Hey meiden, Ik heb gisteren echt een rotavond gehad....mijn schoonvader vierde zijn verjaardag, dus mijn schoonzus met man en kids waren er en wij om te eten. Nu had Femke echt onwijs veel last van darmkrampjes, zo erg had ze het nog niet gehad....ze was alleen maar aan het krijsen. En we kregen haar bijna niet stil. En dan komt je schoonmoeder met van die goed bedoelde (maar o zo niet gepaste...) opmerkingen: je kunt ook niet alles eten als je bv geeft, arm kind ze heeft écht heel veel last van krampjes (ja dat zie ik ook...) In de auto naar huis ben ik compleet over mijn toeren gegaan, voelde me zo'n slechte moeder: ik kreeg mijn kind niet stil en dan krijg je ook nog zulke opmerkingen, erg vervelend dus. Op het moment dat mijn man haar pakte, was Femke te troosten met de pink en was ze stil (opmerking: ah kijk W. krijgt haar wel stil....grrrr) Ik ben vandaag weer een stuk rustiger, vanmorgen belde schoonmoeder om te vragen hoe het met Femke was, dus dat was dan ook wel weer lief...heb er verder maar niets meer over gezegd. Maar jullie snappen dat dit echt niet fijn was. Ik snap ook echt wel dat dit nog veel vaker voor zal komen, maar dit was de eerste keer en kon het gewoon ff niet hebben. Terwijl ik normaal altijd wel een weerwoord ofzo heb. Maar goed, ik heb Femke thuis om 22 uur gevoed, en ze heeft geslapen tot half 5...dat kind was natuurlijk doodmoe van alles. Vanavond lekker uit eten met vrienden, heb er echt zin in. Femke gaat naar mijn ouders, ik hoop dat ze vanavond niet zo veel last van de krampjes heeft...(ik denk overigens dat het door de Sab Simplex is gekomen, want ze heeft het zo erg nog nooit gehad, en nu liet ze alleen maar winden en was ze helemaal verkrampt) Dus vandaag maar weer de cinababy gegeven. Goed, genoeg over mij..... @Jekkia, lekker een dagje alleen voor Matice! @Yule, wat leuk zo'n babyshower van de zw. yoga! @Eva, vervelend spruw....ik meende ook dat jij dan ook behandeld moest worden, want anders krijg je het telkens van elkaar over....nog even navragen misschien? Succes! Poepen: Femke heeft hier ook iedere voeding een poepluier, ze poept ook telkens als we aan het verschonen zijn.... Sprongetje: geen idee of Femke die al heeft gehad... Tepels: oeh ja hier ook erg gevoelig als ik de kou inloop... @Kaatje, hoe vond je oma het om Levi te zien? @Tinkerbel, beterschap. Succes morgen, komt vast goed! @Parr, vervelend is dat he, dat de kraamvisite nog niet echt op gang komt...je kunt er zo weinig aan doen. Wij hadden dat ook in het begin, maar gelukkig is het wel goed gekomen. alhoewel we nog wel veel mensen verwachten... @Azeb, fijn dat het voeden lukt zonder tepelhoedje! @Dreames, vervelend meid dat het zo tegenvalt met hubbie. Ik heb gelukkig niets te klagen, wij hebben altijd alles samen gedaan in de huishouding, en doen dat nu nog. Ook is hij heel erg betrokken bij Femke. Hij is sinds gisteren weer aan het werk, dus doe ik de voedingen alleen 's nachts, normaal verschoonde hij haar. Succes meid! Fijne avond allemaal!
Draagdoek is echt handig, zo heb ik mijn handen nog vrij voor Raven terwijl Matice lekker tegen mij aan ligt te knorren.
Ah, wat een lieve foto! Hoe krijg jij Matice zo goed in de doek? Hier zakt Raven helemaal onderuit en dan knikt haar nekje zo naar opzij...
Ah, balen als je man niet zo gek veel doet en dan ook nog zo'n opmerking maakt Gelukkig mag ik hier niet klagen, mijn man heeft nog vrij en hij doet het helemaal super, we wisselen ons af en hij doet het meeste in het huishouden...Ik heb de eerste 2 weken helemaal niets kunnen doen ivm mijn borstontstekingen hij heeft toen alles gedaan. Hé, die draagdoek ziet er erg leuk uit. Nog een vraagje, de kraamverzorging vertelde dat je de flesjes af moet spoelen en één keer per dag moet uikoken en de fles moet bewaren in de ijskast. Nu zie ik staan in het boekje van Nutrilon dat je de fles vooral niet in de ijskast moet bewaren, maar in een schone droge doek.....waar bewaren jullie de flesjes?
