Goedemorgen allemaal, Ben ik de eerste vanmorgen? Teken dat alle babytjes lekker doorgeslapen hebben? Hier weer een doorslaap nachtje gehad. Lotte begon om half 5 wel wat te rommelen en te mopperen, maar is zelf weer in slaap gekomen. Dit gebeurd bijna nooit. Meestal als ze wakker is dan is ze wakker en begint te huilen. Gelukkig geen last geahd van de prikken en volgens mij worden de krampen nu toch echt minder.(klop het ondertussen wel even af). Fijne dag iedereen. Groetjes Marieke.
Ik ben er ook al! @ Krisstel: Ja ik krijg standaar opmerkingen over 'zijn bos haar'! Wel leuk hoor! Ik ben alleen benieuwd wat ervan over blijft! Ik had eigenlijk verwacht dat Aimar krulletjes zou krijgen...maar het is nog steeds stijl! Misschien komt dat nog... Aimar was gisteren na zijn fles van 23:00 al meteen weer in slaap gevallen op mijn schouder. Dus nog even rechtop gehouden en daarna in bed gelegd. Hij heeft geslapen tot 5:30 maar heb hem laten mopperen tot 6:00 (stiekem hoopte ik dat hij weer verder zou slapen...) Dus maar eruit gehaald en om 6:15 zijn fles gegeven. Ik las dat sommige mama's wanneer hun kindje 's nschts wakker wordt, hem/haar soms met de speen weer rustig krijgen zodat ze verder slapen. Nou Aimar niet hoor! Als hij wakker is dan is hij wakker! Vanmorgen geprobeerd te praten met mijn vriend. Gezegd wat ik wilde zeggen. Hij vond het allemaal maar onzin maar zou zijn best gaan doen. Waarop ik heb gezegd dat hij het moet doen omdat hij het wilt en niet omdat ik erover 'zeur'. Hij denkt dat ik verwacht dat hij alsmaar bezig is met het huishouden, maar hij snapt gewoon niet dat ik alleen maar wat meer initiatief en energie van hem wil zien.....Ook zei hij dat als hij een weekje niet zoveel doet, ik meteen ontplof! Ja vind je het gek, ik doe toch ook niet 1 weekje mijn best en dan gewoon ff een weekje niks meer We zullen zien hoe het gaat de komende weken...moet wel zeggen dat dit soort dingen niet ten goede komen aan het herstel van mijn postnatale dip...
Goeiemorgen! Heb niet zo veel tijd nu, dus even uit het hoofd... @eva: Wat vervelend dat je vriend zo doet. Zou ook de raad geven die een paar andere dames al gegeven hebben: even alles laten bezinken en er dan over praten. Ik heb zelf geen ervaring met jouw situatie (man helpt wel flink mee hier), maar wel met het feit dat een baby best wel druk op een relatie zet (je hebt nu eenmaal minder tijd voor elkaar). @kaatje: Hmm, nog niks van luchtjes aldaar gemerkt. Heb er gisteren ook niet aan gedacht om erop te letten. @jale: Behalve het feit dat papa een jongen is en Gizem een meisje , wat een prachtige blauwe ogen heeft je kleine meid. @jekkia: Bah, wat naar dat ze allebei ziek zijn. Hopelijk voelen ze zich snel weer beter en krijg jij weer wat rust. @ingeltje: Zou ook gewoon gaan zwemmen hoor. En anders wat Jekkia zegt: het plan box. @parr: Veel shopplezier bij de Intratuin? Kerstspulletjes of gewoon algemene tuinstuff? @yule: Oh bah wat vervelend Gelukkig pakte ze de fles uiteindelijk wel, maar weet uit ervaring dat het heel erg vervelend is. Zouden onze 6 september babies een "anti fles pact" gesloten hebben? Ewout doet net hetzelfde @dreames: Wat erg van Demi's nichtje @krisstel: Maar maar maar... mooi geel is toch niet lelijk? Sjaaltje van knuffel past mooi bij outfit van Britt. Vind het zelf wel een leuke knuffel, maar dat ben ik dan weer kerstoutfit: Oei oei... Daar moeten we natuurlijk ook aan gaan denken. Ik