September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @missyzuilen, je mag de dag na de 1e prik zwemmen.

@jannes, dan hebben ze misschien te koud zwemwater voor die kleintjes. Dat is hier okl in zaandam bij het zwembad, daar mag je pas naar binne met 3 maandjes ok. Moetje even rondkijken hoe dat bij andere is. Sommige zwembaden hebben ok speciaal 3uurtjes zwemmen voor gezinne met kids zonder diploma waaronder ok baby's. Dan is water emestal warmer.

Zo ga nu ff de foto plaatsen van de nieuwe buggy, kreeg vandaag neit de tijd voor, heb 2x in het ziekenhuis gezeten :(

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    En weer ben ik het helemaal met je eens Yule! :)
    (goed van je dat je even de stad in bent gegaan trouwens, ik zou ook gillend gek zijn geworden met al die herrie om me heen!)

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Parr: Ja, ik zou haar dan idd niet wakker maken hoor. Ik geloof ook niet dat ze zichzelf 'uithongeren'. Nou ja, en stel dat je één keer merkt dat ze suf is wanneer ze wakker wordt, zoals Yule zegt, dan is er denk ik nog geen man over boord.

@Yule: ik vind het idd ook maar raar dat ze moeite heeft zelf in slaap te komen... 's Nachts lijkt het dus beter. Meestal 'komt' ze om de vijf uur. Is dat niet gemiddeld voor een kindje van Amé's leeftijd? Ze heeft er dus wel ooit 6 uur tussen gehad, maar toen moest ik haar zonodig om 23 uur gaan wakker maken ;) Mijn osteopaat zegt trouwens weer wel dat je dat moet doen omdat kindjes dat ritme nodig zouden hebben en dat je ze ook echt om 7 uur moet wekken en ze tot 9 uur wakker moet houden, omdat ze dan de rest van de dag een beter ritme hebben en beter slapen ofzoiets. Maar ik snap zijn redenering niet helemaal. Hij raadde mij het boek 'De tevreden baby' aan van Gina Ford, dus die heb ik besteld. Ben benieuwd. Tot dan hou ik haar eigen nachtritme iig maar aan...

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden,
    ff ego heb zoveel gelezen weet niet meer wat ik wilde reageren.

hier een redelijke nacht gehad heb robin niet wakker gemaakt en hij kwam zelf om 00.15 liet de helft staan daarna weer rond half 2 grr dus ik eruit hem gepakt eer ik met hem op bed zat sliep ie al bijna weer dus ik weer terug en toen is onder een beetje protest weer gaan slapen ik schrok om 4 uur wakker van hem en dacht ok dan krijgt je toch weer een fles met de veronderstelling dat het 2 uur was hihi. na de fles van 4 uur is ie weer zonder moeite gaan slapen tot 8 uur. hoop dat ie dat vanacht weer doet we maken hem iig niet wakker om 23.00 uur.

vanmorgen zijn we naar het sinterklaashuis in de stad geweest rene vond het wel leuk buiten vond ie de pieten een beetje eng maar eenmaal binnen danste hij met ze en deed spelletjes alleen vasthouden voor een foto nee dat is wel erg dichtbij he hihi sinterklaas was drama die was erg eng hihi. zal vanavond ff een fototje spammen. verder zijn we hier alle 4 weer verkouden pff wordt er gek van. nou ga nu maar de aardappels schillen tot vanavond misschien.

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
  6. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
  7. @tweety wij gaan zondag ook naar het sinterklaashuis in dordrecht.
    vrienden van ons wonen in ridderkerk en die komen het weekend hierheen en dan gaan we zondag met zijn allen daarheen.
    hopelijk wil er iemand julia even vasthouden. lijkt me zo leuk een foto van de eerste keer sinterklaas.

hier is de bui weer gezakt en heb net super leuke foto's gemaakt van ons meisje.
    ga vanavond niet koken, Rik was vergeten vlees uit te halen en ik had er om 4 uur pas tijd voor dus we zien wel.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sara slaapt minimaal 2 uur en maximaal 3 uur tussen de voedingen. 3 uur komt wel alleen voor wanneer ze bijvoorbeeld in de ochtend maar anderhalf uur heeft kunnen slapen (doordat we weg gingen of zo). Dus zeg gemiddeld 2,5 uur.

