@all: ik kan beamen wat Yule zegt over wakker maken om 23.00 uur. Ik ben daar laatst mee begonnen en ineens komt Amé om de vijf uur 's nachts, terwijl ze eerst een lange slaap van bijna zeven uur had in de avond en daarna nog vijf uur in de nacht. Als je die lange slaap onderbreekt, haalt ze 'm dus nergens meer in Nu ben ik na drie dagen toch weer overgegaan op niet wakker maken, maar helaas wordt Améetje nu zelf wakker om 23 uur, omdat ze verwacht waarschijnlijk dat wij haar gaan wekken rond die tijd Echt heel jammer, want nu heeft ze nergens meer een lekkere lange slaap en dat heeft ze wel nodig, aangezien ze nog steeds na 45 minuten wakker wordt...
En ik trek het echt slecht, 2x 5 uur tussen de voedingen. Heb half uur nodig om in slaap te komen dus slaap eigenlijk nooit langer dan maximaal 3,5-4 uur achtereen. Ik begin langzaamaan een beetje psychisch raar te worden van dat slaaptekort.. bah...
sow, weer terug, weet al wat we krijgen voor kerst van mijn Souders haha. Julia krijgt ook leuke dingen voor 5 dec. wel handig als je zelf kunt kiezen. heb de doos gehaald bij prenatal maar goed dat jullie gewaarschuwd hadden want het is echt niet veel. heb een nieuwe fles gekocht met een dental speen, gaan we vanavond proberen of ze die wil. zit je dan met je goeie gedrag en je dure avent flessen haha. xxxxxxxxxxxxxxxx
Groeimeter: wel ff de datum van de meting invullen he dames, als het langer geleden is komt je kindje een stuk te klein uit de bus...! Raven is een lange meid! (maar dat wist ik al...) De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 176 cm. Uw kind is nu 60 cm. lang. Dit is 3 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar. 95% is korter en 5% is langer.De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 177 cm. Leuke site trouwens Ingeltje! Hoe kom je daar toch altijd weer aan...?
Ingeltje, sterkte ermee! Steen, oh ja is ook zo, je ging voor de Mirena. Fijn dat het gelukt is en dat je er geen last van had. Ik vond het geen pretje, toen ie drie weken terug bij mij is geplaatst. Fijn dat het bij jou mee viel. Moppiepoppie, balen dat Amé haar lange slaap nu kwijt lijkt te zijn. Die vindt ze vast gauw terug, en jij dan dus ook! Sterkte ermee! Lindaa, je hebt het druk ermee... Pfff jij ook sterkte! Isis en ik zijn net terug van de verjaardag van mijn buurmeisje (die trouwens 5 werd en geen 6). Was gezellig, maar errug druk. Niet al te lang gebleven want Isis trok de drukte niet zo heel erg goed. Ga me zo maar eens over het eten buigen. Groetjes!
@Roshi: oh, gelukkig had ie een goede reden om niet te bellen! Hij was zeker beetje duf vanmorgen... @Pupke: thx! Ik zal zeker aan je denken als hij eens wat advies etc nodig heeft. @moppiepoppie: je wordt ook raar in je hoofd van dat slaaptekort. Zeker als je slaap steeds onderbroken wordt. Aan de andere kant kan een mens heel wat hebben (en een moeder zeker!). Lukt het om overdag nog wat slaapjes te pakken? Heb Raven ook wel eens wakker gemaakt om 23 uur in de hoop dat ze tot 8 uur 's ochtends zou doorslapen, maar dan kwam ze ineens om 3 uur terwijl ze dat allang niet meer deed... vandaar mijn overtuiging. Maar jij hebt dat dus ook gemerkt? ('t is ook maar een proefondervindelijke mening hoor, misschien dat het bij andere kindjes wel werkt...) Felicitas: hier net vanmiddag een afspraak afgehouden (telefonisch). Ik hoop (voor haar) niet dat ze zomaar op de stoep staat. Daar hou ik helemaal niet van! Ze deed aan de telefoon trouwens niet moeilijk. @Kaatje: wat voor opvoedtips geeft Ferry jou dan? @steen: fijn dat het goed was in het zkh. Deed het nu weer zo'n pijn die Mirena plaatsen? Hoe zou het met Krisstel zijn? @Ingeltje: oh, arme Julian (en arme Ingeltje). Over een paar dagen heb je weer een zonnetje in huis. Ik ben hier officieel door het 3e sprongetje heen. Raven is supervrolijk, ik heb allerlei nieuwe dingen gezien de afgelopen 3 dagen en vandaag had ze zowaar even een kort schaterlachje... echt geweldig! Ze valt weer zonder gedoe in slaap en ze is weer mee te nemen ergens naartoe. Dat was hier echt een probleem afgelopen week. Zelfs na boodschapjes doen nog geen uur was het brullen. Vanmiddag ben ik met haar in de auto gestapt naar Leiden waar ik met een vriendin heb geluncht. Het was best druk in dat cafe maar ze vond het allemaal best. Ik was zo opgelucht dat ik op de terugweg een zwerver 4 eurootjes heb gegeven (ookals koopt ie er waarschijnlijk drank van... )
