oef hier ook een rotnacht, Julian slaapt 'snachts altijd prima, maar kwam nu zowat om het uur (0;00, 1:30, 3:00, 4:00, 5:00, 6:00, 7:00 uur) Pffff ik huilen vannacht, zat er helemaal doorheen en tepel doet zo'n pijn van het steeds aanleggen. Soms pakt Julian alleen maar de tepel en niet de tepelhof erom heen, hoe kan je hem zó aanleggen dat hij de hele borst pakt? Dit doet namelijk erg veel pijn , heb hem wel 10 keer aangelegd, maar pakt alleen het puntje...
@ kaatje: Rayyan slaapt juist niet veel, wees maar blij dat je kleintje zo rustig is @ azeb: ga denk ik ook maar wipstoeltje kopen, want de box is hier ook niets. pfff.. de kidnerarts zei, je legt hem neer om te slapen en dan laat je hem een kwartiertje huilen en dan slaapt hij. NOT, Rayyan huilt zo een uur. en dan is het al bijna weer tijd voor de volgende voeding.. ik vind het ook wel vaag dat we hem telkens moeten laten huilen, dat kan toch niet ALTIJD? ik kan zo niet eens meer knuffelen tenzij tijdens voedingstijd of wanneer ik hem verschoon...
oe ingeltje ik ken het gevoel, mijn tepels doen nu nog pijn van gisteravond. ik heb geen tip voor je maar lees wel mee want julia doet dat gelukkig niet. julia pakt soms wel alleen de tepel maar als ze begint te drinken pakt ze alles, doet erg pijn als mijn tepel dan in haar mond schuift, gelukkig is dit maar af en toe. misschien hing er iets in de lucht vannacht. nou ja julia is al heel de week aan het rommelen, ´s avonds maar meestal is ze daar om 10 uur wel mee klaar. helaas vannacht niet. vond het zo zielig. xxxxxxxxxxxxxx
@ingeltje ik wacht bij giovanni altijd tot hij huilt en dan breng ik zijn mondje naar de tepel of ik houd de tepel met twee vingers wat kleiner zodat het makkelijker is de hele tepelhof te pakken. ook dit lukt niet altijd in een keer. Maar het gaat nu steeds beter.
haha ja zou kunnen. maar dan moeten ze niet stiekem samen dingen gaan afspreken, tenminste als ze dan eens afspreken dat ze heel lief zullen zijn. xxxxxxxxxxxx
Wakker zijn: Demi is overdag nu veel wakker. Ze slaapt tussen half 11 en 7 uur goed (ze krijgt wel rond 3 uur een voeding). Na 7 uur is ze wakker. Soms gaat ze dan rond 1 uur pas weer echt slapen (daarvoor alleen hele korte slaapjes). En vaak is ze na de 4 uur voeding ook weer wakker tot 7 uur. Na 7 uur slaapt ze soms wel en soms niet tot 10 uur. Gisterenavond is ze de hele tijd wakker beneden geweest, tot ik om half 10 met haar in ons bed ging liggen. Toen sliep ze wel. Ik denk dat ze rond de 15 uur slaapt. @tweety: fijn om te horen dat het beter gaat met de kleine! Hoop voor je dat hij al snel naar huis mag. @lindaa: Fijn voor de kleine dat ze eindelijk heeft kunnen poepen.
nog over aanleggen: ik trek gewoon zijn onderlip wat naar beneden en nu is Rayyan gewend dat hij zijn mond ver open moet doen. en dan snelll de borst erin duwen af en toe heeft hij dan nog niet de hele tepelhof, maar dan is de pijn snel op te lossen door het onderlipje een beetje naar beneden te trekken zodat die naar beneden krult. dan is het ok.
@Ingeltje: ik kreeg van de lactatiekundige het advies om steeds af te halen als Raven alleen de tepel naar binnen slurpte. Ze moeten leren dat dat niet 'mag'. Dus net zo lang over het onderlipje strijken tot je een grote hap ziet en dan de baby naar de borst (niet de borst naar de baby, want als je dan ontspant zakt de tepel er weer uit). Als ie gaat sabbelen of alleen de tepel neemt en niet de tepelhof, dan meteen losmaken. Niet even aankijken, want dan leert ie het niet goed. In het begin is het niet makkelijk maar het loont wel de moeite om het consequent vol te houden. Zorg wel dat je tepel droog is en het kinnetje van Julian ook anders glijdt ie weg. Dus tissues bij de hand of een spuugdoekje erlangs.
