huishouden: wij doen ook veel samen op de dagen dat ik werk kookt rik dus dan staat het eten klaar als ik met julia thuis kom hij stofzuigt op dinsdag op donderdag poets ik het hele huis en doe de was mee maar rik zet ook wel eens een was aan ofzo we hebben niet echt verdeeld en het meeste doe ik omdat rik vaak 60 uur of meer werkt en als het er een keer niet van komt ja dan niet en nu ga ik ook off rik slaapt op de bank dus die ga ik eens naar zijn bedje sturen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Huishouden: Wij hebben hier beide een gruwelhekel aan huishouden. Zeker nu heb ik veel moeite om het huishouden bij te houden, maar we zijn allebei rommelkonten en we kijken ook erg verschillend tegen dingen aan. Zo valt mannetje over kattenharen op de bank, die ik dan niet mee gestofzogen heb en ik val over zijn wasbak, die onder de tandpasta en haartjes uit zijn scheerapparaat zit. Na jarenlange strijd hebben we nu dan ook afgesproken dat we een huishoudelijke hulp nemen als we dat kunnen betalen. Als ik een baan heb moet dat misschien volgend jaar wel gaan lukken. Het zal dan gaan om 3 uurtjes in de week en dan voor de grote dingen waar we zelf niet aan toe komen: badkamer, slaapkamers en stoffen. WC, woonkamer en keuken weet ik wel aardig bij te houden. Maar ben vaak zo lang bezig met opruimen dat ik geen puf meer heb om te poetsen Maar goed, Gijs werkt meer dan 40 uur en ik werk normaal gesproken 24 uur. Ik heb dus 2 dagen vrij (wel Julian thuis) en dus meer tijd om huishouden te doen. Ik kook altijd en doe gewoon meer. Logisch hier.
Verdeling huishouden: ik denk dat het altijd moeilijk blijft om je mening te geven over hoe anderen het doen (of niet doen ). Dit omdat iedereen uit een ander nest komt, normen en waarden verschillen, cultuur kan verschillen, werktijden kunnen verschillen en karakters verschillen. Mijn vriend doet best veel in huis buiten zijn 40-urige werkweek om. Wel moet ik hem veel dingen vragen om te doen. 9 van de 10 keer doet hij het ook wel, af en toe heeft hij een dipje en dan moet ik gewoon even laten weten hoe erg ik er van baal en dan gaat het weer ok. En ja misschien hebben andere dames hier wel veel beter geëmancipeerde mannen dan die van mij, maarja die van mij zal dan wel weer andere pluspunten hebben (Ik kan er zo al 1 bedenken, 8))
Meiden jullie hebben ook wel gelijk. Hubbie deed altijd heel veel in huis (omdat we allebei veel werken). Maar nu verwacht hij van mij dat ik alles doe omdat ik toch thuis ben. Tuurlijk is hij ook aan het werk. We hebben het er vanmiddag nog over gehad en hij wist niet dat ik het zo zag. Dat hij mij soms het gevoel geeft dat ik overal alleen voor sta. Hij gaat proberen wat meer rekening met me te houden. Het is gewoon voor allebei even zwaar op het moment. Woensdag heeft hij vrij genomen zodat we samen met de meiden de griepprik kunnen halen en 's middags samenmet ze naar de kinderarts kunnen. Dat vind ik wel heel lief van hem! Kaatje jullie hebben een heel mooi plekje uitgezocht! Sannemart, meiden gaan dinsdag een dagje naar mn ouders. Ik breng ze nu liever niet naar het kdv nu ze zo aan het kwakkelen zijn. En dan heb ik dinsdag een dagje voor mezelf. Heb ik misschien wat meer energie en kan ik hubbie ook helpen. Komt hij misschien ook wat meer tot rust. Vind jullie allemaal lief!
Ik kom ook even zwaaien, ben helemaal brak nu! Samen met schoonzus de woonkmr plafond gewit en ik in mijn eentje de gang en keuken plafond. Paul heeft de voorste kamer gevloerd *happydance* We hebben ook toen we weer thuis waren wat dingen weer ingepakt. Die neem ik morgen mee met mijn vader. Dan gaan wij de woonkamer verven. Deze kast komt in de keuken: IKEA | Kasten & dressoirs | Vitrinekasten | BJURSTA | Vitrinekast (berken fineer kleur) en dan plak ik folie op de planken om die glas tik geluiden te dempen Deze kast komt in de woonkamer voor Kate's spullen: IKEA | Opbergmeubels | Boekenkasten | EXPEDIT | Boekenkast (Walnoot kleur) Ook met de Ikea PAX planner een witte garderobe kast met 4 deuren voor 300,- in elkaar gezet. 1 kant hang, andere kant leg. Hier geen link van. @kaatje ontzettend mooie plek voor frummeltje* zou idd net wat Ingeltje zegt, heel diep graven om opgraven door wilde dieren te voorkomen! @steen veel plezier in London! Als goed is hangt de kerstsfeer al *happydance* Voor de rest een dikke knuffel en srry dat ik niet veel reageer.. kan net de puf vinden om bij te lezen!
Gaan idd diep graven,maar niet te diep anders loopt het vol water aangezien het aan de plassen ligt. Gaan daarboven bloembollen poten zodat het er mooi bij staat in het voorjaar. Net de deurbel. Een vrouwtje waar ik vroeger kwam maar eigenlijk al 12 jaar niet meer ofzo. Blijkt dat mijn moeder haar was doet dus ze had van mijn zusje gehoord wat er aan de hand is. Kwam ze een briefje brengen met een dagcreme ( stinkt heel erg,maar wel heel lief )
Wat een mooi idee Kaatje. Wat dacht je van een vlinderstruik? Die groeit overal. Wel lief van die vrouw!
Mooi idee, maar vaak groeien die heel kollosaal uit. Eens in de zoveel tijd wordt dat pad wel gesnoeid en bijgewerkt,dus ben bang dat ze dan die struik eruit trekken. Bloemen ( bloembollen ) groeien daar standaard dus zou minder opvallen.
Ik vind Spaanse Margrieten altijd zo mooi.. ff kijken of ik plaatje kan vinden.. Bekijk bijlage 35995
Wupje, go Kyano! Steen, veel plezier in Londen! Funny, goed dat jullie hebben gepraat! Huishouden, ik werk 30 uur en mannetje 40 uur. Ik doe dus meer in het huishouden. Gelukkig doet mannetje ook veel. Alleen ergert mannetje zich minder snel, en heb ik het voor die tijd al weer gedaan...Ik hou nu eenmaal van een opgeruimd huis dan hij. Tijdje geleden hebben we wat taken verdeeld en dat werkt prima. En nadat hij 3 dagen voor Ilse heeft moeten zorgen, ziet hij ook in hoeveel kleine dingen ik doe. Parr, leuk hoor, hier ook een pax kast heel tevreden mee. Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel! Kaatje, veel sterkte morgen bij gyn. Ik zal aan je denken. Ik ga slapen. Toedels!