September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: aggos, weer naar de HAP. Jullie treffen het niet hoor in de vakantie. Wat is Mike toch vaak ziek...

Kerst:
    1e kerstdag zijn we lekker thuis, eten we lamsrib met stoofpeertjes een aardappelpuree denk ik.
    2e kerstdag zouden we dus naar familie maar dat gaat misschien niet door nu
    3e kerstdag vieren we onze verjaardagen, dan soep met zelfgebakken brood

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, klinkt niet best voor je opa :( Maar soms is het idd misschien beter als het afgelopen is zodat hij geen pijn meer heeft. Maar wordt idd een hele andere kerst dan opeens. Knuff

Inge, ja duur geintje dan he. Nou ja als de kleding dan weer lang mee gaat ......
    Leuke banner ! Alleen je foto's zijn wazig

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule oef sterkte met opa ik kan me er wel in vinden wat je zegt dat het voor hem misschien beter is als het snel zou gaan nu. heb verschillende mensen vezorgdt met een voet(en) die aan het afsterven waren ik weet van hun nog wel hoeveel pijn ze eraan hadden.

4. @yule ah klinkt niet goed voor je opa maar idd kan het zo voor hem maar beter snel zijn afgelopen dit is niet leuk meer

@ingeltje leuke banner alleen zijn je foto's wazig
    edit: kaatje zei het ook al

@missy dikke knuff
    mike is echt vaak ziek, niet leuk he
    hopelijk is hij mooi opgeknapt voor de feestdagen

julia slaapt nog steeds en ik wil gaan shoppen!!!!
    haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    #83225 Ingeltje, 23 dec 2009
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
    Ja zonde he.. wazige foto's.. maar goed.. ik weet wat er op staat hahaha ;)
    edit: ik heb de foto's maar even rechtgezet, nu zijn ze scherper.. helaas worden ze bij roteren onscherp

Yule: arme opa.. hoop dat het snel gaat..

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, nee vorige x kreeg hij de rode, Floraxide ofzoiets en dat is weer wat anders dan Ventolin.
    Maar deze mogen we idd gewoon gebruiken wanneer we denken dat hij t nodig heeft.

@Ingeltje, nou de laatste tijd viel t mee sinds hij buisjes heeft.
    Maar helaas, nu zijn t niet zijn oren maar weer wat anders.
    Zal altijd wel een kindje blijven wat sneller ziek is dan de rest.

@Yule, sneu voor je opa, maar zo te horen is t idd wel beter voor hem dan.

Hij slaapt eindelijk na een hels gevecht.. Dus ik duik ook even languit op de bank.
    Rest van t huishouden kan me even gestolen worden, zit er beetje doorheen nu hubbie ook nog es lang werken is.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Flixotide zeker?
    Ja.. het ging even lekker, arm mannetje!
    En jij.. lekker even tijd voor jezelf. Voel je niet schuldig... neem even rust! Knuff.

8. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @Missy: Wat rot dat Mike ziek is.
    Hopelijk knapt hij snel weer op...
    Gebruik de momenten dat Mike slaapt, om even tot rust te komen...
    Dikke knuffel

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

ff snel komen spieken...
    Hier zijn de kerstboodschappen ook binnen, pff wat een drukte in de winkel zeg. En gisterenavond nog heerlijk online geshopt op esprit.nl dus mannetje en ik hebben weer wat nieuwe kleren gekocht (en we zijn weer een stuk lichter ;))
    Femke is nog steeds erg aanhankelijk, ze wil gewoon niet alleen zijn, zal wel een fase zijn, maar het is soms wel erg vermoeiend...
    Ik moet vanmiddag weer werken en dan morgen weer vroege dienst, dat is altijd wel heftig...maar daarna lekker vrij.
    Kerstavond eten we bij mijn schoonouders,
    1e kerstdag bij mijn ouders
    en 2e kerstdag gaan we gourmetten
    3e kerstdag gaan we naar vrienden.

@Yule, oh meid kan me voorstellen dat het wel ff spannend voor je is, veel succes! En nu ook nog je opa ziek, sterkte!

@Missy, jeetje schrikken meid, beterschap voor Mike, knuffel!

@Wupje, heeft ook een dikke knuffel verdiend. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat het zwanger worden niet zo lukt....succes meid!

