September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dankje, in mn album staat een betere foto :D

Ik vloeide al na 4 dagen niet meer, alleen was sex nog wel erg vreemd gevoel hoor, vond ik, niet pijnlijk ofzo maar wel heel erg wennen....

2. @devilschase ik geef ook bv dus mag idd niet lijnen.
    ben al wel mijn beenspieren en buikspieren aan het trainen maar zie niet echt resultaat. hopelijk komt het snel.

@ingeltje ik ben ook ingeknipt. vloei nog een klein beetje en durf ook geen sex. soms als ik lang zit voel ik de knip nog een beetje en hubbie heeft van de week ff gekeken en het is nog helemaal blauw dus we wachten nog mooi even.
    lijkt me doodeng de eerste keer.

xxxxxxxxxxxxxxxx

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ha ook al dus, ik heb nog niet gekeken.. zal het eens doen. We hebben wel ongelooflijk zin allebei :oops:

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja na 19 uur is ze nog even wakker, lekker tutten en dan naar bed. Om 23.30uur maken we haar wakker (ze slaapt na deze fles altijd lang) voor de late fles. Dus eigenlijk slaapt ze van ongeveer 20 uur tot 7 met nog een avondvoeding en een nachtvoeding.

Ze ligt nu bijvoorbeeld vast te slapen (vandaag naar vriendin geweest en daar was ze lekker gezellig wakker), maar ik maak haar om 18.30 uur wakker. Anders slaapt ze door tot de volgende fles en is ze straks niet moe meer. Tja, dan gaat ze spoken en daar houden we niet van :D Ben vannacht dan wel niet aan de beurt voor de nachtvoeding (wij doen om en om), maar voor mijn vriend is het natuurlijk ook niet echt lekker als hij om 4 uur met een klaarwakkere dochter zit opgescheept.

En Sex... ik moet nog condooms halen (wil niet meer aan de pil), maar daarna gaat het zeker gebeuren. Ben ook blij dat ik gewoon mijn oude figuur weer terugheb en gewoon weer maatje 36 aankan, voel ik me toch wat prettiger bij en dus ook aantrekkelijker voor sex.

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag/avond!

Ben ik ook weer eventjes. Al is het weer een beetje "dicing with death", want om 18u verwacht ik dat er iemand eten wil :D Hij slaapt nu nog, maar weet uit ervaring dat dat heel snel kan veranderen.

@dreames: Bah, rare bloeding :( Wat zei de huisarts? Hopelijk is het niets ergs.

@tweety: Hoera voor Robin. Ben blij dat ie het zo goed doet aan de borst, al kan ik me voorstellen dat het idd heel vermoeiend voor hem is.

@yule: Vroeg me al af hoe de bruiloft geweest was. Goed dat Raven weer een beetje rustiger wordt, er is idd heel veel op haar afgekomen de voorbije week (en op jou ook natuurlijk). Groot gelijk dat je even geen bezoek wil.

@krisstel: Fijn dat Britt zo goed groeit!

@parr: Argh, beginnende borstontsteking :( Hoop dat het niet helemaal heeft doorgezet. Net nu alles zo goed ging *knuf*

@lindaa: Arme Michelle. Gelukkig is het vandaag wel gelukt om te poepen, maar is geen pretje voor zo'n kleintje :(

@pisum: Hoe gaat het nu met Rayyan? Werkt de methode van de kinderarts een beetje? Is een osteopaat heel erg duur, anders - als de rest niet helpt - misschien buiten de verzekering om gaan als het niet belachelijk duur is tenminste).

slapen: Ewout slaapt best ok, alleen 's avonds is hij meestal heel erg wakker (en soms ook een beetje lastig). 's Nachts en overdag slaapt hij prima, maar geen idee hoeveel uren.

