September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, slaapt Jenna met een luier ? :-?
    ..... :)
    Ik vind een slaapzak met zonder mouwen niet te koud hoor. als Levi zijn slaapzak met lange mouwen in de was zit heeft hij ook zonder mouwen,maar dan idd wel met een truitje met lange mouwen eronder
    Hier heeft Levi soms ook alweer na 3 uur honger om vervolgens met de volgende voeding 6 uur te doen

Ingeltje, te veel tempen is idd niet goed omdat de slijmvlies rond de anus erg gevoelig is. dit kan gaan irriteren,maar als hij verhoging hebt vind ik 3x per dag netjes hoor.

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Eigenlijk zou ik nu naar bed moeten....maar kon het niet laten nog even het forum te checken.

Thermometer Bij ons zit die in de babyfoon. Het is gemiddeld 17-19 graden op Aimar's kamer. Nu 17 gr. Hij heeft een romper met lange mouwen, truitje met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen aan. Daarover heen een deken en laken.
    Normaalgesproken heeft hij zijn pacco inbakerdoek aan en dus geen slaapzak. Dan ligt hij ook onder de deken en laken.

Vandaag wilde Aimar ook meer drinken dan om de 4 uur. Vandaag had hij dit schema:

5:00
    8:30
    12:00
    16:00
    20:00 (wakker gemaakt)

Nu hoop ik stiekem dat hij om 23:00 wakker wordt, kan ik daarna weer naar bed...anders moet ik om 00:00 wakker worden.... :rolleyes:

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je weer ongesteld wordt? Hier nog niks gezien namelijk, wel al sinds de bevalling last van taaie gele afscheiding, moet constant een inlegkruisje dragen :(

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva hier werd ik het vorige week. dus na 10 weken.

4. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden.
    gio is een beetje vanslag van alleen nog maar de fles krijgen. hij vind het bij mij heel raar en moppert dan ook gerust. Maar hij drinkt zo 180 cc water met 6 scheppen voeding op. ik doe er nog 2 schepjes nutriton bij om het dikker te maken. en ik maak de voeding aan met venkelthee en geen gewoon water. dit gaat goed en hij heeft redelijk weinig krampen.
    Ik ben alleen doodop. gelukkig is er een vriendin geweest die vanmiddag ff op hem wilde passen zodat ik ff een uurtje kon tukken echt wel fijn.

als ik morgen weer ff rustig de tijd heb kom ik ff bijlezen.

weltrusten allemaal. knuffel van hier

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: pas op dat je haar niet doodknuffeld...? :) Ze komt zeker niets te kort bij jullie, dat kun je alleen al lezen uit je berichtjes en hoe je over haar praat. Mijn verhaal was niet bedoeld om jou persoonlijk aan te spreken hoor, mocht je die indruk krijgen dan was dat dus niet de bedoeling... :oops: En je hebt gelijk dat het automatisch gaat, dat knuffelen (als het goed is natuurlijk).
    Maar ik was nogal geschokt door een foto van die man van mijn tante en zijn voedingsmethoden...

@moppiepoppie: dat lijkt me dan best wel zwaar als je niemand in de buurt hebt die iets met kindjes heeft. Misschien toch wel goed om iets te gaan doen samen met Amé voor moeders met kindjes. Zoals babyzwemmen of babygym. Dan leer je andere meiden kennen met kindjes en kun je misschien eens terugvallen op 1 van hen of samen dingetjes doen. Ik heb aan de yoga een groepje meiden van 5 over gehouden en we komen elke maand een keertje bij 1 van ons thuis bij elkaar. Echt heel gezellig en hoewel wel allemaal van andere leeftijden en achtergronden zijn, klikt het super doordat we allemaal kindjes in dezelfde leeftijd hebben (net als hier!).
    En je vader? Kan je daar niet op terugvallen? Of andere familie? Tantes, nichten etc?

Tempen: ik ben zelf niet zo voor tempen idd vanwege het risico dat je het slijmvlies beschadigd. Moet je nagaan dat een babydarmpje maar 1 cm doorsnee is en het slijmvlies heel dun, dus je hoeft niet veel te doen om het stuk te maken per ongeluk.
    Heb alleen de eerste week getempt bij de ochtendverschoning. That's it. Ook niet overdag in de eerste week.

