September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Tinkerbel: Hey Buddie! Lang niet gezien hier op het forum. Als ik het goed begrijp zat je niet zo lekker in je vel? Ik heb ook een tijd lang niet lekker in mijn vel gezeten en huisarts dacht toch wel aan een postnatale depressie. Achteraf denk ik eerder aan een postnatale DIP! Het gaat nu met mij stukken beter maar ik ben er nog niet helemaal merk ik soms. Hoe is dat bij jou?

@ Jannes: Gelukkig ben ik niet de enige met een man die niet kan koken ;) Wel heb jij het voordeel dat hij het nu wil gaan leren. Die van mij doet er totaal geen moeite voor. Heb hem wel eens laten zien hoe hij macaroni moet maken (simpel beginnen hè?) maar vervolgens stelt hij nooit eens voor om het klaar te maken :evil:

@ iedereen met een baby zonder haartjes: ik vind het zo grappig om die (bijna) kale bolletjes te zien op de foto's! Aimar heeft echt veel haar dus ben dat helemaal niet gewend!

@ Miracle: leuke foto's! Ik denk trouwens ook na over het laten zetten van een Mirena spiraal omdat je dan volgens een vriendin van mij ook maar amper ongesteld wordt....maar aan de andere kant hoor ik veel verhalen van spiraaltjes die niet meer goed zitten waardoor meiden zwanger raken...bij de pil heb ik daar tenminste zelf invloed op....want nu weer zwanger: NEE, liever niet!

@ Dorientje: gefeliciteerd met je zwangerschap!

EGO:

Nou Ik heb Aimar er dus om iets over zessen uitgehaald en met hem rondgelopen. Op een gegeven moment moest ik echt even verder met koken en legde hem dus in de box. Hij begon zoals verwacht te huilen. Maar ineens stopte hij en was hij heel tevreden :confused: Zo heeft hij 10 minuten in de box naar zijn mobiel gekeken. Daarna was het wel weer huilen totdat hij om 19:00 zijn fles kreeg en daarna zoals gewoonlijk een GIGA poepbroek had! Hij hoefde niet eens te persen! :confused: Ik hoorde allemaal gerommel en het zat er in! Aimar zelf zat alleen maar heel geconcentreerd te kijken :)
    Na een grote wasbeurt ligt hij nu al een tijdje lekker te slapen.

Verder erger ik me groen en geel aan mijn vriend terwijl ik hem vandaag maar 3 uurtjes heb gezien. Knap hè?
    Hij doet gewoon helemaal niks uit zichzelf en als ik hem vraag iets te doen, zegt hij Ja, maar de toon waarop... :evil: En nu ligt meneer te slapen, was moe... :rolleyes: HALLO, je hebt van 8:30 tot 16:00 liggen pitten (nachtdienst gehad) en dan ga je nu weer slapen :confused: grgrgrgrgr ik ben ook gewoon te boos om er met hem over te praten :evil:
    Toen ik in middenin mijn postnatale dip zat, was hij heel lief en behulpzaam, maar lijkt net of we terug bij af zijn.... :cry:

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jannes> fijn dat je meissie het zo naar haar zin heeft gehad en helemaal super dat ze op je reageerd was vast een mooi moment. nu kan je haar met een gerust hart achterlaten voortaan
    Jale> zo dat is inderdaad 1 gezicht zeg je mannetje en Gizem
    Tink> wat een schatje en die schoentjes :) echt super!
    foover> fijn dat alles goed was bij het CB meis
    kaatje> wat heb jij een romantische man zeg! de mijne vind kaarsjes maar irritant omdat hij ze erna weer moet uitblazen :)
    Lindaa> hou het wel goed in de gaten he meis! ennuh beter een half uur en 100cc dan helemaal niets moet je maar denken

vrijdag> het is niet echt een sollicitatie wat ik heb trouwens het is meer een gesprek over hoe we het gaan aanpakken, ik mag op zich gewoon beginnen alleen weten ze niet of ze me per 1 jan kunnen laten starten maar in ieder geval bedankt voor jullie duimpjes :D

