September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Wupje, owwwww fijn!!! :D
    Misschien toch innesteling? Ik duim in iedergeval!! :D

Ik denk dat t combi was van beide bij Mike.
    Hij had gisteren een drukke dag gehad met weinig slaap..
    Maar ook erg kwijlen en die vele poepluiers, dus misschien toch wel tandjes.

@Freesia, whahah dat berichtje van je broer! :D

Over 1,5 uur naar huis, ben gewoon zenuwachtig voor die prik hihihi!

Ik was trouwens zaterdag in een schoenenwinkel.. En die vertelde me dat ik Mike eigenlijk nu al harde zolen aan moet geven kwa schoenen omdat hij dus nu al gaat beginnen met lopen (om de tafel, aan de hand en probeert t af&toe zelf).
    Klopt dit? Want ik heb nu schoentjes voor hem ShoesMe en die hebben dus geen harde zool..

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Wupje: wauw, spannendddddd! Ik duim voor je!

3. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    freesia, :D humor heeft hij in ieder geval wel je broer :D

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Even nog ter info: ik ben 5 jaar met een 'neger' samen geweest :D

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @wupje geen probleem hoor het beste is wel om hem 24 van te voren eruit te halen en in de koelkast in de doos te laten ondooien (schrijf ik vast verkeerd)

@missy ik dacht dat het leren lopen juist niet op harde zolen moest? iig loopt robin hier altijd op zijn blote voetjes of met slofjes aan.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa!! Niet meer alleen emomuts!!

*staat te springen en dansen op tafel en huilt heeeel hard, laat álles gaan!*

"We hebben een clubske opgericht, voor mensen met een jankend gezicht, je bent er biiiiijjjj, je bent er biiiijjjj!!!"

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

:d:d:d

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Enneh... had hij grote handen?

*onschuldig engelengezichtje*

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Freesia, zoiets had je al een x geschreven dacht ik..
    Want ik wist al dat je iets had gehad met een donkere man. ;)

@Tweety, dat dacht ik dus ook.. Daarom vroeg ik t me af!

Over half uurtje ga ik richting bus en dan naar me mams.
    Daar komt me papa heen met de toetoet en rijden we naar Leidsche Rijn voor Mike zijn prik!

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hmmm hier ook een gevlekt mannetje opeens. al 2 dagen is ie hangerig en jankerig vroeg slapen en niet te genieten als je hem dan nog wakker maakt voor het eten. nu zag ik opeens onder zijn nekje wat vlekjes zitten ff verder kijken en zijn rompje is ook gevlekt.

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoihoi,

we zijn terug van een heerlijk weekendje Veluwe. Echt fijn, het was een klein huisje maar precies genoeg voor ons. We zijn heerlijk uitgerust.
    Raven vond het ook super, wat is het toch fijn dat ze overal zo makkelijk slaapt en zich aanpast.
    Ze heeft kennis gemaakt met kipjes, die rond het huisje scharrelden. En kan vogel zeggen (fooooogol).
    We hebben alle boerderijdieren in het echt gezien en op het laatst wist ze niet meer wie beeh, en boeh, en pfrrrrr, en pokpok zei. :D

Verder lekker gewandeld in het bos (leek wel een rally in de wagen voor Raven, maar hoe wilder hoe leuker en door hoog gras was helemaal de bomb, ze vond het geweldig dat ze een paar keer bijna uit de wagen werd gelanceerd) en gezwommen.

Verder vanmorgen op de terugweg meteen de mex griep prik gehaald. Wat een super organisatie zeg! Verkeersregelaars, 1 ingang en 1 uitgang in de sporthal, prikken met de snelheid van het licht! Echt super! We konden zo doorlopen. Raven vond het allemaal heel grappig, al die kindjes in die grote sportzaal en bij de prik keek ze naar de naald en toen zei ze tisda? en daarna ging ze giechelen en zwaaien naar de prikdames. We waren helemaal trots. Echt geen kik gaf ze.

Ik ben nu aan het bijlezen dus reageer hierna even (400 berichten, oef).

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dat klinkt als een heerlijk weekend! En wat een stoer ding, die Raven!

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, haha klinkt erg leuk en geslaagd allemaal!:D
    En Raven dus echt een bikkel.. Of is t dan bikkelIN? ;)

Ik ga afsluiten!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bikkelin mag, maar andere juiste schrijfwijzen zijn:
    Bikkelares
    Bikkelaarster
    Bikkelster
    Bikkelerin
    Bikkeldoos
    Bikkelmuts

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

dat had ik nou vanochtend ook :( op het nieuws lieten ze een paar huilende kindjes zien, ik zat met tranen in mijn ogen :) op nu.nl staat ook zo'n zielige foto..

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ze probeerde je gewoon schoenen aan te smeren.
    volgens mij worden harde zolen pas geadviseerd als je kind 6 weken (of 8?) zelfstandig kan lopen. dus niet af en toe een stapje. daarom heeft R ook nog geen harde zolen. ze zetten nu nog hun tenen krom om meer grip te krijgen op de vloer. en dat kan alleen met zachte zool.

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Klinkt heeeel herkenbaar!

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Even snel over de schoentjes... Denk idd ook dat ze je wat probeerden aan te smeren :x. Leren lopen is idd met zachte zolen (liefst zelfs blote voeten, maar dat is beetje lastig in de winter natuurlijk ;) ) en pas na best een aantal weken worden schoentjes met hardere zolen aangeraden (staat ook stukje over in het Groeiboekje trouwens).

