pffffff heb niet terug gelezen hoor. heb echt mijn dag vandaag niet. julia huilt alleen maar en de wasmachine is kapot gegaan en ruzie met hubbie gehad. pfff zit voor het eerst nu wat te drinken en eten. xxxxxxxxxxxxxxxx
@ anno, ik heb er 1 van tijgetje uit de babydump winkel. Tempen, doe ik alleen als ik twijfel of ze koorst heeft of erg koud is. Dit is meestal alleen zo als opa zich zorgen maakt. heb tot nu toe alleen in de kraamweek getempt verder nog neit. Buggy, vandaag opgehaald wat een super leuk ding is dat zeg! zal zo ff foto erop zetten! @ kaatje, heb ik al op fotocamera zitten Leuke foto van je zoon! KErstmutsje, heb er vandaag 1 gekocht bij prenatal, dus morgen ff aan de gang met leuke foto's maken, voor kaartje voor mijn vriendinnen.
@Jannes, ja ik heb Mike eruit gehaald toen hij overstuur werd. Toen is hij op schoot in slaap gevallen en heb ik hem weer in zijn bedje gelegd. En heeft hij zo nog 3 kwartier daarin geslapen. Alleen nu ist weer drama.. Hij valt in slaap en word na 3 kwartier huilend wakker, terwijl hij nog met ze ogen dicht ligt en geen poepluier of krampjes heeft. Want geef al Cinababy van te voren.. @Krisstel, als ze het opdrinkt zal ze het wel nodig hebben. En BV is veel lichter verteerbaar dan FV he, dus volgens mij doe je t goed hoor. Anders even CB bellen en uitleggen. Maar tegen mij zeiden ze toen, als hij ze leegdrinkt allemaal dan heeftie t nodig.
@Missy: doet sara ook vaker in haar slaap. Ik laat haar gewoon liggen. Ze valt 9 van de 10 keer weer gewoon in slaap en slaapt dan nog een dik uur.
zo mevrouw ligt in bed, hopelijk gaat ze even slapen. wasmachine komt morgen een monteur voor, hopelijk valt het binnen de garantie. vanavond kunnen we bellen hoe laat de monteur komt, dus misschien kunnen we morgen niet zwemmen. heb ontzettende hoofdpijn dus ik ga zo maar even op de bank.ofzo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@jannes, ok ga t eens uitproberen.. Nu werkte het niet, want meneer was wakker geworden om te poepen haha.. Toen ik hem even had laten huilen hoorde ik opeens persgeluiden en paar minuten later was t brullen. Luier vol haha.. Meiden, vanaf wanneer mag je gaan zwemmen met je baby? Mike heeft vorige week vrijdag zijn 1e prikjes gehad..
@missy: wij zijn gaan zwemmen, 3 dagen nadat julia de eerste prikken heeft gehad. julia slaapt, dus 1 probleem opgelost. baal echt van de wasmachine, het waren al dure tijden de afgelopen tijd! xxxxxxxxxxxxx
@Anno, zit ook niet mee...ruzie ook al over? @Missy, je mag zwemmen na de eerste prikjes. @Jannes, hoelang slaapt Sara meestal tussen de voedingen? Britt slaapt hooguit 45 min, vind het zo kort.
@krisstel, Mike slaapt ook kort tussen de voedingen overdag.. Waarom weet ik niet, want hijs wel moe maar word steeds tussendoor huilend wakker.
Yule, ik snap je helemaal! Goed van je dat lekker naar je therapeut blijft gaan, ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om daar mee te praten. Jannes, fijn dat Sara geen spreidbroekje aan hoeft! Pfff wat een ellende als je man zijn tanden breekt tijdens de bevalling! Kun je er niet echt bij hebben lijkt mij op zo'n moment. Maar goed, hij zelf ook niet denk ik Ik heb net weer lekker gewandeld Ben naar een dorp gegaan hier in de buurt waar ze een mooi bos hebben. Heerlijk hoor! En Isis lag heel geinteresseerd naar de boomtoppen te kijken, leuk om te zien En vanmiddag zijn stoffen bezorgd die ik besteld had op www.stoffenkraam.nl om een boxkleed van te maken voor bij mijn ouders thuis. Ze zijn echt mooi! Heb zin om weer lekker achter de naaimachine te gaan, heb het niet meer gedaan sinds Isis er is, terwijl ik daarvoor echt de smaak te pakken had. Ga zo direct beginnen met knippen enzo. Groetjes!
