Goodmorning! Eva: hoe zit het eigenlijk met de expertise van artsen daar? In sommige landen word je alleen maar zieker van medicatie. Zelfs in een land als Frankrijk krijg je nogal snel allerlei medicatie voorgeschreven, medicijnen die je in NL niet eens mag hebben. Zou voor mij wel een reden zijn om terug te gaan, naar de veilige gezondheidszorg in NL. Snap dat de reis spannend is, maar zie het maar als een heeeeele grote treinreis Ik ben ff weer terug in bed gekropen. Julian was vanochtend weer koortsvrij. Heb hem naar KDV gebracht, maar gezegd dat ze me gelijk moeten bellen als hij niet lekker is. Kom ik hem meteen halen. Wij hebben de oproep ook binnen trouwens. Dinsdag prik 1. In een grote tennishal.
Goeiemorgen! Zien hoever ik kom voor IrisBkind genoeg heeft van alleen spelen Vanochtend iig mogen uitslapen tot kwart voor acht @tweety: Gelukkige verjaardag! slaapjes: Hier wordt al een hele tijd (echt al paar maanden) één keer per dag geslapen. Hij heeft het wel een beetje opgeschoven de laatste paar weken, zodat hij 's morgens langer en 's middags iets korter wakker is. Slaapt nu meestal ook twee uur achter elkaar, dat hebben we hier nog nooit meegemaakt slaapzak: IrisBkind heeft een mouwloze slaapzak. Heb niet de indruk dat hij het koud heeft. En anders mag hij tegen mama aan slapen, dan is het ook lekker warm. prikoproep: Lag hier gisteren ook in de brievenbus, maar wij gaan ook niet. Alle argumenten daarvoor zijn al netjes opgesomd door MamaSonja en Freesia. Het blijft dubbel want je zit toch met "wat als..." , maar daar zit ook mee als ik het wél zou doen. @eva: Dat klinkt niet al te best En jij kan natuurlijk ook niet van de vakantie genieten op die manier. Alleen reizen met een dreumes is natuurlijk niet fijn, maar zoals Jannes (dacht ik) zei, nog bijna 2 weken op deze manier daar blijven is ook helemaal niet fijn. Hoop dat je er snel uit bent. @miracle: Fijn dat het op je werk zo leuk is. Wel minder van Jaimy. Hoe is het nu met haar? @ingeltje: Jeej, een koortsvrije Julian. Hebben we hier ook al wel eens gehad. Geen idee wat het was, maar als het weg is (en blijft) zijn we blij Zo, nu snel voortdoen. Morgen ga ik koken voor een paar collega's en moet alles in huis halen en huis beetje opruimen etc. Vanavond gesprekje op KDV over IrisBkind. Ben erg benieuwd, we hadden paar weken geleden al soort "rapport" meegekregen. Op alle vragen konden ze JA antwoorden, behalve op "slaapt het kind goed op het KDV", maar dat wisten we al IrisBkind slaapt maximum een half uur op KDV, maar gelukkig blijft hij er vrolijk onder. Straks ook maar niet paardrijden, want ben er 2 weken geleden afgedonderd. Geen erg, maar wel arm lelijk verrokken. Vorige week leek alles OK, was arm al helemaal vergeten, tót ik bij het opstappen m'n hele gewicht aan die arm hing en hij weer om zeep was. Dus nu maar weekje rust en dan hopen dat het volgende week écht weg is. Fijne woensdag!
@IrisB, haha dus IrisBkind heeft t te druk om te slapen op t KDV. Balen van je arm zeg.. @Ingeltje, lekker zeg even terug in bed kruipen! Kan ik helaas nooit aangezien Mike nog niet naar t KDV gaat. Gelukkig mag ik op zondag altijd uitslapen hihihi..