zo muppie ligt hier vanaf 20uur al op bed :whistle: ze heeft van 18.15 tot 19.15 uur in de wipstoel gezeten en vond het helemaal geweldig, heb haar op gegeven moment voor de tv gezet toen ging ze helemaal brabbelen hahahaha opeens ging ze heel hard huilen en ik was het bad al vol aan het laten lopen want we zouden samen in bad gaan. komt manntje aanlopen "ik weet niet wat er is hoor maar ze krijst echt gewoon en volgens mij heeft ze ook gepoept" dus ik kleed haar uit en zie het al.... HELEMAAL ONDER DE POEP [​IMG] zelfs haar navel zat vol :( helemaal afgedaan en daarna heerlijk samen in bad gegaan. ze vond het zoooooooo lekker we hebben er zeker 10 minuten ingezeten. Mannetje heeft haar aangekleed en is met haar op de bank gaan zitten waar ze na 5 minuten al als een blok in slaap viel :D

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Eva: wat vervelend dat je dat gevoel bij je vriend hebt. Ik herken het niet, maar ik zou je wel willen adviseren om er gewoon over te praten. Het krijgen van een kindje is voor een relatie niet niks. Maar daar moet je wel over communiceren, anders lopen de ergernissen alleen maar hogerop.
    Sommige mannen vinden het vanzelfsprekend dat de moeder alles doet. Misschien vindt jouw vriend dat ook wel en heeft hij niet door dat jij daar anders over denkt.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva, balen dat je vriend zo doet. Misschien een idee om even een goed gesprek te hebben samen ( als je boosheid natuurlijk over is ) knuff

Roshi, kaarsjes zijn ook een van de weinige dingen qua romantiek hier hoor haha.

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    eva> ow knuff meis! kan me zo goed indenken hoe je je voelt nu je mannetje zo doet

even jullie advies graag>
    ik zou heeeeeeel graag a.s. zondag willen zwemmen met Jenna voor de eerste keer maar nu lees ik weer overal dat het pas na 4 maanden mag? Jenna is a.s. donderdag pas 2 maanden....

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @roshi: Ehhh ik zwem al een paar weken met jaimy..Niemand die tegen mij gezegd heeft dat het niet mocht..

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Roshi: je mag wel eerder zwemmen hoor. Zijn hier al veel dames geweest. Het is alleen belangrijk dat je op een tijd gaat dat het ook echt geschikt is voor babietjes. Dus warmer water etc. "Gewoon" zwembadwater is te koud. Maar wellicht heeft het zwembad wel speciale babyzwemmen uurtjes. Heeft vrijwel elk zwembad.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, als ze haar eerste prikjes gehad heeft gewoon gaan zwemmen. ga je naar een verwarm zwembad? ik was hier namelijk naar het gewone zwembad geweest tijdens gezinszwemmen maar water was toch eigenlijk wel te koud voor Levi.

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb al gekeken hier in de buurt en het water is op zondag verwarmd tot 32 graden (het is dan gezinzwemmen) het is ook geen chloor water maar van dat zoutgebeuren

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ok hier was het water toen ongeveer 30 graden. je komt er maar op 1 manier achter of ze het wat vind en dat is uitproberen

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    precies, ik ga gewoon met mannetje in de wetenschap dat we na misschien 5minuten weer buiten staan maar goed misschien vind ze het wel helemaal geweldig :D

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ roshi gewoon gaan! met 2 maandne amg je zwemmen als ze de 1e prikken hebben gehad.

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wel op letten dat je niet te lang gaat nu Jenna nog geen 3 maanden oud is. Ze heeft nu nog moeite om zichzelf warm te houden, dus ze adviseren dat om niet langer dan 15-20 minuutjes te gaan. Anders onderkoelen ze teveel en te snel. Maar gewoon lekker gaan, dikke handdoek mee en niet te lang.

