September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoor nu hele gesprekken door dat ding van een moeder die tegen haar kind zegt dat de muziek zachter moet :-?

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nee volgens mij dus niet digitaal....dan zit er iemand op hetzelfde kanaal als jullie :)

Ga Aimar wakker maken voor zijn fles! Tot straks misschien!

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
  4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahahah kaatje..

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: precíes hetzelfde zoals jij schrijft. Ze kwam inderdaad ineens om 03.00 uur terwijl ze normaal tot 05.30 uur sliep. Die slaapjes vanaf 01.00 uur (ze sliep dan op de avondvoeding van 18 uur tot 00.30 uur ongeveer eerst) werden al wel steeds ietsje langer. Maar ja, toen moest ik eens zo stom zijn om haar eens wakker te maken om 23.00 uur, en toen kwam ze ineens weer om 03.00 uur, iets wat ze deed toen ze 2,5 week oud was :confused: Dus ik heb exact dezelfde ervaring.

@MissyZuilen: hoe weet jij dan wanneer Mike z'n REM-slaap heeft? Bij mij slaapt ze boven met gesloten deur, dus ik kan niet horen of ze kreunt ofzo, en ook niet zien of ze beweegt... Hoe merk jij dat dan?

6. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Heb jij dat ook al! Ik had het een keer in de nacht, je schrikt je een hoedje!

Ik las ook dat iemand zei dan zit iemand op dezelfde als jullie van babyfoon. Maar ik woon op een industriegebied en heir wonen verder geen mensen met baby's of andere jonge kinderen.

7. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hoop zo dat ze haar ritme weer vindt...

@Kaatje: dat kan ik wel doen, maar mannetje werkt 40 uur per week en heeft daarnaast op ma en wo avondstudie van half 7 tot kwart voor 10 's avonds. En in het weekend maakt hij op zondag ongeveer zes uur lang huiswerk. Hij moet dus keihard werken en kan z'n slaap goed gebruiken. Laatste tentamens gingen heel brak bij hem omdat hij vanwege het slaapgebrek een black-out kreeg. Hij gaat namelijk 's nachts soms mee om boertje en luier te doen, zodat ik snel er weer in kan... Daar zijn we nu ook mee opgehouden omdat het heel belangrijk is dat zijn opleiding en werk er niet onder lijdt, vind ik...

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule en Moppiepoppie: denk dat het met flesvoeding / voeden op tijd anders is. Wij hebben Sara altijd wakker gemaakt om 23.30 uur. Ook midden in haar diepste slaap. En toch slaapt zij al ruim een maand door tot 7.00 - 7.30u. Het werd gewoon steeds later. Ook bij nichtje en dochter vriendin werkte het zo. Dus met FV adviseren ze het wel... ook omdat kindjes de 5e fles rond middennacht echt nog moeten krijgen tot een bepaald gewicht. Hier dus goede ervaringen met wakker maken rond die tijd.

@Missy: zou ff goed naar je fles kijken, want 30 minuten drinken is met FV echt veel te lang. Langer dan 15-20 minuten mogen ze er niet over doen. Sara heeft nu opzetstuk 2 van Tommee Tippie en ze doet zo'n 10 minuten over 180cc.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    babystyle, sommige babyfoons hebben 3 tot 5 km bereik,dus zou wel kunnen

Moppiepoppie,nee dan is het idd geen goed idee om je mannetje een nachtvoeding te laten doen

Net het oppasboek ingevuld. mijn moeder komt morgen voor het eerst oppassen. maar voor 3 uurtjes hoor. Ik moet morgen werken en Ferry naar het LUMC.
    zal vast wel goed gaan :)

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Kaatje: je moeder zal zich er wel op moeten verheugen. Mijn moeder pastte na 3 weken al op en vond dat eigenlijk al vrij laat.. haha..

11. @eva volgens mij maakt niet uit hoor als die foto's verkleind zijn, stuur maar en dan maak ik er wel wat van.

fles: ze heeft ruim de helft van de 20cc op! :whistle: :whistle:
    zat ook vanalles op haar jurk enzo maar ze heeft een klein bodempje laten staan zonder te huilen, ze begon op een gegeven moment wel te mopperen en toen zijn we gestopt en kreeg ze de borst.
    misschien dat ze zo iig niet negatief gaat doen over de fles.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. @kaatje: succes morgen, komt helemaal goed hoor, hier heeft nog niemand opgepast hoor, wij houden haar lekker bij ons.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O nou voel ik me een ontaarde moeder :( Sara is al vaak naar opa en oma geweest voor dagje of paar uur. Zelfs een keer twee en een keer drie nachtjes. Volgend weekend gaat ze ook weer logeren, want wij gaan dan een weekend naar de Ardennen met vriendengroep en we nemen kindjes allemaal niet mee...

14. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kaatje, ondanks dat er in boekje staat dat hij bereik heeft tot 500meter?

