September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: ja met borstvoeding lijkt me logeren ook een heel ander verhaal. Borstvoeding is bij mij niet gelukt, maar ook al zou het gelukt zijn, dan was ik er denk ik snel mee gestopt. Vind het erg handig dat anderen de fles kunnen geven: vriend, oma's, vriendinnen, etc. Al vind ik jouw verhaal wel extreem!

En onze kleine meid komt niets tekort aan knuffels en liefde. Denk dat ze net voordat ze ging slapen helemaal gek van me werd. Ik kan haar soms wel 100 keer zoenen op haar lekkere wangen. En mijn vriend knuffelt haar helemaal gek. Denk dat ze af en toe blij is dat ze in de box ligt... haha... Zou het trouwens wel heel raar vinden als je dat "bewust" moet doen... dat doe je toch automatisch...

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, lukt het jou niet om 's ochtends na de voeding te kolven? Ik doe dat nu elke dag en ik krijg er meestal wel ongeveer 150 cc uit. Ik heb een voorraadje ijsklontjes voor als ik niet genoeg gekolfd heb, ik vul het dan daar mee aan tot 150 cc. Zo heb ik in een week al weer zes voedingen in de vriezer liggen. Als de ijsklontjes op zijn, doe ik weer een afgekolfde voeding in ijsklontzakjes, om andere voedingen aan te vullen.
    Ik maak me dus ook geen zorgen over of ik genoeg voedingen heb voor de verschillende oppasmomenten die er aan zitten te komen.
    De 14e gaan wij bijvoorbeeld naar de sauna en gaan mijn schoonouders (voor het eerst) oppassen.
    Ik wil niet zeggen dat ik het niet moeilijk vind hoor, de eerste keer was het echt slikken. Maar omdat dat zo goed ging bij mijn ouders, heb ik er nu wel een goed gevoel over.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Moppiepoppie: hmm, ja dan wordt logeren een beetje moeilijk. Jammer! En carrieremeiden vinden kindjes niet allemaal eng hoor ... ben zelf het levende voorbeeld :D

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Krisstel, fijn toch, dat het meeviel in het ziekenhuis!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, dan schrik je je ook rot! Wij hebben een digitale (duur!) maar gekregen en heb er nog geen last van gehad.

@Moppiepoppie, wij hebben een babyfoon, dus zien aan de lampjes of hij geluidjes maakt in zijn slaap.
    En we wonen in een flat, dus horen hem zoiezo eigenlijk wel..

@jannes, waarom mogen ze er geen 30 min. over doen dan? CB weet ervan en heeft nooit wat gezegd..

@Krisstel, Mike krijgt 150cc /5 scheppen = rond de 165cc voeding.

Meiden ik lees morgen verder, ga tv kijken en zo me bedje in!
    Tot morgen, welterusten!

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Missy: weet ik niet meer, maar onze CB-dame zei dat ze er niet zo lang over mogen doen. Toen ze hoorde dat Sara er ruim 10 minuten over deed, zei dat dat dat prima was. Dus heb aan rest verhaal eigenlijk niet veel aandacht besteed....

Maar als jullie CB er niets over zegt, dan is het toch prima! Die zullen ook echt wel weten wat goed is hoor!

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ow ok.. nou op t pak en op de Nutrilon en Friso site staat dat 20 min normaal is..
    En Mike doet er nu sinds vandaag 25 min over, omdat hij meer wakker is tijdens ze fles dus sneller drinkt.
    Dus zal wel goed zijn. ;)

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou prima toch! Zo lang hij hem lekker leeg drinkt, is er niets aan de hand.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoihoi!

Nou ik heb Aimar dus wakker gemaatk voor zijn fles. Hij drinkt 'm netjes leeg, laat een boer, en valt in slaap....dat is al een tijdje niet gebeurt maar op zich niet bijzonder. Na 20 minuten bij mij half rechtop te hebben geslapen, ga ik proberen hem op bed te leggen. Ik had er een hard hoofd in want meestal wordt hij dan wakker en hij was nog niet ingebakerd. Bovendien voelde zijn bedje vrij koud aan. MAAR.....wonder boven wonder is meneer blijven slapen! Ik weet natuurlijk niet voor hoelang....

Uit logeren Aimar is nu al 3 keer bij opa en oma wezen logeren voor een nachtje. Mijn ouders doen dat graag voor ons op vrijdagavond. Dan zijn zij de volgende dag ook vrij dus als ze dan veel wakker zijn geweest voor Aimar maakt dat niet zoveel uit. Tot nu toe hebben we niet veel bijzonders gedaan die avonden. Ik vind het al lekker dat ik een avondje voor mezelf heb en daarna lekker een nacht kan doorslapen. En daar komt bij dat we nu financieel gezien niet echt zo goed zitten dat we lekker uit eten kunnen ofzo. Maar saampjes een avondje op de bank zonder te hoeven denken aan flesjes, luiers etc. is ook heerlijk!!!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa, de reden dat ik bij de appie ben weggegaan is omdat ik had gesolliciteerd bij de Blokker die hier in het dorp zou komen. de verbouwing zou nog 3 maanden duren, dus dacht dan ga ik tijdelijk bij de Ah werken, maar de verbouwing liep anderhalf jaar uit. Toen werd ik aangenomen bij de blokker dus weg gegaan bij de Ah ( stom stom stom )

