ah kaatje ik heb de lijst net aangepast! Kun je de jouwne verwijderen? heb voor anno en tweety ook aangepast namelijk! thxxx
@Kaatje, wat heeft Ferry dan precies? En is hij nu gewoon thuis dan om ander aangepast werk te zoeken? Krijgt hij dan wel uitkering of iets?
Ferry heeft de ziekte van Crohn ( chronische ontstekingen die kunnen ontstaan van je mond tot je kont ) In 2003 is hij hieraan geopereerd. is er 30 cm darm verwijderd. Eigenlijk is het al die tijd met ups en downs gegaan. Nu is hij in april weer aan het werk gegaan ( liep daarvoor in de ziektewet ) kreeg in augustus een darmbloeding en loopt sindsdien weer thuis. Blijkt nu nog een ontsteking in zijn keel te hebben en in de overgang van zijn dunne naar dikke darm. Samen met een reintergratiebureau gaat hij nu op zoek naar een baan voor 20 uur. krijgt nu voor 20 uur een wia uitkering die aangevuld wordt door een ww uitkering
Ja idd. gewoon zorgen dat je zelf een nog mooiere foto maakt Levi ligt nog steeds te slapen..als hij dat vanacht nu ook nog maar doet :-?
thx parr voor het aanpassen, het deeg voord e pepernoten is klaar maar moet een uur in de koelkast en dan nog 20 minuten in de oven, hmmm zometeen eerst eten want hubbie is al onderweg. xxxxxxxxxxxxxxx
@Kaatje, jeetje zeg.. Wat erg voor jullie dan! Houdt hij dat dus ze hele leven? Dat er zomaar overal ontstekingen kunnen ontstaan? En is daar medicatie voor om het tegen te gaan of af te remmen? Wat is een wia-uitkering? Is dat speciaal voor mensen die door aandoeningen/ziekte niet kunnen werken?
Hij blijft dit idd zijn hele leven houden. met goede en slechte periodes. Er zijn verschillende medicijnen maar ze weten niet waardoor crohn veroorzaakt wordt ( stress is wel een factoor die het erger maakt ) dus iedereen reageerd anders op medicijnen. Hij heeft de afgelopen jaren al heel wat uitgeprobeerd maar doordat hij de vorige medicijnen te lang geslikt heeft heeft hij waarschijnlijk die darmbloeding gehad. Daarom heeft hij nu andere medicijnen. Als je twee jaar lang in de ziektewet loopt dan heb je recht op een WIA keuring. hier gaan ze kijken in hoeverre je nog in staat bent om te werken. Als je voor meer dan 50% wordt afgekeurd ben je dus gedeeltelijk ongeschikt om te werken en heb je recht op een uitkering ( dus eigelijk een uitkering voor mensen met een chronische ziekte/aandoening waardoor ze niet kunnen werken )
@kaatje jemig wat vervelend zeg. maar hij heeft dus wel de hele molen gehad bij het uwv. nu nog een baan hebben ze voor hem geschikte aanbiedingen. bij mij boden ze alleen sociale werkplekken aan. omdat ik slecht ziends ben mag ik niet te lang achter de comp. en eigenlijk niks doen waar ik mijn ogen voor nodig heb! Nou vertel jij me maar eens waar je je ogen niet bij gebruikt in het leven. daar hadden ze geen antwoord op. ben 45% afgekeurd en ben zelf mijn eigen massage salon gestart dat kan je namelijk zonder je ogen doen. alles gaat op gevoel. nu gaan ze mijn hbo massage waarschijnlijk deels vergoeden. ga ik morgen weer achter aan. zoals gewoonlijk. maar wat ferry heeft klinkt wel een stuk heftiger hoor. ik moet eigenlijk niet zo zeuren, want kan er goed mee leven. Hopelijk gaan de laatste ontstekingen snel over en voelt hij zich wat beter. dikke knuf van ons
elise, dank je wel. Ferry is voor 68% afgekeurd. Een van de weinige dingen die hij zou kunnen doen is administratief werk ( kantoorwerk ) maar ja zie dat maar eens te vinden als man, voor 20 uur en zonder diploma's.. ow zal dreames nog even mailen
Aangezien Aimar na zijn fles van 14:30-15:00 altijd huilt tot aan de volgende fles, ben ik vandaag met hem een uurtje gaan wandelen. Dat vond hij prima zolang ik maar bleef rijden met de wagen. Daarna thuis nog even met papa geknuffeld en gespeeld en toen begon hij met huilen. Iets voor 17:00 op bed gelegd en hij huilt nu nog steeds. Maar mijn vriend laat hem huilen (ik ben aan het eten, hij zorgt voor Aimar...) ..... :x De hele dag gaat prima maar die uurtjes tussen 15:00 en 19:00...pffff
kaatje hij kan vragen voor omscholing he. daar heeft hij recht op. ik zou alles aanpakken wat je pakken kan.
dat heeft hij gevraagd maar omdat hij nu voor een jaar is afgekeurd vinden ze het dus te kort om hem een opleiding te laten volgen. Hij kan eventueel wel een cursus krijgen
even ego voor ik ga bijlezen: wow wat een die-hard is ons meisje zeg vandaag moesten we naar het CB voor Jenna's eerste prikjes. Ik zat in het omkleed gebeuren al te huilen omdat ik een kindje hoorde huilen die een prikje kreeg... nou toen wij naar binnen; Jenna was onwijs aan het lachen tegen die mevrouw met alles wat ze deed, toen kwamen de prikjes; papa heeft haar handjes vast gehouden en ik ben even bij het raam gaan staan, er kwamen 2 slaken gebrul uit en toen begon ze alweer te lachen.... ze ligt nu lekker op de bank te slapen, normaal doet ze dat altijd om deze tijd dus ik weet niet of het door de prikjes komt of gewoon omdat ze moe was. Volgens de mevr van het CB komt het huilen tijdens de fles doordat Jenna verkouden is, bij de kruidvat moest ik zoutoplossing voor baby's kopen en dit 15 minuten voor de fles (overdag) geven 10minuutjes laten "inweken" daarna even op haar buikje leggen en dan het flesje. Jenna is 3 cm gegroeid en 930 gram aangekomen ze meet nu 56 cm en weegt 5160 gram, haar hoofdomtrek is 39 (ik heb een pb gestuurd voor op de lijst) zo nu ga ik even bijlezen
Pfff Isis is niet in slaap te krijgen vanmiddag Huilen huilen huilen... Ik vrees dat we in een sprongetje zijn beland, gisteravond was het ook al zo..... Mijn man zit boven en loopt er af en toe heen voor een speentje en wat lieve woordjes, maar dat helpt steeds maar 2 minuten . Cinababy zet ook niet veel zoden aan de dijk helaas. Als ik in Oei ik groei lees, lijkt dit meer het tweede dan het derde sprongetje qua vaardigheden. Ze is nu ook ontzettend met haar handen bezig steeds. Maar dan is ze wel laat met dat sprongetje. Nouja, ik moet me ook niet zo vastpinnen op dat boek natuurlijk, ze leert wat ze leert als ze er zin in heeft natuurlijk. Groetjes Azeb
Ik ben niet zo thuis in de Oei ik groei sprongetjes, maar Aimar is nu heel erg bezig met z'n handjes in zijn mondje stoppen..... Ik ga Aimar overnemen van mijn vriend zodat hij nu ook kan eten. Tot straks misschien.
Hier is er ook eentje lekker aan het slapen na de prikjes, was weer even flink huilen Ze weegt nu 5790 gram en is 62 cm, zal het zo even aanpassen. Uitkoken Hier gaan de flessen in de vaatwasser en daarna in de sterilisator, ik droog ze vaak af met keukenrol of laat ze drogen en zet ze in de koelkast. @Azeb, de Difrax flessen passen wel in de Avent sterilisator, maar niet rechtop. Liggend kunnen er 2 of 3 per keer in, ligt eraan welke maat je hebt.