September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ik ben vandaag ongesteld geworden:( aan de ene kant ben ik heel blij omdat het wel weer “goed” zit daar maar aan de andere kant…. Ach jullie weten het wel ;)

don't forget me please... ik kom best geregeld bij moppiepoppie maar wij hebben echt een hele andere manier van ritme enzo. Dus ik kan haar niet echt helpen, ik ben meer van het "we zien wel hoe het gaat" en zij is heel erg bezig met regelmaat etc. Verder zegt moppiepoppie wel dat ze het graag uit handen wil geven voor eventjes maar ik denk (weet bijna zeker) dat ze dit heel moeilijk vind omdat ze liever alles zelf doet. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer ze iets meer zelfvertrouwen heeft mbt Ame dat het echt veel beter gaat.

Kaatje> hihi ja ze is helaas nog niet zindelijk, zal veel luiers besparen hihi
    Eva> ik ben het vandaag geworden na 7,5 week
    Elise> slaapt Gio overdag niet zodat je dan ook even kan gaan liggen?
    Parr> jeetje meis dat is schrikken! Gelukkig is alles goed met Kate
    Dreames> dat hebben wij ook, savonds slaapt ze lang en maak je haar om 23 uur wakker dan komt ze gewoon om de 4 uur (rare baby’s hihi)

Tempen> ik temp echt maar 1x in de week ofzo :oops: dacht altijd dat het veels te wienig is maar blijkbaar is het zo erg nog niet :)

Gister zat Jenna weer op 5 voedingen:
    3.30
    9
    13.30
    18
    21.30

Vannacht kwam ze weer om 3.30uur en vanmorgen om 7 uur toen heeft mannetje haar gehaald en met speen bij ons in bed gelegd…. Om 9 uur kreeg ze geloof ik wel ECHT honger :D

Jenna heeft net heerlijk in de box gespeeld en opeens was het verdacht stil, ik kijken ligt ze op haar gemakje (met tomatenhoofdje) te poepen, schone broek gegeven en nu ligt ze met haar speentje naast me op de bank. Ik ga me zo douchen en als ze dan nog niet slaapt gaan we ffies wandelen, heb nog boodschappies nodig die kan ik dan gelijk meenemen hihi.

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Eva: 27,4? Ik zou me wel zorgen maken hoor! :) Flauw he? Hihi!

@Parr: joepie! I told u so! Geweldig dat het werkt!

@Jannes: handige tips voor de verkoudheid. Wist ik niet.

Luiers: ik heb sinds een paar dagen die van de Aldi (9,49 per pak). Zijn ietsje steviger dan de pampers en groter dan de pampers maatje 3. Dus alleen geschikt voor baby's groter dan 6 kilo (ookal staat er 4-9 kg op het pak).
    Ze zijn bij de bibs iets breder dus ze omsluiten meer bil zeg maar en daarom nog totaal geen lekkage gehad. Begon namelijk bij de pampers alweer te gebeuren. Denk omdat Raven er alweer uit begint te groeien.
    Ik vind het dus wel prettige luiers van de aldi. Het vocht wordt er beter in opgenomen dan in de pampers, ze worden dus ietsje steviger als er in geplast/gepoept is en niet zo klam aan de buitenkant.
    De poep plakt nu aan haar billetjes maar is wel droger omdat het vocht dus in de luier wordt opgenomen. Nou heel verhaal maar het zijn dus best goede luiers vind ik.

Slapen: ik kreeg vanmorgen een rolberoerte. :confused: Had laatste voeding om 21 uur gegeven en ik werd vanmorgen uit mezelf wakker om 9.30 uur! Raven had nog geen kik gegeven. Was wel wakker aan het worden maar ik was dus eerder wakker dan zij! :confused: Omdat er meer dan 12 uur tussen zat schrok ik wel even, maar ze was gewoon net als altijd vrolijk en heeft zelfs maar 1 borst gedronken ipv 2. Andere dus maar gekolfd (110 cc).

@Azeb: Leuk dat je ernaar vraagt!
    Ik ga volgende week in mijn oude functie beginnen, onderzoeker ben ik nu. (opleiding gaat pas in 2009 verder). Ik heb wel een sollicitatie brief de deur uit gedaan. Eigenlijk weet ik al 95 % zeker dat ik iets anders wil gaan doen. Had gisteren een lunchafspraak met een vriendin/excollega die ook is opgestapt en ik herkende mezelf echt in haar verhaal en ben er nu helemaal van overtuigd dat het vak niet iets voor mij is. En de omstandigheden zijn ook verre van ideaal, dus dat helpt dan ook niet he ? (ik bedoel dat er gebruik van je wordt gemaakt omdat je 'maar' in opleiding bent en je een soort voetveeg bent en dan nog dankbaar moet zijn dat je daar mag werken, terwijl het een zooitje ongeregeld is).