haha ja beetje wel. ach ja komt goed, hopelijk wordt de wasmachine niet een dure rekening en dan komt alles goed. xxxxxxxxxxxxxxxxx
@Krisstel: Heb jij nou hetzelfde als ik met Amé? Dat ze maar 45 minuten slaapt en daarna weer wakker wordt en gaat jengelen? Vermoeiend is dat hè... Had ik wel een vraag aan jou: hoe weet je dan wanneer ze honger heeft? Want het ik-ben-wakker-en-val-niet-meer-in-slaap-jengeltje klinkt voor mij hetzelfde als het hongerjengeltje. Meestal stop ik er dan nog een speen in, maar dat werkt niet voor lang. Dan leg ik haar in de box. Maar dat vindt ze alleen leuk als ze ook eerst even aan de borst is geweest, dus dan voed ik haar maar. Maar het komt er nu op neer dat ik na elke 45 minuten slaap haar weer aan de borst heb dus. Omdat ze anders jengelig doet. Ben er echter van overtuigd dat ze echt geen honger heeft dan al, aangezien het dan pas twee uur geleden is sinds het begin van de vorige voeding... Hoe zie jij dan wanneer ze weer eraan toe is om te 'eten'? @Yule: Welke tip heb jij Parr gegeven voor het doorslapen? Die wil ik ook Echt te bizar namelijk dat Raven zolang slaapt. Doe mij dat ook! Dan kan ik overdag wat beter tegen dat hele gedoe met dat gejengel na elke 45 minuten. Of was de tip 'niet wakker maken om 23 uur'? Daar ben ik nu dus weer mee gestopt, en nu komt ze zelf ineen om 23 uur. Maar echt langer erop slapen doet ze ook niet. Ik merk wel dat als ik haar negeer, ze steeds een half uur stil is, en dan begint ze weer te jengelen, en dan weer stil etc. Zo kan je het makkelijk redden totdat er zo ongeveer 6,5 uur tussen zit, maar zo slaap ik dus die tijd ab-so-luut niet. Loont het om dat een aantal dagen zo te doen; dat ze dan wel ineens 6,5 uur slaapt zonder elk half uur te jengelen vanaf 4 uur ertussen? @Kaatje: Kijk maar uit met wat je zegt hoor, want een nachtje bijslapen zou ik zeker geen overbodige luxe vinden @Roshi: Wat lief...
@Moppie, Britt wordt ook altijd huilend wakker na 45 minuten. Ze begint dan wild te happen dan denk ik...alweer honger? Vaak neemt ze dan genoegen met een speen of als ze afgeleidt wordt door middel van praten of de mobile. Als ongeveer de drie uur voorbij zijn accepteert ze de speen niet meer en gaat ze met haar tong wild over haar onderlip..dat is voor het echte hongersignaal.
hoi hoi, Vandaag een druk dagje hier...dus lees mee, maar reageer niet al te veel, sorry... Vanmiddag naar de babymassage geweest, het was nu mooi precies in Femke's wakkere tijd, dus dat was fijn. Daar eerst gevoedt en toen aan de slag, ze vindt het wel lekker, maar heeft echt geen rust in d'r kont, ze ligt met name maar rond te kijken en vindt het allemaal erg interessant wat er daar gebeurt, hihi. Maar daarna als een blok in slaap gevallen in de maxi cosi, toch weer geprobeerd om haar over te leggen en tnt slaapt ze al weer dik een half uur, dus wie weet! Femke wordt ook altijd na 45 min. wakker, dan weer de speen er in en dan slaapt ze in een ruk door tot de volgende voeding. @Anno, dikke knuffel meid! @Missyzuilen, Femke is volgende week drie maanden, ik denk dat we dan zo ongeveer gaan beginnen met het babyzwemmen. @Azeb, lekker creabea bezig, succes met het boxkleed!
