September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tweety, Levi krijgt 200 cc voeding. De laatste anderhalve week weer 6 voedingen per dag.
    Heb een speen van avent ( nr. 2 staat erop )

2. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ohw, ik heb nog steeds nr 1 speen....vanaf wanneer moet je die vervangen?
    Tips voor prikjes heb ik niet...Sem heeft nog geen prikje gehad (behalve dan de hielprik IN ZIJN HOOFD!) maar daar was ik niet bij, want het was 3 dagen na zijn geboorte en nogal een stuk rijden. Dus helaas heeft hij zijn eerste prikje zonder mij gehad. Hier krijgen ze volgens mij pas vrij laat de prikjes. Sem krijgt ze halverwege december hij is dan 3 1/2 maand ongeveer.

Tweety, tja dat is natuurlijk anders als Robin zowieso zo vroeg in de nacht komt. Sem komt rond 6 uur weer. Ik ben bang om zijn ritme te verpesten, waardoor hij ook zo vroeg in de nacht weer komt (en dan ben ik niet op mijn best zullen we maar zeggen :confused: )

Ik vind het wakker maken altijd zo zielig :oops: Ze gerust afspraken af als ik daarvoor Sem niet hoef wakker te maken :oops: :oops:

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje gebruik je die speen ook voor de normale voedingen? ik gebruik nu voor robin een s speen (difrax fles) alleen de laatste fles met nutrix de m gepakt want het is wat dikker misschien kan je een 3 gebruiken of eventueel de 1,2,3 speen jammer dat je niet hier in de buurt woont heb hier nog 2 setjes liggen die ik niet gebruik in het zh was robin zo aan het gochelen met drinken dat we verschillende spenen hebben geprobeerd hij pakt de avent fles niet.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @sasha waarom heeft ie de hielprik in zijn hoofd gekregen? ik vond het ook zielig om hem wakker te maken dus hebhet gewoon een keer geprobeerd en het maakt hier geen verschil kwa tijd en ben ook erg op mijn best snachts pfff hihi.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    o ja en de nummer 1 gebruik ik ook ligt eraan hoelang ze over het rinken doen als hij lang over de fles doet zou je 2 unnen proberen

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sasha, die speen die ik heb van avent zit standaard bij de flesjes ( er staan 2 druppels op, dus neem aan dat het nr 2 is. is voor baby's vanaf 4 weken )
    denk dat het veel van je kind afhangt. had eerst een speen met een kleiner gaatje maar duurde zooo lang voor Levi die fles leeg had en werd vaak halverwege moe door het harde werken

Hielprik in zijn hoofd ?

tweety, gebruik die spenen idd ook voor de normale voedingen. dan maar bewaren tot de volgende meeting, of heeft hij dan alweer een andere speen nodig ( heb jij meer verstand van dan mij :) )

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kaatje: hier gaat mannetje ook mee met de prikjes, ik kan beter tegen haar huilen als hij maar ik kan het echt niet aanzien dat die prikje haar beentjes ingaam dat gedeelte mag mannetje doen :)

Jenna krijgt nu 150cc en 5 schepjes nutrilon. we zijn inmiddels helemaal over op de "normale" de hypoallergeen is helemaal afgebouwd :whistle: ze drinkt hiervan meestal niet alles op ik denk dat ze iets van 30cc gemiddeld laat staan per keer.

Tot gister gebruikte ik ook speen nummer 2 van avent maar een vriendin merkte op dat Jenna waarschijnlijk teveel binnenkrijgt en het idee heeft dat zij zich steeds verslikte en daardoor tussen het drinken door moet huilen. ik heb vandaag weer speen 1 gebruikt en en huilt ze inderdaad een stuk minder tijdens het drinken (2flessen zelfs niet) aan het eind van de fles is ze nu ook weer moe dat heeft ze bij speen 2 helemaal niet gehad dus ik hou het voorlopig bij speen 1

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, dat verslikken doet Levi idd ook. vooral als hij moe is. dan neemt hij de tijd niet om zich op het slikken te controleren.
    Waar halen jullie speen 1 dan? Heb hier al bij 3 verschillende drogisterijen gekeken en bij de Appie en overal begint het bij nr 2

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    speen 1 zat bij ons bij die avent set. ik heb nu een losse fles gekocht en daar zat speen 2 bij. misschien kun je ze bij prenatal los kopen? ik heb echt geen idee

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje haha ik meer verstand ervan hihi. klinkt net alsof ik een mama van 40 ben hihi maar ik bewaar ze iig
    ligt eraan wanneer de volgende meeting is natuurlijk en aan het drinkgedrag van levi zoals je zelf al zei net de 1 druppel
    deed ie te lang over. maar als ik jou was zou ik voor de nutrix een grotere speen proberen omdat het dikker is
    dan de normale voeding.

11. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @azeb en yule wou weer 12 uur geweldig.
    @eva vervelend dat je man ziek is. maar gelukkig voelt hij zich al wat beter.

heb nog wat lekker nachten gelezen. gio heeft vannacht van 23.00 uur tot half 7 geslapen. wel wakker geweest om 4 5 6 uur vanwege krampen, maar gelukkig was hij redelijk snel te soesen. Maar mama had dus niet echt lekker geslapen.

voor degene die een weekendje weg gaan veel plezier.
    @paar leuke cadeautjes hoor.
    @anno waar woon je dan?
    @heleen oh spannend succes met z´n tweeen.
    @missy sterkte meis
    @truus geen probleem we willen graag weten hoe het gaat.
    @dreames succes.

hier de hele dag zen shoppen en gio heeft het super gedaan. verder geen nieuws.

fijne avond.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje heb hier nummer 1 liggen hihi gemeen he

13. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    spenen kan je los kopen bij etos of prenatal. je hebt 123spenen die hebben alle standen. als je nr 1 omhoog hebt geef je die 2 omhoog en die en 3 omhoog krijgt hij meer binne. gaat bij gio vanaf vandaag heel erg goed.

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @elise de 123 speen gaat al wel wat harder dan de 1 speen hij is ook vanaf 3 maanden

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    even klagen:

:evil: GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

mijn meissie ligt al heerlijk vanaf 20.45 uur op bed en ik heb haar nog niet gehoord (gebeurt meestal ook niet meer want ze valt dan echt als een blok in slaap vaak 8 uur ofzo)

ze zijn overdag met onze straat bezig maar NU zijn ze dus met een soort vuilniswagen de lege pallets (waar de stenen op lagen) aan het ophalen PRECIES VOOR ONZE DEUR [​IMG] en ons meissie slaapt aan de voorkant en hoor ik nu drus "brommen" waarom doen ze dat nu en niet morgen of afgelopen middag???????????

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :evil:

einde klaagzang

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, balen net nu ze zo lekker ligt te slapen.

Ik heb Levi trouwens vandaag ook meer slapend dan wakker gezien. Had hem vanacht om 04.15 een voeding gegeven. Om 07.15 was hij wakker, lag te mopperen maar ben weer in slaap gevallen :oops: ging om 07.45 kijken lag hij lekker rond te koekeloeren. aangekleed even geknuffeld en toen moest ik naar mijn werk. was 18.30 thuis. lag te slapen in de box tot 20.00. een voeding gegeven en toen naar bed. ligt nu nog steeds lekker te slapen.

Ferry is bij zijn broer dus ben home alone (soort van dan )

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Kaatje: geef jij 6x 200cc? Mag dat van CB? Ons CB zegt dat het niet meer mag zijn dan 1l per dag. Dus 5x 200cc.

@Roshi: mijn tip voor de prikjes: hou de beentjes in beweging (dus fietsbeweging). Dan kan vloeistof goed doorlopen en wordt het niet stijl/gevoelig. Sara heeft al 2x prikjes gehad en nergens last van gehad. En idd zetpilletjes in huis (60mg). En die eventueel zetten als er verhoging is.

Speen: Sara is sinds vorige week over naar nr2 van Tommee Tippie. Die is vanaf 3 maanden. Eerste keer had kleine meid fles in 5 minuten leeg.. haha... Nu doet ze er weer gewoon ruim 10 minuten over.

18. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hé, home alone, lekker rustig toch 8)

Hier krijgen ze de hielprik standaard in hun hoofdje :oops: (zouden de aders beter te zien zijn)

roshi balen hé dat ze dan niet komen om kabaal te maken, zul je altijd zien

Ik heb nu speen nr 1 en dat gaat goed. Maarre ik ga daar gewoon mee door zo lang het goed gaat (alleen tot hoe lang hé, ik denk dat ik er op zijn 18e echt mee moet stoppen :D )

Ik heb trouwens zo'n aerosleep matrasje ding hoes gekocht, maar vind het zo hard liggen :rolleyes:

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @roshi das toch ook geen tijd meer zeg.
    hoe oud is ze als ze d'r prikjes krijgt? vanaf 3 maanden mag je namelijk 120 mg zetpilletjes geven

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, Levi krijgt 5 voedingen kv en 1 fles bv. dus dat mag precies

Deel Deze Pagina