Ga nu wat TV kijken, tot morgen allemaal.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi was bijna 10 weken. zijn er 10 min. ingeweest. Toen lekker warm in een badjasje. hij een warm flesje en wij een bakkie koffie

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dat is inderdaad een goeie, 5 minuutjes zwemmen en een bakkie doen en als ze het leuk vind nog 5 minuutjes :D Jenna is dan 9 weken dus scheelt niet veel met toen Levi voor het eerst ging :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd. Na zijn fles viel hij in een diepe diepe slaap haha. werd een half uur wakker (was toen natuurlijk heel erg opgewarmd in badjas en mijn armen) dus toen was het water echt te koud.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi dames,

Even verslag doen wat halverwege een rampdag werd.

Vanmorgen dus Raven achtergelaten bij papa, tevreden en al. Ik belde hem om 12 uur om te vragen hoe het ging. Goed, bij CB alles okee (alleen beetje minder hard gegroeid) en prikjes gehad. Ze lag nog te slapen. Vanaf half 8 dus geen voeding meer gehad. Ik zei dat hij haar moest gaan wekken want normaal komt ze om de 3 uur anders komt ze nooit aan 5 voedingen.
    Om 1 uur belde ik of de fles gelukt was want daar was ik toch een beetje zenuwachtig over, en nee dus. Ze krijste oorverdovend en hij probeerde al bijna een uur de fles te geven die ze dus steeds uit haar mondje duwde. Ik schoot acuut in de megastress. Snel naar de trein gehold, ik liet letterlijk alles uit mijn handen vallen en naar huis. Mis ik net de trein natuurlijk, was pas om kwart voor 2 thuis. (kind al ruim 6 uur geen voeding gehad...)
    Ik keihard fietsen, kom binnen heeft ie net de fles erin. Ik had namelijk gevraagd of het wel warm genoeg was geweest, dus hij heeft portie 2 opgewarmd en toen wilde ze het ineens wel. De eerste fles was dus gewoon te koud! Ze had de tranen nog op haar wangen en ik heb haar meteen opgepakt en geknuffeld en stond KEIHARD te janken. Wat was ik ongerust zeg en ik baalde als een stekker dat ze ineens de fles niet meer wilde (wat al weken gewoon prima ging).
    Mijn vriend voelde zich superongelukkig en had het gevoel dat hij had gefaald, maar dat is natuurlijk niet zo. Hij kan dat ook allemaal niet weten, het was voor ons beiden weer een leermomentje. Ik ben niet meer naar mijn werk teruggegaan, heb na de fles (150 cc) nog een volledige borstvoeding gedaan (ze dronk als een dokwerker natuurlijk) en daarna was ze in slaap gevallen want ze was natuurlijk doodop van het huilen.

De fles om 18 uur ging gelukkig prima... wat een opluchting zeg, dat ze het nog kan/wil.
    Ik ga haar zo wakker maken voor de laatste voeding want door alle commotie is ze helemaal uit haar ritme geraakt. En ze heeft natuurlijk ook nog prikjes gehad, dus ze slaapt veel meer ineens.

Al met al geen fijne eerste dag, maar het liep gelukkig wel goed af...

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje yule zo verwacht je je eerste werkdag niet :( wat zielig voor je mannetje, mijn mannetje denkt ook al snel dat hij faalt moet dan wel 10x zeggen dat we nog moeten leren etc
    beviel het wel een beetje op je werk of vond je het niet zo erg om eerder thuis te zijn ;)

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zow, ben weer thuis dus even verder reageren:

@Eva, hier is Mike ook altijd tussen 17.00 en 18.00 uur onrustig. Maakt niet uit wat we doen of waar we zijn..
    Denk gewoon standaard huiluurtje, misschien zijn periode vd dag dat hij alle indrukken verwerkt of gewoon meer behoefte heeft aan mama/papa.
    Dit is trouwens in de ochtend ook tussen 09.00 en 10.00 uur.
    Ach ik denk maar zo: Hij heeft dan bijna de hele avond vanaf 20.30 uur tot 07.00 uur geslapen, dus mag hij ook wel even wat onrustig zijn.