Zo zij heeft een fles van 120cc gekregen van Nutricia hypo-alergeen (kreeg hier 4 sachets van mee) Ik vind het vies haha mijn melk is lekker zoet Moest wel 2x boeren en 1x luier tussendoor doen want zij moest 15-20 min over die fles dien en anders had zij het in 5 min op haha. Wvk zei dat dat blauwig zijn geisteren was net als wat Smoe zei, of boertje vast of spanning van huilen @yule de wvk vond jouw tip ook goed.. alleen was 11u tussen voeden nog te vroeg voor haar. Mocht niet langer dan 8u ivm bloedsuikerspiegel. Moest proberen half 22 laatste voeding te geven of 4u opstaan. Maar ivm kolf schema voor straks geef ik 18-19u voeding.. dus zou haar rond 21u moeten wakker maken voor voeding... maar dat is net als haar 23u waker maken of is het niet erg omdat het niet zo laat is? @funnyme haha idd de kids of de moeder Gebruik hier ook huggies als ik van huis ga, nooit gelekt bij mij (als ik of hubbie ze aan deed dan ) dus zeer tevreden @krisstel ok want ik heb een stukje binnen dat nog steeds niet aan vast gegroeid is en zal waarschijnlijk ook niet helemaal meer doen.. dit moet dus afvallen ? @jannes jeey! geen spreidbroek Zo ook een 9ponder.. is idd zwaar werk zo eentje uitpersen oef lekker van haar man @anno *knuffs @moppiepoppie pik je de tips in na-aper nee hoor nou dat was die van NIET wakker maken voor 23uur voeding als zij niet zelf komt dus uitgeprobeerd en de eerste nacht sliep zij dus 11u veel te veel natuurlijk, mag alleen max 8u tussen voeding zitten omdat zij maar 2mndjes is
@moppiepoppie: dat was idd de tip ja. Dat jengelen dat ken ik eigenlijk niet, zeker niet 's nachts. Dus ik weet het niet zo goed of negeren dan wel helpt. Kun je erachter komen waarom ze jengelt? Zuigbehoefte misschien? Allenig? Het lijkt er toch op dat Ame moeite heeft met zelf in slaap vallen/blijven. Wellicht dat ze dat ineens wel leert te doen. Maar lastig hoor. Dat wel. Zo ik had ook mijn dag niet. Beetje kort lontje. Vriendje zit de hele dag te gamen en ik maar met Raven sjouwen. Ik had haar aangekleed en verschoond, 1 borst gegeven, hup luier vol. Ik weer verschonen. Andere kant gegeven, hup luier vol. Verschonen, truitje ondergespuugd. Waaaaah! Ondertussen werd hierboven een badkamer gesloopt (al 3 dagen continu herrie) en stond de Playstation te hard. Toen ging de kat nog even achterlijk hard miauwen... Ik werd echt gestoord van al die herrie. Raven ook, want die ging de hele tijd huilen. Ik heb mijn vriend gezegd dat ie de zorg even moest overnemen, want ik stond op het punt om uit mijn plaatje te gaan. Ben de stad ingegaan, heb wat nodige dingen gekocht en nieuwe laarzen. Heerlijk. Eindelijk even tijd voor mezelf ('t was maar een uurtje, maar ik heb onwijs veel gehaald). Tip voor de Winnie the Pooh fans: allerlei babyspul met Pooh opdruk bij het Kruidvat.
@Parr: ik geloof daar niet in hoor, die lage bloedsuikerspiegel. Dat krijg je echt niet zomaar. Wij krijgen dat zelf toch ook niet? Je lichaam is erop bedacht om het suikergehalte niet onder een bepaalde waarde te laten zakken. Hoe deden ze dat dan vroeger? Toen hadden ze toch ook geen wekkers? Ik vind echt dat het CB daar veel te spastisch over doet. Kijk, de eerste maand zou ik er idd wel voorzichtig mee zijn, want dan zijn ze nog niet rijp genoeg om zelf genoeg suiker vrij te maken. Of als je kindje te vroeg geboren is of erg klein enzo. Maar als ze geleidelijk steeds langer doorslapen kunnen ze dat suiker dus goed op peil houden. En wat blijft er anders over van voeden op verzoek? Je kindje geeft echt wel aan dat het honger heeft/laag suiker. Want het lichaam maakt dan adrenaline aan waardoor je wakker wordt. Het lijkt me dat de natuur dat wel okee geregeld heeft. Anders zou Raven al 6 weken hypo's (laag suiker) hebben. Nou dat merk je wel aan je kind hoor, dat ie hypo's heeft, dan krijg je ze niet meer wakker en zijn ze suf en apathisch 's ochtends en stagneert de ontwikkeling. Met flesvoeding zou ik het overigens wel volgens adviezen doen (wakker maken) want dat is toch minder op je kind afgestemd qua samenstelling en je moet wel een minimum per dag halen. Met BV is het soms heel vet, waardoor ze minder cc's nodig hebben om hun calorieen binnen te krijgen. Doe wat je zelf prettig vind he meid. Dit is mijn mening maar. Als je er een beter gevoel bij hebt om de adviezen van de wkvp dan moet je dat wel doen hoor!