Hoi! Zo vanmiddag naar de tandarts geweest en weer helemaal goedgekeurd! Geen gaatjes gelukkig . Hubbie was thuis dus Kyano kon lekker door blijven maffen....vandaag en gisteren zijn echt slaapdagen. Hij is alleen maar wakker voor voeding en misschien heel even knuffelen maar dan gaapt hij alweer aan een stuk. Heb hem vandaag elke keer wakker in bedje kunnen leggen en zonder morren ging meneertje slapen 8) Ik ben benieuwd naar de komende dagen.....eens zal de omslag wel weer komen... maar ik geniet nu maar van de rust @ Kaatje ik schrijf niet zoveel op hyves maar vind het wel leuk om af en toe te kijken....dus mag ik wel blijven? ** smeek smeek ** Grappig die opvoedtips van Ferry @ Cossy super dat de nieuwe woning nu officieel is! En bedankt voor de tip over de zalf. @ Krisstel grr wat een reactie van je werkgever zeg! En dat terwijl je naar het ziekenhuis moet, als je nu nog een leuk uitje gepland had @ Lola ja volhardend die Felicitas @ Parr sterkte meid, hopenlijk is Kate snel weer de oude. @ Ingeltje jij ook veel sterkte. Zielig als Julian zo overstuur is @ Azeb goed dagje gehad! @ Roshi maar goed dat je hubbie er toch nog zelf achter gekomen is. Nu krijg je misschien wel een super cadeau! @ Lindaa en en is het gelukt? Moch je gaan douchen van Michelle, ha ha die kleintjes toch! Zo ik ga nu even koken voordat ons menneke dadelijk wakker wordt. Lekker schnitzeltje met gebakken patatjes en boontjes, hmmm
@Kaatje: heeft Ferry misschien ook nog goede tips voor ons ? @Steen: fijn dat alles goed was en dat het plaatsen niet zo pijnlijk was. @Lindaa: en, ben je al gedoucht? Bij mij is het altijd andersom als hij eens onrustig is: ik ben wel altijd gedoucht, maar ik laat dan het huishouden liggen. Enne..., dit laat ik trouwens ook wel eens liggen als hij gewoon rustig is hoor @Tweety: wat vervelend dat je nu niet meer doorslaapt. Je mag hier best over klagen hoor! @Moppiepoppie: jeetje meid, dat valt inderdaad niet mee! Ik hoop dat je snel eens langer kunt slapen. @Yule: fijn dat het sprongetje achter de rug is! @Wupje: smakelijk eten! Kinderfysio is net geweest. Quinten vond al die aandacht en bewegingen wel leuk! Heeft veel gelachen. Heeft ook veel gespuugd, maar dat krijg je van dat omrollen net na het eten . We zagen ook dat hij steeds sterker wordt: als je hem op zijn buik legt, dan leunt hij echt op de ellebogen en hij heft een heel stuk van zijn rug op. Hij vindt dit nu ook leuk. De kinderfysio vindt dat er geen enkele beperking te vinden is in zijn bewegingen, dus dat is mooi. Het viel hem ook op dat hij heel makkelijk naar rechts (= niet voorkeurszijde) kijkt. Hij heeft nog wel een afgeplat schedeltje (Quinten, niet de kinderfysio...) maar hij verwacht dat dit nog goed bijtrekt. De nieuwe speen op de fles is een succes, in plaats van in 30 minuten, was de fles nu in 15 minuten leeg. Ook de Avent fop-speen valt erg in de smaak. Hij ligt nu weer lekker te slapen in de box. Ik denk dat ik trouwens toch maar weer aan de ring (nuva-ring, anticonceptie) ga. Ik heb al de hele dag serieuze buikpijn, moet weer eens ongie worden. Ik kreeg vanochtend zelfs even een bevallings-flashback, deze kramp herken ik daar nog van (alleen was de kramp tijdens de bevalling een heel stuk heftiger uiteraard). Mijn humeur is de laatste dagen net zo onder het vriespunt als de temperatuur in Nederland, ook dat heeft er denk ik mee te maken. Dus...