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Missy oh zielig, huilen met z'n ogen dicht en hele wallen :(... Isis heeft dat ook soms als ze erg veel heeft gehuild, van die rode, waterige, wallerige oogjes, zo zielig....
    Wauw parr, ook al zo'n lange nacht! Wat heerlijk is dat he?!

Mijn ouders zijn net weg, kwamen even op de koffie.
    Isis had weer lekker geslapen na vanmorgen, tot kwart over negen. Toen werd ik ook pas weer wakker (van haar), dus ik snel aangekleed en daarna haar gevoed. Mijn ouders zouden rond tien uur komen dus moest een beetje snel snel me aankleden enzo. Toen ze kwamen had ik nog niet ontbeten (want Isis ging absoluut niet akkoord met de speen... ;)).
    Na het voeden bij hun op schoot maar ze was erg moe en een beetje huilerig. Viel in slaap bij mijn vader op schoot dus haar toen maar weer op bed gelegd, waar ze lekker door is gaan pitten. Wat een slaapkopje zeg!
    Heb haar nog niet gemasseerd nu, omdat mijn ouders dus kwamen. Zometeen maar doen als ze weer wakker wordt.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: haha, grappig. Ik wou gisteren nog schrijven aan moppiepoppie of ze af en toe met jou iets kon doen, maar ging er al van uit dat jullie wel samen optrokken. Was je dus zeker niet vergeten!
    Ben het wel met je eens over de regelmaat en niet uit handen willen geven. Dat is ook moeilijk als je het graag zelf onder controle houdt. Een baby is nou eenmaal geen ding dat altijd hetzelfde werkt. En dat zelfvertrouwen komt ook wel, alleen duurt het iets langer. Ik hoop dat ze snel haar draai vindt met Ameetje. Af en toe proberen iets te laten gaan of te laten gebeuren zonder er controle over te willen hebben is best eng, maar het levert ook onverwachte dingen op vaak.
    Dikke knuf voor Moppie. Ik vind het knap dat je zonder moeder/schoonmoeder/etc. in de buurt het allemaal weet te rooien.

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, oke, dus eerst nog even dit werk doen en ondertussen solliciteren. Slim. En wel prettig dat je er steeds meer van overtuigd raakt dat dit niet jouw ding is. Wel prettig om zo tijdens zo'n zwangerschap(sverlof) even afstand te kunnen nemen en te merken dat je het eht niks vindt. Als je door was blijven werken had je jezelf daar misschien geen tijd/rust voor gegund (of gedacht: komt gewoon omdat ik moe ben van het vele werken). Nu weet je zeker dat het daar niet aan ligt! (en zeker niet met z'n slaapkopje als jouw Raven ;))
    Die luiers van de Aldi hebben wij hier ook al, en wilde ik eigenlijk als dit pampers maat 2 pak op is gaan proberen. Maar Isis is nog lang geen zes kilo, dus dan misschien niet handig begrijp ik? Ik heb ook een hele voorraad Pampers maat 3 (de groene), die zijn dus soepeler? Dan ga ik eerst daar maar aan beginnen denk ik. Of zou ik nog een pak Pampers maat 2 moeten kopen... Nouja ik kan het natuurlijk gewoon proberen!
    Groetjes
    Azeb

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Net gebeld door het kdv... maandag moeten mn moppies gaan wennen? Of is het dan dat mama kan wennen?

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@MissyZuilen, en hoeveel voedingen krijgt Mike dan per dag? Weet jij misschien nog die formulie hoeveel cc ze moeten hebben?

@Kaatje, ja volgens de gyn zou het er vanzelf af moeten vallen...hoop het.

@Dreames, mooie foto's! Wat kan Demi haar hoofdje ver omhoog houden :D

@Ingeltje, ik temp. ook alleen als ik twijfel...bij verhoging zou ik ook wat vaker temp. om het in de gaten te houden.

@Parr, kan me voorstellen dat je schrok, gelukkig trok het snel weg. Het wildvlees zit net bij de opening en hangt er een klein beetje uit. Mocht ik er last van hebben dan kunnen ze het aanstippen en dan valt het er zo af, maar volgens de gyn zou het er vanzelf af moeten vallen...ben ook erg benieuwd.

@Yule, 12 uur :confused:

We hebben gisteren voor het eerst de laatste voeding de fles gegeven ipv de borst komt ze om 4:00 uur :rolleyes:...soms snap je er ook niets van.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Luiers: Ik heb sinds kort huggies! Lekker zacht voor ze en het randje is ook hoger als bij de pampers.

