@Wupje, ik heb er helaas wel 2 met capuchon. Maar geloof nu ook 5 zonder.. Allemaal vd HM. Een bruine, een grijze met blouse eronder (zit eraan vast) Een bruin met blauw gestreepte en een grijs met petrol gestreepte en een effen zwarte. @Kaatje, hoop dat t mandje gewoon geregeld word. Had je nog gelezen wat ik zei? Over dat via het bloed of iets ook het geslacht kan worden bepaald voor eventueel de naam? Dacht misschien kun je dat navragen in het zkh.
Kaatje wat jammer dat jullie nog geen mooi kistje hebben gevonden Ja klopt de gemeente is erg streng in dat soort zaken dus gewoon doen zonder iets te zeggen Het is jullie plekje en daar zal niet gauw iemand achter komen.
@kaatje o dat weet ik niet precies ik heb wel ergens gelezen dat je altijd het recht hebt om je kindje (ook onder de 24 weken) te begraven of cremeren sommige zh doen net alsof dat dat niet kan/mag. ik hoop iig dat jullie vanmiddag duidelijkheid krijgen over alles. dikke knuff en sterkte.
meiden is het weer "sprongetjes" tijd? Levi is echt mega uit zijn ritme en wil alleen maar aan mij hangen en totaal niet slapen
yep sprongetjes tijd idd heel veel sterkte vandaag kaatje. mijn oma zegt wel eens: het is nooit zo donker of het wordt weer licht (komt uit een lied dacht ik). dikke knuff!
wat is het KOUD! wij hebben dus geen centrale verwarming. in de huiskamer staat een gaskachel en dat was het. het is dus boven een paar graden warmer dan buiten hubbie en ik slapen onder een deken + dekbed. en lach niet, hij heeft naast zijn pyjama nog een extra broek en shirt aan R slaapt in een romper met lange mouwen, pyjamajasje, maillot onder zijn pyjamabroek. en dan in een winterslaapzak onder een deken. vanochtend had hij blauwe lippen dus we gaan nu het laatste middel aanboren wat we nog hebben: elektrische kacheltjes. ik hoop dan dat het niet NOG kouder wordt, want verder hebben we geen opties. ja, nog meer kleren aan
graag gedaan. Bah over een uur moeten we weg Zie er echt zo tegenop, zal waarschijnlijk het hele gesprek weinig anders doen dan huilen om vervolgens in de wachtkamer geconfronteerd te worden met zwangere buiken. Over 2 uur weet ik wanneer ik weer mama wordt, heel raar.
@Pisum, oei dat is wel errug koud zeg! Je zou ook kunnen proberen om eerst een zomerslaapzak aantrekken en daarover een winterzak. Hoor wel meer mama's daarover.
@kaatje: sterkte straks. Misschien kunnen ze in het zkh uitleggen wat wel/niet mag qua begraven etc. Niet om de advocaat van de duivel te spelen maar het is niet voor niks dat daar regels over zijn. Dat heeft niet zoveel met geld of bureaucratie te maken. Gevoelsmatig is het vervelend dat de gemeente over zoiets persoonlijks/emotioneels ook wat te zeggen heeft, maar het is niet anders. Het zou overigens best kunnen dat onder 24 weken (weet niet precies de grens) je het zelf mag bepalen hoor, geen idee hoe dat zit. Maar 'gewoon lekker doen' ben ik het persoonlijk niet mee eens eigenlijk.
Misschien wil je dat wel helemaal niet horen, maar ik denk dat je er zelf een beter gevoel aan overhoudt als het gewoon mag wat je graag wil. Of dat je tenminste weet hoe het zit... Ik vind het zo rot voor jullie dat jullie nu over dit soort dingen moeten nadenken.
Maar wat zou dan een reden kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat je dat niet doet bij kindjes na die 24 weken, maar verder kan het weinig kwaad lijkt me... Hier weer even flink bijgetankt. Nu maar weer opnieuw aankleden en even wat in huishouden doen. Ik heb al een flinke week last van uitslag. Lichte netelroos, vermoed ik, want een week na de bevalling heb ik dat ook gehad alleen toen 10000 keer erger. Ging stuk van de jeuk. Nu heb ik het dus weer, maar gelukkig niet heel erg. Ik weet het eerst aan de hormonen, maar opeens viel er een kwartje en heb ik het idee dat het wel eens aan de griepprik zou kunnen liggen. Ik heb de melding bij Lareb opgezocht en er zijn idd (maar 3) gevallen gemeld. De vorige keer denk ik het te hebben gekregen van de pijnstilling tijdens de bevalling. Er zal misschien iets in de beide middelen zitten wat de allergische reactie oproept. Weet jij dat misschien Yule? Of er iets in beide middelen zou kunnen zitten wat het opwekt? Zoals bijv. kwik of iets dergelijks? Of de spuit zelf ofzo?
netelroos van kwik? zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk als het zo weinig voorkomt Dan zou je ook allergisch moeten zijn voor kettinkjes etc. Misschien van het conserveringsmiddel of een hulpstof. Ik zou het er maar op houden dat je jeuk hebt. Bij mij is het nu heel erg door de kou.