September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Jannes: waar koop je die?

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb ze bij Etos gekocht. En bij BabyPlanet zag ik ze ook staan.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
  4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Jannes, hij heeft alleen knuffel bij ze hoofdeinde en die kan hij dus niet zien.
    En overdag doen we eigenlijk niet extra druk met hem, geen muziek aan of felle lampen.
    Want na ze fles van 19.00 uur, gaat hij rond 20.15/20.30 naar bed en dan huilt hij even en valt dan als een blok in slaap.
    En dan staat ook gewoon de lamp aan en de tv.. En dan moeten we hem echt wakker maken om 23.00 uur voor zijn fles.
    Normaal (lees 2 weken geleden) sliep hij na zijn fles van 11.00 uur ook van 12.30 tot 15.00 uur. Dus tot zijn volgende voeding.
    Nu slaapt hij van 12.30 tot 13.15 uur en begint te huilen.. En is vervolgens moe, maar niet meer in slaap te krijgen.
    Dus ik sta voor een raadsel.
    Misschien nog ze sprong, anders heb ik ook géén idee. Want van 20.30 tot 23.00 uur slaapt hij.
    Dan van 24.00 uur tot 06.00 uur, geven we zijn speen en slaapt hij nog door tot 07.15 uur.
    Maar daarna dus amper nog overdag... :(
    Dus bij elkaar slaapt hij dit:

08:30 - 09:30 uur, huilend wakker met ogen dicht. Laten huilen werkt niet echt..
    12:30 - 13:30 uur, vaak wakker door poepluier en erna krijgen we hem niet meer in slaap
    16:00 - 17:00 uur, huilend wakker met ogen dicht. Weer niet verder slapen
    20.15 - 23.00 uur, wakkermaken voor 5e voeding
    23:45 - 07:15 uur..

Dus hij slaapt in totaal: 12:45 ofzo..

Terwijl hij dus 2 weken geleden nog rond de 15 uur sliep en we hebben niks veranderd.
    En hij is elke x echt nog wel moe als hij na uurtje slapen wakker word.
    Ben zo bang om in zo'n cirkel terecht te komen van oververmoeidheid, maar om nou na elke voeding 3 uur te gaan wandelen zie ik ook niet zitten.
    Want dan slaapt hij wel...

Zo naar vrienden toe waar we sinds de bevalling niet meer zijn geweest.
    Dus ben er pas morgenochtend weer.. Hopelijk heeft iemand dan een tip/oplossing voor Mike zijn slaapprobleem of kan iemand mij vertellen dat t bij ze sprong hoort.
    Alvast fijne avond allemaal en slaap lekker voor straks!

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
  6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @MissyZuilen: Mike lijkt Amé wel zeg :) Nou ja, niet grappig natuurlijk. Maar het is wel opvallend hè. Wat zei die osteopaat bij jou dan?

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @anno zou er niet op rekenen dat de sint haar wil vasthouden is een grote ... vorig jaar was het dezelfde. de
    kinderen mogen niet op schoot rene was toen net 1 en die moest ik dus zelf vasthouden naast hem op de foto
    ik wilde er niet op maar ja moest dus wel. herkende hem gelijk weer. o ja en hou erg in de lange wacht tijden en de pauze tijden. weet niet
    hoelaat jullie er heen willen gaan?

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Mama kent haar kleine mannetje wel! Ik had namelijk een kleine discussie met mijn moeder over hem laten huilen vanmiddag en waarom hij huilde. Ik was er namelijk van overtuigd dat het weer zijn darmen waren. Waarop mijn moeder zei: je moet nu niet elke keer gaan denken dat het mannetje ergens last van heeft. Misschien heeft hij gewoon een huiluurtje. Dat hebben baby's nou eenmaal. Nou net dus een fles gegeven, daarna lekker even op schoot. Nou meneertje hoefde niet eens te persen. Ik hoorde zijn darmen gewoon leegstromen! :confused: Ik haalde hem net op tijd van mijn schoot af! Dus helemaal omgekleed en gewassen....
    Ik moet wel zeggen dat Aimar enorm veel poept de laatste dagen!

Maandag: 16:00, 19:00 (en echt overvolle poepbroeken!)
    Dinsdag: in de ochtend
    Woensdag: 01:00 (vannacht dus) en nu net dus rond 18:30

Allemaal doorgelekte giga volle broeken. Is dat normaal?

@ MissyZuilen: Jij was toch eerst ook begonnen met het inbakeren van Mike omdat hij zo slecht slaapt? Doe je dat niet meer dan?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey !
    nou oppassen is goed gegaan. toen mijn moeder om 08.20 kwam lag hij te slapen.werd om 09.30 wakker met krampjes. heeft mij moeder tot 10.10 met hem rondgelopen en toen maar een flesje klaar gemaakt. vervolgens is hij nog wakker geweest tot 11.30. was daarna dan ook wel echt bekaf dus heeft Ferry hem na een slaapje in de kinderwagen gelegd en een stuk gewandeld

Kwam net uit mijn werk, was de laatste die weg ging, kwam er een gozer aan, nette kleertjes, dure auto. hoor ik van een andere collega dat Gerard Joling nu foto's aan het maken is op mijn werk... wou bijna wachten :)

Missy, Fijn dat Mike weer zo'n vrolijk kereltje is! ow opeens is hij niet meer zo vrolijk :( hoe gaat het nu? Rot luiers he die van de Etos. koop ik echt nooit meer.
    Ze hebben de formule veranderd van 150 naar 170
    Zodra ze hun eerste prikjes hebben gehad. veel plezier dus !

