September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    oh wat fijn kaatje :D, hij heeft het dus al helemaal goed gekeurd dus :D

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jep.
    één keer hoorden we iets vallen ofzo en hij huilen.
    Ga ik kijken,zit hij helemaal verdrietig te zijn in zijn bed. Denk dat hij was gaan staan en tegen het plexieglas gevallen ofzo.. maar toen weer neergelegd en is hij gaan slapen.

In zijn nieuwe kamer hoef ik alleen nog maar 1 koofje te schilderen, alles schoon te maken en dan kan hij er in.

Gordijnen zijn in bestelling maar hangt nu een verduisterend rolgordijn en we zijn nog op zoek naar een lamp maar verder is het een kwestie van inrichten

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Kaatje, wat leuk zeg, dat Levi daar al zo makkelijk slaapt!

Yule, ja dat margarine plantaardig is, weet ik ;) Maar sojamelk is toch ook geen zuivel? Ik kijk eigenlijk meer naar de eiwitten die ze zo binnenkrijgt.

Freesiaman zit aan de (nieuwe) eettafel een meter oude administratie uit te zoeken en ik mag NIET helpen. Oh wat erg :D
    Jill gaat er zo in, lijkt nu pas een beetje moe te worden. Jammer dat we niet echt wegkunnen door die ene slaap per dag, valt altijd zo midden op de dag ;)

4. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    leuk hoor. Dus hij kan al snel in zijn nieuwe kamer slapen als hij dat zelf ook wil :D

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi hoi

Wij hebben net heel gezellig geverfd :D Aimar vond het waanzinnig leuk! En moest ook huilen toen ik vond dat het klaar was :(.
    Nu zit hij aan tafel te spelen.

Vanochtend heeft hij trouwens een hele peer gegeten :$ Nou hoor ik jullie denken: Ja en??? Nou Aimar wilde maandenlang alleen maar banaan, mandarijn of gele kiwi eten. (de laatste 2 alleen als hij nog geen banaan gezien had) Maar dus vanmorgen at hij met een vorkje al zijn stukjes peer op! Mama ook weer blij!

Aimar drinkt 's morgens 150cc sojamelk
    's Middags bij het broodje 3/4 Ikea beker
    's Avonds een bakje yoghurt.

Weet dus niet precies hoeveel maar zal vat goed zijn hoor ;)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Freesia, had ook niet anders verwacht. Levi heeft altijd heel makkelijk ergens anders geslapen.
    Een nieuwe tafel ? Leuk ! Ow jee mannen en hun administratie, ver uit de buurt blijven dus.

Eva, fijn dat Aimar nu ook peer eet

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia: sojamelk tel ik zelf wel mee ivm de eiwitten inderdaad, maar margarine is eigenlijk bijna alleen maar vet.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mike drinkt s'morgens 180ml groeimelk, tussen de middag 100ml melk&fruit en voor t slapengaan nog 100ml groeimelk.
    Verder soms een danoontje of wat yoghurt. CB zei dat t prima was, omdat Groeimelk aangepaste eiwitten heeft en je dus die niet echt mee moet tellen. Niet teveel geven natuurlijk..
    Op t pak staat ook 300/500ml Groeimelk per dag.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Oh en ik denk dat we hier bijna helemaal van de tuitbeker af zijn. Aimar drinkt alles uit een gewone beker. Zolang ik de beker niet te vol doe, gaat het helemaal goed! Ik denk dat hij alleen de melk 's morgens nog uit een tuit krijgt, lekker makkelijk, kan ik ondertussen spullen pakken en ook rustig ontbijten ;)

@ Freesia: nou...jouw man doet tenminste de administratie. Die van mij interesseert het werkelijk geen fluit en doet er dan ook niks aan.... :x

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wow Raven is echt moe, ligt er alweer in, vanmorgen tot 8.30 geslapen, daarna van 11-13 en nu net alweer erin.
    Ze is echt aan 't huilen van moeheid tijdens het spelen en als ze in bed ligt is het meteen stil...

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: dat is waar maar ik geloof dat Freesia wilde weten hoeveel ze minimaal moeten hebben, toch Freesia?

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh.... als J. aan de administratie komt word ik gek! Laat mij het maar doen.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar ligt lekker te slapen. Ik moet zo de was nog vouwen...geen zin in :( Eerst maar een kopje thee en een plakje zelfgebakken cake :)

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: goed zeg! Raven wil juist niet meer echt uit de gewone beker drinken, is niet interessant genoeg meer ofzo. Ze wil het ook niet zelf doen. Wijst ernaar en zegt deez en dan moeten wij hem aan haar mondje zetten.
    Vorige week deed ze het een keer zelf en toen kiepte ze het hele bekertje koud water in haar schoot, vanaf dat moment wil ze die beker niet zo graag meer! :D Madam schrikt nogal snel van 'probeersels die niet helemaal gaan zoals ze dacht'. ;)
    Dus wij schipperen wat met aanmoediging enzo.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Slechte mama hier denk ik.. Mike drinkt zijn pap uit een fles en zijn laatste 100ml voor t slapengaan ook nog.
    Ik zie soms op tv/op straat etc ook nog zat mensen met wat oudere kindjes die nog uit een fles drinken dus wij vinden t niet zo'n probleem.
    Het was al een heel gevecht hier die tuitbeker introduceren, dus vind t wel prima. Zijn melk tussen de middag en ander drinken/sap zit in de tuitbeker die hij nu opeens wel van Avent pikt! :)
    En hij kan ook prima uit een normale beker drinken of uit een pakje met rietje. Dus zijn ontwikkeling stopt niet door die 1,5 flesjes.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wij hebben al zolang geen flesjes meer gegeven dat ze allemaal op zolder in een doos zitten.
    Kan me niet meer voorstellen dat ze nog een fles zou drinken/willen/pikken. Ik zag het laatst bij een kindje van 1,5 en vond het een raar gezicht maar dat is natuurlijk gewoon maar wat je gewend bent. :D
    Wat je zegt, zijn ontwikkeling zal er niet van stoppen.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik vind een sapfles de hele tijd in een mond van een kind van boven de 1,5 geen gezicht in de buggy ofzo..
    Maar 'smorgens een papfles die 5 min duurt en voor t slapengaan een klein flesje van 100ml echt geen probleem.
    Het is ook meer de stap die ik zelf moet nemen om die in een tuit te doen, maar ik heb zoiets van binnekort vervalt die toch dus waarom niet nu nog even genieten van t flesmoment..
    En die papfles word ook vanzelf een boterham met beker melk, dus ik zie er geen problemen in.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: nee precies het zijn zulke korte momenten, maar idd een flesje in bed of in de buggy daar ben ik ook allergisch voor.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nounou, ben nu al 3x naar boven geweest voor een heel zielig huilend vogeltje, wat na een paar minuutjes troosten dan toch weer gaat slapen. Denk dat ze last van haar darmpjes heeft ofzo, dit ken ik helemaal niet van haar. Het is of wakker of slapen maar steeds uit haar slaap huilend wakker worden is weer nieuw.

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: jemig zeg, wat ben jij een slechte moeder!

.......

Natuurlijk niet! Iedereen op zijn eigen manier en tempo toch? Als Aimar niet uit een beker had willen drinken, had hij ook nog een tuitbeker gehad...maakt het mij dan een goede moeder omdat HIJ uit een gewone beker drinkt???? Neeeeeeeee.....
    Idd, kids in buggy's met flesjes sap vind ik ook onzin.

Deel Deze Pagina