September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo... even snel gelezen, onverwacht drukke avond gehad.

Las dat Emma goed lijkt te slapen, super!! Volhouden maar! De rest is alweer weggezakt :):) sorry ik gebruik ook maar even mijn zwangerschapsdementie als excuus ;)

Julian heeft ongeveer 3 kwartier geslapen, toen alweer wakker en weer huilen. Bleek ook enorme honger te hebben, daarna ging het iets beter, maar het bleef een dun laagje.
    Om 19 uur lekker in bedje gelegd en de babyfoon naar de buren, want we hadden een afspraak in een keukenzaak.
    We hadden berekend dat we met manliefs 13e maand, een stuk belastingvoordeel en ons spaargeld, we eindelijk eens konden gaan kijken naar een nieuwe keuken.

Toen we hier 3,5 jaar geleden introkken, zat er een slechte keuken in. Het was een hele oude eikenhouten keuken, 'gelukkig' wel witgeverfd (maar nog steeds niet mooi). De keuken vertoonde echter ook nog eens veel mankementen en ouderdomskwaaltjes. Slecht afgewerkt en dingen op randje van overlijden ;)
    Nu waren de afgelopen maand veel dingen stuk, plinten lieten los, vaatwasser stuk etc. Dus nu werd de keuken een beetje noodzaak.

Nou, bij de keukenzaak werd na een uur onze hoop een beetje de grond ingeboord, want met ons budget konden we eigenlijk alleen maar een hele basickeuken nemen (lees Bruynzeelachtige keuken, helemaal standaard) en dan moesten we zelfs nog apparatuur bijkopen, want er zat geen vaatwasser bij en geen grote koelkast, geen spoelbak en kraan. En dan zaten we MAX aan ons budget.

Toen zagen we uiteindelijk een showroommodel in de zaak, die op 12 centimeter na, paste in onze keuken! Nu gaan we aan 1 wand een gipswandje plaatsen bij de onderkastjes, zodat het hele zaakje 12 cm naar voren komt en past het perfect.
    Enige nadeel; de koelkast is zó hoog, dat hij voor het raam komt. Voor de komende tijd niet erg, maar dit gaan we dan ooit aanpassen als we weer geld gespaard hebben.

Hebben ook nog goed kunnen afdingen en krijgen hem pas volgend jaar, als de 13e maand ook daadwerkelijk binnen is.
    Ben helemaal blij! We hadden niet verwacht dat we binnen ons kleine budget zo'n mooie, luxe keuken konden kopen! (voor ons is dit echt topluxe ;) voor een ander misschien heel gewoontjes)

Bekijk bijlage 31365

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje mooie keuken hoor. dat is voor ons ook een luxe zo te zien.

@lola hier een die echt niet kan dichten hoor hihi dus dat wordt nog een flinke klus

gisteren avond een lekker shop avondje gehad. eerst naar de ikea spulletjes gekocht voor de taartjes :) daarna naar de groothandel voor verpakkingen en ook weer spullen gekocht voor de taartjes :) en daarna nog even de makro binnen gegaan daar niet veel gekocht was niet echt veel. al met al wat het nog laat eer ik thuis was en me portemonee was leeg :)

3. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Nee hoor...
    Ik ben gewoon de trein opgestapt die alweer 25 minuten vertraging had...

En ben zonet op het werk aangekomen met 45 minuten vertraging...

Leve het openbare vervoer!!!:D

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Brakke nacht, veel wakker ( niet door Levi )
    Gisteravond nog een shirtje van Lief! op de kop kunnen tikken via marktplaats.

Ingeltje, hier staat de koelkast ook voor het raam. enige logische plek hier. wordt ooit inbouw. had verder al op hyves gereageerd :D
    Ziet er goed uit die keuken !

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mooie keuken Ingeltje! Dat is vergeleken onze standaard Bruynzeel keuken zeker luxe. ;)
    Maarja wij hebben huurflatje he hahaha..

