September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    vloeien was hier ook minder geworden maar door de koorts zijn de bloedvaten weer wijd gaan staan en vloei ik weer meer :(

@yule idd gewoon doorbijten ;)

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ehmm... hier snap ik niets van.. wat maken die kilo's nou uit joh! Man.. met zo'n lichaam als het jouwe zou ik dolblij zijn! Dus JA slank ben je echt wel!

(niet lullig bedoeld hoor, maar ik vind het altijd zo raar als slanke mensen zeggen dat ze niet slank zijn!)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Yule: vies luchtje.. hmm dat heb ik soms ook..

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mn benen zie je niet op die foto hoor.... die zijn nog best dik.

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Hier vandaag een lekker dagje gehad. Vanmorgen zijn er twee meiden van de zwangerschapsgym met de kids geweest. Gezellig gebept!
    En vanmiddag wilden we in Duitsland de SAB Simplex tegen de darmkrampjes gaan halen....maar alles was dicht...een nationale vrije dag of zo!?! Dus morgen nog maar weer eens proberen.
    Vanavond nog kraamvisite gehad. Femke had weer last van krampjes, ze wil dan lekker bij ons liggen en ze heeft dan erg veel zuigbehoefte, dus na een half uur met mijn pink te hebben gezeten, toch de speen maar weer eens geprobeerd en die pakte ze nu wel goed, dus ze heeft heerlijk zelf liggen foppen, is in slaap gevallen en slaapt nu nog....dus ze zal zo wel komen voor de laatste voeding, misschien dat ze dan weer lekker de hele nacht doorslaapt.
    Mijn man moet morgen weer werken na zijn vakantie, dus zal wel weer ff wennen zijn....

@Devischase, mooie foto's meid! Ik geef inderdaad nog bv dus kan niet lijnen, alhoewel ik wel probeer om niet te snoepen, maar dat valt niet altijd mee. En ik wandel weer veel, dus dat is wel lekker.

@Parr, balen een borstontsteking, succes meid!

@Tweety, wat een super nieuws meid, heerlijk!

@Yule, hoe gaat het nu met de bv?

@Kaatje, lekker zo'n nacht he! En overdag om de 3-4 uur, heerlijk! Volhouden zo.

@Sasha, ik denk dat je Purelan bedoeld tegen de tepelkloven...

Slaap lekker allemaal, tot morgen!

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hahaha ach ja zo heeft iedereen altijd wel iets te wensen :) sorry mijn reactie was misschien een beetje kort door de bocht, af en toe moet ik mijn mondje eens wat meer houden! :-# (zal wel jaloezie zijn van mij hihihi :) )

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Kaatje: bedankt voor de tip (c-greep)

Sasha en Naannaan; ik stel me soms ook erge dingen voor, dat ie van de commode valt of dat ie uit bed rolt tijdens de voeding enzo...

Wat ik de laatste nachten steeds heb: ik ben zoooo moe dat ik opeens wakker schrik en denk dat ik vergeten ben Julian na het voeden in bed te leggen. Ik voel dan helemaal in paniek mijn hele bed of ik hem ergens vind tussen de dekens en dan kijk ik in zijn bedje en zie ik hem gelukkig slapen. Oef.. zo vermoeid dat ik echt niet meer weet dat ik hem al in bed gelegd heb. Heel eng :(

welterusten nu allemaal (pff kraamvisite bleef beetje lang :) )

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: hoe is het vannacht gegaan?

@Steen: Sab Simplex kun je ook online bestellen. Is het binnen 2-3 dagen in huis. Wij kunnen het hier in onze woonplaats wel krijgen, maar online via een Duitse apotheek is het goedkoper.

9. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Steen, ja pura-lan dat bedoelde ik inderdaad. En gisteren was inderdaad een feestdag in Duitsland (weet bij god niet welke) maar verschillende winkels waren de hele of de halve dag dicht

Ingeltje, dat heb ik ook regelmatig, echt raar. Toen ik borstontsteking had droomde ik steeds dan mijn man Sem aan de borst gelegd had, het deed zo'n zeer en in mijn droom maakte ik er dat dan van. Werd ik half wakker en lag Sem er niet. In paniek zoeken waar Sem gebleven was :rolleyes:

Tja, en van de commode heb ik heb al honderden keren zien vallen, evenals van de trap, in de auto ben ik ook een ramp kijk uit, kijk uit enz enz :( Nooit gedacht van mezelf. Ik kan ook niet tegen rottige dingen (kijk pas sinds een week weer het journaal) Hopelijk wordt het nog beter, want anders is het niet echt handig......werk bij de politie.. 8)

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh, meiden, ik vind het toch moeilijker dan ik dacht hoor terug naar BV...