Wij gaan lunchen, ik kom straks nog wel ff spieken!
    xx

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Yule ohh , klinkt niet goed voor je opa , hoop dat het snel beter gaat.

Missy Arme mike.. Weer ziekjes en dat terwijl het zo goed ging. Geeft niks hoor , laat je huishouden maar even lekker voor wat het is en neem jij je rust maar op de momenten dat je ze kan nemen. Huishouden heb je zo weer bijgewerkt maar je rust niet.
    Hoop dat mike snel opknapt !

Kerstdagen
    Kerstavond - Overdag moet ik werken en savonds zijn we lekker met z'n drietjes thuis. We zijn dan zelf ook pas net thuis aangezien mijn moeder morgen vroeg pas terug is..

1ste kerstdag - Bij me moeder , lekker eten e.d

2de kerstdag - Smiddags ff langs me vader en savonds zitten we bij Smoe , daar blijven we dan ook slapen.

oh oh... Hubje baalt als eens stekker en is helemaal over de zeik.... Hij is sinds gistere de sleutels van mijn Opa zijn brommer kwijt ( gelukkig alleen de sleutel van de brommer ) en we kunnen ze nergens meer vinden. Alles hebben we gehad en overla zijn we geweest maar ze zijn foetsie... Ik vrees dat ie ze buiten kwijt is geraakt en dan houdt het zoeken ver op.... alles onder de sneeuw en de strooiwagens zijn ook al flink voorbij gekomen.

Nu moeten we morgen dus ( op kerstavond :( ) aan me opa en oma uitleggen dat we ze kwijt zijn. Gelukkig is het een brommer die ze nooit gebruiken ( hij rijdt heel slecht ) en dus eigenlijk maar staat te staan. Ik ben benieuwd hoe ze reageren , hoop niet dat ze al te boos zullen worden..
    Natuurlijk vergoeden wij wel een nieuw contactslot maar toch....

En boven op dat...
    Gistere gebeld ( ja , behalve een hoge DA rekening krijg ik ook een hoge GSM Rekening ) voor Angel en ik kreeg een heel verhaal... DA is uiteindelijk maar gestopt met uitleggen en heeft gezegd het wel goed en duidelijk uit te leggen als ik hem ( hopelijk ) vandaag mag opghalen. ( moet er straks ff voor bellen want ze moesten nog wat na kijken ).

Wat ik in zoverre heb meegekregen is het volgt... Ze hebben zijn bloed onderzocht ( eindelijk ) en daaruit bleek dat Angel 2x zoveel ( !!!! ) witte bloedcellen heeft als een normale gezonde kat. Dit veroorzaakt stolsels in het bloed en dat verklaard zijn ogen ook.. De stolsels hebben ervoor gezorgt dat het netvlies van zijn ogen is losgeraakt en daardoor is hij nu dus blind geworden. Zijn ogen zijn wel weer in normale formaat ( dus geen grote zwarte pupillen meer ) maar als je hem aankijkt ( zegt de DA ) zie je gewoon de ogen van een blinde kat ( trobelig en wazig ). De med. die ze hem tot nu toe geven slaan verder goed aan , hij vind het fijn dat zijn ogen worden gedruppelt ( inzoverre ze dat natuurlijk fijn vinden ;) ) en de behandelingen in zijn bek reageerd hij ook goed op. ( ik denk voor zijn bloedcellen ? )
    Hij wast zich weer volop , en ligt verder lekker als een bolletje opgerold te slapen , ook is ie gewoon lekker aanwezig en alert. Als ie mee naar huis mag krijg ik ook flink wat aan med. mee waar ik hem mee moet behandelen.

Hij vroeg mij ook wat dingen over zijn bloedlijn ( moeder , broers en zussen ) want hij denkt dat het misschien iets genetisch is... Want hij vond Angel ook klein en best dun.. Toen ik hierop antwoord gaf en zei dat ie echtgewoon voldoende eten kreeg e.d zei hij al meteen dat dit niet aan ons lag.. Hij is gewoon van zichzelf zo klein en dun maar in vergelijking met een andere kater valt hij in het niet. ( vond ik wel ff klote want voor mij is hij gewoon normaal , hij is nooit een dikke kater geweest en altijd klein en wat dunner als een gemiddelde kater )
    Zijn moeder is een dikkerd , ook wit en is niet doof of blind. Zijn ene broer is ook wit , doof maar niet blind en zijn andere broer is zwart en hoort en ziet gewoon.
    Het witte broertje van hem is net als Angel , klein en ook niet dik net zo gebouwd als Angel.
    Mij smoe gaat nog navragen aan haar tante ( die heeft de vader en moeder van de moeder van Angel , snappen jullie hem nog ? )

Hij gaat dus zijn bloed nog eens uitgebreider onderzoeken en ook een rontgenfoto maken , hij wil toch proberen verder te kijken en of het misschien dan toch niet genetisch is...