He chicks! Even snel hoor, gaan zo weg! Voel me gelukkig weer helemaal goed Ga nu lekker uit eten met manlief, om de laatste vakantie avond te vieren. Vind het erg spannend om het allemaal alleen te gaan doen, maar zal vast goedkomen en ik kan altijd jullie advies vragen toch Ook ligt het boek van Sonja weer klaar, morgen begin ik, de laatste kilo's moeten eraf! Weet dus niet of ik nog veel online kan komen de eerste dagen, zal wel even wennen zijn nl zo alleen Maar ik vergeet jullie uitraard niet hoor! Liefs! Ps: Sasha: In de koelkast, zijn nieuwe regels van de kraamzorg vandaar
Bij mij dus ook! Maar wellicht gaat het beter nu ik de instructies van Yashica heb ontvangen en het zal ook een kwestie van oefenen zijn denk ik..
Hallo allemaal, @Cossy: 7 voedingen vind ik best veel hoor. Dat hoefden wij alleen de eerste 4-5 dagen. Daarna mochten we van de kraamhulp al over naar 6 voedingen. En gewoon op je gevoel afgaan hoor, als jij denkt dat 6 voldoende/beter is, dan gewoon doen. @Dreames: durf het bijna niet te zeggen, maar naast zijn werk doet mijn mannetje alles: badje, flesje, luier, aankleden en ook nog dingen in het huishouden zoals boodschappen en opruimen. Hij geeft ook weleens aan dat het zwaar is met ook nog vier dagen werken en zegt ook regelmatig dat ik niet mag klagen. Maar als ik jouw verhaal zo lees, snap ik dat je het geen prettige opmerking vond. Mag je ook zeker wat van zeggen! @Azeb: kan me heel goed voorstellen dat BV je zwaarvalt. Het komt allemaal op jou neer. Ik had geen productie dus ben er mee gestopt, maar ben nu blij dat ik geen BV doe. Had ik heel zwaar gevonden, dus knap van je (en alle anderen die BV volhouden)! En heel goed idee om af en toe een afgekolfd flesje te geven. Kun je het je man of een van de oma's laten doen, heb jij even rust en je tepels ook @Steen: ik zou ook helemaal door het lint gaan bij zulke opmerkingen. Laat je niets wijsmaken hoor, aan die krampjes kan jij echt niets doen. Ene keer hebben ze er meer last van dan de andere keer. Had je al Sab Simplex gekocht? @Jekkia: wat een leuke foto. En lekker multitasking zo met een draagdoek. @Sasha: ik zet de flesjes, nadat ze uitgedruppeld zijn, wel in de koelkast. Ook op aanraden van kraam. Roshi en Freesia: Gefeliciteerd met jullie meisjes! Wil echt niemand met deze vraag voor het hoofd stoten, maar zijn er hier meer dames die het moederschap en de drukte reuze mee vinden vallen. Hoor regelmatig in mijn omgeving dat het druk of zelfs afzien is de eerste paar weken/maanden. Maar ik ervaar dat helemaal niet zo. Ik geef natuurlijk geen BV en heb niet nog een kindje rondlopen, dus dat zal wel schelen. Maar de opmerking "ik loop om 12 uur nog in mijn badjas omdat ik het niet gedraaid krijg", kan ik niet plaatsen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat wanneer je kindje slecht slaapt / eet, je om de 2 uur BV geeft of je kindje veel huilt en darmklachten heeft, het echt heftig is. Ben blij dat ons dat bespaart blijft tot nu toe. Maar ik krijg zelf met een hele makkelijke en tevreden dochter regelmatig de opmerking: maar dan is het nog wel aanpakken he... Voel me bijna een slechte moeder door te zeggen: ik vind het tot nu toe allemaal wel meevallen. Net of ik niet voldoende tijd met haar doorbreng of mijn huishouden niet goed doe. Terwijl ik echt elk wakker moment bij haar ben (pas 1x een uur weggeweest) en mijn huis zo in een boekje kan, zo schoon en netjes is het hier. Dus zijn er meer dames die het zo ervaren, of ben ik echt een raar geval.. Liefs!