Vraagje: Wij zijn langzaam aan het overstappen van omneo naar gewone nutrilon. Maar nou slapen de meiden van 2200-500 (en voorheen van 2200-730/8.00) Ik heb er gisteren een schepje nutrix doorheen gedaan maar vanmorgen was het 530. Hoe zouden jullie dat doen?

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    vind ik ook inderdaad! ik heb ook geen moeder om op terug te vallen en merk wel dat ik het dan sneller aan een vriendin met kindjes vraagt maar die heeft ze niet behalve mij en ik ben natuurlijk ook nog geen volleert moeder :)
    nee hoor lief vriendinnetje als je dit lees... hele dikke knuffel!

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dat meisje van mij is ook een beetje raar hoor... eerst spelen in de box dan half huilerig op de bank liggen met doen of ze honger heeft neem ik haar in mijn armen... slapen! ze ligt nu op de bank te slapen met haar speentje in en deze gaat telkens heen en weer hihi. ze zal zo wel wakker worden dat ze eten wil dus ik ga me EINDELIJK omkleden :D

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Yule> nou dat zal dan ook wel een duit schelen. Vind pampers wel erg duur hoor, ik heb ze wel omdat ik ze echt super vind en al een keer kruitvat en etos geprobeerd hebt maar die vind ik zo stug dus snel weer pampers gehaald.... ga als Jenna ook 6kilo weegt ook maar eens bij de Aldi kijken :D
    funnyme> kan het echt aan de voeding liggen dat een kindje langer/korter slaapt? ik doe bij de laatste voeding altijd 1 schepje nutrilon extra weet niet of het werkt eigenlijk de ene nacht slaapt ze door de andere komt ze 1x...

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Roshi ik denk het wel eigenlijk. Op het cb hadden ze vorige keer gezegd dat omneo meer zetmeel bevat.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Azeb: als ze nu nog maatje 2 heeft zou ik eerst pampers maat 3 opmaken, die van de Aldi zijn namelijk echt weer een stapje groter. Anders maak je de verpakking even open om te vergelijken. Pampers maat 3 kreeg Raven hier aan toen ze ongeveer 5,5 kilo was.

Ja, je hebt gelijk hoor over dat afstand nemen. Dat zwangerschapsverlof heeft me in die zin ook echt heel goed gedaan. Ik kan nu zeggen vanuit mijn gevoel of ik iets wel of niet wil. En anders gooi ik het idd snel op oververmoeidheid of overspannenheid. Dat heb ik 2 jaar geleden gehad, toen ben ik in therapie gegaan. Daar heb ik ook heel veel aan gehad, ook tijdens mijn zwangerschap, hoe mijn grenzen aan te geven naar mijn werk enzo. Was echt heel fijn. Nu ben ik na mijn bevalling alweer 4 keer geweest naar mijn therapeut, fijn om te praten over alle veranderingen etc.
    Ik ben daar wel heel makkelijk in geworden hoor, ik heb mijn peut niet omdat ik niet spoor (denk ik :) ) of omdat er iets aan mij veranderd moet worden, maar gewoon als klankbord zodat ik mezelf niet kwijtraak en te ver van mijn gevoel verwijderd raak.
    Ik heb daardoor veel meer vertrouwen in mezelf gekregen waardoor ik Raven beter kan aanvoelen en erop kan vertrouwen dat ik het bij het juiste eind heb wat haar signalen betreft, en ik kan nu ook beter afwegen wat het beste bij me past qua baan.

(nou ja, wat ben ik ineens openhartig zeg... :rolleyes: )

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @funnyMe: 't is meer wennen voor de ouders denk ik hoor! Je hoeft ze niet te laten wennen, dat is aan jou.
    Huggies zijn dus ook fijn? Kosten die?

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Voor de PSP-forum dames:

Kaatje en ik hebben een template opdracht gemaakt. Zouden jullie even willen kijken en stemmen op haar of op mij?

Thx!

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Huggies zijn super! Heb bij AH 4,89 voor 32 luiers betaald!

Wennen, ja kom uit de kdv. Weet dat het meer wennen voor ons (oke voor mij) is dan voor de meiden.

Template opdracht, ik ben er ook mee bezig. Maar wat is nou de bedoeling? ZO mooi mogelijke blz maken?

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Roshi, wat betreft Moppiepoppie ben ik t met je eens..
    Ik moest ook leren meer naar me eigen gevoel te luisteren en op mezelf te vertrouwen.
    Babies zijn zo flexibel, je kan wel proberen zo'n strak ritme erin te houden.. Maar dan word je zelf gillend gek als t eens anders loopt.
    Sinds ik dat weet, heb ik veel meer zelfvertrouwen. Maar dat kan iedereen 100 x tegen je roepen, je moet t zelf ondervinden.