Ik vind het een hoop verwarring en weet het allemaal echt niet meer... Ik heb veel dingen voorbij horen komen en ben nu als de dood dat ik mijn kat dadelijk afgeef.. Vooral toen mijn Smoeder zei misschien heeft ie wel leukemie :(:(

Ik heb wel een hoop vragen ( Lijdt ie nu geen pijn ? wordt ie er mee oud ? Krijgt levenslange med. ? ? en hoop daar duidelijk antwoord op te krijgen..
    Ik wil natuurlijk het beste voor mijn katertje en niet dat ie pijnlijdt oid..

Sorry voor mijn geklaag en hoop dat jullie er iets uit wijs kunnen maken , want ik weet het zelf niet eens meer...:(

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @miracle: jeetje wat een ingewikkeld verhaal zeg!
    Het lijkt erop dat er dus een probleem in het bloed was waardoor het sneller stolt en dus verstoppingen in de bloedvaten ontstaan zijn. Waar dat bloedprobleem vandaan komt, dat is dus niet bekend... dat kan ook echt vanalles zijn hoor.
    Het is dus de witte kat.... die hebben wel een genetische afwijking van de pigmentaanmaak (kleur van de vacht en in het oor) (die van ons hebben dat ook) waardoor het zou kunnen dat niet alleen daar een afwijking hebben maar ook nog anderen 'functies' niet helemaal goed werken. Denk dat de dierenarts daar op doelt.
    Wij houden er ook rekening mee dat onze poezen niet zo oud worden als andere katten, je weet maar nooit wat ze nog meer voor geks hebben.
    Fijn dat de behandelingen wel goed aan lijken te slaan. Het is natuurlijk heel erg sneu dat hij nu blind is... soms herstelt het wel een beetje na een netvliesloslating maar ik zou er niet op rekenen na stolsels etc. Een vriendin van mij heeft ook een blinde kat en die is er aan gewend geraakt en kan nu heel goed de weg vinden in huis. Alleen als dingen verplaatst worden loopt hij er wel eens tegenaan.
    Ik hoop dat hij weer fijn bij jullie thuis kan wonen.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ach.. arme lieve Angel.. ik hoop dat ie nog lang bij jullie mag blijven...

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kaatje shop ze voor hubbie!
    Ik ben in juli gestopt met de pil dus nu een half jaartje bezig ongeveer. Ik weet dat ik nog geen reden heb om te klagen maar soms zit het me gewoon even dwars.
    Hoeveel tijd zit er tussen jouw verjaardag en die van je broertje? Mijn moeder en ik zijn ook 3 dagen na elkaar jarig maar ik heb het nooit als vervelend ervaren. En ik zei ook tegen Dennis we kunnen wel een ronde overslaan maar stel dat het dan in die ronde er na raak is dan zou ik rond 12 oktober uitgerekend zijn, kan het nog dat beebje te vroeg geboren wordt, zitten we nog in september. Het is toch koffiedik kijken want je weet niet hoe het allemaal loopt.

Missy oh jee dat is echt niet fijn dat Mike vocht / slijm in zijn longetjes heeft. Hopelijk gaat het gauw beter. Balen zeg sta je er ook nog alleen voor :( Lekker uitrusten als MikieMike slaapt :)

Ingeltje hmm klinkt lekker dat stoofpotje :p! Leuk toch weer contact met je oma na zo’n lange tijd. Wordt misschien heel gezellig.

Steen dank je wel voor je lieve knuffel!
    Jullie goed geshopt dus! Femke is misschien nog niet helemaal de oude nadat ze ziek is geweest?