Klopt ook, want ze is ongeveer anderhalf uur wakker, inclusief voeding. Na het wakker zijn, slaapt ze gewoon tot de volgende fles. Soms is ze wel even wakker na een uurtje.... dan hoor ik haar kreunen, brabbelen of zelfs huilen. Maar ze valt dan na minuut of 10 weer in slaap. Voor mij een teken dat ze het nodig heeft, dus wij halen haar er niet uit.

Vind 45 minuten per cyclus (dus van voeding naar voeding) ook erg weinig voor deze leeftijd. Maar ja, wellicht heeft Britt gewoon weinig slaap nodig... dat kan natuurlijk.

@Azeb: wat leuk dat jij kan naaien. Ik kan niet eens fatsoenlijk een knoop aanzetten :D

@MissyZuilen: ik vind het slaapgedrag van Mike erg overeenkomen met oververmoeidheid of teveel prikkels. Dan kunnen ze hun slaap niet behouden en worden na een cyclus van 45-50 minuten wakker. Is hij lang wakker na de voeding? Of heeft hij heel veel spulletjes in zijn bed liggen die hem afleiden als hij even wakker wordt?

@Anno: balen van je wasmachine!

@MoppiePoppie: probeer Ame eens te laten liggen als ze huilt. Ook geen speentje geven, dat is een prikkel. Wellicht wil ze nog wel slapen, maar moet ze zichzelf ff in slaap huilen. Wie weet valt ze na 10-15 minuten weer lekker in slaap. En ik zou haar niet elke keer voeden, daar went ze aan en ik denk dat je haar dat niet snel afleert als ze het eenmaal doorheeft...

@Yule: groot gelijk dat je ff de stad in bent gegaan. Heerlijk de tijd voor jezelf genomen.

@Babystyle: bedankt voor de zwembadtip. Maar Sara is al 3 maanden, dus we mogen :D En wat een lieve foto's

Kwam net kennisje tegen die ik vanochtend ook in het ziekenhuis sprak. Haar dochter is 3 dagen voor Sara geboren... ook een stuit. Die kleine meid heeft aan beide kanten een afwijking en moet waarschijnlijk 4 tot 6 maanden in een spreidbroek. Zielig he!

9. [​IMG]

ff spammen

xxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Jannes, ik heb ook pas sinds kort ontdekt dat ik het (een beetje) kan hoor. Mijn moeder en ik hebben samen de bekleding voor de wieg gemaakt, zij heeft mij toen geleerd hoe ik mijn naaimachine (die ik jaren geleden al eens van haar gekregen had) moest gebruiken. Ik had toen nog wat stof over en heb daar wat kussentjes enzo van gemaakt. Toen heb ik later nog stof gekocht voor dekentjes en lakentjes en die ook gemaakt en weer van de restjes andere dingen gemaakt (oa een jasje en een broekje). Ik kreeg toen echt de smaak te pakken, aan het eind van mijn zwangerschap :).
    Nu kan ik ook haast niet wachten om te beginnen, maar heb de stof eerst even in de wasmachine gegooid, zou lullig zijn als het ging krimpen als mijn moeder het een keertje wil wassen :(

Isis is trouwens een enorm slaapkopje vandaag. Vanmiddag tijdens het wandelen is ze wel wakker geweest (best lang ook, een uur of twee, twee en half in totaal) maar ik heb haar hier thuis in bed gelegd, zo van: ze wordt zo wel wakker voor voeding, maar ze slaapt nog steeds! Ze heeft voor het laatst gedronken om half 1... Ik denk dat ik haar zo maar wakker maak, anders haal ik de vijf voedingen straks niet eens vandaag!

11. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: Dat heb ik idd al geprobeerd. Ze jengelt rustig 30-45 minuten door, waarna ze op een gegeven moment echt gaat krijsen. Ik liet haar in het begin altijd 10-15 minuten huilen voordat ik een speentje ging geven... Maar op een gegeven moment sliep ze gewoon niet meer in. Er zit maar één speeltje in haar ledikant die ze kan zien, aan de kant van haar niet-voorkeurshouding... Maar het lijkt me toch niet dat dat het is... Ik probeer haar ook vaak niet te voeden hoor, maar het jengelen wil in de box ook wel doorzetten, tenzij ik haar goed af kan leiden met gekke bekken en dat soort dingen. Maar op een goed moment gaat ze dan weer jengelen (dus moe, neem ik aan), maar dan is er ook net drie uur verstreken sinds begin vorige voeding. Dus dan wil ik haar niet op bed leggen zonder te voeden omdat ik toch al niet goed kan zien wanneer ze honger heeft, en omdat ze heel kort drinkt elke keer, maar dan wordt voeden weer lastiger doordat ze te moe is en dus prikkelbaar enzo... Best lastig allemaal. Laten huilen is iig niet meer de oplossing. Het lukt haar echt neit meer terug in slaap te vallen...

12. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    En ze heeft al een prikkelvrije kamer verder, mijs inziens: de gordijnen zijn halfdicht, zodat het schemerig is in de kamer, er hangen geen dingen aan muren of plafond, er ligt maar één speeltje in het ledikant (wel een bonte trouwens, maar goed...)

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Vandaag leuke foto's gemaakt van Aimar voor de kerstkaart.
    Ik weet niet of het aan die prikkels ligt of dat hem weer eens wat dwars zit in zijn darmen of dat hij gewoon geen zin heeft om te slapen.....maar hij ligt inmiddels al een uur te huilen en is 10 minuten stil geweest. Nu mijn ovenschotel in de oven staat, ga ik hem maar halen......

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Misschien dat ze zich in de box gewoon verveelt. Heb je een wipstoel al geprobeerd? Dan kun je haar telkens op andere plekken zetten en heeft ze steeds wat nieuws te zien. Dus mee naar de keuken, in de woonkamer, ff voor de tv, etc.

En je kamertje klinkt prima. Sara heeft een houten mobiel, bloemen aan de muur en een knuffeltje om haar te vermaken. Dus echt veel meer dan bij jou. Maar zij is wel wat ouder dan Ame.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Moppiepoppie: inbakeren helpt bij Aimar goed tegen hazeslaapjes! Hij slaapt nu meestal 1,5 tot 3 uur. (behalve als hij echt last van zijn darmen heeft of een dagje zoals vandaag) Wie weet helpt het haar ook goed. Anders moet je maar eens de verhalen van ouders lezen op de site van de inbakerdoek. Ik herkende echt zoveel van Aimar in hun verhalen!

http://www.pacco.nl

16. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ anno, leuke foto!

17. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallooooo dames!

Wat een geklets hier. Sinds gisterochtend is er VEEL geschreven.

Ik heb een start gemaakt met bijlezen, maar kom steeds niet ver omdat Jari weer erg onrustig is. Ik denk alweer een sprongetje. Hij is nu ruim 7 weken, maar negen dagen te laat geboren, dus kan het sprongetje van week 8 al zijn. Gisteren wilde hij vanaf de middag ergens niet meer slapen, veel huilen, lijkt steeds aan de borst te willen, maar in ieder geval op de arm... :rolleyes: Vannacht heeft hij wel heel de nacht doorgeslapen (!), maar vandaag is het weer veel huilen. Vanmiddag sliep hij even, maar ineens hoorde ik hem uit het niets keihard krijsen boven. Zeker op een andere planeet wakker geworden zonder mama...?! (sprongetje beschreven door Oei ik groei) Zodra ik bij hem in de buurt ben is hij iets rustiger. Nu zit hij voor de zoveelste keer vandaag naast mij in zijn wippertje gewoon een beetje voor zich uit te staren en te trappelen... BABY'S!? :)