tepel pakken: Dat mag Ewout ook niet. Geen idee hoe je dat volhoudt trouwens, want als hij het toch doet, plak ik zowat tegen het plafond van de pijn en weet ik niet hoe snel ik hem er weer af moet halen. Vraag me alleen af hoe je nu WEET dat je hem goed aangelegd heb, want vind z'n happen niet zó groot (nu zijn z'n gapen ook niet zo supergroot). Ik kan moeilijk aan hem beginnen prutsen tijdens het drinken om alles te checken. Ik ga er maar van uit dat als het a) geen pijn doet en b) hij drinkt volgens het juiste stramien (met kaakjes en slapen die je ziet bewegen en dat typische ritme) het wel in orde is? :(

ritme, boekjes, ... Hier geen ritme en geen boekjes. Ik ga gewoon af op de signalen die Ewout geeft en op m'n eigen instincten en tot nu toe werkt dat prima. Ik voed op verzoek en doe aan rooming-in. Ewout is dus waar ik ben, wat meteen inhoudt dat ie geen vaste plek heeft om te slapen. Ik hoop ook snel een draagdoek te hebben, dan kan hij gewoon lekker bij mij zitten. Denk dat het nu gewoon belangrijk voor hem is dat hij veel fysiek contact heeft (dus ik houd hem vaak vast en hij mag bij mij slapen na het voeden - ben al erg goed geworden in boek lezen met baby in armen :D) en ik laat em zo goed als nooit huilen (tenzij ik in de douche of wat dan ook ben). Tot nu toe (even hout vasthouden) ook nog geen speen nodig gehad, of dingen tegen krampjes. Soit, iedereen zijn eigen manier, zolang het maar werkt. Het "Jannes-regime" zou echt niks voor mij zijn vrees ik :)

@devilschase: Wow, dat is snel gegaan. Ik ben wel al mijn kilo's + één extra kwijt, maar zo'n figuur... Nu scheelt het natuurlijk wel dat ik ook nooit zo'n figuur gehad heb en het ook niet ambieer (tenzij ik mezelf in een depressie wil storten). Hoop alleen dat ik ooit nog in m'n oude broeken kan. M'n heupen lijken echt een stuk breder, dus ik vrees ervoor (en aan een verbreed bekken kan je niks doen :()

seks: Deze week heb ik me er ook aan gewaagd. Deed veel minder pijn dan ik dacht. Alleen in het begin En had ook niet het gevoel dat het plots een gapend gat was geworden. Dus dat viel helemaal mee. Ben wel niet ingeknipt, dus helaas geen ervaring op dat gebied (nu ja, helaas, ben blij dat ik geen knip hoefde natuurlijk)

Qua ego niet zo heel veel te melden. Ewout doet het goed. Gisterenavond wou hij wel weer constant drinken, dat was iets minder, maar tegen 23u sliep hij en dat tot een uur of 3. Daarna weer tot 6 en dan netjes tot een uur of 9, dus goede nacht gehad.

Hmm, typisch, wij wachten met avondeten totdat ie wakker wordt en gegeten heeft. Wordt hij natuurlijk niet wakker en je zal zien dat als ik tegen man zeg dat ie het eten mag gaan maken, Ewout wakker wordt :)

Vandaag hebben we een Halloween fotoshoot gedaan. Van onze vrienden in Engeland hadden we een pompoenpakje gekregen, maar omdat ie zo snel groeit, zou hij er nooit in meer in passen tegen dat het Halloween is. Dus we hebben em vandaag maar even als pompoen verkleed. Pakje is echt te erg :) Had zoveel medelijden met m'n kleine mannetje dat ie het aan moest. Soit, dat zijn zeker leuke foto's voor als ie ooit met een vriendinnetje (of een vriendje natuurlijk) thuis komt: genante babyfoto's! :)

Fijne avond allemaal!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    IrisB: Zo slank ben ik niet hoor:p Ik weeg alsnog ruim 65 kilo haha, mag nog wel 5 kilo vanaf. heb er nog even 1 gemaakt, ik ben er zoooo trots op:

Nu hou ik op hoor :oops:

Maar ach, bij de 1 gaat het sneller als de ander, ik ben ook maar weinig aangekomen en luca is natuurlijk vroeg geboren, daar ligt het ook grotendeels aan. Dames die BV geven etc kunnen niet lijnen en dames die zijn geknipt etc zullen nou eenmaal niet zo snel kunnen trainen, mja, geduld is een schone zaak en iedereen komt heus weer op zn oude gewicht!