Tempen: Ik temp helemaal niet. Heb het alleen de dag van zijn prikjes gedaan ( en natuurlijk in de kraamweek )

Yule, heb nu ook de luiers van de Aldi en ben er ook tevreden over.
    Zo Raven heeft een lange ruk gemaakt vanacht. Wel lekker toch voor een keertje. Wat is je geheim?
    Kan me voorstellen dat je even een momentje voor jezelf moest hebben vanmiddag. irritant he als er boven je verbouwd wordt. Leuke spullen bij het kruitvat maar heb alles al.

FunnyMe, succes maandag, is denk idd meer zodat mama kan wennen

Jannes, fijn dat Sara haar heupen goed zijn. Waren ze vast blij mee in het ZH(poep) :)
    gefeliciteerd met je vriendin. Ook leuk voor de bevallingsfoto's. Kersverse papa zonder tanden

Anno, knuff !

Moppiepoppie, moeten er toch uit voor Levi dus wakker worden we toch :)

Babystyle, waarom moest je naar het ziekenhuis?
    Lieve foto's maar is Kyani nog niet te klein voor een buggie? geloof ik nog erg slecht voor haar ruggetje

Anno, lieve foto !

Parr, dan moet je kerstkaart even vergroten. Heeft weer met de pixels te maken ipv met de cm.

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aldi-luiers: Aldus mijn zussen waren die voor meisjes super, voor jongetjes minder...

FunnyMe ah.. mamawendag? Sterkte hoor... ik moest hem maar voor een uurtje brengen en heb 2 keer zitten grienen daar ;)

Yule: ik ben ook bij peut geweest omdat ik mezelf steeds wegcijferde en vond dat ik geen kwaliteiten had en dat anderen altijd beter waren dan ik. Ff praten met zo'n (hele lekkere, jonge, knappe ;) ) therapeut heeft me goed geholpen!

Anno: knuff voor je rotdag...

Krisstel, Julian slaapt overdag ook hazeslaapjes van max 3 kwartier. Zie er geen probleem in hoor, hij dan echt klaarwakker en wil spelen en knuffelen! Is op kdv precies zo.

Jannes; mooie uitslag! Ook al wendagje volgende week... slim, lekker dingen gaan doen. Werkte hier ook goed.

Eva: hier ook veel lekkage gehad. kdv zei dat hij maatje grotere luiers moest, 3 en nu lekt hij idd niet meer door. Ik had ze al in huis maar wilde 2 opmaken... helaas niet gelukt, dus de luiers maar aan kdv gegeven.

Bevallingen
    Ben tijdens kolven op het werk "De gelukkige huisvrouw'van Heleen v Rooyen aan het lezen. Wat een geweldig bevallingsverhaal :) deed me beetje aan de mijne denken.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @elise1: fijn dat Giovanni geen krampjes meer heeft. Minder dat hij nu op jou moppert en dat je zo moe bent! Als ik wat voor je kan doen moet je het zeggen hoor!
    Temperaturen: dat doe ik nooit tenzij ik een reden heb om te denken dat Demi te koel is of koorts heeft.
    @roshi: ben blij dat nog iemand zo’n rare baby heeft kwa voedingen ;)
    @anno: klinkt echt als een rotdag! Knuff! Snel naar bed en hopen dat morgen een betere dag brengt.
    @jannes: joepie geen spreidbroek nodig!
    @babystyle: leuke foto’s!

Ga vandaag lekker op tijd naar bed, morgen hebben we een drukke dag. Moet eerst met Demi naar de HA, dan moet de kat weggebracht worden want die wordt gecastreerd, dan intake op het KDV, dan komt de fysio voor Demi en daarna kat weer ophalen.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje ok dus dan moet ik de kerstfoto ook in pixels doen en dan plakken?

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja

14. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @kaatje, jah is ze ok te klein voor, maar heb alleen voor de foto gedaan. Niet dat ze daar nu elke keer in gaat. Dat doe ik pas als ze ken zitten.

De 1e keer was met mijn oma, die moest een maag onderzoek.
    De 2e keer was met mijn broer die had emt lassen zo een splinter in zijn oog gekregen.
    Dus had beetje druk.

15. Ja hoor :D ! Emma poept één keer per dag en dat is ook altijd zo'n overvolle broek. Als ik na 'de daad' niet meteen opspring om haar te verschonen, is de luier ook helemaal doorgelekt. En regelmatig is het ook 'foute boel' ondanks mijn snelle reactie... :rolleyes:

Hier ook een meisje dat al een paar dagen overdag niet wil (door)slapen. In bed leggen gaat prima, maar een klein half uurtje later wil mevrouw eruit. Op schoot zit ze dan klaarwakker om zich heen te kijken...

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje :whistle: nu alleen spelen met de pixel maten van foto :p thxxx!

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Kaatje: fijn dat het oppassen goed is gegaan. En wat grappig... Gerard Joling in de zaak. Hoe bevalt het full-time werken eigenlijk?

@Dreames: pff drukke dag morgen.

@Missy: en als Mike dan wakker is, is hij dan wel lekker tevreden? Zo ja, dan zou ik me niet druk maken om het weinig slapen. Of gaat hij jengelen?

@Ingeltje: grappig dat jij naar dat boek refereert. Net een artikel zitten lezen over Isa Hoes die de hoofdrol gaat spelen van dat boek.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr, idd even spelen. Veel plezier !

Babystyle, je hebt het er idd maar druk mee. Kregen ze die metaalslinter er makkelijk uit? bij Ferry hebben ze hem er een keer uit moeten boren.

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Lola: hier precies zo!
    ze wil wel slapen , maar dan met mama op de bank anders niet!
    leg ik haar weg.. 10 min later schreeuwt ze weer om er uit te willen! *zucht*

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    boren kaatje?! :pale:

Deel Deze Pagina