Hier is het ritme nog steeds (of alweer?) ver te zoeken. Raven is klaarwakker na de voeding van 4 uur 's nachts. Mijn vriend moest vroeg werken dus ik heb haar bezig gehouden tot 6 uur. Daarna ben ik weer gaan slapen en na de volgende voeding ook weer in slaap gevallen. Ben nog zooooo moe van die infectie... Ik ben nu 2 dagen bezig met het Jannes-regime dus eten, in de box en even knuffelen, dan in bed, even speentje, max 3 keer terug en dan slapen. Het lijkt sinds vandaag wel te werken. Alleen hoop ik dat ze een keertje haar dagnachtritme goed krijgt. Morgen ga ik weer met BV beginnen maar ik ben er wel een beetje huiverig voor. Door aanlegproblemen en kloven heb ik zoveel pijn gehad dat ik er nogal tegenop zie. Ik hoop dat Raven nog weet hoe het 'moet', ik wil niet weer zoveel pijn... 1 kloof is pas sinds vandaag dicht (na een week fulltime kolven), kan je nagaan. Ik hoop dat het weer lukt want van de FV heeft ze wel veel krampjes en moeilijke poep. De lactatiekundige heeft beloofd dat ze dinsdag komt kijken als het niet lukt. Daar ben ik wel blij mee!
@Elise, jeetje zeg wat pijnlijk of niet.gelukkig werkt de zalf. @Azeb, ik merk dat bij Britt ook dat ze er onrustig wordt als we veel weggaan of als er veel visite komt. @Yule, hoe is het met je en met de kleine Raven? @Tweety, Britt drinkt ook ongeveer 15 minuten en na de luier nog een keer 5 minuten. @Kaatje, hier werkt het ook goed..als Britt moe is leggen we haar in de wieg, ze ligt dan vaak nog even wakker maar slaapt daarna wel. Ook 's nachts huilt ze nooit en valt ze na een tijdje in slaap. Hoeveel minuten kolf je ongeveer of wisselt dat? Merk dat Britt hier steeds langer wakker is..zal eens bijhouen hoelang @Steen, wat super..oma vond het zeker wel leuk! Wat heerlijk dat Femke heeft doorgeslapen, hoop dat Britt dat ook snel doet @Ingeltje, ik pak mijn tepel met hof vast en maak er een soort stokbroodje van...dan duw ik hem naar Britt als ze haar mond ver open heeft...anders pakt ze hier ook alleen de tepel en doet het pijn. Ik haal de tepel dan ook meteen uit haar mond. @Yule, hoop dat het gaat lukken met de bv, succes! Hoelang kolven jullie eigenlijk..ik kolf nu de ene borst terwijl Britt aan de andere drinkt. Kolf maximaal 5 minuten (niet helemaal leeg dus) omdat de productie niet wil stimuleren..heb dan 50 cc.
Zoo eindelijk is tijd om hier ook weer wat te schrijven. (terwijl nu weer een kat aandacht vraagt ) @Krisstel, las dat Britt ook nog last heeft van geel zien. Yarah heeft dit ook nog. Vooral bij het witte van haar oogjes zeg maar. Woensdag bij het CB zei de arts, dat als het volgende week nog is, ik naar de huisarts moet met haar. Ook heeft ze sinds gister last van die puistjes, maar gaat als het goed is weer vanzelf weg. Ik kan me herinneren dat m'n andere dochter dit ook heeft gehad. Ritme Vannacht/vanmorgen kwam ze om half 1, half 5, half 8 en half 12 en nu wacht ik tot ze weer komt. Al hoor ik ze wel al piepen, dus zal niet lang meer duren . Yarah valt meestal tijdens het voeden alweer in slaap, dus dan kan ik ze zo op bed of in de kinderwagenbak leggen. (al wordt ze de laatste dagen vaak weer wakker, omdat lekker bij mama liggen toch wat gezelliger is haha) @Yule, fijn dat je weer thuis bent.. Succes met de bv en hopelijk pakt Raven morgen gewoon goed de borst. Hier in het begin ook problemen met aanleggen, maar sinds een week denk ik pakt ze gewoon in 1x goed telkens. Eerder was ik ook soms 10 minuten bezig voor ze goed vast had. Nou Yarah wordt nu echt wakker, dus ga er weer vandoor..
