September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kaatje klopt ;) ze werd ookmoe en boos das ze op een gegeven moment bij de breekbare spullen nergens mee rmocht aanzitten :p

pisum leuke foto :D

first time ey meid, hoe gata het na omstandigheden?

parr idd mooie hond.

2. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoe is het met je first time. Is het allemaal goed gegaan?

3. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kaatje leuk kaartje!

4. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Was even een PB-tje naar Ingeltje aan het sturen...

Gaat redelijk. Operatie is goed gegaan, al heb ik links nu wel een tijdelijke prothese (tissue-expander, die ze nog verder gaan vullen) ipv de definitieve.

Drain mag er denk ik morgen uit. Pijn heb ik vooral rechts onder mijn oksel, waar de klieren zijn weggehaald. Er zit ook nog veel vocht rechts, waar mijn lichaam nog een oplossing voor moet bedenken. Ik ben nog niet heel mobiel door dit alles, maar naar omstandigheden gaat het goed.

5. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Ohja, en links lekt de wond nog. Erg irritant, die moet ik nu steeds uitspoelen en afdekken. Maar die borst is erg AUWIE als ik eraan zit. Ik verheug me dan ook niet op de eerste vulsessie volgende week... :(

6. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ik hoop dat je snel weer opknapt. Jeetje meid wat moet jij toch allemaal doormaken. Dikke knuf van mij. Ik denk aan je.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt idd niet best :( Wel vervelend, las op je hyves dat de chirug het niet eens was met de uitgekozen maat prothese ? Raar eigenlijk dat dat niet van te voren wordt gecheckt, dat had toch weer een hoop pijn en gedoe gescheelt. knuff

8. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    De (vrouwelijke) plastisch chirurg die mij opereerde was een andere dan de (mannelijke en jonge) plastisch chirurg die de prothese heeft aangemeten. Bij dit aanmeten was nog een andere (wat oudere en mannelijke) plastisch chirug aanwezig voor een second opinion. Ik snap er dus ook niets van, eerlijk gezegd. Het meest irritante vind ik nog dat de vrouwelijke arts en het verplegend personeel een beetje vervelend naar mij deden; alsof ik te grote (letterlijk) eisen stel!
    Ik heb werkelijk geen idee hoe groot de prothese was die besteld was, aangezien ik er geen catalogus bij kreeg (duh). De mannelijke artsen hadden zelf ten aanzien van mijn bouw (en voormalige C-cup) een model aangemeten.
    Waarschijnlijk houden ze niet van vrouwen met goed gevulde bh-tjes...competitiedrang ofzo?! :(
    Nee, maar ff serieus. Buiten dat ik helemaal niet veel weet over de soorten protheses; mag je als borstkankerpatiënt die zwaar verminkt wordt dan helemaal geen wensen meer hebben?!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind van wel. maar heeft die chirurg de beslissing genomen op hoe het qua uiterlijk zou zijn of om medische redenen?
    Cup meer of minder zou dan toch niet heel veel moeten uitmaken lijkt mij ?

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @firsttime *knuff* heb je de arts die je heeft geopereerd er nog over gesproken? is idd wel raar als er 2 hebben aangemeten en dan die opereerd tijdends de ok veranderd.

11. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    De vrouwelijke arts die mij opereerde (die bedoelde jij toch?) vond de prothese te groot. Ze zou hem er wel in gekregen hebben, maar dan staat de boel behoorlijk onder spanning. Bovendien was ze bang dat de prothese problemen zou kunnen geven bij de bestraling. Waarschijnlijk een goede beslissing dus, daar gaat het ook niet om. Punt is dat ze naar mij toe een beetje lullig deed en ik het gevoel het mezelf te moeten verdedigen, terwijl ik mij van geen kwaad (of ijdelheid) bewust ben.
    Ze zei ook nog iets in de trant van dat ze ook had kunnen beslissen om op eigen houtje gewoon een definitieve kleinere prothese te plaatsen, zodat ik dus geen keus meer zou hebben... :(
    Erg vaag allemaal!

12. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    En ja, het blijft inderdaad ook een beetje vreemd dat 2 andere artsen er geen probleem in zien, maar zij wel..

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd erg vaag. Zou dan toch een gesprek willen denk met zowel die mannelijke arts als die vrouwelijke om te kijken waar die mannelijke zijn maten vandaan haalde. Vind dit echt niet netjes naar jou toe.

14. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Eén van de verplegers maakte nog een opmerking dat er ook zat vrouwen zijn die nog maar genoegen nemen met een A-cup, omdat het allemaal niet meer zo hoeft. Nou ja?! Ten eerste, waar slaat deze opmerking op? ten tweede lijkt het mij bullshit, want als het dan allemaal 'niet meer zo nodig hoeft', waarom doen ze dan überhaupt een borstreconstructie??! Lariekoek waarschijnlijk...

Nu ik er nog eens aan denk, besef ik mij hoe pissed ik er eigenlijk over ben. Heb ik dan $%#@!& helemaal niets meer te zeggen in deze $%#&%#*situatie? Zij hebben wel verrekte makkelijk kletsen natuurlijk, zij hoeven niet met tweederangstietjes door het leven!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is helemaal een opmerking van %%#*@(O#

Je bent en blijft toch gewoon vrouw. Als je dan de keuze hebt tussen een a, b of c cup dan hoef je je daar toch niet voor te verantwoorden :(

Vind trouwens dat ze in je ziekenhuis wel heel onbeschoft omgaan met patienten die al het nodige op hun bord krijgen.

16. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @ Kaatje: je hebt helemaal gelijk! Ik ga zeker nog om een dergelijk gesprek verzoeken. Helemaal al omdat ik mij door de man sowieso al beter begrepen voelde. Heel apart, want dat had ik eigenlijk niet verwacht in deze situatie...

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jemig... gebakkelei over JOUW borsten?! Zijn ze nou helemaal van de @#$@? Lekker makkelijk, chirurgje spelen en borsten kiezen. Ach, maatje kleiner? Zal mevrouw toch niks meer uitmaken.
    Nee hoor, FT, heel logisch dat jij hier iets over te zeggen wil hebben. Jij wil je aangezicht hetzelfde houden, door je kleding heen. Er is al genoeg veranderd aan je lijf onder je kleren, laten ze er dan op z'n minst proberen voor jou de buitenkant nog gelijkend te houden!

Heftig hoor lieve First Time. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn voor je... inleven kan ik me heel goed, maar dit gaat mijn voorstellingsvermogen te boven.
    Ik zal je PBtje zo even lezen, moet eerst even mijn mannetje van KDV halen!

xxx

18. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @ Kaatje; tja, dat zal je niet verwachten van HET NEDERLANDSE KANKERINSTITUUT, he? Verder heb ik nog niets te klagen gehad, maar dit vind ik een vreemde kwestie.
    Het erge blijft ook dat het niet eens ging om iets wat IK wilde, maar wat de artsen als beste voor mij achtte...

19. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Ingeltje: nou, precies!!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    First time,nee als het om je borsten gaat zou je toch denken dat het juist de vrouw is die daar meer begrip voor heeft.
    tuurlijk gaat het erom wat het beste voor jou is, maar als de vrouw denkt dat een grotere cup problemen had gegeven met de bestraling had de man dit toch ook moet zien/denken?
    Idd een gesprek aanvragen !

Deel Deze Pagina