Ik voel altijd aan het nekje, heet en zweterig is te warm, koud nekje is te koud (duh...). Maar Raven laat ook wel van zich horen hoor, als ze het koud heeft of te warm. En op een gegeven moment kunnen ze zichzelf prima op temp houden en laten ze zich wel horen als ze onconfortabel zijn (lees: huilen).
    Zelf heb je 's ochtends ook een temp tussen de 36 en 37 graden, dat is normaal. Wij raken ook niet onderkoeld maar worden gewoon wakker als we het te koud hebben toch? Dat kan een babytje ook wel, zeker nu ze wat groter zijn.
    Als ze koud voelt trek ik iets aan of leg een dekentje over haar heen. Als ze warm voelt en ik verdenk haar van koorts dan temp ik wel. Maar na prikjes weet je zowiezo bijna zeker dat ze verhoging krijgen (echt hoge koorts na prikjes is behoorlijk zeldzaam) dus wat heeft het dan voor meerwaarde om te tempen? Dan zie je dat er verhoging is en dat wist je toch al van tevoren.... :rolleyes:

Ben ik nou de enige die daar zo makkelijk in is? :rolleyes:

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond! Vandaag ging niet helemaal geweldig :( Maar nu slaapt zij sinds 19u voeding :)
    Schrok mij nog toen vanmiddag. Zij was weer wakker en weer aan het huilen maar dan zeur huilen (dus zachtjes en kort) dus gewoon geluid uit en afwachten. Maar op een gegeven moment zag ik aan de balkjes dat zij echt goe dhuilde dus geluid aan en ja hoor zij was flink aan het huilen. Dus gauw dd omgedaan en naar boven en haar lekker uit bed gehaald met dikke knuffel en zij was gelijk weer rustig :) Ik wou eerst haar luier verschonen voordat zij in dd kwam maar toen zij op de kleedkussen lag zag zij bleekjes en was beetje blauw om haar mond :confused: :confused: dus zo snel mogelijk met haar naar beneden, Smoe opgebeld (ging niet ook in koud buiten hiernaast rennen) en zei dat Kate raar uitzag dus zij hier snel heen en pakt kate vast (ik bibberen op de bank) en kate doet vrolijk en lacht naar oma. En de blauw trok al weer langzaam weg. Haar lippen waren gewoon mooi roze. Is spanning van boosheid en huilen bij haar mond zei ze want verder was zij ok. Dus ik haar wer knuffelen na een paar opgeluchte tranen te hebben gelaten. Pfff :( :(

@kaatje ik heb mijn pas gisteren binnen gekregen :) opvoed tips van kersverse papa? haha Duim hier ook voor je!

@lola oh nee wat doe je :) heb mij daar ook aangemeld :oops:
    ja klopt sunshine after rain.. gewoon doorbijten :(

uitslag De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 181 cm.

Uw kind is nu 60 cm. lang. Dit is 4 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
    96% is korter en 4% is langer.
    De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 178 cm.

een lange dame dus :confused: ikke 173cm paul 193cm

@roshi :)

@lindaa :) ;)

@steen jeey! niks aan de handje dus :D

@yule dus ik zou haar eigenlijk niet wakker moeten maken om 23u als zij zelf niet komt? dan zou zij door moeten slapen? en dan een trial van 3 dagen? en hoelaat is dan de laatste voeding?

@dreames gave foto's en veel :confused: :thumup:

@krisstel gelukkig is er niks aan de handje, stomme ha. maar goed better safe than sorry! valt wildvlees eraf? eh heb jij binnen of buiten dat wildvlees? dat is gewoon huid dat niet weer aan elkaar vast is gegroeid?

@jannes :) kate kijkt ook afentoe toe met een blik van moet dat nou? als wij haar veel kusjes geven haha
    succes met foto's morgen!

@ingeltje ook een zware dag :( knuffs

@eva1983 moet hier ook nog inlegkruisjes gebruiken :(

allemaal bedankt voor de knuffs en lieve woorden! Echt schatjes zijn jullie!

Morgen ga ik ook nog langs de cb vragen naar FV. Ik ben bang dat ik niet genoeg bv op voorraad heb. Straks vrijgezellenfeest en daggasten op bruiloft.. Smoe kwam met tip als Kate het wilt dan een FV geven dan kan ik afkolven. Zo bouw ik wel een goed voorraad op voor straks en ook voor buiten werk met oppas momenten.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: ja echt belachelijk dat je haar een luier omdoet 's nachts.... Tsssss! :)

Hier ook rompertje, truitje lange mouwen, slaapzak zonder mouwen en dekentje.
    Of rompertje, kleertjes, dekentje en omslagdoek dubbelgevouwen extra erop. En (niet te heet) kruikje bij de voetjes (voor de lekker... ;) )

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @yule hier ook makkelijk in hoor. gewoon romper met winterslaapzak, laken eroverheen en deken gevouwd onderaan. Voelt het frisser in de kamer of voelt zij kouder aan in nekje dan kruik onderin 's nachts. Overdag volledig gekleed onder deken en laken. Straks als het kouder wordt dan kruik overdag denk ik. Je merkt het wel als je de baby uit bed haalt of zla ze huilt dat als zij te warm of koud heeft toch ;)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr jeetje dat is ook schrikken ! Gelukkig trok het snel weer weg.

ja ik ga naar bed. is alweer veel te laat. morgen weer werken.

