September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Yule: lekker zo´n dagje! Even weer op adem komen.

Jekkia: tuurlijk ben jij een supermqama!

Krisstel: ik dacht vorige week een dag een sprongetje te zien, toen wou hij alleen maar bij me liggen en drinken. Maar was maar 1 dag. Helder was hij al vanaf dag 1. Wel is hijmeer geinteresseerd nu in de dingen om hem heen. Kikjkt naar de muziekmobiel en luistert intens naar muziekjes.

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @IrisB: het gaat al wat beter gelukkig! En naar de osteopaat gaan en zelf betalen is inderdaad een optie. Zal eens navragen wat het kost.

@Kaatje85 en parr1983: ja dat vind ik nou ook, misschien wil hij wel gewoon knuffelen, en dan laat ik hem daar de hele tijd liggen gillen *not!* ik ga maar gewoon op mijn gevoel af.

@Yule: dat honger of slaap idee speelt hier dus ook heel erg. Ik bleeeeef maar voeden en voeden bijna om het uur omdat Rayyan bleef huilen. Maar volgens de kinderarts was het toch echt slaap. Nu we een strak schema volgen, gaat het veel beter. Als je hier kijkt http://www.debakermat.nl/borstvoeding.html#b3 zie je precies wat onze situatie was.

@Azeb: hier hetzelfde, geen difrax en wel de bibi met I love mama! Het gaat natuurlijk om de tekst he, daarom werkt die speen wel ;)

Ritme, boekjes: ik wil dat boekje van ‘regelmaat brengt rust’ bestellen van die site http://www.debakermat.nl/regelmaat.html maar ik krijg maar geen antwoord op mijn mail hoeveel de verzendkosten naar Belgie zijn. Kan iemand misschien het boekje voor mij bestellen en betalen en opsturen (I’m asking a lot, I know :oops: ) en dat ik dan het geld plus de verzendkosten naar je overmaak?

SAB Simplex: werkt dat goed? Iemand enig idee of dat ook in Belgie bestaat? En zijn er andere tips tegen darmkrampjes?

Sprongetje: hoe herken je die?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    damn,.,

Luca net gewogen, 4000 gram...wel met kleding aan dus denk zonder kleidng zon 3800 gram. Ook is ie alweer 50 cm! gaat echt HEEL erg snel!

DAGEN........CM.......KG
    0.................47.......2700
    2.................47.......2610
    7.................47.......2710
    12...............48.......3000
    16...............48.......3150
    21...............49.......3600
    27...............50 ......3800

:confused:

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, fijn, zo'n lekker dagje samen!
    Leuk he, met de auto op stap. Ik ben donderdag bij mijn ouders geweest, vond het ook zo leuk, met z'n tweetjes in de auto :)

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Jemig meiden, waar vinden jullie de tijd en energie om hier zoveel te kletsen nu jullie een kleintje hebben? Mij lukt het niet hoor! Ik moet ook wel zeggen dat hier niet alles even goed loopt wat betreft borstvoeding. Het blijkt nu dat Aimar last van spruw heeft. Dus daktarin gel voorgeschreven en er mee begonnen. Het gekke is dat de huisarts mij niks heeft voorgeschreven en ik ook op een paar kleine steekjes na nergens last van blijk te hebben, maar op internet lees ik toch echt dat ik ook behandeld moet worden.... :(

Dit en andere dingen maken mij aan het twijfelen over het geven van borstvoeding....Aimar drinkt ook niet echt lang aan de borst en ik merk dat ik er erg onzeker van wordt. Dus ben ook begonnen met kolven. Hij drinkt ongeveer 80 cc afgekolfde melk per keer. 1 van jullie enig idee of dit genoeg is voor hem?

Nou meiden, sorry voor mij ego verhaal maar in mijn hoofd is even geen plek voor andere dingen.....

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    meiden hebben jullie ook nu het kouder wordt last van je tepels? ik heb af en toe van die steken erin als ik buiten loop of als ik het koud heb. heel erg irri. heb net mijn record voor overdag kolven gebroken 110 cc pfff normaal tussen de 70 en 80 ben benieuwd of dit eenmalig was hihi.

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Tweety, ik zei het net tegen mijn man dat ik van die gemene steken in mijn tepels heb...zou het door de kou komen?

@Eva, ik durf het eigenlijk niet te zeggen denk dat je moeder die de fles geven dit beter weten. De eerste weken had ik ook minder tijd om hier te kletsen, maar wen steeds beter aan het nieuwe ritme.

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kristel ik heb het niet heel de tijd maar af en toe merk het vooral als mijn tepels wat stijfjes worden zoals als je het koud hebt zeg maar. nu ik gewoon normaal zit en het lekker warm heb heb ik er geen last van.