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Zo zie je maar dat het voor iedereen en ook voor elk kindje anders is. Wij gaan ook op ons gevoel af en haar signalen, maar zij geeft juist aan "geef me duidelijkheid en ritme". Wij hebben Sara de eerste twee/drie weken ook veel bij ons gehouden, ook als ze moe was, maar daar werd ze heel kriegel van. En ons regime wil niet zeggen dat wij niet veel fysiek contact hebben hoor. Alle wakkere momenten wordt ze suf geknuffeld, gekust en gestreeld. Maar iedereen ontdekt vanzelf wat het beste is voor haar kindje en voor jezelf en je man/vriend.

Vind het trouwens wel heel knap dat sommige van jullie aan rooming-in doen. Ik zou daar dus helemaal onrustig van worden. Ben zoveel in andere kamers. Dan boek lezen in woonkamer, dan achter PC op kantoorkamer, dan ff wat doen in de keuken. Moet er niet aan denken dat ik haar overal mee naartoe zou moeten nemen. Ben ook erg gesteld op mijn "eigen" tijd. Dus als zij slaapt, is het even mama tijd. Onze kraamhulp was ook erg voorstander van rooming-in, maar gaf zelf al aan dat ik dat vooral niet moest doen: niet het type voor... ha ha...

O hoor hiernaast een jongedame niesen dus ze is wakker. Ga ik haar maar eens halen en kijken of ze weer wil lachen. Dat doet ze sinds maandag. Om bij weg te smelten!

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    De bloeding: ik moet van de huisarts stoppen met de pil en dan over een week gewoon weer beginnen. Als ik dan nog steeds tussendoor bloed dan moet ik terugkomen, evenals wanneer er dan nog redelijk wat stolsels in zitten.

@devilschase: mag je al zo snel na de bevalling trainen dan? Ik heb altijd gehoord dat het de eerste 6 weken niet mag. Onder andere in verband met de kans op een verzakking.
    Ik heb trouwens ook ooit iemand flauw zien vallen omdat ze binnen een paar weken na de bevalling al weer aan het hardlopen etc was. D
    Vind het zelf dus een beetje eng om al te beginnen.

9. nou hou mijn hart vast voor vanavond.
    om 4 uur eten gegeven en om 5 uur begon ze weer te huilen.nu net weer eten gegeven en nu ligt ze in haar bedje weer te huilen, wordt al een beetje rustiger dus hopelijk wil ze nog wel slapen.

ik zat er aan te denken om morgen weer eens te gaan fietsen, hubbie kan dan bij julia blijven en dat is goed voor de beenspiertjes. mijn conditie is al weer redelijk dus moet kunnen.

@dreames gelukkig is het niks ernstigs.

@devilschase nu idd ophouden er worden mensen jaloers hier. maar natuurlijk mag je er trots op zijn.

@jannes wij hebben wel rooming in gedaan tot op zekere hoogte.
    overdag sliep ze in haar bedje maar met babyfoon en ´s nachts bij ons op de kamer. sinds maandag slaapt ze ´s nachts ook op haar kamer. meer omdat hubbie dit wilde dan ik hoor maar ik had dat nog maanden vol kunnen houden. en ik maar van te voren roepen, kindjes moeten in hun eigen bedje haha. ze heeft dan wel alle tijd in de bak van de kinderwagen gelegen en niet bij ons in bed.

ga nu weer bij mijn meisje kijken. huilt nog steeds.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    hallo mama's. ben er eindelijk ook weer eens.
    het is hier een beetje een zooitje geweest zo de afgelopen week. Tycho wil wel eten, maar hij blijft maar afvallen. nou heb ik 1 ingetrokken tepel dus die drinkt wat lastig. met een tepelhoedje gaat het aardig maar ook daar krijg ik kloofjes van (allergisch voor de siliconen). na een week komt hij nog steeds niet aan dus ik ben sinds gisteren alles aan het kolven en dan met het flesje voeden. zo weet ik precies wat hij binnen krijgt. de vk heeft hem vandaag met kleren aan gewogen en dacht dat hij aangekomen was, maar ik heb hem net nog eens bloot op de weegschaal gehad en hij is toch weer afgevallen. het is nog niet zo dat hij meer dan de toegestane 10% is afgevallen, maar hij zou ondertussen toch weer omhoog moeten gaan in gewicht.... als het morgen nog steeds naar beneden gaat dan moeten we misschien toch een kinderarts in gaan schakelen. en dat voor een baby die meer dan 9 pond was bij geboorte.... misschien trekt hij het zich nu al aan dat iedereen hem een dikke bul vindt..... hij slaapt ook erg veel de laatste 2 dagen. is bijna niet wakker buiten het voeden om, en zelfs dan valt hij meestal in slaap.
    iemand ervaring hiermee?

