huilen. Er komen een paar kiezen aan, dus ik bereid me alvast voor. Emma heeft altijd mega last van doorkomende tandjes... Gisteravond weer eens een ouderwets gezellige meidenavond beleefd met drie vriedinnen van me. We hebben allemaal een gezin (3 met kleine kids, 1 met oudere tieners), dus we zien elkaar lang niet zo vaak als we zouden willen en om een avond te plannen dat we allevier kunnen, is al helemaal een kunst. Maar gisteren dus weer eens lekker gelachen en gekletst. Iedere keer spreken we af dat we de volgende keer toch sneller weer moeten afspreken, maar iedere keer lukt dat voor geen meter. Hier is het inmiddels ook flink gaan waaien en regenen...
Hoelaat komt de Sint op de tv? Wat een rotweer zeg.. Gelukkig is t overdekt winkelcentrum en trek Mike straks zijn pietenpakje aan hihihi.. Want voor alleen 5 dec vind ik zonde van t geld om maar 1 x aan te trekken. Zijn er eigenlijk ook mallots voor jongens?
Je kunt jongen gewoon een 'meisjesmaillot' aantrekken hoor... ! Zou er dan wel geen nemen met bloemetjes, hartjes of prinsessenprint...
@Parr, Hummelke en Ilse: Hoe is het vandaag met jullie? @Ingeltje en Kaatje: Hoe gaat het met jullie misselijkheid? Ik hoop dat iedereen weer snel lekker in haar velletje zit!
Ja, zat al op Hema te kijken.. Hebben ze in t donkerblauw en zwart. Is wel lekker voor de winter als hij loopt straks. En onder zijn pietenbroek, die is erg dun. NIEUWS: Mike liep net 2 stappen los naar de salontafel!
ben ik weer! even 2 drukke daagjes gehad Vitamines: geef alleen vit D. En dat moet ook echt (zeker in de winter, in de zomer ander verhaal als je genoeg buiten komt), jonge kinderen nemen niet genoeg op uit de voeding. Ik geef Raven overigens tabletjes vit D en geen druppels meer. Ze stopt 's ochtends bij de pap 4 tabletjes in haar mond, beetje spelenderwijs gaat dat. Vindt ze hartstikke leuk. Extra vitamines lijken mij niet nodig als je kind gezond en gevarieert eet. @parr: oei beterschap meis! Eten: hier met handjes brood en warm eten als zich dat daar voor leent. We oefenen nu wel meer met zelf stukjes op lepel/vork doen. Pap geven we haar en yoghurt ook natuurlijk. Overigens: ik lees hier steeds over 'slecht eten' etc maar jullie weten wel dat kindjes vanaf 12 maanden minder gaan eten he? Dat is dus normaal. Dat ze bijv ineens maar 1 boterham ipv 2 willen etc. Minder tussendoortjes nodig hebben. Als je die dan structureel blijft geven, zul je ook merken dat ze bij de 3 hoofdmaaltijden 'slechter' eten. Ze hebben gewoon minder nodig. Met name melkproducten vullen erg, vandaar dat ze niet meer dan 300 cc melkproducten adviseren, dus ik zou ook echt serieus gaan afbouwen als je vindt dat je kind slecht andere dingen eet. Gevarieert eten is belangrijker dan vitamines bijgeven. En nog 1 tip: ze gaan pas 'beter' eten als je melk afbouwt, dus niet andersom redeneren: hij/zij heeft nog veel melk nodig want hij/zij eet slecht andere dingen. (uit het CB boekje, en eigen ervaring, hihi!) @missy: 1 banaan PER DAG? Wat veel! Zit onwijs veel calorieen in en stopt idd. Het advies is max 2x per WEEK. (of bedoelde je dat misschien ook?) @queen en hummelke: beterschap voor jullie meiden! @missy: wat goed van Mike!!