@Yule, dan ga ik die eens aanschaffen. Heb nog 1 pak Pampers maat 2 die ik opmaak (past hij nog makkelijk).
    En had nu maat 2 (4-6 kg) vd Etos gehaald.. Maar die zijn nog te breed zeg maar. Alle plas komt er aan de bovenkant tussenuit en de poep aan de zijkant.
    Geen aanrader voor slanke babies. ;)

En wat is Raven een slaapkoppie joh jeetje! Hier komt Mike echt vanzelf nu voor voeding om 23.00 uur en is dan echt wel wakker om 07.15 uur.
    En gaat dan erna ook niet snel ze bed in..

@Azeb, ik weet af&toe ook niet meer welke maat ik moet kopen van luiers hoor haha..
    Maatje 3 van Pampers is vanaf 5kg ofzo dacht ik.. En dat is Mike al, maar maatje 2 zit nog prima.
    Dus als er dan zo'n aanbieding is ben ik altijd aan t twijfelen welke maat ik moet pakken.
    Ik ga nu nog gewoon voor maat 2.. Als er weer aanbieding is van 3 pakken, neem ik 1 pak maat2 en 2 pakken maat3.

@Krisstel, Mike zit op 5 voedingen.
    Dus 5 x 150cc/5 scheppen = 165cc
    Dat dus x 5 = 825

Die formule was toch.. Gewicht x 150cc : aantal flessen = cc per fles?

Hij weegt nu 5,4kg x 150cc = 810cc : 5 = 162cc per fles.
    Dus bij ons klopt t wel ongeveer..
    Maar van CB mag hij ALS hij in de nacht komt, nog gewoon een fles hoor.
    Zolang hij onder die liter blijft.

@Funnyme, ik ga over 1,5 maandje over van Comfort naar Standaard. CB zei tegen mij eerst mengen.. En dan langzaam de Comfort afbouwen.
    Weet niet of dat ook zo werkt bij Omneo?
    Zo niet, zou ik gewoon wel doorgaan met de Standaard.. Misschien moeten ze even wennen en komt t doorslapen vanzelf weer.
    Want de Standaard is juist zwaarder dan de Omneo, dus daar ligt t niet aan.

En CB en KA hebben ons uitgelegd dat ze niet gaan doorslapen vd voeding. Dat ligt echt aan een stofje wat in de hersenen aangemaakt word en wat door ritme en hun ingebouwde biologische klok komt.

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: fijn om te lezen dat verlof je zoveel goeds heeft gedaan en je een volgende stap durft te nemen. En vind het eigenlijk niet eens zo gek dat je eens in de zoveel tijd met iemand praat. Toch lekker om met een neutraal iemand te sparren.

@Parr: wat een lange nacht zeg... goed hoor van Kate!

@FunnyMe: onze kleine meid gaat dinsdag oefenen. Ga de hele dag volplannen met dingen: kapper, boodschapjes, zonnebank... anders zit ik de hele dag met mijn ziel onder mijn arm op de bank.

@Missy: is Mike nog gaan slapen? Als Sara dikke ogen heeft, laat ik haar ondanks het huilen toch gewoon liggen, want dan is ze toch echt gewoon moe.

Echo: Sara heeft net haar heupecho gehad (ivm stuitligging). Zag er allemaal prima uit en ze hoeft geen spreidbroek aan. Ze vond het liggen en doen allemaal weer prima. En ze heeft lekker de hele rontgentafel ondergepoept.

Vriendin is bevallen van een zoontje!! 9 pond... ha ha.. Zware bevalling en op weg er naartoe is haar man uitgegleden in de sneeuw - brak 3 tanden... Zit je echt niet op te wachten als je je weeen weg zit te puffen in de auto. Hij kon gelukkig meteen op de EHBO terecht toen zij naar verloskunde werd gebracht en is het allemaal goedgekomen.

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Jannes, jeetje wat een bevalling. Zag gisteren in het ziekenhuis ook al die dikke buiken, ben dan zo blij dat ik niet meer zwanger ben ;)

@Yule, erg openhartig maar wel heel mooi :D Fijn dat je er zoveel aan hebt!

Vraag
    Britt zit nog op 7 voedingen waarvan ze er 3 met de fles krijgt en 4 borstvoedingen. Ik weet dus niet zo goed hoeveel ik moet geven.
    Ze weegt nu rond de 5800 gram. Ik geef nu steeds 165 cc wat ze meestal net niet op krijgt.

Deel Deze Pagina