verder gaat alles goed, ben al weer onder het gewicht van voor mijn zwangerschap (maar toen mochten er al een paar kilootjes af hoor), vloei nog wel steeds en krijg ondertussen ook gevoelige lippen van die verbanden (ook door de allergie). ik ben nog niet aan het sporten en de vk wees er vandaag ook op dat dat pas weer na 6 weken mag omdat dan je bekken inclusief spieren weer goed zijn aangesterkt. ze begon ook nog even over anticonceptie om er zeker van te zijn dat ik me bewust was dat je ook zwanger kon raken als je bv geeft. (jajajaja dat weet ik, heb ook nog niet zo veel behoefte met mijn net geheelde inscheuring...) mijn smoeder heeft me aangestoken met haar verkoudheid, dus nu krijgt iedereen hier ook last van hoesten en snottebellen.

nou heb alle remi berichten nu wel geschreven geloof ik. zal eens een beetje bij gaan lezen van de afgelopen week. ;)

11. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Tweety, ik woon in Duitsland en kan zodoende niet naar het CB in Nederland.

Ah, tepelkloven, afschuwelijk bij mij hielp de creme (hé, kom even niet op de naam, daar hebben jullie dus weer niets aan....) maar die creme hielp wel eh (gele tube, zie het zo voor me..)Niet Bepanthem maar eh...(dom hé dat ik het nu niet weet)

Ik ben echt een muts, ik ben de hele tijd maar bang dat er wat gebeurt met mijn Semmetje. Soms zie ik al helemaal voor me dat mijn man met Sem van de trap valt, of als hij ouder is dat hij een auto-ongeluk krijgt of zoiets. Of dat hij erg ziek wordt of zo (ben al bang als ik bezoek krijg die verkouden is :oops: :oops: )
    Echt duf, ik weet het maar het zijn afschuwelijke gedachten waar ik maar niet vanaf kom. Ben ik de enige met die wazige ideeen?

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hardlopen doe ik ook niet hoor :) Ik fiets alleen binnen op me hometrainertje! 3 keer per week. En ik mocht al trainen van de VK, dit omdat mn baarmoeder al op de normale plek zit weer enzo. je mag al beginnen als je je er goed voor voelt hoor!

13. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    sasha:

Dat heb ik ook. Echt de meest vreselijke gedachten. Het is nu wel wat minder, maar ik heb ook de meest ongelukken zien gebeuren en schaamde me er beetje voor dat ik er aan dacht, maar het is zo'n overweldigend beschermend gevoel, is echt heel normaal (heb ik mijzelf aangepraat) en het wordt blijkbaar vanzelf minder...
    Wat ik ook heb, is dat als overdag iets gebeurt, dat ik er 's nachts een nachtmerrie over heb. Om een idee te geven: mijn vriend is 's nachts een keer vergeten de achterdeur op slot te doen: en 's nachts droomde ik dat er ingebroken werd...

Oefeningen

Welke oefeningen doen jullie om weer een beetje in shape te komen? Ik wil er graag mee beginnen! Doe nu (vanaf begin) alleen aanspannen van bekkenbodemspieren... wil graag wat vooral buikverstevigende oefeningen gaan doen. Wie heeft er een paar en mag ik er al mee beginnen? Ik bloed namelijk nog steeds... (4 weken nu)

Liefs!
    Naannaan

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier vanacht een lekkere rustige nacht gehad. Om 22.30 laatste voeding ( 140 cc ) daarna om 03.00 bv en om 07.00 bv.
    Is de hele dag al gezellig en komt netjes iedere 3 á 4 uur voor een voeding.

Azeb, en hoe reageerde Isis op het voedingskussen in de box?