Enne.. zou er gewoon met je kerel over praten hoor! Proberen niet op te kroppen, dan krijg je opeens een enorme uitbarsting en dan ga je misschien dingen zeggen die harder overkomen dan normaal.
    Hier ben ik Alex ook wel eens helemaal zat hoor, terwijl ik hem dan ook amper heb gezien.
    Vaak als ik even tijd heb savonds om op forum te gaan en net gedag wil zeggen slaapt hij op de bank.
    Dan kan ik ook boos worden.. Ik moet wel altijd meekijken enzo met hem op de tv enzo..
    Maar zodra hij iets stom vind, valt hij in slaap!

@Anno, veel succes morgen! *Knuff*

@Tweety, balen dat je ventje weer naar t ZH moet. :(

@Lindaa, jammer dat Michelle ziek is.. :( Inderdaad op die manier proberen of zij wel dan genoeg drinkt.
    Iets meer werk, maar dan weet je wel zeker dat ze genoeg binnen krijgt.

@Miracle, mooie foto! Echt lief! :D

@Jannes, wat fijn dat t dus zo goed is gegaan! En leuk die voet en handafdrukjes..
    En met je Smoeder komt t ook vast wel goed hoor.. ;)

@jale, zo wat lijkt jou meid op der papa zeg! Leuk om te zien,..

@Kaatje, nou dat werkt hier nog niet hoor, die kaarsjes enzo aan.. En samen douche daar is onze douche echt te klein voor.
    En ik ben een koukleun, dus moet die straal dan echt op mij hebben haha..
    Ik vind t gewoon zo moeilijk om te ontspannen als ik weet dat Mike elk moment kan wakker worden.
    En het deed vorige x nog zo zeer, dat ik niet snel weer durf. :(

En dat zwanger worden, heb precies hetzelfde gevoel. Vorig jaar waren we er zo mee bezig en kon t voor mij niet snel genoeg raak zijn.
    En nu ben ik echt bij elk ding al bang dat me pil nog niet goed werkt ofzo, ja en heb een hekel aan condooms en kan er ook niet goed tegen.
    Krijg er vaak uitslag van daar onderen..
    Ik slik al vanaf mijn 14e deze pil, maar nu ineens ben ik bang dat hij niet goed werkt.

En die geur uit ze pielemuis.. Nog nooit opgevallen, zal morgen eens snuffelen whahaha.. ;)

@Roshi, ik ben daar ook zo voorzichtig in. Ik wil al weken met Mike zwemmen, maar durf gewoon nog niet. Stom he!
    Nu ook met zijn Reflux en weer andere voeding enzo, wil ik hem de tijd gunnen eraan te wennen voor ik weer wat nieuws doe met hem.
    Maar ga denk ik toch volgende week zaterdagochtend eens proberen.

@Yule, jeetje meid! Wat een rampendag dus.. Kan me voorstellen dat je zo alles hebt laten vallen op je werk en naar huis bent gehold!
    Had precies hetzelfde gedaan. Dikke Knuff meid!

Nou hier weinig te melden, slapen gaat al steeds wat beter. Vanmiddag wezen winkelen en toen heeft hij gewoon geslapen. Dus ging prima..
    Wat luiers ingeslagen, billendoekjes en van kadobon van HM een leuk donkerblauw joggingspakje gekocht.
    Net dus op de koffie(thee in mijn geval) geweest en nu lekker thuis op de bank hangen en rond 22 uur me bedje in!
    Morgen komt oude vriendin van me op kraamvisite, dus ben benieuwd. Haar kleintje is alweer 4 jaar, dus ben benieuwd hoe Mike daarop reageert.
    Gelukkig hebben we t weekend pas weer plannen, dus kan hij genoeg bijkomen eerst van al het gedoe van t ZH.
    Meiden, slaap lekker!
    Iedereen die morgen moet werken, werkse!
    En tot morgen!

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    missy> in jullie geval zal ik ZEKER uitkijken hoor. Je hoort overal van die tegenstrijdige berichten, de 1 zegt na de 1e prikjes de ander zegt na 3 maanden weer een ander zegt na 4 maanden pfff
    daarom vroeg ik het hier ffies hoe de beebjes hebben gereageerd :D

Deel Deze Pagina