Ik ben erg aan het overdenken om de BV te gaan combineren met FV. Ik vind dat het teveel van mij vraagt momenteel. Voel me niet lekker in mijn vel omdat alle dagen alleen maar met Jari gevuld zijn en alle zorg op mij neer komt. Voel me verschrikkelijk geïsoleerd hierdoor. Het is veel omslagtiger om Jari even uit handen te geven, want niet alleen moet je de BEKENDE voorraad gemaakt hebben, ook die borsten moeten weer geleegd. Je blijft dus gebonden en aan het plannen. Ik voel me nu gewoon niet happy in deze situatie, waarin buiten Jari ook al zoveel gebeurd. Wellicht dat het bij een eventueel volgend kind anders is, maar nu vraagt het echt teveel van mij. Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet aanpakken, het introduceren van FV. Ik weet ook niet welk merk. Ik ga het volgende week in ieder geval voorleggen aan de wijkverpleegkundige, maar dat is pas vrijdag en ik weet niet of ik nog zo lang ga wachten... :rolleyes:

Nou, even lekker veel ego... Nu ga ik proberen weer mee te lezen!

Knuf voor iedereen!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @yule ja ik heb ook zoiets van zij is bijna 5,5kg dus.. en als zij honger heeft dan wordt zij toch wakker? :rolleyes: maar ben ook bang dat als zij idd 11u blijft doorslapen en iets gebeurt... :( hoe veel uur zit dan bij Raven tussen ook 11u? De FV wil ik overdag doen. En dan maar 1 flesje. Heb net ook gedaan en kolfde 125cc af van 2 boobs in totaal :) weer een flesje op voorraad :D ZOu dus zo kunnen doen... komt zij traag en slom over dan wel eerder wakker maken? maar zolang zij goed doet is 11u ok?

@moppiepoppoe idd heb ook zoiets van als zij honger heeft binnen de 11u dan zou zij toch wakker worden? Doet zij ook normaal overdag! Dus wrm niet 's nachts?
    Als je jow kind iedere keer in dezelfde omgeveing legt zonder het te veranderen dan gaan ze zich idd vervelen. De ene keer ligt Kate in de box met mobiel, dan met wipstoel in de box met mobiel in gijpafstand en dan ligt zij in de box met speelkleed. Anders ligt zij in wipstoel op de bank met ons.

@babystyle leuke buggy :D

@tweety hihi

HELP! volgens kaatje kon ik in psp een afbeelding openen 10x15. dus zo gedaan. En toen leuke achtergrond erop geplakt. En dan de kerstfoto wat kleiner gemaakt (7,5 x 10) maar die komt veels te klein uit op de afbeelding! Kan iemand mij helpen? Kan ook ff prtsc sturen als ze mij niet snappen..

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @FirstTime: ik kan je de TommeeTippie flessen adviseren. Die lijken op een borst. Vriendin van mij gaf maanden BV en haar zoontje accepteerde die heel goed. Succes met alles en met het sprongetje van Jari...

20. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Parr en Moppiepoppie: uiteindelijk zouden baby's naar een 12-urige nacht moeten gaan, dus bijv. van 19 uur tot 7 uur of 20 uur tot 8 uur. Dus zolang doorslapen is alleen maar PRIMA (en heerlijk voor paps en mams). En inderdaad als ze honger hebben dan komen ze wel hoor. Niet voor gaan wakker maken, dat is de wereld op zijn kop! ;)

Deel Deze Pagina