Cossy, ik voed op verzoek. de ene keer is dit 6 of 7 keer per dag en de andere keer wel 12x Dreames, mij valt het 100% mee. had ook niet anders verwacht want heb echt helemaal niets te klagen met mijn man. Hij helpt sowieso super in het huishouden en doet heel veel met Levi. Geloof dat hij hem al een stuk vaker dan mij verschoond heeft. Ik doe de voedingen omdat ik bv geef,maar kolf 1 flesje per dag af die mijn man dan geeft. Daarbij zoekt hij kleertjes uit, doet hem in bad. brengt hem naar bed en knuffelt heel veel met hem. Zit je verhaal voor te lezen aan mijn mannetje en die geloofde zijn oren niet. Hij zei letterlijk "respect voor vrouwen met kinderen". Hij loopt natuurlijk in de ziektewet dus ziet wat voor werk het is om de hele dag voor een kind te zorgen. Zou echt even een gesprek met je mannetje aangaan hoor.. Knuff. Enne... kleding die hij niet in de wasmand gooid worden gewoon niet gewassen Steen, knuff.. af en toe erg irritant die goedbedoelde adviesen ( of verhalen hoe ze het vroeger deden ) Mijn oma vond hem super leuk. Heb een hele mooie zilveren spaarpot gekregen dat ook nog eens een muziekdoosje is. Jekkia, leuke foto ! Sasha, hier is idd ook verteld dat je de spenen en flesjes in de koelkast moet bewaren zodat de bacterien zich niet vermenigvuldigen. Heb de spenen dus in de koelkast. Gebruik 1x per dag een flesje. Deze kook ik uit of spoel hem samen met de kolf om en staat op het aanrecht op een uitdruiprekje van prenatal. Levi begint wakker te worden dus ga weer voeden.
Goeienavond dames! @yule: Hoe vlot het nu met de BV? begin je het vertrouwen alweer terug te krijgen? Leuk, die yoga terugkomdag. Ik heb er dinsdag ook eentje, maar wel kleinere groep: wij waren maar met z'n vieren. Waar heb jij trouwens die Tommy Tippee flesjes vandaan? Ik zou ze ook graag hebben tegen de tijd dat ik met kolven en flesgewenning ga beginnen (en dat zal toch wel over twee weken zijn). @parr: Blij dat het beter gaat met de borstontsteking. Hopelijk is het snel helemaal weg. @jekkia: De Halloween foto's zijn leuk, alleen ziet Ewout er verschrikkelijk ongelukkig uit. Maar hoe zou je zelf zijn als je in een pompoen verkleed wordt Die draagdoek ziet er erg leuk uit trouwens. Wij hebben zo'n draagzak, maar die vind ik helaas niet ideaal. Gelukkig heeft m'n baas haar draagdoek van vroeger nog, dus die mocht ik wel lenen. Hoera, hoop dat dat werkt. @azeb: Fijn dat Isis nu zonder tepelhoedjes begint te drinken. Been there, done that, dus kan me zowel de opluchting dat het zonder lukt en de frustratie als je toch weer een tepelhoedje moet pakken goed begrijpen. Het gaat hier nu helemaal goed (al bijna 2 weken zonder tepelhoedje), dus komt vast helemaal in orde voor Isis. sprongetjes: Nog niets van gemerkt, maar goed, ik weet ook niet waarop ik moet letten. Denk niet dat Ewout per definitie een sprongetje maakt als hij eens een slechte/lastige avond heeft. @pisum: Blij dat het nu toch al wat beter gaat. En idd gewoon je instinct blijven volgen hoor. @eva: Heel vreemd dat jij niks gekregen hebt tegen de spruw. Morgen misschien even je eigen ha bellen? Veel beterschap en sterkte iig. kou en tepels: Heb er vandaag ook best wel last van. Zit hier al de hele dag met m'n trui dichtgeritst en nog steeds vervelende steekjes @kaatje:Agh, baarmoederverzakking Klinkt eng. Hoop dat het snel weer weg is. poepluiers: Hier een stuk of 5-6 per dag. In allerlei fascinerende kleuren @cossy: Ik voed zoveel keer per dag als Ewout vraagt. Soms is dat 6 keer, meestal 8, maar soms ook meer dan 10 (en daar worden zowel mama als haar borsten niet vrolijk van ) Het is vooral om je productie goed op gang te brengen dat ze aanraden om 7/8 keer per dag te voeden in het begin. Mij werd ook aangeraden om Ewout toch zeker om de 3u wakker te maken. Maar dat doe ik nu ook niet meer, productie is ondertussen wel ok dacht ik zo. @dreames: Bah, wat een opmerking van je man ( Hopelijk kunnen jullie het snel uitpraten, want het is echt wel zwaar voor jou. Hier mag ik niet klagen over wat m'n man doet. Hij helpt goed in het huishouden en verschoont ongeveer alle luiers als hij er is. Het huishouden si ondertussen iets minder geworden, maar dat was wel te verwachten en ben nog steeds heel blij met zijn hulp. @steen: Argh, kan begrijpen dat je boos werd door die opmerking. Bah >.