Jannes, ja mijn moeder heeft er speciaal een dag voor vrij genomen. Het was natuurlijk de bedoeling dat mijn moeder 1 dag zou oppassen en mijn smoeder 1 dag,maar omdat Ferry nu thuis is is dat niet meer nodig. Misschien dat we het straks alsnog gaan inlassen zodat Ferry ook af en toe een dag voor zich zelf heeft
    als jullie er geen problemen mee hebben om oppas te regelen voor Sara is er toch niets aan de hand. ik heb gewoon nog een beetje overdreven oer hollandse moeder gevoelens :)

Anno, netjes toch dat ze ruim de helft op heeft ! gewoon langzaam opbouwen
    Zorg ook liever zelf voor hem hoor :) maar af en toe een paar uurtjes moet ik de oma's ook maar gunnen he haha. mijn moeder is hier morgen om 08.30 en Ferry is om 11.30 weer thuis

Babystyle, denk dat het gewoon moet kunnen hoor.als er iemand 2 km bij jullie vandaan woond en hun babyfoon heeft 5 km bereik dan kunnen jullie dus op hetzelfde kanaal zitten. hebben hem hier nu op een ander kanaal gezet

Moppiepoppie, je mag haar wel een nachtje hier komen brengen hoor :)

Krisstel, eraf vallen? :confused:

Levi kwam om 20.30 voor een voeding dus zal nu wel weer rond 02.00 komen.

11. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @kaatje okay, hmm ik heb maar 2 kanalen dus ga wel ff testen een keer. Nu slaapt kyani op mijn kamer omdat erg koud is nu in haar eigen kamer. is maar 7graden savonds.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo dat is zeker koud. Hier was het vanavond 17 graden toen hij naar bed ging. Maar koud heeft hij het niet hoor.ligt in een romper, broekje,truitje met lange mouwen in een slaapzak met lange mouwen

13. vraagje he
    waar halen jullie een thermometer voor de babykamer?
    beetje domme vraag maar wij hebben die geen en nu met de winter in aantocht zou ik toch wel een beetje in de gaten willen houden.

xxxxxxxxxxxxxxx

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb er gewoon een van Bebe-jou... dat is dat merk waar je ook die badjes van hebt. Kun je bij elke babywinkel krijgen. Heb je in allerlei kleuren en met verschillende figuurtjes.

15. meiden ik ga aflsuiten, tot morgen en slaap lekker

xxxxxxxxxxxxxxxxx

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    logeren: ik moet er echt niet aan denken dat mijn meissie ergens anders slaapt. het idee al dat ik haar over ruim een maand 3x in de week weg moet brengen geeft me een raar gevoel. Nee hoor ons muppie blijft voorlopig helemaal nergens slapen. 13 dec gaan we bowlen en gourmetten met vrienden dan komt mijn beste vriendin hier bij ons thuis oppassen zodat Jenna lekker in haar eigen bedje kan slapen.
    Ik zou best willen dat ik er iets makkelijker in was hoor maar het zit gewoon niet in me :( verder vind ik lekker dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt :D

Yule> de krant lezen tijdens het voeden :confused: als ik de fles geef kijk ik altijd verliefd naar mijn meissie zeggen ze :oops:

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ga ook afsluiten. Mannetje heeft vanavond de avondbeurt, dus kan lekker naar boven, in bed nog wat TV kijken en slapen... En morgen drukke dag: Sara krijgt heupfoto's (ivm stuitligging) en mijn nichtje komt langs want die wil AuPair worden en moet ervaring opdoen met kindjes onder de 2 jaar...

Fijne avond allemaal!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anno,wij hebben gewoon zo'n thermometer staan die de binnen en buiten temp meet. Hing voorheen in het terrarium :)

Jannes succes met de heupfoto morgen

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna heeft nu aan:

luier ;) romper, truitje lange mouw en slaapzak zonder mouwen.... zal dat misschien te koud zijn? ik denk altijd zo dat het in de winter iets kouder is en ze dan misschien niet warm meer word? of is dat gek gedacht?

ze heeft er trouwens wel een dekenentje overheen

Jenna heeft echt gehuild net van de honger... ze zou pas om 22 uur voor de laatse fles moeten komen (om 18uur was de fles ervoor) maar om 20.45 begon ze al om haar speentje te vragen en om 21.15uur brulde ze het echt uit. ik dacht eerst dat er misschien iets anders was maar toen ik me pink in haar mondje deed zoog ze hem er bijna af hahahaha. dus heb haar verschoond en paps heeft om 21.30 de fles gegeven ze slaapt nu als een roosje (ik hoop tot een uurtje of 5 :D )

nou ik ga off en lekker met mannetje naar bed :evil:

trusten allemaal!

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    gave shoot zeg!

Kaatje, leuk Appie! Ga voor je duimen. Haha stiekem afluisteren = leuk :D

Anno: hahah moet er wel om lachen, ga je je verstoppen? Wij hebben helemaal niet daar op gelet. Heb hem gewoon de eerste keer zelf de fles gegeven en hij pakte gelijk.

Yule: oooh kind op tafel en fles erin? hoe liefdevol :rolleyes:

Krisstel oef wat een opluchting

Gijs had trouwens van CBarts gehoord dat je je kind niet te vaak mag tempen... :(: :) Iemand dat ooit eerder gehoord? Gijs was helemaal beledigd dat ik dat onzin vond. Ik zit er meestal maar 1x per 2 weken in ofzo en echt niet te roeren ofzo hahaha. En nu met verhoging temp ik soms 3 x op een dag...

Anno: bij mij zit thermometer in babyfoon

Net ff bij de Didi geweest, die hadden vaste klantenkoopavond en ik had nog verjaardagsbonnen. Twee leuke dingen gekocht.
    Julian wilde de hele dag drinken bij me, slaapt nu net. . Morgen KDV, dus hoop dat het over is dan.

Deel Deze Pagina