Net eerste poging gedaan, eigenlijk ging het best wel goed. Raven hing eerst aan de tepel en ging huilen want er kwam natuurlijk niks vanzelf uit :) (moet ze even haar best voor doen itt fles) maar al snel had ze de slag weer te pakken. In het begin deed het zelfs geen pijn! Jippie!
    Alleen na een paar minuutjes ging het toch wel zeer doen dus ik heb haar afgehaald en opnieuw aangelegd maar de pijn bleef. Ze werd steeds bozer en ik probeerde het rustig steeds opnieuw maar ja, het krijsen was echt niet van de lucht. :( Toen maar even andere borst, ging perfect! :D Maar ze bleef daarna toch krijsen! Dus ik dacht dat ze nog honger had, wisselde weer naar borst 1 maar daar ging ze alleen maar aan lopen sabbelen. Dus toen wist ik dat ze genoeg had. Ik denk dat ik haar al te lang aan borst 1 had gelaten, dat ie gewoon al een soort leeg was? Het enige is:

IK DURF ER NIET OP TE VERTROUWEN!

Met de fles zie je precies wat ze binnenkrijgt en nu weet ik het niet! Ze is nog steeds onrustig na de voeding maar dat heeft ze eigenlijk altijd. Hoe weet ik nou of het honger is of slaap? Het was wel vermoeiend voor haar denk ik. Ze ligt nu ook weer in haar bedje te schreeuwen...
    Ik vind voeding-spelen-slapen-voeding-etc zo veel makkelijker en duidelijker...

Denk dat ik de volgende voeding eerst afkolf en dan per fles geef, dan weet ik tenminste wat er in gaat.

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: luchtje is op zich wel normaal hoor, maar bij mij was het echt vies, ik rook mezelf de hele tijd...

Rare dromen heb ik ook. Dat ik denk dat ik al heb gevoed, maar dat is niet zo en dan laat ik Raven soms gewoon huilen 's nachts, ik slaap er dan door heen omdat ik in mijn droom denk dat ik haar heb gevoed.... Slechte moeder he? ;)
    Heb ook 1 keer een stem gehoord (waaaah!) toen ik heeeeeel erg moe was. Alsof er een man de kamer binnenstapte met een grote zwaai en hij riep: HALLLLLLLOOOOOWWWW! Heel joviaal klonk het. Maar gelukkig stond ie er niet... :rolleyes: Soort hallucinatie was het. Kan wel bij slaaptekort natuurlijk (en oja, van de antibiotica kon ik ook gaan hallucineren stond in de bijsluiter... lekker spul).

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoihoi! voel mij vandaag gelukkig een stuk beter, wiebel niet meer op mijn benen iig. Heb nog wel afentoe koorts. Kate was ook wat rustiger vannacht gelukkig. De onstoken borst kolf ik toch maar niet af want zij drinkt hem goed leeg, er komen maar een paar druppels uit en om nou 's nachts naar beneden te gaan voor de kolf en daarna ook omspoelen voor die paar druppels :(
    Wnr kun je krampjes verwachten bij de kleintje? Heb hier nog geen krampjes gezien...

@Ingeltje had ik eergisteren nacht ook, zal door de koorts komen :rolleyes:, werd een stuk of 5x wakker en schrok mij te pleures dacht dat Kate nog tussen ons in lag, dus in de donker de hele bed uitkammen :(

@yule ik denk ook de vermoeidheid, zij moet meer moeite doen aan de borst dan met een fles. En ja je weet natuurlijk nooit hoeveel ze binnenkrijgen met BV.. Ik ben dus reuze benieuwd hoeveel KAte nou aangekomen is, dit hoor ik dinsdag..

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: fijn dat je je alweer wat beter voelt! Lang leve antibiotica (soms dan)!