Pisum, vind ook niet dat je hem altijd moet laten huilen. Hier huilt Levi soms om "niets" maar als je hem dan oppakt is hij stil en opeens heel vrolijk. wil hij gewoon ff lekker met mama knuffelen

Ingeltje, heb hier de c-greep geleerd. Met je vrije hand maak je dan een c en pak je je borst..dus je duim bovenop je borst en de rest eronder. zo kan je de tepel iets beter vormen zonder de tepelhoed te vervormen waardoor hij hem beter kan pakken. werkt hier ook niet altijd maar wel vaak.
    Ik vloei ook nog, niet heel hevig, ongeveer maandverbandje op een dag. Maar met condoom mag je gewoon seks hebben.

Krisstel, leg levi hier idd ook steeds vaker wakker op bed en gaat dan zonder problemen slapen. Sochtends heb ik met een min. of 5 ongeveer 120 cc. ( als er snachts niet gedronken is aan de borst ) anders heb ik ongeveer een flesje vol met 15 min.

Levi wordt wakker dus ga even voeden.

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Miranda, we zijn donderdag bij de huisarts geweest en hij vond haar niet meer echt geel en zag ze er gezond uit. Hoop dat Yarah er ook snel vanaf is..zou het vreselijk vinden om Britt een nachtje achter te moeten laten voor de lamp.

@Devilschase, wat lekker hé..zit hier ook al 1,5 kio eronder :D

@Yule, wat lekker dat je bij hebt kunnen slapen…is paps nog vrij of alweer aan het werk? Denk dat ze vast weer snel went aan het happen…succes! Met Britt gaat het goed, volgens de huisarts ziet ze dus niet (te) geel…en ze groeit, drinkt, poept en plast goed dus geen reden voor zorgen volgens hem.
    Leuk hé dat je karaktertrekjes etc echt gaat herkennen…kan er ook zo van genieten! Hier na het weekend gelukkig ook weer rust, Britt wordt ook snel onrustig van te veel prikkels.

@Tweety, jammer dat het vandaag niet lukt..misschien de volgende keer wel weer.

@Ingeltje, vloei hier ook nog iets (en heb een knip) dan drie dagen niet en dan wel weer iets. Dus hier ook nog geen feest tussen de lakens (al durf ik het ook nog niet hoor :shame: ) en ze raden vaak aan om het niet binnen de 6 weken te doen toch..heb dat ook nog altijd in mijn hoofd.

@IrisB, wat fijn zeg zo’n instinct en dat Ewout het goed doet!

@Hanneke, wat balen dat Tycho blijft afvallen.

Papa heeft vanmiddag voor het eerst de flesgegeven (hij vond het echt genieten :D). Ik had maar 85 cc afgekolfd dus ze had nog wel honger.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoi hoi, ik kom ff gauw een kijkje nemen want ik moet eigenlijk streng rusten van manlief, maar goed als ik hier een dagje niet ben mis ik veels te veel ;) Dus eerst jullie en dan mijn ego ;)

@tweety oh dat is geweldig nieuws! idd dat hij wel eerder dan jouw verjaardag thuis is! :thumup:

@elise1 :confused: niet leuk :( *dikke knuff mssn liggend voeden aan de rechter kant?

@sasha hier ok het advies gehad om na de voeding borst leeg te kolfen en te koelen met compres en onder de warme douche te masseren en paracentemolletjes te slikken.. verhaal komt hieronder, fijn is het niet nee :( Ik moest gisteren huilen op de bank, had mijn meissie vast en werd helemaal emo, gooide allemaal wensen uit naar haar zoals een lang en gelukkig leven en dat ik ook klein kinderen mag hebben :cry: erg he

@kaatje Kate slaapt wel 3 á 4 uurtjes normaal gesproken. wordt ook allen wakker voor de slagroom en de vieze luier. 2x meegemaakt dat zij echt wakker was voor niks, heerlijk met haar gekriebeld :D

@lindaa zo is zij iig weer leeg maar jeetje :( idd volgende keer maar de ha hoor! zo zielig, ze kunnen niks anders dan huilen :(

@anno oef ook minder idd :( had ik vanochtend ook, was helemaal op van de koorts en zij bleef komen :( dus ik moest ook mee huilen