< @jannes: Het is niet zo erg dat ik om 12u nog in badjas loop omdat ik niet aan aankleden toe ben gekomen, maar ik kan iig niet zeggen dat ik het allemaal wel mee vind vallen qua drukte. Nu is het ook niet zo dat ik me elke dag huilend de haren uit het hoofd trek omdat ik helemaal nergens aan toe ben gekomen, maar het is best zwaar. Komt vooral door de BV denk ik. Ik voed op verzoek, dus als Ewout eten wil, dan krijgt ie dat. Over het algemeen is dat elke drie uur en dan ben ik toch bijna een uur bezig (dat is borst 1 - verschonen - borst 2). Dus blijven er weer 2 uurtjes over tot de volgende voeding waarin zowel het huishouden als tijd voor mezelf gaat zitten. Die 2u zijn echt niks en dan gaan we ervan uit dat Ewout netjes slaapt of stil is én idd zich om de 3u meldt en niet eerder. Maar ik merk dat ik er om een of andere reden de energie voor heb, dus we slaan ons er dapper doorheen. Pfoe Hier best een lekker dagje gehad. Als het nu nog mooi weer zou geweest zijn, dan hadden we misschien nog een wandelingetje kunnen maken, maar helaas Ewout heeft het vandaag erg goed gedaan (gisterenavond was ie weer een beetje lastig) en hoop dat ie dat vanavond volhoudt, zodat ik na zijn volgende voeding redelijk snel kan gaan slapen. Geen dutje gedaan en dat merk ik wel, maar goed, heb nog eens een redelijk "normale" zondag gehad en dat is ook wel leuk. Begin me alleen een beetje zorgen te maken over het feit dat de wieg snel te klein lijkt te worden. Ik wou toch een maand of 6 (en minstens tot na mijn verlof) aan rooming in doen en dan moet die wieg echt wel blijven passen. Ik ben nu zo blij dat ik 's nachts wakker wordt als hij zijn eerste hongersignalen heeft en dat kan denk ik niet als hij op z'n eigen kamer ligt. *zucht* Soit, neem aan dat we er pas over moeten piekeren als het echt zover is. Fijne avond nog allemaal!
Redelijk strak inwikkelen. Tis ook even oefenen voordat het goed lukt. Heb je geen instructies bij de doek gekregen? Anders heb ik die nog wel voor je, compleet met foto's.
Jannes, ik moet zeggen dat ik het, behalve dan het voeden wat me af en toe heel eventjes wat zwaar valt, ook mee vind vallen. Isis slaapt veel en is sowieso een rustige meid dus ik heb tussendoor genoeg tijd om wat aan het huishouden te doen, wat te mailen, en lekker een boek te lezen. Het enige wat ik als zwaar ervaar is wat ik eerder al zei: Isis is enorm afhankelijk van mij als 'voedster' en daardoor voel ik me af en toe wel erg gebonden aan huis. Ik verheug me nu al dagen op mijn voornemen om morgen tussen twee voedingen door naar de Prenatal te gaan. Maar dan moet Isis niet net als vandaag elke twee en half uur zin in eten hebben, dan ga ik dat niet halen! Ik heb haar vandaag wat strenger aangepakt mbt voeding: ze had nogal de neiging om lekker lang aan de borst te blijven liggen en dan af en toe nog wat te drinken. Ik liet haar ook gewoon begaan, ze zat zo een half uur aan de ene en dan nog 15 minuten aan de andere borst. Dat werd me wat te gek en daarnaast las ik dat baby's in 15 minuten wel genoeg gehad hebben meestal. Dus ik dacht: ik ga het eens zo aanpakken. Na ongeveer 15 a 20 minuten begint ze ook rustiger te drinken en wat suffer te worden. Ik dacht: ik haal haar er dan gewoon af. Eventueel na de schone luier nog eventjes aan de andere (vijf minuten ofzo). Voor haar zuigebhoefte kreeg ze dan daarna nog de speen. Ik moet zeggen: ze slaapt een stuk minder en huilt sneller weer.... Lastig hoor. Een regeldagje (beetje raar moment met drie weken) of wennen voor haar of krijgt ze echt niet genoeg op deze manier. Wat zal ik doen, op deze voet door of toch maar wat langer laten drinken weer? Wat vinden jullie ervan? (oh ik word soms echt gek van de onzekerheid!) Ohja, ik heb trouwens de indruk dat het wel lijkt of ze rustiger in de wieg ligt met de speen in haar mond, maar dat is toch niet echt zo volgens mij. Ze 'slaapt' onrustig, ligt met haar armpjes en beentjes te bewegen, en zodra de speen uitvalt is het weer huilen en wakker. Dus ik heb haar nu zonder speen in bed: ligt nu al 20 minuten te huilen, maar er komen langzaam wel langere stukken rust tussen. Ik hou het nog even vol (probeer ik). Moeilijk hoor!