Miracle pff moeilijk al die vragen die je nu nog hebt. Ik zou in elk geval alles wat je wilt weten op papier zetten zodat je ook niks vergeet als je Angel gaat ophalen. Het zal zeker voor Angel ook effe wennen zijn dadelijk weer bij jullie in huis. Maar beestjes hebben een groot aanpassingsvermogen dus het zal wel goed komen!
    Balen van die sleutel zeg!

Zo ik ga even een rondje wandelen. Het is heerlijk weer nu hier.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @wupje: nee precies je weet toch niet hoe het gaat lopen... lijkt mij ook moeilijk hoor als je alweer een half jaar aan het wachten bent...
    Als ik nu zwanger zou raken zou ik op dezelfde dag uitgerekend zijn als bij Raven dus dat zou ook erg bij elkaar in de buurt zitten. Ik heb het liever niet maar als het gebeurt is het zo en dan is het ook prima.

15. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Yule ja daar doelde de DA idd op , omdat hij dus al een afwijking heeft ( kleur ) wil ie dus nu verder gaan kijken naar wat er nog meer afwijkt of niet goed functioneerd.
    Dat ie misschien niet zo oud wordt als een gewone kat , daar kan ik wel mee leven.. Ik heb ook een raskat rond lopen die normaa gesproken rond 7-8 jaar worden en hij word al 9. Maar Angel is pas 2 en half jaar jong.. Dat is nog erg jong...

Wat voor mij nu belangrijk is , is dat ie geen pijnlijdt en dan natuurlijk de vraag of dit verdwijnt of dat dit nu blijvend is ( zijn witte bloedcellen ).

Dat ie blind is heb ik geen probleem mee , natuurlijk is het wel belangrijk dat zijn ogen verder gezond , het maakt hem niet minder lief en het is alleen goed opletten dat ie niet naar buiten glipt en in de gaten houden met veranderingen in het huis ( zoals de verhuizing straks... )..

Mag vanmiddag rond 3-4 uur bellen en benbenieuwd wat ie dan verder nog zegt en hoop dat ie mee naar huis mag..

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wupje: ik vind het ook erg vervelend voor je, dat het toch al best lang duurt. Natuurlijk is voor sommige mensen een half jaar helemaal niet veel, maar je kan niet altijd met anderen vergelijken. Als je zwanger wil worden, dan liefst lekker snel! Ik heb erg veel geluk gehad met zwanger worden en eigenlijk zijn best een boel dames hier snel zwanger geworden van de 2e. Dat maakt het misschien ook extra vervelend dat het dan bij jou al langer duurt.
    Hele dikke knuffel, ik hoop echt dat het nu snel raak is.
    Ook voor de andere dames (noem jullie ff niet bij naam, want weet niet wie er hier echt voor uitkomen, maar jullie weten dat ik ook op jullie doel) voor wie het al even duurt... ik wens jullie een heel vruchtbaar jaar toe meiden!

Kaatje: Heb je leuke kleding kunnen vinden voor Ferry?
    Hoe gaat het nu met jou lichamelijk? Heb je nog last van je bekken? Hoe is het met de 'na-weeën' van de bevalling? Heb je nog klachten?

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pffff eindelijk is mijn WW gestort... we zaten erg te wachten op het geld.. maar het bedrag valt heel erg tegen. Het is 150 euro minder dan wat ik had berekend. En 350 euro minder dan ik verdien wanneer ik zou werken.
    Kan wel janken... wie neemt mij nu nog aan? :(

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik heb gister de eenden gevoerd, en ook een grote zwaan :$
    Ik ga vooruit :D

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wij gaan zo even de kerstboodschappen halen met z'n drietjes. Ik baal want ik had verwacht dat mijn salaris wel gestort zou zijn, maar nee dus :(

Verder erg verkouden aan het worden...ook niet echt lollig met de feestdagen...

Vanavond met mijn zus boodschappen voor het kerstdinertje halen. Genoeg te doen dus.....tot later.

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Als het nu weer lang duurt, misschien dat je dan naar de dokter kunt gaan (als je wilt natuurlijk) ?

Over R hebben wij 14 maanden gedaan, maar dat kwam omdat ik maar een paar keer per jaar een eisprong had.

Nu had ik weer zo'n vage (lange) cyclus dus ben ik naar de gyn gegaan en toen kreeg ik Clomid.

Deel Deze Pagina