Levi loopt nu heel schattig met een ketting om haha. Sinds gisteravond was hij met mijn ketting aan de swier,maar hij had er zelf nog één ( gegraaid op vakantie ) dus daar pronkt hij nu mee haha Ga hem naar mijn souders brengen en werken. xxx
Eerst ff ego... Ben een beetje verdrietig want ik heb net een parkeerbon gekregen voor 60 euro! In de parkeergarage bij de supermarkt. Omdat die dicht bij het station is en er eerst vaak mensen gingen parkeren die met de trein gingen hebben ze er 2 jaar geleden een blauwe zone van gemaakt van 9-13 uur. Maar ik doe meestal daarna boodschappen met de auto dus ik gebruik die parkeerschijf eigenlijk nooit. Hij ligt op de grond bij de passagiersstoel. Dus ik kom terug met Raven op mijn arm en 2 boodschappentassen, zit er een bon onder mijn ruit... Die mannetjes van de parkeerwacht komen langs mijn auto lopen terwijl ik dus kom aanlopen (zeulzeulzeul) maar ondanks dat echt duidelijk was dat ik alleen boodschappen had gedaan liepen ze gewoon door met zo'n uitgestreken smoel... Ik snap dat echt niet. Wat voor doel heeft het nou om een moeder met kind op de arm die duidelijk max een half uur heeft geparkeerd een bon te geven (of althans, niet meteen te zeggen oh sorry). Kijk dat je daar niet de hele dag mag staan dat snap ik wel en dat die mensen ook gewoon hun werk doen dat snap ik ook. Daar ben ik niet boos om. Maar ik word er wel verdrietig van dat we in een wereld leven waar de goeien vaak gestrafd worden voor wat de kwaaien doen... Pffff, moest echt mijn tranen wegslikken. Nou ja, daar gaat weer 60 euro voor niks (echt zuur als je net alle aanbiedingen bij de supermarkt hebt gezocht...)
Zo hier was net even paniek in de tent. Er waren kamervragen gesteld aan onze Minister en dan moet er gelijk een antwoord komen. De hele vestiging komt dan gelijk in actie Maar goed het antwoord is alweer verstuurd dus de rust is wedergekeerd. Irisb ah heerlijke tijd om wakker te worden! Ai pijnlijke arm dus, idd even rustig aan doen. Missy ik bedoel het niet verkeerd hoor maar ik verbaas me altijd over de tijd die jij overdag hebt om tv te kijken . Ik heb overdag echt nooit de tv aan, eigenlijk kom ik alleen even aan het forum toe maar voor de rest ben ik druk bezig met vanalles en nog wat. Lijkt me ook wel eens lekker om gewoon eens een half uurtje een serie te kijken
Yule oei dat is geen fijn bedrag Ik ben ook sinds kort echt veel consequenter in het plaatsen van de parkeerschijf aangezien ze bij ons nu ook erg vaak controleren en dus boetes uitdelen. Ik kan me ook altijd erg boos maken om zo'n boetes maar ik geloof dat het vanuit de parkeerwachters een soort 'opvoedmethode' is. Geloof maar dat je in het vervolg je parkeerschijf wel neer zult leggen! Balen hoor
@Yule: dat is zeker balen! Ik kan me best voorstellen dat je nu verdrietig bent. @Tweety: HEPPIE BURSDEEJ TOE JOE! @Wupje: fijn dat het weer rustig is op je werk. We hebben nog geen uitsluitsel over het vaccineren. Bij onze GGD kan hij in elk geval niet later gevaccineerd worden, maar wellicht wel bij een andere GGD op vrijdagmiddag. Ik heb de situatie ook voorgelegd aan de huisarts en ik kan vanmiddag terugbellen om te vragen of hij wellicht iets voor ons kan betekenen.