Weltrusten !

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: ja idd, dat lijkt mij dus ook.
    Over wakker maken, je hebt kans omdat ze het nu gewend is om 23 uur laatste voeding te krijgen, ze ineens vroeger in de nacht komt. Ik doe gewoon: laatste voeding is de voeding waarna ze in slaap valt en niet meer wakker wordt tot de volgende ochtend! :) Meestal is dat ergens tussen 19 en 21 uur. Maar bv. vanavond wilde ze om 19 EN 21 uur. Ook goed, 1 voedinkje meer vandaag. Daarna sliep ze meteen en ik verwacht haar pas weer morgenochtend tussen 7 en 8 uur.
    Het zal misschien wel even duren voor Kate haar tijden gaat verschuiven. Ze zal wel niet in 1x van 20 tot 8 slapen. Dus doe wat jij wil. Je kunt blijven wakker maken, maar je kunt idd ook een paar dagen kijken wat er gebeurt als je het niet doet. Met als risico dat ze even van slag is met de tijden.
    Uiteindelijk hangt een dag-nacht ritme niet af van de voedingstijden maar van licht en donker.

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Parr: nou, dat was zeker schrikken! Ik ben blij dat het snel wegtrok.

@Yule: wij tempen vrijwel nooit. Wij hanteren hetzelfde als jij: we voelen in het nekje. Quinten heeft het niet snel koud volgens mij. Tot nu toe nog geen kruikje gebruikt, is nog niet nodig geweest.

Zo, ik ga ook naar bed. Quinten was wat onrustig vanavond, maar hubbie is nu thuis dus ik kan even wat tijd voor mezelf nemen. Is ook wel nodig want ben door het gehuil helemaal hyperdepiep, hahaha. Weltrusten!

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: slaapt de jouwe 12 uur lang op bv?

13. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Roshi, gefeliciteerd! (kan nog net ;))

Pisum, succes met de verhuizing meis!

Cossy, welke zalf heb jij dan gekregen voor down under?
    Ik heb zo'n hardnekkig open plekje nog daar.

Yule, we moeten de reflux nog even aankijken en volgende week overleggen met de KA als we voor haar prikjes gaan.
    Vandaag gelukkig bijna geen last gehad, heel vreemd.
    Wiegje hangt nu inderdaad schuin en ik let heel erg op dat ze na de voeding rechtop blijft.

Parr, schrikken zeg! Gelukkig alles nu weer goed.

Ego:

Jill weegt nu eindelijk boven de 4kilo! 4130 gram.
    Heb ook nog even het uitblijven van poep aangekaart. Was geen probleem verder.
    Prompt komen we thuis en ja hoor, een berg mosterd in haar luier, phoe hee! Luchtte toch wel op had ik het idee ;)

Nagym was ook best leuk. Allemaal schattige babies :-D Iedereen mocht zijn verhaal vertellen enzo.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Zo, ga nog even kolven en dan slapen. Morgen smoeder op bezoek met een vriendin.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: meestal 10-11 uur achtereen, maar soms 12 uur idd. Belachelijk he? Ik zei al van de week, ik heb geen slagroom maar fritessaus. :) (dit is wel zeldzaam hoor, zo snel zo lang doorslapen, maar Raven is ook al zwaar, denk tegen 6,5 kilo, dus dan kunnen ze wel wat hebben).