hoop dat ik m'n kerstoutfit van vorig jaar weer aan kan. Zie niet wanneer ik zou moeten shoppen Gisterenavond was het iets beter dan maandag. Ondanks feit dat ik al van 4u op was, was ik toch minder moe (heb wel beetje rustig aan gedaan op werk). Ewout was ook iets minder clusterig. Wel om 21u naar bed en iets later licht uit, maar Ewout wou nog niet slapen en zat met grote ogen naar mama te kijken. Maar die had het licht uitgedaan en het enige wat hij kon zien was contrast licht-donker, dus heeft ie een hele tijd naar mijn mond liggen grijpen met z'n handje. Was erg grappig. Voelde wel nageltjes over m'n gezicht, maar die hebben geen sporen nagelaten bleek vanmorgen toen ik in de spiegel keek. Gisteren ook nog de lactatiekundige gebeld. Die was langs geweest op 21 november en had gevraagd om even te bellen met hoe het ondertussen ging. Blij dat ik gewacht had, want nu kon ik natuurlijk Ewout-de-plotse-fles-en-gekolfde-melk-weigeraar voorleggen. Ze zei dat melk na bewaren in ijskast of diepvries naar zeep kan gaan smaken en dat vinden veel babies niet lekker (vreemd genoeg). Je kan daar iets aan proberen te doen door op "dieet" te gaan, want er zijn 2 dingen die die zeepsmaak goed kunnen neutraliseren waardoor babies het weer lekker vinden: VANILLE en KNOFLOOK. Ik ga persoonlijk voor de vanille omdat dat toch nét iets omgevingsvriendelijker is Heb gisteren dus vanillekoekjes, vanille vla en vanille pudding gehaald. Hopen dat het helpt, want vanille eten is natuurlijk wel een straf Andere optie is dat ie de fles gewoon echt niet wil en dan bestaat er een speciale Breastflow fles die echt helemaal drinken uit de borst nabootst (kind bepaalt de melkstroom helemaal zelf). Ik hoop dat het vandaag goed gaat, want schoonmoeder zag er nog steeds niet erg gelukkig uit. Gisteren heeft hij blijkbaar een uur lang non-stop gebruld, ook al zat ie op haar arm en wandelde ze rond. Blijf het bizar vinden dat hij nu plots fles en afgekolfde melk niet meer wil, want we zijn al een paar weken aan het oefenen (ook een paar dagen bij schoonmoeder) en dat ging helemaal prima. Met melk van de dag ervoor of de dag dáárvoor. En nu plots niet Ik bel haar over een uurtje dus om te vragen hoe het is... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! Zo ging wel lekker vannaht. Kate kwam pas half 6 maar had wel 2 kei harde boobs Heb eerst haar luier gedaanen toen 1 boob gegeven. De andere een lek schaal zodat de druk een beetje afging. Na de boob naar bed. zij was wel onrustig en af een toe een huiltje maar na 15 min ging zij slapen! Denk gewoon wennen dat 1 boob. En werd pas met mama wakker om half 9. Nu ligt zijn andere boob te aflossen @krisstel oef idd prikjes.. ik hoop datzij vannacht wel weer doorslaapt! @foover lekker! @eva hier moet ik ook niet de speen geven als zij wakker wordt 's nachts Awh.. dikke knuff en ik hoop dat hij het beter snapt. Vannacht praatje met manlief gehad maar voelde mij erna niet beter van resultaat dikke ogen vanochtend @IrisB kerst spul of course En ik zou idd voor vanille gaan Vergeet niet dat jij dus nu voor 3 dgn achter elkaar wg bent. Dan moet Ewout ook wennen dikke knuff meid en werkse! Zo kate klaar. Nu mijnzelf opmaken en kate aankleden, gauw iets eten en dan shoppen
goeiemorgen dames, Straks kom ik even bijlezen, eerst Julie in bad doen, en flesje geven. En dan nog even gaan liggen,ben nog een beetje moe, en heb van die vervelende zeurende buikpijn.