Zo wij zijn lui, ik heb gisteren mijn beklag gedaan dat het vroege opstaan als Raven wakker wordt om 7 uur mij enorm aan het opbreken was. J. heeft de neiging om veel te laat naar bed te gaan door gamen of TV kijken en ik was er echt pissig over, dat ik dan altijd weer degene ben die a) wakker wordt van Raven en b) de verantwoordelijkheid moet voelen om eruit te gaan. Ook is hij de laatste tijd altijd te laat uit bed als we ergens heen moeten. Dan sta ik op tijd op, regel alles op tijd met Raven en dan nog gaan we veel te laat weg omdat hij niet uit zijn nest komt. Dan ga ik dus 10x zeggen: kom er nou uit, we moeten over 10 min weg etc en ik ben het zat om zijn moeder te spelen. Hij weet dat we om .. uur ergens moeten zijn, dan vind ik ook dat hij zelf de verantwoordleijkheid moet nemen en niet bij mij moet leggen. Ik ergerde me er echt dood aan. Dus gisteren even uitgepraat en vandaag mocht ik zowaar uitslapen! (nadat ik raven om 6.30 haar speentje had teruggegeven en toegedekt heeft ze tot 9 uur geslapen, dat doet ze dus echt alleen bij anderen of als ik mag uitslapen, nooit bij mij, pfffffff) Maar goed, ben weer lekker uitgeslapen en we zitten nog steeds lui in onze badjassen. Zo maar eens even douchen.
@Yule, nou als t aan Mike ligt eet hij elke dag wel een banaan.. Maar ik weet dat t enorm vult en verstoppend werkt dus hij krijgt vaak 2 x per week een hele. En soms tussendoor een hapje als wijzelf een banaantje eten. Maar veel ander fruit eet hij nog niet, dus moet even op zoek naar ander fruit voor hem. Potjes krijgt hij hier nog maar zelden en om dan wel steeds fruitpotjes te kopen vind ik beetje zonde. En dat van t melk is waar.. Toen wij sowieso de pap uit de laatste fles weglieten ging hij 's morgens beter eten. En nu hij nog maar 300cc groeimelk drinkt en tussen de middag een bekertje normale melk eet hij veeeeel beter zijn warme eten. Iemand ervaring met die stootranden voor in t ledikant? Zodat ze dus knusser liggen en er dus een soort omheining in t bedje ligt? @Yule, slaapt raven met een deken? Ik dacht ergens te hebben gelezen hele tijd geleden dat zij alleen in een slaapzak sliep omdat ze veel bewoog in bed..
Ja, erg hè? Dat doet Emma dus ook. Wij hebben de 'afspraak' dat ik op zondag lekker mag uitslapen en Roy op zaterdag. En uiteraard wordt Emma op zaterdag steevast eerder wakker dan op zondag . Wilde al eens voorstellen om van uitslaapdag te ruilen, maar vanmorgen sliep ze zowaar tot even na achten! Nu dus maar hopen dat ze morgen al om 6.30 uur wakker wordt...
Nee en ik hoef ze ook niet, vind ze lelijk. Bovendien twijfel ik aan de veiligheid ervan. In Duitsland worden ze nog veel gebruikt, geloof ik...
@missy: haha, klopt, goed onthouden zeg! Ze was gisteravond bij mijn schoonouders gaan slapen, wij hebben haar om middernacht wakker gemaakt om naar huis te gaan, maar ze had daar een dunne zomerslaapzak aan gekregen. Dus thuis toch maar even extra deken neergelegd. Maar vanmorgen had ze het dus koud denk ik, want na opnieuw instoppen sliep ze nog 2,5 uur verder. Zou Mike het ook leuk vinden om een appel uit het vuistje (dus alleen geschild, niet in stukjes) te eten? Bij Raven was het een groot succes, terwijl ze toch 3 maanden alle appels geweigerd had.
hier ook vorige week zaterdag sliep ze tot kwart voor 9 en zondag tot half 6, natuurlijk net toen we een keer geruild hadden vanmorgen was het 7 uur dus ben benieuwd wat het morgen is
zo en verder net de keuken gesopt planten over gepot, nou ja opnieuw in een pot gedaan want julia had die gesloopt. nu even wachten tot de vloer droog is en dan lekker met mijn ukje spelen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx