September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, ik wilde idd weten hoeveel minimaal ;)
    Jill drinkt helemaal niks uit een gewone (oefen)beker. Is precies hetzelfde als Raven daarin. Lukt het niet, dan helemaal niet.
    We zijn wel gestopt met de zachte tuitbeker. Daar kreeg ze 's morgens haar melk uit. Eigenlijk omdat hij lekte, maar ik vind haar nu echt groot genoeg voor een normale tuit.
    Rietjesbeker ging in het begin goed, maar ze houdt hem steeds omhoog waardoor het rietje niet meer in de vloeistof zit en er niks uitkomt :(

Zo, lief is klaar met zijn papierwerk en ik met farmen :D Ben alleen vergeten iedereen een gift te sturen, doe ik vanavond.

Onze nieuwe Kaboogielaarsjes zijn binnen!!! Zo ontzettend snel :$ 3 dagen geleden gepost vanuit Amerika :$
    Bizar hoor, maar wel joepie!

2. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    freesia foto :d van de schoentjes :D
    en is idd snel vanuit amerika!

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Freesia: dat is inderdaad erg snel! Foto?

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Deze, voor Raven en Jill. En ik geloof dat Isis ze ook heeft :D

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    leuk!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Net foto's zitten kijken van vrienden van ons. Zij is nu 25 weken zwanger en al 3x opgenomen ivm hoge bloeddruk en ze heeft een heel erge allergie voor noten etc waardoor ze wel 1x per jaar op de IC beland en het elke keer weer de vraag is of ze het wel redt.... daar heeft ze dus heel veel medicijnen voor die ze nu in de zwangerschap niet mag, daarom krijgt ze nu prednison.
    Nu zijn ze dus getrouwd, ik zag op de foto's dat ze er heel opgezwollen uitzag voor 25 weken... best eng.
    Ik hoop dat alles goed gaat maar ik denk dat het misschien toch een gecompliceerde bevalling (te vroeg of spoed) ofzo wordt gezien haar medische toestand. En ik hoop dat het kindje daar niks van meekrijgt....
    Maar ze zagen er wel super happy uit!

7. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @ Kaatje leuke lampen!

Teun drinkt sap uit een rietjesbeker maar wij geven hem de melk nog steeds in een flesje. Weet eigenlijk niet waarom.... binnenkort maar eens mee stoppen.

We hebben net een bed gekocht :)

Boxspring Slaaphuis MorningSpirit - Het Slaaphuis

Deze alleen dan in het antraciet :) Ben helemaal blij, nu alleen nog 2 nachtkastje erbij zoeken. Van de week denk ik even bij IKEA kijken.

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Wauw, die zijn wel heel erg leuk!

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Oei, dat is minder... Ik hoop dat alles goed gaat. Lijkt me trouwens erg ingewikkeld, zo'n allergie. Krijgt zij ook al klachten als er alleen maar sporen van noten in haar eten zitten?

10. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Veel slaapplezier!

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    @ Pupke, ze kunnen ook voor jongens hoor :D

@ Yule, brrr eng zoiets zeg. Ik hoorde gisteren van mijn collegaatje dat de dochter van onze andere collega (nu 22 weken zwanger van een tweeling) met spoed is opgenomen in Gent. Weet niet precies wat er is, maar zoals ik het begreep, verliest ze de babies hoogstwaarschijnlijk :( Ze had tot nu toe een probleemloze zwangerschap en ik kan het gewoon niet geloven. Ze hebben een zoontje net zo oud als onze kindjes...
    Heb een kaars gebrand, hoop dat alles toch nog goed gaat <biddende smiley>

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia wat erg....

@pupke; ook van sporen maar ook bijvoorbeeld als ik 's ochtends brood met zonnebloempitten heb gegeten en dan bij haar 's middags langs ga moet ik haar geen hand geven ofzo.

Raven is ziek. Ze huilt alleen maar, eet niet en viel net na paracetamol (pijn? oorontsteking?) in mijn armen in slaap. Nou dat is nog nooit gebeurd.
    Ze ligt nu in bed, lijkt daar blij mee, maar wilde haar koekje niet afstaan, dat heeft ze dus nu mee in bed...
    Ga ff kijken boven.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    ze ligt in het donker heel lief op haar koekje te knagen...

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    't is wel weer frappant dat ze weer zo'n huildag heeft als J. weg is... hij zoekt het altijd wel uit zeg....

15. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Och, wat zielig... Heb je neusspray in huis? Helpt als het eventueel een oorontsteking is. Ik hoop dat ze zich snel weer goed voelt want dit is niet leuk, zeker als je alleen thuis bent. Knuf!

16. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
  17. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    yule, minder van je meissie die ziek is. Hopelijk is ze snel weer beter.

kyani ligt op bed die was bekaf. wel vroeg maar ja moe is moe.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wij hebben net lekker spaghetti gegeten en Aimar vond het heerlijk :) Hij zit nu even Bumba te kijken en ik heb al het speelgoed opgeruimd. Had even een keer geen zin in pedagogische verantwoord samen opruimen ;)
    We gaan hem zo lekker in bad doen en dan lekker naar bed. Ik denk trouwens dat dat slechte slapen echt kwam door een sprongetje, aangezien hij juist deze week allemaal nieuwe dingen kan (zo stond hij vandaag ineens op de 2e trede van de trap :$) en meteen weer beter slaapt...
    Aimar is trouwens niet zo fan van tv kijken maar wél van Bumba kijken ;) Teletubbies e.d. kijkt hij even en is dan al snel weer wat anders aan het doen. Maar Bumba is heilig......al vind ik het echt een dom belgisch filmpje :)

@ Yule: jeetje wat een erge vorm van allergie zeg! Ik hoop idd ook dat de zwangerschap goed verloopt verder.

@ Freesia: ook al zo'n naar verhaal.... :(

Mijn collega/vriendin is vandaag bevallen van een dochtertje. Ze hadden al een zoontje van 2,5 jaar. Wel grappig, haar man is heel toevallig een collega van mijn vriend. Dus dat wordt binnenkort even op kraamvisite, leuk weer zo'n klein hummeltje :)

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Ik kom echt alleen maar ff snel reageren op de algemene dingen...sorry. Na twee uur slapen vanmorgen na de nachtdienst, meende de postbode dat hij minstens drie keer als een idioot moest aanbellen. Dus ik klaarwakker, en dan word ik zo pissig dat ik ook niet meer kan slapen. Dus toen maar in bad gegaan, boodschappen gedaan en wat klusjes en daarna Femke bij mijn ouders opgehaald. En die is echt een partij ondeugend vandaag...dus erg vermoeiend. Ze zit overigens helemaal onder de bultjes, helemaal verheven op haar hele lijfje, armen en benen. Ze heeft geen koorts, maakt verder geen zieke indruk...dus wat dat nu weer is?
    Zometeen komt mijn schoonzus haar dochter brengen, die komt hier logeren.

Melk: Femke drinkt 's morgens en 's middags bij de boterham een bekertje melk (drinkt ze niet leeg hoor) ik denk in het totaal zo'n 100 cc, bakje yoghurt en ze eet kaas.

Brood:
    Femke heeft nauwelijks pap op, vond ze niets aan. Ze eet haar boterhammen gewoon uit het vuistje, 1 keer door midden gesneden.

Femke drinkt uit de oefenbeker en ze heeft een tuitbeker met water, omdat ze niet heel veel drinkt, dus zo krijgt ze dan net wat extra binnen.

Femke eet trouwens de laatste dagen voor haar doen best slecht....en ze is vroeg wakker 's morgens...toch niet weer sprongetjestijd?? ;)

Allemaal een fijne avond!

xxxx

20. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Zuivel: ze hebben 300cc nodig. Hier komt dat goed, met ontbijt en lunch 75cc melk, en 1 keer yoghurt. Op de hele kdv dagen (3 per week) krijgt ze daar ook nog yoghurt. Voor het slapen ook nog wat melk maar niet heel veel meer.

Wupje, leuk de 1ste schoentjes!

Kaatje, fijn dat hij meteen goed slaapt in zijn nieuwe kamer! En wat een leuke lampen!

Eva, fijn de peer, kun je weer een beetje varieren!

Fles/tuit/beker: Hier zijn we bijna van de fles af. We oefenen wel met een beker, maar daar drinkt ze dan heel weinig uit en het is al geen grote drinker, denk dat we soms de 500cc op een dag niet halen...Wel alleen nog maar harde tuit en geen anti lek. Behalve als we ergens op bezoek gaan ofzo, dan neem ik voor het gemak meestal de antilek mee.

Freesia/Yule, leuke laarsjes!

Yule hoop dat alles goed gaat tot het einde van de zwangerschap. Beterschap voor Raven

Sannemart, mooi bed hoor.

Foover, ook leuk, maar ze zijn maar in 1 maat, 11.5 cm. Dus echt te klein...

Hier ligt de kleine smurf ook weer op bed. Ze heeft haar buikje volgegeten met preistampot en zelfgemaakte zalmnuggets. Het was een probeersel, maar erg geslaagd vond ik zelf!

Nu lekker rustig avond, krijgen nog even de buurtjes op bezoek, verder lekker niets.

Deel Deze Pagina