@ingeltje, staat jouw borsten niet strak van de spanning, dan kunnen ze namelijk niet een grote hap nemen, dan moet je ff van tevoren een beetje afkolven om de spanning eraf te halen.. Kate is hier ook een snoeperd hoor, moet ook vaak haar erweer af halen omdat zij alleen de tepel wilt :) mssn andere houdingen proberen. Met mijn tepelkloven was het pijnlijk. Met liggend en voor zuigde zij telkens op de zelfde plekken, maar toen ik haar achterlangs aanlegde zuigde zij op een ander punt, scheelt een hoop! Gelukkig zijn mijn kloven zowat over, maar hier is het aanleggen nog wel gevoelig :(

@pisum vind het heel raar dat je het beeb moet laten huien hoor, muijn vk zei dat dit kun je wel doen, maar wel vanaf een week of 6-10. Nu hebben ze het besef niet en leren er ook niet van.. mssn second opinion, vind dat Rayyan zo wel wat tekort komt door de adviezen van de ha en voor jullie is het ook niet leuk om hem te zien huilen :( :( *dikke knuff

@Yule ik hoop ook dat de BV weer soepel gaat en zonder pijn!

gewicht ik zit nu op de 87,4, ben dus de helft al kwijt (15,6 kg van de 33) schiet zo wel lekker op, mijn enkels zijn door al dat zweten vannacht ook eng dun, waren ze ooit zo dun geweest :rolleyes: :) nu zie ik hoe dik mijn dijen nog zijn :(

@devilchase *jealoers ;)

sexhier wel érg veel zin maar duurt nog ff denk ik :( met dat sub totaal ruptuur + vaganisme :( wel moet ik mijn bbspieren trainen want als ik moet plassen red ik het soms net niet.. dus ze zullen wel verslapt zijn.. mogen van mij zo blijven :) liever inleg voor plasje dan pijn bij seks ;) maar mag niet, moet ze toch trainen :(

@iris het kan zijn dat het lijkt alsof hij klein hapt, maar als zijn onderlip gekruld is is het vaak goed zei mijn kz... Kate wordt hier ook vaak waker als hubbie de eten voor mij neerzet :rolleyes: pompoen pakje :) ik heb er ook een maar is een bamboozle luier :)

@jannes Kate is erg goed met gezichtjes trekken, vaak boze haha, heel even een lachje gezien maar dat was toen zij poep luier maakte voor papa vannacht :) haha

@dreames hier mag ik ook mijn buikspieren niet trainen de aankomende 6 weken :( straks hou ik die blubber over :(

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sara heeft eerste week ook in haar wiegje bij ons op de kamer geslapen, maar ik kon er niet van slapen. Ik ben een hele lichte slaper en hoorde echt elk kreuntje en elke zucht. Na een week hebben we haar wiegje dus op haar eigen kamertje gezet.

Wij hebben 's nachts geen babyfoon aan, wel 's avonds beneden. Maar daar zet ik het geluid van uit, zodat we alleen lampjes zien. De babyfoon is nogal gevoelig en pikt dus ook elke kreun op. Als ze echt huilt, dan licht dat ding helemaal op, dus daar kan je niet omheen kijken :D

Maar ik begreep dat er dames zijn die rooming-in doen en dat dat inhoudt dat ze altijd in dezelfde kamer zijn. Vind ik erg heftig en dus ook zeker knap.

@Parr: leuk zijn die gezichtjes he! Sara kan heel verbaasd kijken, dan moet ik altijd zo lachen

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ok haha zit er nog lang achter en moet nog op de andere forum kijken :)