@tweety: van harte gefeliciteerd meid! (nu echt) @miracle: wat fijn dat je baan zo goed bevalt! Heel erg leuk! Jammer dat Jaimy ziek werd op dag 2... komt niet goed uit natuurlijk. Ik zie dat ze hele hoge koorts had ineens... Hoe gaat het nu met haar? @kaatje: stoere foto van Levi met de kraanwagen! Mex griep: wij hebben nog steeds geen oproep... Wie heeft gisteren Netwerk gezien? Was heel goed stukje over de mex griep waar vragen werden beantwoord over vaccinatie bij zwangerschap, toegevoegde stoffen en het waarom van 2x vaccineren. Ook werd besproken dat de communicatie vanuit de overheid zo slecht loopt en dat goeie info moeilijk te krijgen is. Dat ook de info lijn vaak het antwoord op vragen niet weet. Voor degenen die geinteresseerd zijn: Uitzending van dinsdag 17 november 2009 | Netwerk Wat ook werd uitgelegd: er is besloten alle kinderen van 6 maanden tot 5 jaar op te roepen voor vaccinatie omdat die een risico groep blijkt te zijn bij deze griep en omdat er te weinig IC capaciteit is als er heel veel kindjes ziek worden. HEt is natuurlijk heel erg dat dat in een land als NL zo is, maar ik vond het een goed argument. Wat echt een rampscenario zou zijn is als je kind heel ziek wordt maar er is geen beademingsplek en je verliest je kind dan omdat het niet kan worden opgenomen op de IC. Dan sla je je als ouder echt voor je hoofd als je niet gevaccineerd hebt. Persoonlijk vond ik dat het sterktste argument tot nu toe. Uit dit verhaal blijkt ook dat je dus verder moet kijken dan alleen maar de gevolgen voor het individu (en dat vind ik dus ook heel erg goed van de gezondheidsraad). Ook komen de zogenaamde risico's van de vaccinatie (namelijk nihil) en de verschillen met andere europese landen aan bod. Echt een aanrader om even te kijken! @missy: raven heeft 1 slaapzak met mouwen, die heeft ze wel eens aan maar dan alleen een rompertje met korte mouwen eronder en verder niks. Het is bij ons namelijk altijd 20 graden binnen. @eva: wat vervelend dat het niet lekker gaat met Aimar. Ergens ook niet zo gek, alles is anders, de hygienische omstandigheden ook dus de kans dat hij iets maag-darm achtigs krijgt is vrij groot. Maar als het goed is komt hij daar ook wel weer door. Persoonlijk zou ik dokters in dat soort landen mijden als de pest (haha, interessante woordspeling) tenzij het ECHT moet.
@Yule, aah dat is inderdaad enorm zuur! Wij hadden vorige week ook een boete, voor t huisvuil te vroeg buitenzetten! Scheelde wel 3 min.. Daar waren we ook erg verdrietig om! Kun je niet informeren of bellen en je verhaal uitleggen? @Wupje, ik heb niet zo'n groot huis he dus op een gegeven moment ben je wel uitgepoetst. En ik vind t belangrijk om tussendoor ook even wat voor mijzelf te doen als Mike slaapt.
Hmmm, ben bang dat niemand daar gevoelig voor is. Je kunt bezwaar maken maar ik denk dat ik geen poot heb op op te staan helaas.
hallo allemaal! Kom hier na een paar daagjes ook weer eens kijken. Erg druk geweest met van alles. Ik heb niet alles terug gelezen. @ eva: jeetje meid wat balen dat Aimar zich niet goed voelt. Ik snap dat 2 weken zo verder aanmodderen niet te doen is. Zeker als hij regelmatig spuugt en weinig eet en drinkt. En jij ook al niet helemaal lekker... Is er geen mogelijkheid om in een resort/hotel te gaan zitten daar? Daar hebben ze airco, stroom, water en is het rustig op de kamer voor Aimar. En dan kom jij wellicht ook tot rust. Ook dat zal geld kosten maar dan kunnen jullie wel blijven. Misschien even navragen wat dat eventueel zou kosten.. Wij zijn er 1 week geweest op huwelijksreis en ik vond het best meevallen qua geld. Anders zou ik denk ik zelf ook naar huis gaan... Veel sterkte iedergeval! Missy: hier slaapt Teun in een winterslaapzak zonder mouwen (heb ze er weer afgehaald) en pyjama. Tweety: gefeliciteerd met je verjaardag!!!