Heh wat lastig Azeb. Ik ben blij dat Julian als hij naar bed moet, 's nachts gewoon slaapt zonder huilen. Overdag wil hij niet altijd in zijn bedje (de box) en begint hij soms erg te huilen. Ik pak hem dan gelijk op, tenzij ik de was doe of aan het eten ben of koken ofzo. Dan moet ie even wachten. Maar verder pak ik hem op wanneer hij huilt. Ik denk dat als ze zo klein zijn, ze gewoon behoefte hebben aan een knuffel of nabijheid. Geloof er niet in dat ze verwend raken. Ik vind het zwaar, maar puur omdat ik BV geef. Korte nachten, alles zelf doen (manlief heeft nou eenmaal geen melk ) en ik vind het niet nodig dat hij er 's nachts uit gaat om luier te doen ofzo, hij moet gewoon weer werken de volgende dag. Ik ben nog lekker vrij. Ben gewoon supermoe en ik merk dat Julian het ritme bepaalt op een dag en ik me steeds moet aanpassen. Wanneer ik graag wil slapen omdat ik moe ben, kan dat gewoon niet, omdat hij bijvoorbeeld net wakker is tussen die 2 voedingen. Wanneer hij dan wel slaapt, moet ik ook nog boodschappen doen, koken, wassen enzovoort. Hij komt soms om de 2 uur, en dan is het al helemaal krap aan. Verder vind ik het niet zwaar, maar Julian is ook een heel makkelijk kindje! Hebben we geluk mee. Ik heb de Minimonkey als draagdoek, maar zijn hoofdje krijgt een rare knik ook daar in.
@steen he bah idd niet zo leuk nee! *dikke knuff! hoe was het vanavond? had zij nog veel last van krampjes? @sasha mijn kz zei 1x in de week uitkoken. de rest van de tijd eerst omspoelen met koud en dan warm water en dan óf in de koelkast of in een hydrof.luier bewaren. Ik bewaar hem dan in de koelkast. @jannes ik vind het ook meevallen hoor (geef BV), maar goed hubbie is nog thuis om te helpen met de hh enzo. voor de rest is Kate zoetjes 's nachts. als ik nog laat in mijn badjas rondloopt komt dit eerder doordat ik langer in bed wou blijven Ben altijd van de ergste/zwaarste vanuit gegaan dus vind het denk ik drm wel meevallen, al moet je wel een beetje meer plannen. bijv ik ben vanaaf met de borst begonnen terwijl wij haar een bad wouden geven dus doen wij het wel met de laatste voeding voordat wij naar bed gaan morgen ochtend geen tijd voor want mevr komt dan waarschijnlijk rond 8 á 9 uur en ik moet dan ook douchen en dan komt er kraamvisite... @iris pff heb hier 4 overbroekjes maar mevrouw maakt er vandaag wat van om overal te poepen dus ook hierin bij jou ook ooit gebeurd?
azeb als je de deur uit wilt gewoon doen, meteen na de voeding maar neem voor de zekerheid een flesje mee (tenzij je bv geven in openbaar niet erg vind, bij prenatal hebben ze juist daar zitplekken voor) Je zult zien dat het goed gaat en dat je heerlijk kunt gaan shoppen. Matice kan ook zo lang over zijn voeding doen. Soms 15 minuten maar ook gerust een half uur aan een borst en na het luier verschonen nog even de andere als toetje. Trek er ook altijd een half uur voor uit. Dat onrustig slapen is misschien omdat ze wat last heeft van het eten dat door haar darmpjes heen gaat. Matice heeft dat namelijk ook. Ik laat hem altid in bed liggen, meestal is het na 10 min over en valt hij in slaap. Tenzij hij hard begint te huilen dan haal ik hem eruit om hem te troosten en zijn beentjes omhoog te doen zodat het minder wordt. Ingeltje hier hetzelfde probleem met de korte nachten en slapen. Tegen de tijd dat ik moe genoeg ben is er hier altijd weer eentje wakker. Ach, over een paar maandjes dan slapen ze de nachten door (anders krijgt hij de laatste vcoeding gewoon fv, zo heeft hij volle rgevoel en slaapt langer, werkte bij Raven ook goed) en dan krijgen wij eindelijk weer voldoende nachtrust. Volhouden meid!