@Wupje hahaha jaa heb eindelijk kunnen douchen! nu nog hopen op een normaal en rustig hapje eten! @Yule: hihi voelt goed he als je iemand kan helpen
@Pupke: goed zeg dat de voorkeurshouding van Quinten weg lijkt te zijn. Leuk dat ie het zo goed doet met op de buik liggen. 't Is een heel stuk leuker als ze het zelf ook leuk vinden! PSP: Lola, ik heb me aangemeld op het andere forum. Maar ik kan nog nergens in. Moet je daar ook eerst bepaalde lessen maken of wordt de account vanzelf geactiveerd? @Wupje: mooi geen gaatjes!
Vandaag fotoshoot gehad met Demi en ons. Voor de geïnteresseerde op http://studiodeboer.myphotos.cc/ruiterbeek zijn de fotos te zien. @freesia: ik hoop voor jill en jullie dat het geen reflux is. Klinkt wel als wat Demi ook deed. @pisum: succes met de verhuizing! @roshi: alsnog gefeliciteerd was gisteren wel heel vroeg hahaha @cossy: gefeliciteerd met de nieuwe woning Lengte: bij demi gaf het tussen 165,5 en 168.
@Ingeltje, lekker hoor dat Julian zo goed geslapen heeft. Hier maak ik Mike nog steeds wakker voor een fles om 23.00 uur. Maaer begreep idd dat t bij BV anders is. @Foover, heerlijk hoor. Hier is t nog maar af&toe dat Mike doorslaapt. En dan nog moeten we 3 x eruit om de fopspeen te geven. @Pupke, volgens mij kan t best zijn dat je op een gegeven moment meer Nutritron erdoor moet doen. En fijn dat de afplatting al beter word! Hier gaat t ook de goede kant op, Mike draait nu zelf weer naar links in ze slaap. Enne Mike doet gemiddeld 30 tot 35 min. over ze flessen. Heb al verschillende spenen geprobeerd, maar deze S van Difrax vind hij zelf 't fijnst. Dan maar wat langer.. hierdoor heeft hij wel stuk minder krampen en kan ik straks met dezelfde spenen over naar normale (dunnere) voeding en doet hij er wel 20 min. over. @Freesia, hier ook nog steeds last van ons opstartprobleem door kraamhulp hoor. Daardoor kan ik ook soms weinig hebben. Kunnen babies dan ineens verborgen reflux hebben? Ik dacht namelijk dat ze ermee geboren worden.. Hier merk ik soms ook dat Mike weer wat doorslikt uurtje na de fles, ik ga vanaf vanavond ze hoofdeinde wat omhoog doen. @Pisum, tot gauw! Succes met de verhuizing! @Kaatje, ik heb nog geen tijd gehad om PSP te openen.. Welke versie heb jij dan? Want dan neem ik die ook zodat de crack werkt. Ik heb bittorent ofzoiets, kan ik daarmee dan de goede versie downloaden zodat jou crack werkt? @Wupje, hier deed 1e keer seks ook wat zeer hoor. Maar VK had bij de nacontrole gekeken en gezegd dat 't wel de beste manier is om alles weer te laten wennen en oprekken van onderen. En beter dat Kyano smorgens zo lekker slaapt. Hier is t juist in de avond beter dan in de ochtend. @Roshi, GEFELICITEERD! Enne.. krijgt Jenna FV of BV? Ik zou gewoon even CB vragen als t vaker voorkomt, want 4 is wel weinig voor der leeftijd volgens mij. @Yule, hoe bedoel jij bedje schuin omhoog? Dat is toch gewoon wat boeken onder het hoofdeinde (poten) zetten of ik kreeg als tip opgerolde