Ha ha... het Jannes-regime. Ik heb het niet bedacht hoor. Hoop dat het bij Raven ook zo goed werkt als bij Sara. Wij hebben ook weleens gehad dat ze om 4 uur s nachts klaarwakker was. Wij letten er nu op dat ze voor of na de fles van 19.00uur ook zeker een uur of anderhalf wakker is. Dan slaapt ze 's nachts ook goed door. Misschien zielig, maar op die manier gaat ze wel leren dat ze dan wakker kan zijn en 's nachts moet slapen. Onze kinderarts zei: een kindje kan je niet verwennen, maar wel zeker gewennen. Dus proberen we dat maar. Succes!
jaaaaaaaaa ik ben onder mn startgewicht! sorry moest er ff uit! heb me helemaal suf getraint de afgelopen 2 weken
@Devilschase: wow! dat ziet er supergoed uit! Goed dat je dat kan zo snel na de bevalling... Ik wou dat ik ooit zo slank was geweest! @tweety: dat is supergoed nieuws meid! Zou lekker zijn he, eindelijk je ventje thuis en niet meer op en neer naar het ziekenhuis... heerlijk! Ik zal voor jullie duimen! @Krisstel: het gaat hier steeds beter hoor gelukkig! Na de bruiloft was ik helemaal total loss, maar de afgelopen dagen heb ik geslapen als ik er even tijd voor kon vinden en dat heeft me wel goed gedaan. Nu ik de antibiotica niet meer slik voel ik me ook beter. Nog wel moe maar dat zal ook wel bijtrekken. En Raven voelt zich thuis duidelijk ook beter, niet meer al die verschillende mensen en geuren en geluiden... gewoon lekker vertrouwd. Ik hoop dat ze snel een ritme heeft wat op dat van ons lijkt... en dat ze de borst ook snel weer wil. Mevrouw is een beetje van de slordige geworden met drinken... sabbel sabbel de fles naar binnen en geen mooie grote happen meer. Ik hoop dat ze nog weet hoe het moet! Hoe is het met jou en Britt? Is ze nog geel? @Jannes: haha, tja, ik wist even niet meer hoe dat boekje heette waar jij het uit had. Ik geloof dat het goed werkt. Geef je na de fles van 19 uur nog een voeding? Een late nog denk ik? Hier komt Raven vandaag om de 3 a 4 uur, is dan met voeding erbij zo'n anderhalf uur wakker, ik leg haar dan in bed met haar speentje en ze slaapt zo makkelijk in vandaag! Echt super. Net of de regelmaat en rust (eindelijk) haar meteen goed doen. Ik wil ook de komende week niemand meer op bezoek want ik ben er even helemaal klaar mee na drukke kraambezoeken en ziekenhuisbezoekjes. Heel lief bedoeld allemaal maar Raven wordt er super onrustig van en ik ook trouwens. Ik wil wel gewoon eens eventjes tijd hebben voor onze kleine meid. Ik heb sinds een paar dagen pas het gevoel dat ik haar leer kennen....
jeetje devilchase, dat ziet er goed uit. wat voor oefeningen heb je gedaan. vind het een beetje moeilijk wat je al wel en niet mag trainen. yule dat gevoel herken ik wel, julia kan ook zo onrustig worden als iedereen haar vast heeft gehouden enzo. we waken er nu ook voor dat het niet meer gebeurd. gelukkig is het kraambezoek hier bijna allemaal geweest. nog wat collega´s maar dat is pas volgende week vrijdag weer. xxxxxxxxxxxxxxxx
@devilchase nou nou ziet er weer goed uit hier nog vet genoeg hoor hihi maar ja heb ook een kz gehad mag 6 weken niks tillen enz. dus trainen zit er niet in. nou hier weer pet met de bv en robin. hij maakte zich helemaal over zijn toeren en hapte 1x maar liet weer snel los pfff wordt er gek van dat het niet lukt de 1e keer lukte het perfect. morgen nog een keer proberen misschien daarna ff iemand mee laten kijken wat we nou fout doen voor hoever ik weet niks ach we zien het wel. verder doet ie alles prima en is ie van de hart monitor af jippie vandaag de eerste training life support gehad dinsdag afronden en dan zijn we er klaar voor om hm mee te nemen alleen nog afwachten wanneer.
ik train alles al, maar dit is alleen maar van fietsen en buikspieroefeningen en alleen maar water drinken en normaal eten. Ik geef natuurlijk geen borstvoeding dus mag ik ook lijnen, voor de meeste dames kan dat nog niet.
wow devilschase wat een figuurtje! trouwens we hadden het laatst over seks en een aantal gaat er al weer flink op los, maar vloeien jullie dan helemaal niet meer? ik nog steeds.. al een maand nu dus grrrr en ik maar zo blij dat ik 9 maand niet ongesteld was, ik haal het rap in zo! en is er al iemand die ingeknipt is, net als ik, die aan seks doet? ik heb namelijk wel zin, maar ben bang dat de wond nog niet genezen is