September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: in oei ik groei staat idd slechter eten als teken van sprongetje. Als het een paar daagjes is kan het geen kwaad hoor.

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oke! dan hoef ik me iig geen zorgen te maken!
    en als ze honger tussendoor zou krijgen dan gilt ze vast wel ;)

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden
    Ik heb op simplycolors.nl een tshirtje voor Isis besteld met daarop de tekst:

kre
    diet
    cr

Hihi vinden jullie het geen goeie grap :)! Mijn man kwam op dat idee, ik vind hem echt geweldig.
    (en helemaal als je bedenkt dat de kredietcrisis begon op 15 september, Isis' geboortedag. Of nouja begon, toen werd het opeens wereldnieuws door die bank in de VS die onderuit ging)

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hallo allemaal,

Gisteren drukke dag gehad, smoeder kwam met een vriendin. Jill was gelukkig wakker (vorige keer lag ze uren in oma' s armen te slapen, net na een sprongetje) en heerlijk in haar hum. Heb haar nog nooit zo zien lachen naar de twee grijze dames met interessante brillen ;)
    Oma mocht een flesje geven, ik had gekolft. Was helemaal in haar nopjes en ging smoorverliefd weer naar huis. Zo leuk!

Toen belde een vriendin of ze even langs mocht komen. Zij heeft twee dochters van 7 en anderhalf. De peuter had nog nooit echt bewust een baby meegemaakt. Maar ze deed als een volleerd poppenmoeder de speen bij Jill erin toen die huilde :)

Ik was wel bekaf 's avonds.
    Gisterochtend kwam Jill opeens om 5.30 uur ipv 7.30. En het was echt honger, speentje moest ze absoluut niet. Doordat ze zo vroeg op was, kwamen we gisteren opeens aan 8 voedingen ipv 6. Ook had ze wat te weinig geslapen daardoor.
    Om 23.30 gisteravond ging ze slapen en ze slaapt nu nog :confused: Twijfel of ik haar wakker moet maken, vind dat eigenlijk zielig.
    Ik sta wel op knappen, dus ga zo maar flink kolven.

Maagzuur had ze gister wel een beetje last van. Maar oma zat ook de hele tijd met haar te wiebelen. Doet ze elke keer als ze hier is, Alex gaat er een keer wat van zeggen. Ze bedoelt het lief, als een soort wiegen, maar het gaat veel te heftig voor Jill :) Helemaal tijdens de fles.

Cossy, hele mooie banner! Mag ik nog een keer vragen naar de zalf die je hebt voor downunder?

Yule, op zich lijkt het wel een handig ding op die site, maar ik krijg er ook jeuk van :(
    En lekker naar Texel, het is daar zo gaaf!

Elise, hopelijk groeit Gio snel over zijn krampjes heen.

Azeb, succes op het CB.

Zo, ga de rolgordijnen hier toch maar opengooien (maakt wel veel herrie). Ik word ongemakkelijk van het feit dat ze nog niet wakker is...

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen!
    Helaas heeft Kate hier ook niet doorgslapen half 5 was het raak. en nu net weer (8.50) typ met 1 hand dus :p

@cossy leuke banner!

@yule helaas pindakaas :( msssn morgen wel?

@lindaa yeee! lekker!

@azeb :)

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    zo ben al weer lekker actief bezig geweest haha!
    Beneden alles al schoon (behalve stofzuigen en dweilen) boven alles klaar, wasjes draaien en douche geschrobt! nu even een bakkie en internet tijd HIHI

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Femke slaapt echt steeds beter overdag, erg fijn! We hoeven meestal nog maar een keer de speen terug te geven. Alleen de avonden is ze veel wakker en niet altijd zo gezellig, omdat ze dan eigenlijk wel moe is....ik voed haar de laatste twee avonden rond 20 uur nog een keer, dan heeft ze ook echt honger. Maar ook daarna valt ze niet in slaap, dus blijft ons ritueel: rond half tien in de tummytub daarna drinken en daarna slaapt ze prima door tot zes uur. Ach ja, als dat het enige is he.

@Pupke, balen dat het niet zo wil lukken met de spenen...wij gebruiken hier de s speen van Difrax en dat werkt wel goed.

@Yule, heerlijk een weekendje weg!

@Elise, succes meid!

@Cossy, mooie banner!

@Azeb, succes bij het cb.

hihi Yule, zouden ze zoiets ook hebben uitgevonden voor de borstvoedingdames....

@Missyzuilen, ik durf het bijna niet te zeggen, maar tada de krampjes zijn hier zo goed als weg. Ongelooflijk, zoveel last Femke er van gehad heeft, en nu zo in een keer weg! heerlijk hoor.

@Krisstel, ik geen ervaring met flesvoeding...succes bij het kdv.

@Lindaa, heerlijk zulke nachten he!

@Freesia, vind het ook moeilijk te bepalen soms of ik Femke wel of niet wakker zal maken. Meestal wacht nog even, maar dan komt ze toch uit zichzelf wel. Ik hou wel een beetje een 'vast" schema in de voedingen, maar ben daarin ook wel flexibel hoor, meestal met een uitloop tot een half uur.

@Parr, jammer dat Kate toch niet doorgeslapen heeft...

Zometeen krijg ik weer visite. Dus tot later!

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden, denk toch zuigbehoefte hoor..
    Want hij werd net weer na 45 min. wakker en heb hem laten huilen.
    Na 15 min wassie nog niet stil, ik erheen en speen gegeven en stil..
    Toen was hij hem weer kwijt, weer huilen weer even gewacht. Niet stil.. dus ik weer speen gegeven en nu slaapt hij!
    Kan dat met ze sprong te maken hebben? Of kan hij soms wel wat last hebben van buikpijn/krampjes omdat hij nu naar de 3 maanden gaat?

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen allemaal,

Hier ook weer een prima nacht gehad. Laatste voeding om 23.00u en om 7.30u ging ik kijken, lag ze lekker om zich heen te kijken. Tis zo'n tevreden moppie!

@Yule: wat een heerlijk vooruitzicht voor dit weekend. En wat een achterlijk product liet jij zien. Vrouwen die dat kopen, zouden zich moeten schamen!!

@Krisstel: zou niet zonder advies CB overgaan op voeding voor hongerige babietjes. Is zware voeding waar kindjes ook veel van aankomen.

@Missy: zoals jouw vrienden, zo doen wij het ook. Sara huilde eerst wel 15 minuten voordat ze ging slapen, maar nu slaapt ze na 5 minuutjes huilen. Ze weet gewoon dat dat haar slaapplekje is. Dus ook hier goede ervaringen. En zo te lezen hebben jullienu al een slimme jongeman die doorheeft dat jullie hem wel komen halen. En dan verder slapen op schoot... een boef is het.

@Cossy: ook al zo'n mooie banner. Ben volgens mij de een van de enige die geen PSP-banner heeft.

@Freesia: zo die had even wat slaap in te halen :D

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    met 1 hand typen.....

@ lindaa: zozo, jij bent lekker actief vanmorgen!

Aimar kwam vanmorgen om 5 uur voor een voeding. Mijn vriend ligt met koorts, spierpijn en hoofdpijn op bed.....heeft denk ik een virusje te pakken :( Dus alles komt nu even op mij neer.

Aimar heeft net voor het eerst alleen in de wipper gezeten. Hij vond er nooit wat aan, ging meteen huilen. Dus had ik hem er gisteren 2 minuutjes in gezet en ben ik erbij blijven zitten en heb ik constant tegen hem zitten kletsen. Dat ging goed maar o wee als ik te ver weg ging zitten. Net dus nog eens geprobeerd en hij heeft zowaar 5 minuten lachend er in gezeten zonder te huilen terwijl ik achter de pc zat (al kletsend tegen hem)...Nu de box nog leuk gaan vinden!

Vandaag een druk dagje: om 13:00 naar de osteopaat, dan Aimar bij mijn moeder brengen (woont er vlakbij), dan snel even wat kopen bij de praxis en dan naar een afscheidsborrel van mijn leidinggevende. Ik eet dan bij mijn ouders en dan weer met Aimar naar huis.
    Wel zielig om mijn zieke vriend alleen thuis te laten, maar denk dat hij toch behoefte heeft om veel te slapen dussss....

Nou ik ga even de flessen schoonmaken en de woonkamer een beetje aan kant maken. En vast Aimar's tas voor vanmiddag in orde maken....oja en niet vergeten dat ik ook nog moet ontbijten....

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Missy: Mike is net 2 maanden (afgelopen dinsdag) dus kan nog wel krampjes hebben. Maar niet zo erg als in het begin. Wellicht toch ff zuigbehoefte...

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ehmm... leg hem eens uit? want snap hem niet...

edit oooooh wacht! omdat ze jullie geld kost natuurlijk hihihi :) errug grappig!!

13. Gisteravond lag ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens op tijd in bed. Ik besloot namelijk om de laatste voeding eens te laten vervallen, aangezien Emma al dágen na de laatste voeding slecht in slaap kwam. Gisteravond lag ze er om 22.00 uur in en ik dus ook. En ze sliep tot 7.45 uur! Dus wat bij betreft was het 'experiment' geslaagd! Jasmijn was om 6.30 uur al aan het spelen, maar haar heb ik toen toch nog maar even terug in bed gestopt. Tegen 8.30 uur hoorde ik haar weer rommelen op haar kamertje...

@Yule: Ik kwam gisteren door het laten vervallen van de laatste voeding inderdaad op 4 voedingen uit. Ik ben benieuwd of Emma dat vandaag gaat 'inhalen'. Maar ik ben met je eens dat van 'voeden op verzoek' weinig overblijft wanneer je je kindje tóch telkens gaat wakker maken. Het CB heeft mij een dikke maand geleden zelfs geadviseerd om eens écht op verzoek te voeden, omdat ik Emma voor werkelijk alle voedingen moest wakker maken. Alleen voor de laatste voeding adviseerden ze mij Emma wakker te maken. Maar die heb ik gisteren dus toch maar eens laten vervallen. De nacht ervoor lag ik pas om 2.00 uur in bed, omdat Emma de slaap niet kon vatten... :rolleyes:

@Eva: Ja, twee van zulke overvolle en doorgelekte broeken lijkt me inderdaad wat veel. Veel poep én veel was... :(

@Kaatje: Super, jouw creaties! Kun je de reacties in je gastenboek bewerken? Op de een of andere manier is de beveiligingscode in de tekst gekomen... :(

@Cossy: Mooie banner! (Ik zou alleen even de rode oogjes wegwerken, dan is Vince nóg knapper... ;) )

@MissyZuilen: Emma heeft - gelukkig - bijna nooit last van krampjes (gehad). Erg fijn voor haar én voor ons, want ik weet nog goed hoe dat destijds bij Jasmijn was. Zij heeft wel wekenlang 's avonds uren gehuild door krampjes...

@Jannes: Ik wil graag een banner voor je maken hoor... :D

Wat betreft de Kipkep: Wél handig voor moeders met een handicap aan één of beide armen...

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey Yule en Jannes, dat flesvoedingsprodukt he, dat is toch eigenlijk niets anders dan borstvoeding? Met borstvoeden heb je ook 1 hand vrij en daarmee bedien ik mezelf regelmatig met een hapje eten, slokje drinken (soms idd de afstandsbediening). Dus snap jullie verontwaardiging wel een béétje, maar het is in principe ook gewoon even je handen vrij hebben! Ik vind het een ander verhaal als je je kind óók nog omhangt zodat je lekker kan gaan stofzuigen ofzo :)

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Ingeltje: ja maar kom op zeg... moet je die 20 minuten flesvoeding je handen vrij hebben? Je kunt je handen vrij hebben als je ze even in de box legt of slapen. Maar tijdens zo'n intiem moment als voeden...

@Lola: zou jij echt een banner voor mij willen maken. Vind die van jou heel mooi.

16. Toen Jasmijn pas geboren was had ik altijd ruzie met het voedingskussen, dus dat verdween al snel in een hoekje. Toen de kraamhulp na de geboorte van Emma me van het nut van zo'n kussen wilde overtuigen, zei ze: 'Als je een voedingskussen echt goed neerlegt, heb je zelfs je handen vrij om een boekje te lezen...'

In eerste instantie reageerde ik wat verontwaardigd. Ik had zoiets van: 'Lekker ongezellig voor zo'n baby, een lezende moeder!' Maar ik moet toch bekennen dat ik inderdaad wel eens lees tijdens het voeden. Soms een tijdschrift :oops: , maar meestal lees ik Jasmijn voor die op zo'n moment ook gezellig bij mama wil zitten... :D

17. Tuurlijk! Ik stuur je een pb-tje met mijn e-mailadres...

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Flessen zijn schoon, ik zit aan mijn ontbijt en de woonkamer en spulletjes pakken doe ik zo. Als ik dan nog tijd heb, zal ik voor mijn vriend lekker verse jus d'orange maken!

Gisteren hele leuke foto's voor de kerstkaart gemaakt. Ik wilde er bijna 1 online zetten, maar ik heb besloten nog even te wachten tot na 5 december!

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O wat aardig Lola... ik ga je een leuke foto mailen die je erin kan gebruiken en wat gegevens (naam, geboortedatum).

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Ingeltje: ik moet wel zeggen dat Aimar stopt met huilen als ik ga stofzuigen en dat ik laatst met hem in de draagzak de vaatwasser heb uitgeruimd (bovenste la dan). Dus stofzuigen met Aimar in de draagzak lijkt me nog helemaal niet zo gek!
    Of bedoelde jij stofzuigen en voeden tegelijk? :)

Deel Deze Pagina