Missy een deken hoort toch eigenlijk niet in een dekbedovertrek? Daar hoort een dekbed in. En een deken hoort met een laken.
Dat weet ik, maar dat vind ik zo onhandig met opmaken en Mike schopt dan steeds de laken weg en komt erin knel te liggen. Ook die lakens die wij hebben zijn voor ledikant, maar aan de onderkant stuk korter dan de deken.. Hoort dat? Kwa breedte klopt het wel samen.
Ben ik blij dat je een flink eind bij mij vandaan woont ! Veel plezier alvast . Ga je een versnelde cursus doen of gewoon 'ouderwets' één keer per week een rijles?
@Missy: Moet wel een beetje om je vraag lachen eerlijk gezegd. Uit je stukje blijkt namelijk dat Mike vannacht onder een deken sliep waar een dekbedovertrek omheen zat. Dan weet je de maat toch? Meet gewoon het overtrek dat je al hebt even op en koop een nieuwe in dezelfde maat...
Ik moet om 10.30 uur. Uurtje daarna is alles weer veilig dus Missy, maar je hebt toch al een dekbedovertrek? Of snap ik de vraag niet?
@Lola, het dekbedovertrek die ik al heb heeft Smoeder op maat gemaakt naar de deken. Ik heb nu overal gezocht en Prenatal gebeld en er bestaan geen dekbedovertrekken in die maat, omdat die niet bedoelt zijn voor een deken, maar voor een dekbed. Blijkbaar verschilt dat per afmetingen, want een deken is bedoelt om in te stoppen aan de onderkant en een dekbed niet. Dus helaas.. hij ligt nu gewoon met een laken en deken en hij doet t er maar mee. Schoonmoeder gaat er misschien nog 1 bijmaken maar niet per direct. De dekbedovertrekken zijn voor een ledikant 100x135 net als een dekbed voor ledikant. En een deken is 100x150 of 120x150 voor ledikant net als een laken (al zijn mijn lakens korter aan de onderkant maar dat zit toch onder t matras).
Lola, denk ook wel dat het goed is om niet naast haar te blijven zitten want anders wil ze straks alleen nog maar slapen als jij bij haar bent. Funny, geniet van het daggie voor je zelf Freesia, you go girl ! Ik blijf 12 januari dus binnen Missy, sorry geen verstand van want gebruik geen dekbedovertrekken
Pff.. Wat een gedoe zeg! Ik heb 2 dekens, alleenkom er dus nu achter dat beide verschillende maten hebben. De 1 120x150cm waar ik dus een overtrek voor heb. En de andere is maar 100x80cm en daar heb ik dus een laken bij. Beide dekens zijn nu smerig en moeten gewassen worden, dus ik heb nu helemaal niks voor Mike.. Nu zit ik te twijfelen, doe ik die kleine deken weg (was al 2e hands) en koop ik er dus nog 1 van 120x150cm bij zodat die ook in dat overtrek past.. Want dan kan ik ook een overtrek erbij kopen, zag net op de site van zowel Hema als Prenatal dat de peuterdekbedovertrekken die afmetingen hebben. Hmmm.. Of is dat zonde van t geld omdat hij over 9/10 maanden een dekbed mag? (Kan dan ook gelijk een dekbed peuter nemen van 120x150cm zodat die ook in die overtrekken past.) Of is dat te groot voor in een ledikant? Aangezien je een dekbed dus niet onder t matras kan stoppen en hij voorlopig nog niet in een groter bed gaat (niet nodig, aangezien we nog niet aan een 2e beginnen).
9/10 maanden duurt nog even hoor Is dus niet zonde om nu eventueel nog een deken en hoes extra aan te schaffen. Die kan je ook altijd weer bewaren voor een broertje/zusje
Nee toch.. Alleen bij de Hema zijn de dekens 100x150cm en de overtrekken dus 120x150cm. Kan dat wel? Gaat dat niet opproppen in het overtrek? Anders moet ik toch maar Prenatal, daar zijn de dekens wel 120x150cm maar gelijk duurder en de overtrekken ook 120x150cm maar dus ook duurder dan de Hema.
Oké, dan begrijp ik je vraag. Je zou anders ook kunnen uitkijken naar een speciaal kinderdekbed. Dat is zó gemaakt dat je kind er door kan ademen, mocht het eronder komen te liggen...
Zie het probleem niet zo: ik heb mijn deken gewoon in een dekbedovertrek gemoffeld. Hoeft toch niet precies te passen. Als hij er maar onder kan slapen....
Ja, dat kan ik ook eventueel wel doen.. Dan koop ik er nu gewoon nog een deken bij, zodat ik 2 goede heb van 120x150cm (andere 2e handse gooi ik dus weg) en dan als ik op t winkelcentrum ben t weekend gewoon een overtrek kopen en proberen of t past en anders wat erin proppen. Alleen nu heb ik dus voor vannacht geen deken, die ene gooi ik dus weg (is ook helemaal vies/op) en de andere hangt nu te drogen.. Op Hema zijn niet de goede afmetingen, Prenatal wel maar geen idee wat daar de levertijd van is.
Ok, ik weet t.. Zit eigenlijk weer moeilijk te doen om niks omdat ik t nu allemaal voor elkaar wil hebbn. Ik gooi deze week nog gewoon die oude 2ehandse erop incl lakentje.. En dan ga ik op me gemak donderdagavond of zaterdag effe shoppen voor een nieuwe deken en eventueel overtrek. En kan ik niet slagen voor een overtrek, dan koop ik er 1 nieuw lakentje bij. Meneer de directeur doet t er maar mee, zo heeft hij vorige winter ook geslapen. Koop als hij 2 is wel nieuwe overtrekken/beddengoed aangepast op een dekbedje.
dankjulliewel meiden. Haha voel me eindelijk ff jarig vandaag Freesia: spannend joh ! Wens je veel suc6! Lola: nou vergeet ik ook niet wanneer jij jarig bent , 2 dagen na mij! Jannes: nou ik vind het niet fijn hoor als een deken opgefrommelt in een hoes zit. Buiten om dat het irritant is , heb je na een halve nacht dat je een half lege hoes hebt... Ook bij mij moet het goed passen en goed zitten. Oh wat erg. Ben aant werk en zit hier. Hoezo verslavend?
Ja voor ons. Maar ik heb die van Sara gewoon omgevouwen tot het passen formaat en toen erin gedaan. Onder is hij wat te lang, maar dat zit toch onder de deken. Je merkt het niet hoor en ziet het trouwens ook niet eens. Het ging mij mee om: er is altijd wel een oplossing te vinden. Tis geen echt probleem.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!! Wat gaaf!! Maar eh... ben blij dat je maar een uur rijles hebt, ik geloof dat je de bewoonde wereld-grens niet haalt in dat uur Bekijk bijlage 41390