handdoek onder het matras aan t hoofdeinde. Want Mike ligt nog met t bedje van onderen opgemaakt, omdat hij nog zo klein is in het ledikantje. @Cossy, geweldig nieuws zeg! @Lola, you go girl! Whahaha.. vind t erg knap van je. Ik durf zoiets nooit en laat me dus altijd van alles aansmeren. Zo heb ik hierdoor al een leesmap contract lopen en een ongevallenverzekering. @parr, hier hetzelfde hoor. Zit er ook even helemaal doorheen kwa slapen. Hij slaapt alleen tijdens het wandelen, maar ik moet ook nog dingen in huis doen dus ga niet de hele dag wandelen. *Knufff* @Ingeltje, dit is mijn berekening: De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 193 cm. Uw kind is nu 58,5 cm. lang. Dit is 0,5 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 0 jaar. 62% is korter en 38% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 185 cm. @Azeb, goed hoor dat je al alles gedaan hebt EN gewandeld. Ik ben vandaag naar me vriendin gewandeld en heb daar lekker de hele middag gezeten. Mike gewoon de wagenbak laten slapen, ging wel redelijk.. Dus heb vandaag nog NIKS gedaan in t huishouden hahha, morgen weer een dag.. @Lindaa, mooi gelukt hoor! @Funnyme, ja vind t eerlijk gezegd ook belachelijk hoor! Wat nou als je echt OP vakantie was geweest ergens... @Tweety, welke knuff heb je besteld bij Prenatal? Enne lekker gyros! Hier roerbakmie gemaakt.. @Moppiepoppie, wat wij doen als we Mike wakkermaken voor ze laatste fles is wachten tot hij in ze REM-slaap is. Dan maakt hij erna wel nog een lange diepe slaap. Stond in een opvoedboekje.. Werkte gisteravond goed, want hij heeft doorgeslapen tot 06.30 uur. Je herkent de REM-slaap als ze wat meer bewegen in hun slaap en kunnen kreunen of andere geluidjes maken. De REM-slaap en diepe slaap wisselen mekaar rond de 15-20 min af. Dus soms kom je dan iets eerder of later uit voor de laatste fles.. Meiden.. zit een beetje te twijfelen. Mike krijgt nu Difrax flessen, de S-fles voor de krampjes, spugen en boeren. En daar zit de Small speen op, de kersvorm. Daar drinkt hij prima uit, alleen duren de flessen vaak 35 minuten.. Beetje lang toch? Ik heb wel nog Avent fles liggen, met de kleinste gaatje.. Maar die gebruiken we voor het koude gekookte water van ze fles. Wat zouden jullie doen? Uitproberen hoelang hij met de Avent doet of gewoon doorblijven gaan met de Difrax? Hij heeft er geen krampjes of spugen bij..
mooie foto's dreames! wij hebben over 2 maanden een fotoshoot, ben benieuwd, kan bijna niet wachten haha. ga nu eten, hopelijk wil julia nog even slapen. net al weer een keer speen gegeven xxxxxxxxxxxxxxxxxx
@MissyZuilen: je kunt natuurlijk even proberen hoe het met een andere fles gaat. Je merkt het waarschijnlijk snel genoeg als het niet goed gaat. Ik heb een andere speen gekocht omdat Quinten na 30 minuten vaak moe is en in slaapt valt voordat de fles leeg is, zeker bij de eerste en laatste fles. Als Mike die 30 minuten goed drinkt, is dat natuurlijk prima.