Goed gisteren wakker geworden met lichte hoofdpijn en beetje duizelig, later op de dag lichte koorts, dus belde de wvk op maar was 17u geweest :( dus moest me bij de vk melden.. Vk zei mssn beginnende borstonsteking. Mijn borst brande maar na de voeding was de zere plek soepel en niet echt rood.. dus kate moest de borst goed leeg drinken en daarna koud compres erop. Mocht mijn temp 38,5 worden dan terug bellen. 's Avonds werd eht idd 38,5 dus vk weer opgebeld, andere vk had dienst en hij dacht eerder aan griep (maar hij niet 100% zeker) omdat ik de 2 belangerijke symptonen miste van BO. de rood vlek en hardheid. Dus moest Kate de borst leeg laten drinken, dan leeg kolven, dan koud kompres, 2 para's slikken en slapen. Regelmatig tempen, mocht mijn temp hoger worden dan 38,5 dan terugbellen. 's Nachts heb ik mij kapot gezweten en Kate kwam ook erg regelamtig :( haar honger niet te stillen leek het wel :( En alles deed zeer van de koorts.. Mijn temp wer 19,1 maar zakte later weer af naar 38,1, ik ben dan eigenwijs dat ik de vk niet 's nachts gaat opbellen als het toch om de griep gaat. Maar laat vanochtend werd de koorts 39.2 dus wvk gebeld en ik werd telkens op wacht gezet en uiteindelijk verkeerd doorverbonden :( Geduld had ik nu niet, zweet liep langs mijn rug. De juiste afd zou mij terug bellen, maar dit duurde eeuwen dus de ha gebeld. Op dat moment kreeg ik wel een groot rood vlek op mijn borst.. dus toch BO :confused: Moest mij 16.30 melden bij de ha. Gekeken en ja helaas wel BO. Moest doen wat ik al deed, afkolven na voeding, helaas stimuleert dit wel de productie maar dan was het alvast goed voor de regeldagen. Bestaat wel kans dat ik dan de ander borst moet afkolve omdat Kate dan met 1 borst genoeg heeft. En moet antibiotica slikken, binnen 2 dgn moet ik mij beter voelen. Pff baal hier wel van, ben net weer een beetje mobiel aan het worden en nu dit :( Pff gewoon doorbijten dus. Kate is vanaaf eindelijk wel rustig gelukkig! Hopen dat zij dat vannacht ook is. Vind het wel sneu voor hubbie, dit zit 's nachts telkens met de luiers de hele tijd. Hij is wel erg lief geweest, kwam thuis na de boodschappen met kadootje! De nieuwe Nicci French boek! ok en nu snel naar de andere forum haha

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr he balen meid dat je bo hebt. hoop dat je je snel beter voelt.

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Jeetje Parr, toch BO! Wat vervelend zeg en vast ook heel pijnlijk. Ik weet precies hoe je je voelt met koorts! Echt vervelend als je net weer mobiel begint te worden he? Maar kop op meid, het gaat vast weer goedkomen. Veel rusten en goed eten/drinken.

Rooming-in: doen wij hier soort half. We hebben een apartement dus ik hoor haar geluidjes toch wel overal. Als ze 's nachts huilt ga ik in de woonkamer zitten maar mijn vriend wordt er dan toch nog wel wakker van. Misschien toch maar op zoek naar een groter huis...

@Krisstel: paps is vandaag voor het eerst weer naar zijn werk geweest na 4 (!) weken, hij kreeg extra verlof vanwege mijn ziekenhuis opname. Dat was erg fijn overigens.
    Fijn dat het goed gaat met Britt!

@Jannes: hier slaapt mevrouwtje al sinds de voeding van 19 uur.... ze is net wakker en hopelijk slaapt ze vannacht ook makkelijk weer in. Ik heb er een hard hoofd in. Maar we zien wel.

Vloeien: hier ook nog steeds. Het vloeien was na anderhalve week minimaal, beetje bruin en vies luchtje (ik dacht dat dat normaal was... beetje laatste dag ongesteld luchtje). Achteraf was dat dus waarschijnlijk door de infectie... Sinds ik in het zkh antibiotica heb gehad ben ik weer meer gaan vloeien en gewoon helderrood zonder eng geurtje... hebben jullie ook nog een beetje donkerroodrood bloed steeds?

Sex: na de inwendige echo in het zkh (die geen pijn deed langs het litteken) kan ik alles aan geloof ik. Alleen ben ik bang dat ik weer een infectie krijg dus ik wacht echt tot ik helemaal niet meer vloei. Ik ga ook niet met condooms rommelen na deze toestand... maar we knuffelen wel veel en mijn lief vindt mij super aantrekkelijk (alhoewel ik echt totaal uit vorm ben.. :rolleyes: en nog 10 kilo te zwaar).

Deel Deze Pagina