Ik denk ook idd vermoeidheid, ze is na wat gehuil toch in slaap gevallen... ben benieuwd wanneer ze weer komt... Ik ga snel even douchen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee hoor was een normale reactie haha, ik ken et, ik reageer ook wel es zo ;)

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Vandaag is papa voor het eerst weer werken....
    Vanmorgen lekker samen gedoucht met Femke, ze vindt dat zo lekker. Daarna met mijn moeder naar Duitsland geweest, de SAB Simplex gehaald, ben benieuwd...Femke heeft zich voorbeeldig gedragen. Nu ligt ze lekker in haar bedje en vanavond gaan we naar mijn schoonvaders verjaardag.

@Ingeltje, wat jij beschrijft heb ik de eerste dagen na de bevalling heel sterk gehad. Ik was Femke telkens kwijt en ging ook als een gek mijn man wakker maken en vragen waar Femke was, terwijl die heerlijk in haar wiegje lag.....maf he. Ben je in je onderbewuste toch heel erg bezig met de aanpassingen en veranderingen in ons leven.

@Jannes, dank je voor je tip. Wij wonen een kwartiertje van de Duitse grens, dus dat is gelukkig wel makkelijk te doen. Via welke site bestel jij de Sab Simplex?

Voor degene die dit ook gebruiken: geven jullie het standaard of alleen in acute gevallen? En geef je dan écht de 15 dr of minder? Ik heb Femke straks voor het voeden 10 dr gegeven....

@Yule, vervelend dat je het vertrouwen in de bv niet terug krijgt....Succes meid!

@Parr, fijn dat je je weer wat beter voelt. Krampjes kunnen ze altijd krijgen, tot de drie maanden volgens mij...gelukkig heeft Kate ze nog niet. Je herkent ze écht als je kleintje ze heeft.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: ehm... vannacht. Even denken...

Na de fles van 19 uur viel ze als een blok in slaap, geprobeerd haar wakker te houden maar dat lukte echt niet. Toen kwam ze om 23 uur (keurig!) en daarna was het bal tot half 2. In bedje gelegd maar ze bleef huilen (huiluurtje?) Daarna geslapen tot 5.30 uur, dus op zich best lang tussen de voedingen (6,5 uur). Ik hoop alleen dat ze dat huiluurtje eens wat vroeger heeft... :rolleyes:

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jekkia: ik denk dat ik idd korter moet voeden, tweede keer vandaag heb ik er op gelet en ze heeft idd na ca. 7 min. de neiging te gaan sabbelen. Dus ik heb de andere kant gegeven (5 min.) en daarna was het slapen geblazen. Er zit steeds 3 uur tussen de voedingen dus ik ga er maar van uit dat ze genoeg binnenkrijgt. Ik denk date gewoon veel zuigbehoefte heeft en daarom onrustig blijft. Speentje doet dan wonderen (nog een voordeel van fles geven, Raven wil de speen nu ineens wel...! :) )
    Productie is nog op peil geloof ik, in ieder geval niet teruggelopen. Ik kolfte een liter per dag!

Fijn trouwens dat je officieel 'genezen' verklaard bent! Geniet lekker even van de stilte thuis...

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meiden!
    Zo, er is weer heel wat geschreven. Even wat reacties:

vloeien: ik vloei nog steeds helaas, maar al een week ofzo erg weinig. Ik hoop dat het snel echt over is. Ben er flauw van!
    sex: ik heb wel zin maar vind het ook nog wel spannend met de hechtingen enzo... Heb ook nog niks geregeld mbt anticonceptie dus moet nog even wachten. Ik wil maandag een afspraak met de huisarts maken. Ik denk dat ik een Mirena-spiraaltje wil, maar wil me nog even een keer goed laten voorlichten.
    speen: Isis heeft sinds vandaag een speen. Ze vond die van difrax die we gekocht hadden helemaal niks, maar ik had ook nog eentje van bibi (met I love mama erop), die vindt ze heerlijk (en ik ook, ze wordt er lekker rustig van en slaapt dan goed in).
    Ze heeft vanmorgen drie kwartier ofzo op het voedingskussen in de box gelegen. Ze vond het eerst leuk, lag lekker om zich heen te kijken, maar werd op een gegeven moment toch bozig en flink aan het huilen. Dus toch maar weer op bed, daar ligt ze toch het rustigst.
    afvallen: ik zit inmiddels op 73 kilo, was voor de bevalling ongeveer 68 en aan het eind 82. Dus er moet nog wat af, en het liefst nog wat meer dan tot 68. Mijn streven is rond de 60 kilo uit te komen uiteindelijk. Maar ik doe het rustig aan, en ik ga er van uit dat ook de borstvoeding zijn werk wel zal doen uiteindelijk...
    Devilschase, knap hoor dat je al weer zo strak bent!
    rare dromen: in de kraamweek heb ik een keer in mijn slaap een pen van het nachtkastje gepakt om jeuk op mijn rug weg te werken. Ik werd dus wakker met enorme pennestrepen op mijn rug en kon me er nog vaag in de verte iets van herinneren :) Ook ik heb al een keer gedacht dat ik haar in bed had laten liggen na het voeden en dat ze verdwenen was en ook dat er iemand de slaapkamer in liep en haar meenam uit de wieg.
    Yule, wat vervelend voor je dat je nu zo onzeker bent over de bv, ik had dat aan het begin ook heel erg. Hopelijk komt het wat terug als je ziet dat Raven wel gewoon aankomt. Wanneer wordt ze weer gewogen?
    Vanmorgen zijn we bij mijn schoonouders op visite geweest. We waren er heen gewandeld, ongeveer een half uurtje lopen. Terug toch maar met de auto (mijn man had even samen met mijn schoonvader onze auto en de maxi cosi opgehaald) want het regende en Isis werd onrustig want had honger (en ik wilde haar graag thuis voeden).
    Maar de wandeling heen was erg prettig!
    Verder geen nieuws geloof ik. Tjee is het al weer bijna half vijf, wat vliegt zo'n dag toch om!
    Groetjes
    Azeb

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Azeb: lekker he, de deur even uit en een wandelingetje maken!

Raven wordt a.s. donderdag gewogen denk ik bij de eerste afspraak met de CB arts. Tot nu toe groeide ze als kool op zowel borst- als flesvoeding, dus echt een probleem zal het wel niet worden. 't Is meer even wennen dat ik mijn cc-lijstjes niet meer heb. Nu ze alweer 3,5 uur na de vorige voeding zit krijg ik er wel weer vertrouwen in dat ze wel genoeg gehad heeft, 't is een pittige dame en als ze honger heeft hoor ik dat echt wel! :)

Dus, het zal wel goed komen.

Yoga: ben net terug van de yoga studio waar ik zw. sch. yoga deed. Er was een babyfeestje georganiseerd (babytjes showen) en ik vond het echt heel erg leuk om al die meiden weer te zien met hun wondertjes. We waren wel met 12 meiden ofzo. Echt heel gezellig! En ik ben er zelf heen gereden met de auto, dat was de eerste keer achter het stuur sinds de bevalling (4 weken geleden) en voor het eerst met Raven naast in de maxi cosi! Het ging perfect.

Ik ben helemaal blij over deze dag! Tot nu toe erg geslaagd allemaal.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr, wat balen zeg dat het toch een borstontsteking is! Veel beterschap meis!

@Yule, wel lekker dat hij thuis kon zijn..zie je er tegenop alleen zijn met Raven? Hier geen helderrood bloed meer…lijkt meer op de laatste dag van je ongesteldheid.
    Is het geen zuigbehoefte die Raven nog heeft na je borst?

@Ingeltje, ooh ik herken het..erg hé! Wij werden laatste wakker om 01:30 uur en toen lag Britt tussen ons in, we weten alleen niet wie haar daar heeft neergelegd. :oops:

@Jekkia, leuk dat je gyn zo versteld was, supermama :D

Britt had hier vanmorgen ook weer krampjes na een lange tijd (had ook gelezen dat ze het erg zijn van week 4 tot week 6). Ze wil dan ook alleen maar leggen tegen je aan liggen en in slaap vallen.

Sprongetje
    Merken jullie hier al iets van? Ik heb echt het idee dat Britt hem nu heeft (kan natuurlijk ook omdat ik een week overtijd was). Ze kijkt nu heel anders (veel alerter) en is de laatste twee dagen niet echt in haar hum, wil het liefst alleen maar bij ons zijn en knuffelen en af en toe flink huilen om ‘niets’.

Deel Deze Pagina