mex. griep: Teun is opgeroepen voor volgende week woensdag. Komt mooi uit want dat is mijn vrije dag. Wij gaan hem wel laten vacineren. Nu zit ik alleen met mezelf en inenten... Ik zit namelijk in de risicogroep en heb een oproep gehad. Ik ben niet gegaan omdat ik misschien zwanger was, wat ik niet ben. Maar als ik alsnog ga dan mag ik 2 maanden niet zwanger worden. En dat is best lang als je zo graag wilt *twijfel twijfel twijfel*
Ja lijkt mij ook heel moeilijke beslissing dan. Ik zou me wel laten inenten. Want wat als je ziek wordt en het niet goed gaat? Wat heeft Teun daaraan? En jezelf? Een tweede komt er dan misschien helemaal niet meer (sorry als ik nu een drama scenario schets). Overigens twijfel ik eraan dat het kwaad kan om zwanger te worden 2 maanden na de vaccinatie, dat wordt namelijk ook nooit bij de gewone griepprik vermeld. Volgens mij is het gewoon uit voorzorg, omdat ze niet weten wat het effect is. Maar of dat nou zo reeel is? Ik weet het niet hoor. Stel nou dat je 'per ongeluk' zwanger wordt na de vaccinatie? Dat zal toch heus wel heel veel gebeuren het komende half jaar. Wat dan? Gaan ze dat screenen ofzo? Krijg je dan extra controles? I doubt it. dit staat in de bijsluiter van de GEWONE griepprik: Aanbevolen wordt het vaccin toe te dienen aan zwangeren met aandoeningen die het risico van complicaties van griep vergroten, dit ongeacht het stadium van de zwangerschap. Dat betekent dus dat als je een risicogroep bent, de kans op complicaties van de griep veel groter is dan de kans op problemen voor het kind TIJDENS de zwangerschap. Dus houden ze niet eens die 3 maanden regel aan (na de 3 maanden pas vaccineren). Dit zal dus ook voor jou gelden. In de bijsluiter van de gewone griepprik staat niks over zwanger worden trouwens. Zwangerschap is iets wat je kunt voorkomen (door anticonceptie) ik denk dat ze daarom adviseren niet zwanger te worden 2 maanden na de mex griep vaccinatie. Omdat er beperkt gegevens beschikbaar zijn over de gevolgen voor het vruchtje.
Over kinderen vaccineren staat trouwens dit in de bijsluiter van de gewone griep: Aan kinderen die nog niet eerder zijn gevaccineerd of niet eerder influenza hebben gehad, een tweede dosis geven na een periode van > 4 weken. Dus ook daar 2x vaccineren.
Tweety gefeliciteerd! Ingeltje: hoe is het nu met Julian? lees dat het beter gaat gelukkig! Eva: he bah het zit jullie niet mee, dikke knuffel! IrisB: niet fijn met je arm, hoop dat het snel beter gaat en je weer kunt rijden. Yule: dikke knuffel voor jou, das echt balen van die bon, heb je er niks van gezegd? Pupke: dat moet toch te regelen zijn met het vaccineren zou je zeggen, ik duim voor je Sannemart: lastige keuze idd...ik zou me denk ik wel laten vaccineren. Maar ja ligt er ook aan waarom je tot een risicogroep hoort natuurlijk... Hier alles prima. Ilse is vanacht wel wakker geworden, maar het gepoept en een doorgelekte luier, dus das logisch. Vanochtend was ze weer erg moe. Ze ligt nu alweer vanaf 9.10 te slapen! Ik ben ook nog even teruggekropen tot 11 uur. Was zo moe. Oh ja vergeet het belangrijkste, ik ben ongesteld geworden. Dus op naar de volgende ronde!
@hummelke: oh jammer!!! Succes in de volgende ronde!!! Nee ik heb er niks van gezegd, had geen zin in een discussie die ik toch niet win waar ik me dan alleen nog maar rotter door voel... Ik vind dat ze zelf ook moeten kunnen nuanceren tussen overtreding expres en per ongeluk en als ze dat niet doen, jammer dan. Domme pech.