Hier zette IrisBkind z'n eerste losse stapjes eind september en 30 oktober hebben we schoentjes gekocht. En dan ook alleen maar omdat we op weekend gingen met sfamilie en die het leuk vonden als hij daar wat buiten kon lopen. Nu draagt hij ze ook alleen om buiten te lopen, binnen draagt hij slofjes of antislipsokken.

@missy en freesia: Bah, dat is 2 keer echt rotnieuws :(

Net even over en weer naar huis geweest voor de lunch. IrisBkind slaapt, dus IrisBman is even blij met wat rust. En IrisB zelf gaat maar weer doorwerken nu ;)

19. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    @ Yule, klinkt als een geweldig weekend! En fijn dat de prik goed ging.

@ Pisum, ja zielig he :) (gaat toch gelijk nu.nl kijken, edit: agosssss)

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @queen: ik zag dat je even wegging van het forum? Hoop dat het goed met je gaat en dat je gauw weer terug bent. De foto's van jullie in de speelhal waren super! Wat is Kyani toch een lief en sociaal meisje.

@irisb: super schoentjes!

@freesia: hoe gaat het nu met Jill? Wij hebben 2 weken geleden zo'n huilweekend gehad, 3 dagen later zat ze onder de vlekjes... (misschien toch ziek maar dan zonder koorts?) of kiezen??? Of gewoon lamlendig anderszins...
    Oh, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik zie je berichtje over de 6e ziekte. Heeeel herkenbaar dus. Oh en dat witte toetje, dat had Raven ook. Echt in en in bleek.
    (hmmmm, hoop niet dat het via ons naar jullie gekomen is maar dat kan eigenlijk niet omdat Raven al een paar dagen geen vlekjes meer had en het is dan allang niet meer besmettelijk)

@lola: Raven krijgt al ruim een maand helemaal geen flessen meer. Melk eigenlijk ook niet, tenminste niet zo, alleen in de pap.
    Misschien drinkt ze overdag wat weinig en heeft ze 's nachts dorst? Of iets meer avondeten geven? Nou ja, je zal zelf ook wel e.e.a. bedacht hebben. Edit: lijkt me inderdaad ook wel genoeg eten ja.

@kaatje: jeetje dat was wel een enge piet zeg!

Lootjes: oooh ik ga gauw in mijn email kijken!

@lola: he getver wat eng van je zus! Dan denk je toch meteen aan haar hart ofzo. Galstenen is echt zo vervelend, hopelijk gaat het gauw beter of kunnen ze het makkelijk verhelpen.

Pyamaatjes: ehmmmm, Raven heeft al een tijdje 86/92.

Nee: Raven is zelf nogal fan van dit woordje. Dus ze roept het overal bij wat ze niet mag... Of als ze wil dat wij ergens mee ophouden (bijv. billen vegen of gezicht poetsen).
    Als ze iets niet mag zegt ze ook heel verongelijkt: Auw! Echt super aanstellerig... Alsof we haar half mishandelen ofzo.

Coupe Julian: echt super stoer!!!

@steen: oh neeeeeeee, een gecrashte laptop!

Junior Songfestival: wij hebben een stukje gekeken en het hele weekend "woohoo-wooohoooo bedoebedidap bedoebedidee" gezongen, en Raven doet dat nu steeds na. Echt te schattig! Inclusief rondedansje (op haar knieen, nog steeds :D)

AA-drank: zou ik alleen maar geven als een kindje bijna uitgedroogd is van de diarree en spugen (dus meer dan 10x poep bijvoorbeeld) en helemaal geen eten etc binnenhoudt. Ik denk dat de KA dit ook om die reden adviseert. Er zit namelijk echt heel veel suiker en zouten/mineralen in en dat heeft een peuter echt niet snel nodig, behalve als ze letterlijk leeglopen. Gewoon water en eten is gewoon goed genoeg als ze diarree hebben, daar zit alles in wat ze nodig hebben.
    De KA werkt in het zkh he? Dat moet je niet vergeten, die zien alleen maar kindjes die echt heel erg aan het uitdrogen zijn en aan het infuus moeten. Dus niet gewoon de huis tuin en keuken poeperitis. (ik bedoel: niet alles medicaliseren, heel veel dingen zijn gewoon niet erg of kun je met veel minder ingrijpende dingen gewoon oplossen)

Taarten: ooooooooooow, ik herken meteen die van Freesia!
    Mooie taarten meiden!
    Nr 1: irisb
    Nr 2: freesia
    Nr 3: hummelke
    Nr 4: tweety
    Nr 5: pupke
    Nr 6: wupje
    Nr 7: parr

@missy: boter??? die ken ik nog niet, waar is dat goed voor dan?

Peter R de Vries: ik heb niet gekeken, ik vond het voorstukje al walgelijk. Hoe kan het dat je politieverhoren zomaar op TV mag laten zien? Dat zou toch niet moeten mogen in dit land...

@missy en freesia: wat een nare berichten in jullie omgeving. Dat gun je echt niemand...

Bikkel: ik ga voor bikkelientje (dat zeggen wij altijd tegen haar)

Prikscenes: nou het viel echt super mee hoor, maar heel weinig kindjes waren aan het huilen.
    Ik word er niet warm of koud van eerlijk gezegd. (ben ik nou erg?)

Schoentjes: de (dure) schoenenwinkel hier adviseerde pas schoentjes met harde zolen te kopen als je kindje minimaal 6 weken zelfstandig loopt. Tot die tijd moeten de voetjes zich nog 'zetten'. Ik vond het een superadvies want voor hetzelfde geldt roepen ze maar iets om omzet te draaien.

Zo hehe, ben erdoor. ;)

Deel Deze Pagina