@freesia: fijn dat er weer poep verschenen is. Ik zat nog te denken, wat soms helpt is met de beentjes fietsen tijdens luierwisselingen buikje zachtjes masseren met de klok mee.
    Ik ga ook bij de arts (nou ja, mijn vriend dan, want ik moet voor het eerst werken.... :( ) volgende week even vragen wat we met de reflux moeten, het lijkt hier ook erger te worden namelijk. Vooral 's avonds wordt ze soms keihard huilend wakker en dan komt er allemaal zure meuk uit. Zo zielig.
    Oja, jij had een hangwieg... dan wordt het lastig om boeken onder de poten te zetten...! :)

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou ben benieuwd hoelaat robin wakker wordt we hebben besloten om hem te laten liggen tot ie komt. ieder moment denk ik zelf maar je weet het nooit natuurlijk heb nog geen kreuntje gehoord vanavond dus hij ligt nog in een hele diepe slaap denk ik.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

Laaalaaalalla laal alalaaa! Ik heb een glaasje alcohol op jummieeee! Lood in de benen natuurlijk ;)

Tempen:

Ik temp ook bijna nooit hoor, alleen van de week een keer om te kijken of het niet te koud was op zijn kamer, omdat het vroor en de termo 17 graden aangaf. Daardoor wist ik dat hij nog iets warmer gekleed moest worden.
    Verder bij verhoging temp ik wel, omdat ik wel wil weten wanneer het hoge koorts wordt. Vind ik beetje eng. Maarja, dat is dus alleen als hij warm aanvoelt. (tot nu toe 3 x)

Soms als ik merk dat het poepen heel lastig gaat (hij perst en schreeuwt dan van pijn) temp ik ook om de poep een handje te helpen. Hij is dan zó opgelucht. Natuurlijk ben ik erg voorzichtig en ga ik niet lopen bewegen ofzo. Ook dit komt eens in de 3 weken voor ofzo.

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje lekker he een drankje hihi ik had het afgelopen zaterdag gedaan 2 en voelde hem goed pff

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nou Ingeltje, openbare dronkenschap is hier niet toegestaan hoor! :)

19. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Kaatje, zou echt geweldig voor je zijn bij ah. Is het nu weer goed op je werk met werksfeer enz, omdat ze je tijdens je zwangerschap zo rot behandelden? Bedoel daarmee te zeggen gaan ze niet dwarsliggen als jij ander werk zou krijgen en je ineens wel aan je contract te houden en je opzegtermijn!

Wat was het adres van die site waar je de eindlengte kon uitrekenen?

Parr, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Blauwe lippen :confused:

Verder hebben wij geen thermometer op de slaapkamer. Vlak voordat ze in bed gaat gaat er even een kruikje in en als zei in bed gaat gaat de kruik er weer uit.

Hier ook goed sollicitatie nieuws, ben gister gebeld voor een voor selectie en zou vrijdag worden teruggebeld, of ik een kandidate voor hun zou kunnen zijn. En vandaag kreeg ik al een telefoontje of ik op gesprek wou komen :D
    Het is voor een tele marketing bedrijf. Iets helemaal nieuw voor mij maar wil zo graag uit het winkel gebeuren. Daar moet je toch vaak op zaterdags en of koopavonden en dat is nu heel lastig aangezien mijn man in de horeca werkt en dus vaak in de weekenden werkt en op avonden. En oppas voor zaterdagen en avond is bijna niet te vinden.
    Dus hopen dat het leuk is en dat het gaat lukken. De vrouw die ik aan de lijn had klonk iig heel erg aardig.

Oja en hier is Lenthe ook nog niet uit logeren geweest. Vind dat ook nog erg moeilijk en als het niet nodig is dan doen we het ook nog niet. Zie het nut er ook nog niet van in eigenlijk. Vind het heerlijk om haar smorgens uit haar bedje te halen en te worden begroet door haar glimlach.

Voor nu, slaap lekker allemaal.

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Goeiemorgen!

Zo ben er weer vroeg bij :). Geeft niks want Isis heeft van half acht tot vijf geslapen :confused:! Wauw! Vanavond proberen die voeding van zeven uur ietsje later te krijgen, dan is het echt perfect! Ben nu weer aan het kolven, heb al 150 cc uit 1 borst! relaxed!

temperaturen: doe ik eigenlijk nooit. Als Isis zich niet lekker zou voelen en warm zou aanvoelen (is nog niet voorgekomen) zou ik het wel doen. Ik denk er net zo over als jij, Yule!
    Wij hebben in ons huis warmtewanden, dat is net zoiets als vloerverwarming maar dan in de muren. Deze verwarming werkt heel traag en zet je dus ook niet lager 's nachts of als je weg gaat (het opnieuw opwarmen kost meer energie dan het constant houden van de warmte). Alleen als je op vakantie gaat ofzo, dan zet je hem laag. Dit heeft tot gevolg dat ik eigenlijk nooit op de temperatuur hoef te letten, het is altijd aangenaam warm in ons huis. Heerlijk hoor!
    Oke, het kolven is klaar (andere borst nog bijna 100 cc), dus ik duik nog maar even mijn bed in denk ik...
    Groetjes
    Azeb

Deel Deze Pagina