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva ligt een beetje aan het gewicht van hem en aan het aantal voedingen per 24 uur. je kan door een reken sommetje bekijken wat ie ongeveer per voeding moet krijgen.

gewichtX150ml=..... per 24 dit deel je door het aantal voedingen.

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ik heb die steken ook af en toe, met name met de kou

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Buddy wijffie, ik geef flesvoeding dus ik reageer even op je ;) Hoeveel keer per dag krijgt hij de 80 cc? Het gaat namelijk om het gewicht van je beeb, als je dat doorgeeft, kan ik even op het pak kijken voor je hoeveel hij nu ongeveer mag :)

Wij hebben net gegourmet, hmm :p Nu mag het nog, want maandag staat Sonja Bakker voor de deur haha :evil:

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik had het via deze site besteld: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Hier kreeg ik 4 flesjes voor de prijs waar ik er hier in Nederland maar 2,5 voor krijg. En wij geven het elke fles. Als ze krampjes heeft en je het dan pas geeft, ben je namelijk te laat. Dan zit de lucht al in de darmpjes. De Sab Simplex haalt de lucht juist uit de voeding tijdens het voeden. En wij geven ook altijd 15 druppels. Doen we nu al 2 weken en ze heeft nergens meer last van.

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    vandaag heeft robin een slaap dag geloof ik. hij drinkt zijn flesjes half grrrr. na 40 cc denkt ie hmmm lekker vol truste en is niet meer wakker te krijgen morgen eens ff kijken of ie morgen wel wakker is anders wordt mama boos hihi moet wel zijn flesjes kunnen leeg drinken om naar huis te kunnen dus ga ik ff een hartig woordje met hem spreken haha.

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Eva: de berekening van Tweety klopt:

gewichtX150ml=..... per 24 dit deel je door het aantal voedingen.

Maar dit is het minimale. Je mag er nog 200cc bij optellen en dit is het maximale wat ze per dag mogen drinken.
    Bijvoorbeeld 4kg x 150 = 600 cc minimaal per dag en dus 800 maximaal per dag.

Sara drinkt 4x 130cc en 2x 140cc (avond en nacht) en komt exact uit op die 800 per dag die ze max mag hebben. Vond het CB een prima verdeling, dus de avond en nacht wat meer.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    sprongetje ehm... :oops: wat bedoelen jullie hier eigenlijk precies mee? Ik moet denk ik echt die oei ik groei boek aanschaffen :)

down under heb vandaag weer gekeken en moet zeggen dat ik verbaasd was, die rode lijn van ingang vagina richting anus is verdwenen, alsof er niks is geweest :confused: toen ik de boel verspreide zag ik dat de binnenkant ook mooi aan het genezen was. Maar de ingang lijkt wel groter :confused: dus zeg ik het tegen hubbie zegt hij van dus dan kunnen we weer .... :) nee! gekkie doet nog wel auwie hoor :rolleyes: :) maar dat weet hij ook wel lol broek ;)

@pisum goed zo! moeder instinct is het beste hoor! ongeacht wat ze zeggen, ga op jouw gevoel af! Hoe gaat het nu met Rayyan dan?

@eva1983 idd als beeb spruw heeft moet de moeder ook uit voorzorg behandeld worden! anders kom je in een cirkel terecht :( wel heel raar dat hij jou niks voorgeschreven heeft :(: Kate drinkt soms ook niet lang aan de borst, volgens mijn kraamzorg kunnen ze idd al genoeg hebben na 10 min of zo, ze worden sterker en kunnen meer drinken in kortere tijd. Als hij gewoon goed aankomt is er niks aan de hand. Anders tussen de voeding door de luier verschonen? dat is als hij dus in slaap valt? doe ik ook met Kate, dan zakt de melk in haar maag en merkt zij dat zij idd nog niet gevuld is en drinkt aan de 2e borst ;)

ok dus als ik weer ooit eens buiten kom :)lol:) en mijn tepels steken dan weet ik dat het door de kou komt ;)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    hoe gaat het hier?
    Heb eindelijk het gevoel dat Levi een ritme begint te krijgen. Gister en eergister nacht kwam hij rond 23.00 / 03.00 en 07.00
    Gisteravond had hij om 20.00 laatste voeding, toen 00.30 / 04.00 / 07.00

We gaan vandaag naar mijn oma, die heeft Levi nog niet gezien, heb er zin in ! :whistle:

Ingeltje, heb die moeheid ook hoor. Eergisteravond was die zo erg dat ik er zowat door van mijn graatje ging..maar ja heb nu weer veel rust toegeschreven gekregen dus komt hier wel weer goed denk. ga je smiddags nog liggen? ( deed ik ook niet,maar wordt wel aangeraden )

Yule, ik vind het af en toe ook moeilijk om er op te vertrouwen dat Levi genoeg binnen krijgt met de borst. Dat is ook een van de redenen waarom ik min. 1 flesje per dag afkolf zodat ik zeker weet dat hij 1 goede voeding binnen krijgt. Dronk hij savonds laat eerst een flesje van 110 cc drinkt hij nu makkelijk 140 cc op

Parr, idd kolfen voor een paar druppels heeft weinig zin. Levi had hier de eerste 2 dagen veel last gehad van krampjes en misselijkheid. Daarna eigenlijk iedere dag ongeveer een kwartiertje. Scheelt denk een hoop dat hij veel kleine poepluiers op een dag heeft. Cinababy werkt hier super,dus miss. een aanrader om vast in huis te halen ?!

