September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb het ook als ik bepaalde horloges draag met een metalen achterkant, en bij kettingen krijg ik vaak een licht rode reactie op mijn huid, bij de hanger meestal.
    In de zomer heb ik ook vaak de andere vorm van urticaria, door de zon.
    Nee, dat het netelroos (urticaria) is, dat is voor mij geen twijfel, maar ik ben meer benieuwd waardoor het zou kunnen komen, omdat het dus 2 keer is gebeurd na een middel wat bij me is ingespoten.

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb ook geen idee hoor, maar als er regels over zijn, zijn ze er niet voor niks.
    Wupje schreef dat ze 'stiekem' de as van haar overleden schoonvader hebben gestrooid. Waarschijnlijk doen meer mensen dat maar het mag echt niet ivm mogelijke ziekteverspreiding (ja dat kan ook na crematie). Vandaar de regels. Sommige dingen lijken onschuldig maar zijn het niet.

Maar hoe het zit met ongeboren kindjes weet ik dus echt niet, persoonlijk zou ik dat wel graag willen weten voor ik iets ermee zou doen.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: dan heb je gewoon erg snel last van urticaria...
    ik heb geen idee joh.
    Maakt het voor jou wat uit als je weet waardoor het komt? Ik bedoel... zou je dan bijv geen pijnstilling meer willen ofzo?

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
  5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Misschien een hele stomme vraag, maar waarom is er die grens van 24 weken? Ik vind een babietje van bijv 20 weken ookal te groot om eventueel zo te begraven, maar dat is mijn mening natuurlijk. Die zou ik liever op een begraafplaats willen of crematie.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

Ja, in dat geval is het wel slim om het even na te vragen. Je kunt daarna altijd nog doen wat goed voelt.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou, als het zou kunnen zou ik een ander type pijnstiller willen bij de bevalling.
    Ik vond de netelroos echt zó vreselijk, geef mij maar elke dag een bevalling in plaats van de jeuk, mijn benen zaten van boven tot onder helemaal onder, grote rode 'plakkaten' jeuk en bij warmte werd het erger, dus onder de dekens werd ik gek, maar buiten de dekens was het te koud. Ik kan beter pijn verdragen dan die jeuk. Dus als ik zou mogen kiezen, kunnen kiezen, dan graag een ander middel of andere vorm van toediening.

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: ja precies

@missy: ik meen dat het in de wet staat, een kindje van 24 weken of ouder qua zwangerschapsduur moet begraven worden (=verplicht). Daaronder is het een keuze geloof ik.

Zullen we maar even afwachten wat Kaatje in het ziekenhuis te horen krijgt en wat ze besluit? Ik vind het ook zo wat om hierover te discussieren....
    Alles is googlebaar dus dit onderwerp ook. Dan hoeven we het niet hier te bespreken.

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: als het iets is wat in toedieningsvloeistof zit, ben ik bang dat je niet veel keus hebt. Je zou eens kunnen navragen of de apotheek voor je kan uitzoeken of er in "pijnstilling" (epidurale anesthesie, waarschijnlijk zul je moeten navragen welk middel je dan precies hebt gekregen bij het ziekenhuis) en in Focetria dezelfde hulpstoffen zitten.
    Als dat zo is, moet je nagaan welke andere anesthetica dat niet bevatten. Een rotklus. Maar wel te doen. Je kunt ook Lareb benaderen of zij dat voor je uit willen zoeken.

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb in ziekenhuis alleen zo'n prik in mijn bil gehad, die me wat suffig maakte.
    Ik ga eens vragen bij de vk donderdag!

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh dat is pethidine geweest! Ik dacht dat je een ruggeprik gehad had.

Nou dan is het een stuk makkelijker. Ga ff voor je kijken.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Thanks!! Lief van je!

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hadden denk ik een storing bij upc (voor de verandering) want had eerst helemaal niets toen alleen digitale tv. En nu doen ook de telefoon en internet het weer.
    Heb Kaatje maar even snel een berichtje gestuurd om haar succes te wensen. Ik ga even bijlezen.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    UPC sucks :D:D:D

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0

Vind Dani ook heel mooi!

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Niet ontaard voelen hoor! Ik breng de meiden ook gewoon weg. Ja nu even niet omdat ze niet lekker zijn en ik ze dan gewoon liever thuis heb. Maar van de 3 dagen gaan ze er normaal echt wel 2 en vaak ook 3. Kan ik thuis even lekker bijkomen en zij hebben het er ook erg naar hun zin!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Thanks :D had het toch even nodig dit weer te horen! Inderdaad geniet Julian er echt van, hij vindt het daar waarschijnlijk nog leuker ook, met al die kindjes en leuke liedjes en spelletjes!

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0

Probeer eens die van de etos! De meiden wilden op een gegeven moment (maand of 7) de difraxspenen niet meer. Ik heb toen die van de etos gegeven (12+ is rood met blauw en de andere speen blauw met paars) en die hebben ze nog steeds. Eerst hadden ze de 6+ en nu de 12+
    Ze zijn ook goedkoper als de difrax, ik dacht 3,95 voor 2 spenen

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: ik kan van pethidine niet de samenstelling online vinden.
    Wat ik wel zag was dat pethidine als bijwerking heeft wat jij beschrijft, erytheem (rode huid) door histamine-uitdrijving. Histamine veroorzaakt urticaria, dus dat zou heel logisch zijn. Dan klinkt het als een gewone bijwerking van pethidine en niet zozeer een allergische reactie op de vloeistof of een bestanddeel (hulpstof) daarin.

Hopelijk heb je hier wat aan. Lareb kun je altijd nog benaderen.

Aangezien alle medicamenteuze pijnstilling met opiaten is (epiduraal, pethidine, remifentanyl) denk ik dat je op alles zo'n reactie zou kunnen krijgen.

20. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Kaatje: Je leest dit pas als je terug bent, maar wilde je toch nog even sterkte wensen vandaag!

Deel Deze Pagina