Zwaar....tja het is wennen, maar echt zwaar vind ik het nog niet eerlijk gezegd. Ik kijk wel op tegen de tijd dat hij ziek of zo gaat worden...(maar dat zien we dan wel weer) Het zwaarste vod ik het moment dat ik borstvoeding gaf...en de tijd van het kolven. Daar ging zooo veel tijd inzitten dat ik helemaal geen tijd meer had voor Sem....afschuwelijk! Het lijkt nu echt of ik tijd overhou nu ik niet meer hoef te kolven. Moest echt om de drie uur kolven, en was hier zo'n anderhalf uur mee bezig (incl, warm maken, insmeren met kwark, fohnen e.d.) Hmm, misschien dan toch maar de flesjes in de ijskast. Maken jullie de flesjes nog droog na het afspoelen, voordat het de ijskast ingaat? Wil nog wel even vertellen dat Sem gisteren gewogen is, hij woog 4220! super dus. Ohw, en mijn borsten zijn nog nagekeken, en gelukkig gaat het helemaal goed, geen bultjes meer en geen borstontstekingen. Kreeg wel het advies om geen borstvoeding meer te proberen
hallo meiden, grr weer wat nieuws robin groeit niet goed genoeg. vind je het gek grrr hij is al tig keer nuchter geweest en pvd heel weinig voeding gekregen een dag of 4 pfff hoesnel moet ie dan weer groeien. na tig keer vragen of het aan mijn bv ligt nee hoor dat is goed nee niks mis mee. vooral door gaan hebben ze vandaag besloten zonder overleg dat ze om en om gaan geven dus 4x pd kv en 4xpd bv. pfff wordt je dan niet onzeker of hoe zit het. dus ik weer vragen aan een zuster kan het dan dat het aan mijn bv lgt? nee dat is wel goed hij heeft gewoon meer voedingsstoffen nodig nu. niet stoppen hoor hij heeft ook jou stoffen nodig enz enz enz. vanavond met een andere zuster gesproken en die snapte me legde ook uit dat het zou kunnen. maar door het bewaren en invriezen verliest de bv ook voedingsstoffen dus als je al een beetje te weinig hebt dan gaat dat ook nog verloren. grrrr morgen ga ik eerst zijn gewichten na vragen mama wordt hier niet vrolijk van. ook hebben ze niet gezegt dat er bepaald med gestopt waren oke hoe minder med. hoe beter maar kan je toch wel ff vertellen pff of ben ik nu zo'n zeikerd? haha ik klaag alleen maar de laatste tijd hier zeg valt me op. pff ben het eigenlijk zo zat he dat heen en weer racen wil hem gewoon thuis hebben zelf kunnen bepalen wat ie eet en wanneer en hoeveel. nu nog steeds 8x per dag. wandelen met me mannetjes buiten lekker pronken slape lozen nachten hebben(liever niet eigenlijk) nou stop ik met klagen hihi
Tweety, balen zeg meid! Het is ook niet niks zeg, de hele tijd op en neer racen en gescheiden zijn van je kleintje, ik heb met je te doen. Heel veel sterkte en hopelijk mag je Robin snel mee naar huis nemen. Ingeltje, jaja we hebben het over kolven, hoorde er voor mij allemaal bij omdat ik een borstontsteking had moest ik de borsten warm maken voor het begin, en naderhand koelen met kwark. Aangezien ik ook nog tepelkloven had moest ik die na iedere kolfbeurt wassen, fohnen en insmeren met purelan. Tja, je begrijpt daar ging nogal wat tijd inzitten (buiten het feit dat het kolven ook niet echt snel ging ) Jekkia, bevalt de draagdoek echt goed? Ik overweeg toch om er ook eentje aan te schaffen...Maar nu blijkt dat er zo veel keuze is....moeilijk (tai mais en sledings en weet ik het wat allemaal)