@Lola, ok ik snap em. Ja ik ben toen ook met Mike bij de osteopaat geweest en moest 20 euro zelf betalen dus viel mee idd.

Hier lekkere nacht gehad, Mike werd om 7.10 uur wakker van de schilders die de buitenkant vd ramen nog een x aan t schilderen waren.

6. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Goeiemorgen dames,

@Ingeltje: Een heel erg mooie keuken...
    En ook wel luxe vindt ik hoor...
    Wij hebben ook een vaatwas die niet inbouw is, die staat nu in de berging naast de keuken...
    Ik hoop ooit ook een keuken met alles inbouw te hebben.

Ik las dat Emma goed geslapen heeft.

@Kaatje: een brakke nacht das minder. Dikke knuf...

Verder hier niet veel nieuws...

OOoh jawel...
    Julie heeft vannacht super geslapen...
    Ze had de volledige dag op het kdv niet willen slapen, toen ik met haar thuiskwam rond 18.30uur sliep ze al in der autostoel...
    Nog geprobeerd om haar even te laten spelen, maar ze was echt stikkapot.
    Dan maar een flesje en om 19.15 lag ze op bed...
    En geslapen tot ik haar deze ochten ging wekken...

Vanavond ook even met Steven proberen praten.
    Die belde gistren om te vragen of wij weer naar huis kwamen...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dorientje,dat hij belt is iig een goed teken,maar zou idd wel eerst gaan praten met hem, want als je nu net gaat doen of er niets gebeurd is dan lost dat nog niets op.Fijn dat Julie heeft doorgeslapen

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga off, zie jullie eind van de middag weer. duik na het werk nog even lekker mijn bed in nu levi bij smoeder is. Bed ligt toch altijd beter als de bank.

Fijne dag

9. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Tot later kaatje

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goodmorning allemaal!

Hier wat onrustig geslapen. Ik zat in mijn hoofd allemaal plannen te maken hoe ik het wilde gaan inrichten enzo :) want we moeten nog wel het één en ander aanpassen.
    Kort nachtje gehad.
    Ik duik er nu ook gelijk weer in. Tot later!

Kisssssss

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Goedemorgen,

Diagonaal bijgelezen.

Ingeltje, supermooie keuken!
    <negeert eigen roze gemarmerde tegels met gouden randje, losse vaatwasser, lekkende wasbak en afgrijselijke keukenkastjes>

Wij hadden net een heel mooi momentje. Op de radio was het lied Lightning Crashes van Live!. Jill en ik hebben geslowd :D Zij haar armpjes om mijn nek en hoofdje op mijn schouder. Ik zachtjes zingend en tranen wegslikkend. De tekst raakte me even recht in mijn hart.

Vandaag hebben mijn ouders een gesprek met iemand die gaat over plaatsing in verzorgingstehuis over de urgentie. Mijn vader gaat aan mijn moeder voorbij als dat moet heeft hij gezegd. Ben benieuwd.

Ik ben vrij vandaag en Jill heb ik lekker thuisgehouden van KDV. Mezelf even laven aan mijn heerlijke meisje.

Fijne dag allemaal!

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoe is het gesprek verder afgelopen dat jij had met je vader, freesia? Dat was gisteren toch?
    En wat heerlijk, dat zwijmelmomentje.. het is ook een heeeerlijk nummer :)

13. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Dat gesprek zou vandaag zijn, samen met mijn broer.
    Maar mijn ouders hebben nu een afspraak met die vrouw gemaakt, dus dat wachten we even af. Broer had met mijn vader gesproken gisteren en die is er helemaal klaar mee.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Okay.. spanning blijft hangen dus... knuff..

Ik duik bedje in nu!

xxx

15. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    wat is het hier stil vandaag....

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Had heel wat getypt en ging mis..