Tweety, hier idd ook zere tepels door de kou. heb voor de nachtvoedingen ook een fleece vest in de babykamer liggen.

Sprongetje : We leggen Levi regelmatig op zijn buik in de box. dit met 2 redenen. 1 voor het oefenen van zijn nekspieren en 2 omdat hij er heerlijk ontspannen van wordt.
    Eerst werd hij super kwaad omdat het niet lukte om zijn hoofd om te draaien en sinds een paar dagen doet hij het nu in een fractie van een seconde.

Gister terug gegaan naar de kijkshop.hadden een babyfoon van 110 euro gekocht maar die verloor steeds het contact met de babykamer.heel irri.hebben hem nu ingeruild voor een tom tom. gaan hem zo gelijk even uitproberen naar mijn oma toe

18. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Morning ladies :)

Kaatje hier ook eindelijk een soort van ritme te pakken. Haha ik durf het bijna niet op te schrijven want op het moment dat ik een ritme denk ontdekt te hebben, doet ze het gelijk weer heel anders :) Mar ze doet nu al 4 nachten zo dus misschien... Laatste fles om 23.00 uur, dan om 04.30 een fles en om 07.45 weer :) Vanavond gan we proberen om haar vroeger op bed te leggen, dus om 10 uur ofzo. Volgens dit ritme zou ze dan namelijk om 03-30 uur en om 06.45 moeten komen en dat is precies goed, want dan kan manlief de eerste fles geven voor hij naar zijn werk gaat, maar ben benieuwd of ze er in trapt!

Verder ben ik ziekjes vandaag, iets verkeerds gegeten denk gisteren. Blijf dus lekker op de bank, want morgen moet manlief weer werken en heb ik dus echt geen tijd om ziek te zijn :(

XXX

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ingeltje dat was dus een regeldagje ;)

Yule sprongetje is rond de 5 weken (vanaf uitgerekende datum), zo te lezen zit Raven er nu in. Net als Matice.

Pisum Zo’n sprong wordt aangekondigd door de drie H’s: Hangerigheid, Huilerigheid en Humeurigheid. Als het weer zover is, gaan baby en ouders door een moeilijke periode. Die moeilijke perioden zijn voorspelbaar. Op vaste leeftijden komen ze terug: rond vijf weken, nog een rond acht weken, daarna rond twaalf weken en ga zo maar door. Tien keer is het raak in de eerste twintig maanden. Dan is de eerste grote fase in de ontwikkeling van een kind afgerond. Die fase wordt ook wel de sensorimotor fase genoemd.
    Gelukkig is er een goede reden voor die moeilijke perioden. Met iedere sprong krijgt je baby er een nieuw waarnemingsvermogen en een nieuw leervermogen bij. Plotseling staat je baby’s wereldje op de kop. Logisch dat je baby van slag is en zich terugtrekt op het oude vertrouwde. Je baby wil eerst ‘mamma tanken’ alvorens die nieuwe wereld te verkennen.
    Achtereenvolgens verkent je baby de wereld van de sensaties, de patronen, de vloeiende overgangen, de gebeurtenissen, de relaties, de categorieën, de opeenvolgingen, de programma’s, de principes en de hele systemen.
    Met iedere sprong wordt het leven van je baby een beetje ingewikkelder. Dat leidt ook tot meer conflicten en in het tweede levensjaar melden ouders echte ruzies. Vooral als waarden, normen en regels aan de orde komen in de wereld van principes en het onluikende zelfbegrip in de wereld van systemen.

Je kunt je ook aanmelden voor de sprongnwekker, dan krijg je iets van te voren een waarschuwingsmailtje

http://www.oeiikgroei.nl/paginas/sprongwekker.asp

Hoewel ik Raven nu heel erg mis is het wel heel erg fijn om nu alle aandacht aan Matice te kunnen geven. Meneer zit aan het einde van zijn sprongetje en is dus meer wakker dus we knuffellen nu extra veel. In de box tilt hij steeds meer zijn hoofd op, doet pogingen om op zijn rug te rollen en kan als hij ligt met zijn hoofd draaien (kost hem wel veel moeite en frustratie :)). Hij komt nu ook steeds vaker voor 7 voedingen ipv 8.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tinkerbel, ow jee ziek is nooit leuk :( Knuff ! Klinkt idd goed dat nachtritme.

Deel Deze Pagina