@Pupke, dat heeft Mike ook.. Als hij veel honger heeft, drinkt hij de eerste 100 zo weg, maar erna is hij zo moe van t harde zuigen dat t dan dus nog 30 min duurt voor hij hem op heeft. En vooral de middagflessen lijken uren te duren..
@ Cossy: beetje laat Maar nog gefeliciteerd met de nieuwe woning! @ dreames: leuke foto's hoor! @ Missy Zuilen: je kan het natuurlijk een keer proberen met de avent fles. Had Mike nou ook last van krampjes? Anders zou je de B-free of Dr.Brown flessen eens moeten proberen. Vanmiddag met mijn moeder nog even naar de stad geweest en nog een broek weten te scoren! Ook bij de Intratuin geweest voor zo'n decoratie sneeuwlaken. Ik wil namelijk proberen om een leuke kerstkaart met foto van Aimar te maken. In het restaurant van de intratuin Aimar de fles gegeven. Was de eerste keer in een openbare gelegenheid. Ging goed...alleen een spuugdoekje vergeten dus maar het doekje gebruikt wat aan zijn speen zat.... De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 183 cm. Uw kind is nu 54,5 cm. lang. Dit is 3,5 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 0 jaar. 5% is korter en 95% is langer. De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 177 cm.
@missy: ja dat bedoel ik idd met schuin omhoog, boeken onder de poten of handdoek onder het matrasje. @eva: fijn dat de fles in het openbaar goed ging. Geeft je toch meer bewegingsvrijheid als dat lukt en je een beetje oefent zodat je je daar zekerder in voelt. Goed hoor meid! @kaatje: oh, dat zou mooi zijn een baan bij de appie in het dorp. Waar zit die appie dan eigenlijk? Heb je bij je huidige werk nog een opzegtermijn? Misschien iets om nog even rekening mee te houden zodat ze dat bij de appie weten (anders is het zo zuur als je niet per 1 jan ofzo zou kunnen beginnen...) Oh, maar 3 fora dat gaat me niet lukken hoor om bij te houden (zwp + pspmama's is al genoeg). Of vind jij die grote site veel beter? Je kan wel de materiaaltjes daaraf trekken toch? Derde sprongetje: volgens mij kan veel slapen op een sprongetje duiden. Raven sliep een heel klein beetje meer, maar niet veel, want ze huilde ook vaak.
@Kaatje wat leuk! ik duim voor je dat je bij de appie aan de slag kan! Ik heb ook bij de appie gwerkt 2 jaar lang.. maar ik moest eruit omdat ik te "oud" voor de crew werd! kon er wenig tegenin brengen want het was einde contract en ze wouden me geen vast contract geven! Ja ik ben lekker in de pyama gebleven! heb nog wel even kunnen douchen haaha! @Missyzuilen: ik gebruik ook difrax maar speen maatje S werkt niet voor michelle.. zij zit aan de medium en dat werkt perfect! Ook maatje 2 van de avent werkt bij michelle niet!
@Azeb, oh ja jij was dat die het geen pretje vond...balen. Ik had dat bij de eerste keer, maar dat was voor een zwangerschap. Nu is het plaatsen echt heel erg meegevallen. @Yule, fijn dat het sprongetje weer voorbij is! @Kaatje, ik wil ook nog wel op hyves blijven....ik schrijf daar niet heel veel mee... @Pupke, Fijn dat het allemaal goed was bij de kinderfysio. mmm niet fijn dat je zoveel last hebt van de hormonen. @Kaatje, ik kan niet echt zeggen dat ik iets merk in het slaappatroon van Femke. @Eva, lekker ff naar de stad geweest. Vanavond laatste keer nagym...vind het wel prima, want het is zo laat op de avond...
@kaatje ik duim voor je! duimen jullia ook even voor ons? wij gaan zo de nieuwe speen en fles proberen, Rik is haar nu uit bed halen en zorgt dat ze mij niet ziet. heb verse BV in een flesje, 20cc want vind het zonde als ik veel weg moet gooien en als ze niet drinkt heb ik nog genoeg. xxxxxxxxxxxxxxxxx