15. @jannes: je bent echt geen ontaarde moeder hoor.
    hier is het er gewoon nog niet van gekomen, ik ben nog niet eens ooit meer dan 500 meter van haar af geweest. haha, zou vorige week voor eht eerst alleen weg gaan, helemaal op ingesteld en toen dronk ze de fles niet.
    weet niet wanneer nu de eerste keer zal zijn, ik denk pas volgend jaar.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Isis gaat komend weekend voor het eerst bij mijn ouders logeren. Ik heb er wel vertrouwen in, een tijdje terug is ze al eens vanaf 13 u tot 00.00 bij mijn ouders geweest en dat was hartstikke goed gegaan, dus dit zal ook wel goed komen.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja ik ben er misschien ook wel erg makkelijk in hoor. Ik mis haar wel als ze nachtjes gaat logeren, maar ik kan dan ook erg van onze vrije tijd genieten: lekker naar de sauna, winkelen of zoals volgende week een weekendje weg. En ze is nog heel veel jaren bij ons... dus die ene dag meer of minder maakt echt niet uit. Tenminste, zo ervaar ik dat.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: ik denk idd dat het met flesvoeding anders is, want BV is op het kind afgestemd en FV is altijd hetzelfde. De laatste voedingen van BV zijn veel vetter bijvoorbeeld dan de ochtendsvoedingen, wat langzamer wordt verteerd waardoor ze er langer 'tegen' kunnen. Met FV heb je dat verschil niet natuurlijk. Dus die middernacht fles lijkt me dan wel verstandig.
    Wat ook anders is denk ik met FV is hoe makkelijk/moeilijk je je kindje laat logeren. Met BV is het gewoon een heel gedoe om voor een hele dag voeding klaar te hebben staan. Ik heb nu in de vriezer 5-6 voedingen op voorraad, maar daar heb ik wel een paar weken over gedaan. FV is gewoon een stuk makkelijker en ik denk ook dat je je kind iets sneller uit handen geeft aan anderen want je zit zelf veel minder aan die voedingen 'vast' zeg maar. Raven is dus ook nog nooit uit logeren geweest en afgelopen maandag was de eerste keer dat noch ik, noch mijn vriend bij haar was (oppas wennen).

FV heeft voordelen maar ook nadelen, zoals dat je meer bewust moet zijn dat je kindje voldoende aandacht/knuffels etc krijgt, met BV heb je dat automatisch al 6 keer per 24 uur zonder dat je er echt tijd voor hoeft te maken.
    Er is natuurlijk ook verschil in hoe mensen omgaan met flessen geven, de een doet het altijd zelf, de ander is heel makkelijk met anderen de fles laten geven. Mijn tante haar man geeft hun zoon altijd de fles door hem recht voor zich op tafel te leggen, fles erin houden (kind dus niet op schoot) en verder leest hij de krant. :confused:
    Tja, zo zou ik dat dus niet doen. Maar goed.

19. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: wauw ik zou ook wel een nachtje babyloos willen doorbrengn... Mijn moeder woont echter op de antillen en min schoonmoeder in friesland, dus ik ken helemaal niemand die zou willen oppassen. Al mijn vriendinnen zijn van die carrièremeiden die pas over een aantal jaren kinderen krijgen, dus die durven allemaal niet...

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Heb me echt druk lopen maken om niets (dankzij de huisarts). De gyn vond de wond er erg mooi uitzien en het wild vlees zou er vanzelf af moeten vallen :confused: Mocht ik er eerder vanaf willen dan kunnen ze het weghalen. (aangezien ik er geen pijn van heb laat ik het mooi zitten). Ze ging ook even met een aantal vingers :confused: naar binnen wat geen pijn deed, dus misschien dat ik toch aandurf na drie maanden :rolleyes: (zou manlief wel blij mee zijn).

@Roshi, weet je al of je bent aangenomen, of hoor je dat donderdag?

@Lola, mmm ben benieuwd of ze hier echt alleen het pakketjes komt brengen…hoeft dat geouwehoer eromheen ook niet. Grappig, ze schatten Emma langer dan Britt terwijl mijn man 1.90m is en ik 1.68m

@Parr, is Kate uiteindelijk is slaap gevallen? Soms lucht lekker huilen enorm op.

@Azeb, goed bezig geweest vandaag, lekker hoor zo lang gewandeld.

@Pupke, welke speen heb je nu gekocht? Van Avent?

@Yule, bedankt voor je lieve krabbel ;) wat een goed mens ben je ook…4 euro gegeven :D
    Heerlijk dat Raven zo in haar hum is…genieten of niet? Ik geef Britt altijd de fles door haar lekker vast te houden…voel al veel meer afstand ipv de borst.

@MissyZuilen, ik ben net overgestapt op de Difrax S-fles en Britt doet er net zolang over als de Avent fles. Zou gewoon proberen hoe dat bij Mike is. Hoeveel cc krijgt Mike?

@Kaatje, dat is nog eens goed nieuws! Haha ‘grappig’ dat je andere mensen hoort, kunnen zij jou dan ook horen?

Lengte
    Leuke site Ingeltje, Britt wordt volgens de berekening 1.73 m

Felicitas
    Werd gisteren ook gebeld dat ze een doos voor me had. Heb gezegd dat ze mij mocht overslaan omdat ik toch niets wilde kopen. Zegt ze ‘Nou, dan kom ik alleen de doos afgeven, scheelt mij tijd en ik verdien hetzelfde’…:D

Deel Deze Pagina