Morgen mama's! Zo nu even mijn egostukje voordat Kyano zich dadelijk gaat melden Ik moet zeggen ik voelde met gisteravond na de kraamvisite en een supergezellige Kyano alweer stukken beter maar het probleem blijft . We hebben gistermiddag weer een uur geprobeerd om Kyano afgekolfde melk uit een flesje te geven, weer zonder resultaat . Ik heb het eerst geprobeerd met de Tommee Tippee fles maar het enigste wat hij doet is een beetje spelen met de speen en op een gegeven moment is hij het zat en dan gaat hij krijsen met als gevolg dat het dan helemaal niet meer lukt. Toen nog een keer het oude kleine flesje van het ziekenhuis geprobeerd, ook zonder resultaat Terwijl hij hier altijd uit gedronken heeft. In het ziekenhuis en toen elke week wel een keer als ik eens weg moest. Toen was het nooit een probleem en nu weigert hij gewoon alles.....ik ben echt ten einde raad en snap er gewoon helemaal niks van. Gistermiddag heb ik echt gehuild want ik durf mijn kindje nu gewoon niet meer achter te laten bij de oppas, maar van de andere kant moeten we gewoon doorzetten anders hebben we straks echt een giga-probleem. Is er iemand met de gouden tip? Ik weet het namelijk echt niet meer...... Ga nu effe reageren op iedereen
@ Lindaa vervelend dat Michelle zo verkouden is. Bij Kyano is het meestal wel weer snel weg. Hou maar goed in de gaten dat ze genoeg drinken binnen krijgt, is toch het belangrijkste! @ Jannes super hoe Sara het gedaan heeft op het KDV! @ Kaatje jij hebt toch echt wel een romantische hubbie! Rare lucht ruik ik bij Kyano eigenlijk niet. Ja soms als hij echt een dagje veel poep en plasluiers gehad heeft maar niet na het badje.... @ Eva grr die mannen af en toe hè. Goed dat je het in elk geval even aangegeven hebt en hopenlijk gaat hij er toch iets mee doen. Klopt misschien toch dat we echt van een andere planeet komen en elkaar gewoon niet altijd begrijpen @ Yule oh dat rampscenario is nu juist wat ik ook voorzie als het zo doorgaat Gelukkig is het bij jullie allemaal goed gekomen , en ik heb nog tot 7 januari om te oefenen 8) @ Dreames oh wat zielig voor het nichtje van Demi. Hopenlijk heeft ze Demi niet besmet. @ Ingeltje gewoon lekker samen met z'n 3'en gaan zwemmen....enne pagina 600, ben benieuwd wie de eer krijgt? @ Jekkia sterkte meid en tot gauw! @ Krisstel grappig ik wilde ook een foto van Kyano voor op de taart maken als hij gedoopt wordt. Kyano wordt nu 21 december gedoopt en vanavond hebben we doopvoorbereiding. Ben benieuwd. Ik moet alleen nog iets leuks vinden om hem aan te doen. Ik vind een doopjurk voor een jongetje eigenlijk niet leuk.... @ Parr heerlijk die verlossing als de boobs weer geleegd worden Ik kolf trouwens wel altijd een beetje af als ik zo'n volle boob heb want anders houdt Kyano het niet bij met drinken... Shop ze! @ Irisb hmm misschien is dat bij Kyano ook wel het geval dat de melk gewoon niet lekker smaakt. Vanille en knoflook? Dan ga ik ook maar voor de vanillepudding Succes ik begrijp helemaal hoe jij je voelt, we zitten precies met hetzelfde probleem dus...
Hee kletskousen! Sorry, geen tijd gehad om te reageren, wel alles snelsnel bijgelezen. Gisteren vanaf 10 uur onverwacht met mijn moeder op pad. Gaan winkelen, broodje eten, bij broers nieuwe huis langs, bij schoonzus en nichtje langs, bij mijn oma langs Ik was kapot toen we om 16.30 thuiskwamen en Jill was beetje onrustig. Terwijl ze toch veel heeft liggen slapen en gewoon overal lekker aan de borst dronk. 's Avonds ook nog kraamvisite en toen had ik het helemaal gehad. Wel een zwarte broek en nieuwe bloes gescoord. Maar ow wat haat ik die pashokjes toch Haak vanaf nu weer in!
@Kaatje, dat is hier dus heel verschillend met Mike. De ene dag slaapt hij vast en kun je alles doen in huis en t andere moment word hij overal wakker van. Lijkt me gewoon zo raar als je net opgewonden bent en je denkt ok hij slaapt nu 30 min en heb em niet meer gehoord dat je dan van bil gaat haha.. En dan opeens begint hij wel te jammeren, dan heb ik gelijk geen zin meer. @Dreames, wat zielig voor je schoonzus en der dochtertje. Hopelijk is ze er snel weer bovenop. Ik heb dat vernevelen wel eens gezien, ziet er best zielig uit.. @Krisstel, wat een lieve foto! Hahaha, ze kiezen volgens mij expres de lelijke rare knuffels uit. Hier ook t geval hahaha.. @Eva, vanmorgen kwam Mike ookal rond half 5.. Proberen met ze speentje, werkte maar even dus om 5 uur konden we weer lopen voor ze speen. Gelukkig viel hij toen wel in slaap tot 7 uur! