September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Tweety: nee maar in de folder van het CB over koemelkallergie staat dat ze dan ook geen produkten met kippen eiwit mogen, vandaar......

MAAR net wvp aan de telefoon gehad. Geen reden tot zorg om dat het bij Aimar hoofdzakelijk de koemelk was die klachten gaf en omdat Aimar al een tijdje yoghurt eet zal de allergie vrijwel helemaal weg zijn :):):):):):)
    Van de week maar eens een ei laten proeven :) En het prikken in de bil is voor een kind eigenlijk alleen maar beter, aangezien daar meer vet zit en ze zo minder last hebben van de pijn :)

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: gelukkig, weer gerustgesteld!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ben op zoek naar een laptop voor een leuke prijs. Ik neig naar een Acer.....iemand ervaring mee? En weet iemand nog een winkel/internetsite? Heb al gekeken op dynabite.nl, dixons.nl. Paradigit site doet het niet....

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bij hema kun je afdrukken op 10x15 of 11,5x15 wat zouden jullie doen?

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ohh ik kan wel merken dat ik dit lang niet meer gedaan heb. Mijn achtergrond is te klein voor de foto en ik krijg hem niet groter

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @eva: goedkope winkel is Block. www.block.nl

ik heb een Acer, vind ik een prima ding. nooit problemen mee, heb hem nu 2 jaar. een tijdje terug ging hij soms ineens uit, maar toen bleek dat ik het ventilatierooster moest schoonmaken. en sindsdien is alles weer in orde.

7. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @ Yule: beterschap, ik hoop dat je het een beetje red met een kleintje om je heen.

2de prik: hier gaan we hem ook halen. Ik heb hem gisteren zelfs al gehad.

@ eva: nou fijn dat Aimar vrijwel over zijn allergie moet zijn. Hopelijk helpt de shampoo.

Hier een redelijke nacht gehad met maar 1 hoestbui. Dus eindelijk weer wat geslapen.
    Ik ga zo de kerstboom maar eens optuigen.

2 vraagjes (ben nieuwschierig hoe jullie dat doen)...

Teun heeft 's nachts van die ontzettende koude handen. Ik had er al sokjes om heen gedaan maar die trekt hij uit. Hij slaapt in een slaapzak want onder een deken blijft hij niet liggen. Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie dit op?

Teun stapt nu dus los. Wanneer zijn jullie begonnen met echte schoenen? het is toch het beste als je 3 maanden wacht hiermee...

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier hebben ze echte schoentjes sinds ze ook buiten wilden lopen. Dus toen liepen ze ongeveer 2 maanden af en toe en een maand dat ze goed liepen

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @SanneMart: dat met die koude handen heeft Rayyan ook. ik doe er niets aan, want ik denk niet dat ik er iets aan kan doen ;) en volgens mijn moeder had ik het vroeger ook. dus het zal wel normaal zijn. als het nekje maar warm voelt, is het wel ok dacht ik.

'echte' schoenen worden geadviseerd met 6-8 weken goed lopen, dacht ik. omdat ze nu nog hun tenen krommen om grip te krijgen op de grond. en met harde zolen kan dat niet meer. dus eerst goed leren lopen. Rayyan kan lopen sinds 2 weken ongeveer, dus wij gaan pas schoenen kopen in 2010.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @funnyme: eerst de foto verkleinen tot ie op de achtergrond past, achtergrond kun je het formaat geven van een kaart (10x15 cm)

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Yule ik heb zo'n kant en klare achtergrond, maar die krijg ik niet in 10x15 (ben gewoon naar formaat wijzigen gegaan)

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmm ben er nog niet uit hoor, over de verwarming. Hoor toch wel veel verschillen. Wij hebben een erg koud huis. Met sokken op de vloer, is bijna niet te doen, zo koud is de vloer. Erg slecht geïsoleerd. Hebben ook het idee dat het bij de deuren erg tocht, al tochtkoe neergelegd en buiten houten platen getimmerd tegen de houten schotten. Ook isolatie tussen gedaan. Maar het blijft hier gewoon koud. Gijs vindt dat 20 genoeg is, maar I'm freezing my butt off :D en vindt 21 normaal.
    22 graden vind ik echt niet nodig, wat je zegt, dan trek je maar een trui aan. Ik heb alleen bijna geen warme dingen in mijn kledingkast, normaal gesproken heb ik het altijd te warm overal. Merk ook dat Julian wel eens koude handjes heeft binnen.
    Denk dat we gewoon een erg koud huis hebben. Lig 's avonds altijd met dekentje op de bank. Je voelt binnen ook letterlijk wanneer de kou buiten indaalt. Meestal op verschillende tijdstippen, maar Gijs en ik krijgen het dan allebei opeens heel koud binnen.

Gijs geeft echter aan dat hij denkt dat we veel kunnen besparen met een graadje minder, maar ik heb het met 21 al zo koud... lastig lastig ;)

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb het opgegeven. Heb een leuke via hema.nl gemaakt.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Eva: ik heb een Dell laptop en ben er zeer tevreden over. Ze zijn vaak goed geprijsd en hebben ook kleurtjes JEEJ! Ik heb een paarse :D

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi ladies!

Ben even gauw tussen alle drukte door komen bijlezen :) Had ik even zin in :D Directie heeft allerlei overleggen gepland waar ik bij moet zijn dus druk druk.

Jale oh lijkt me idd niet fijn om je kleintje voor de ingreep achter te moeten laten. Gelukkig is alles redelijk goed gegaan.

Parr goed geklust meid! * in huis dan ;) **

Missy oh heerlijk goed geslapen en ook nog eens een positief gesprek!

Yule beterschap!! Oh gelukkig dat Raven ook blij was met haar cadeautje!

Eva hoop dat de shampoo werkt bij Aimar. En wat fijn als ook de allergie over blijkt te zijn!

Ik heb wel alles gelezen maar niet overal op gereageerd.
    Ik ga nu ook maar weer gauw aan de slag. Tot later!

16. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Schoenen, hier nog geen die loopt. Maar heb idd gelezen dat je echte schoenen koopt als ze 3 maanden lopen. Ik had in gedachten om als Ilse een maandje loopt, schoentjes met flexibele zool te kopen (dus die je dubbel kunt vouwen) want dan kan ze ook buiten oefenen en dan als ze 3 maanden loopt echt schoenen met harde zool...

Ingeltje: hier redelijk geisoleerd huis. 's Nachts 16 graden, overdag in de ochtend 19 graden (vind ik warm genoeg dan), overdag tot 20 uur 20 graden, daarna voel ik echt de kou van de muren en dan gaat hij op 21 graden tot 21.15 uur dan gaat hij uit. Heb zo'n thermostaat die je kunt programmeren, dus hoef nergens over na te denken...

Sannemart, je andere vraag over handjes. Hier hetzelfde, maar niks aan doen hoor. Is vrij normaal, zo lang hij het verder warm heeft is het niet erg. Of heb je het idee dat hij er last van heeft?

Pff Ilse heb ik om 12 uur wakker gemaakt. Boterham gegeten. Mijn zelfgemaakte tonijnsalade wilde ze niet eten, maar wel smeerkaas. Daarna was echt alles huilen. Zo ken ik haar echt niet. Ze is wel wat verkouden, dus ik hoop maar dat ze niet ziek wordt, dan heb ik echt een probleem, want mannetje is vanaf zaterdag weg...en ik kan echt geen vrij nemen volgende week... Misschien zijn het ook wel tanden/kiezen, maar daar heeft ze tot nu toe nog nooit overdag last van gehad. Kan het doorkomen van hoektanden ook zo pijnlijk zijn?

Kreeg net post van het vakantiepark waar we met kerst zijn. Je kunt daar 1e kerstdag reserveren voor kerstdiner, 4 gangen met kind lijkt me niet echt handig...2e kerstdag hebben ze buffet, dat kan wel weer, maar kost 38 euro pp. Pfff vind ik echt veel, daar kan ik zelf heel veel lekkere hapjes voor kopen...dus denk niet dat we dat gaan doen.

17. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    hallo Dames,

Ik ben terug van weggeweest...

Heb een kleine 10 dagen zonder internet of telefoon gezeten...

grote werken in de straat...
    En ja hoor de telefoonkabel geraakt met 1 van hun graafmachines...
    Door al de regen van de afgelopen dagen, alle telefoondraden nat tt in de hoofdkabel.....
    Dus effe werk voor de telefoonmanne om alle sweer klaar te krijgen...

Maar nu werk het dus weer...

Heb ik iets gemist? (moet net iets teveel gaan teruglezen:D)

18. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    hummelke, ja ik ga gewoon de 2de prik halen anders was de 1e ook voor niets.

eva, gerustgesteld dus. In de bil ook niet vangehoord. Kyani kreeg hem in haar been ipv arm omdat ze ook te iel is en die vrouw durfte neit te prikken in der bovenarm. Dus lekker in de beetje.
    It's en bcc zijn ook goede winkels.

Sannesmart, kyani kreeg echt van die goede loopschoentjes toen ze een maand liep.

ingetje, bij ons staat de kachel heel vaak op 15graden of lager :D en dan wordt erg warm binnen :D

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wat ik me ineens afvroeg, slapen jullie kindjes nog 2x of inmiddels 1x?
    Hierslapen ze bijna altijd 2x.

20. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kyani slaapt meestal maar 1x der ochtend slaapje is er heel vaak niet meer :D. Is soms maar 1x ind e week ofzo dat ze hemwel heeft.

Deel Deze Pagina