@Freesia, klinkt als een geweldig moment! :D
    Hoop dat er iets positiefs uit dat gesprek komt *KNUF*

@Dorientje, wel vaker op woensdag.. Denk dat de meeste dan werken zijn of leuke dingen doen.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: oooh, spannend, volgende week al de sleutel!
    Fijn dat het bij de ARBO arts ook is afgerond, dat is toch weer een afsluiting! Goed van je meid!

@sannemart: wat vervelend dat hoesten! Je hoort het wel vaker na bronchitis. Als het heel lang duurt moet de huisarts toch maar weer eens luisteren hoor (naar zijn luchtwegen).

@dorientje: jeetje S. draait de zaken wel erg om zeg... snap dat je zelf ook twijfelt, het vertrouwen zou bij mij ook weg zijn.

Prik: Raven heeft er geen last van gehad. Zelfs niet meer slapen ofzo. 't Lijkt echt een veel minder heftige prik dan de normale vaccinaties die ze al een paar keer gehad heeft (maar dat zijn ook 7 ziektes per keer).
    Alleen lijkt ze nu de waterpokken te hebben, ze heeft een paar van die vuurrode blaasjes/bultjes op haar gezicht. Ga straks even haar rompje bekijken als ik haar naar bed breng.

Keuken: wat zijn die krengen achterlijk duur he? Wij hebben 7000 euro afgedongen maar zijn nog steeds 11000 euro kwijt voor onze nieuwe keuken straks (maar hebben dan wel een kookeiland en sjieke frontjes en glaslades).
    Fijn dat jullie toch geslaagd zijn!

@freesia: jeetje meid wat een emotionele toestanden... ik begrijp jullie volkomen hoor. Het is heel pijnlijk dat je vader tegen je moeder in moet gaan maar het kan niet anders denk ik.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hier een dipperiode. Zit veel te piekeren en vergeet vanalles. Af en toe heb je dat zo, dan lijkt je de hele tijd achter de feiten aan te lopen.
    Maandag moet ik naar Duitsland voor mijn werk maar ik bedacht dus gisteren pas dat mijn paspoort zondag verloopt. Dat wist ik wel maar vergeten. Dus vanmorgen spoedpaspoort aangevraagd. Pffff, weeeeeeer 90 euro kwijt.

J. zit heel erg met zijn opleiding, de leerstijl is helemaal niet de zijne en hij moet nou net deze leerstijl aan zijn eigen leerlingen propageren dus hij zit qua werk weer in een identiteitscrisis... Niet erg gezellig voor de sfeer in huis. Hij loopt de hele tijd te schelden op opdrachten en op de PC als er weer iets mis gaat en is gewoon poepchagrijnig.
    Ik heb het (onterechte) gevoel dat alles op mij neerkomt, maar dat is denk ik meer het gevolg van weinig steun en aandacht voor elkaar.
    In ieder geval was het relaxte gevoel van het weekend snel als sneeuw voor de zon verdwenen.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dorientje een goed teken dat je man je op belt hoop dat je een goed gesprek kan hebben.

@freesia wanneer hebben je ouders een gesprek met die vrouw?

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, Mike heeft alleen wat verhoging gisteren en vandaag maar lijkt ook minder te reageren op deze prik dan de normale vaccinaties. Wel fijn, want daar was ik wel een beetje hijverig voor.
    *KNUF* voor jou, lastig he als je even zo in een dip zit.
    Ik had dat gevoel heel erg toen Alex zo met zichzelf in de knoop zat met zijn ziekte. Gelukkig zijn wij er ook uitgekomen, nog niet optimaal maar t begin is er. Hoop dat t bij jullie ook gauw voorbij is.

Hier net is Mike van de bank afgevallen.. Ik kon em net niet meer goed vastpakken en BOEM daar ging hij. Gelukkig laag bij de grond en op t kleed dus niet hard met zijn hoofd op t laminaat.
    Maar hou em wel even in de gaten.

Deel Deze Pagina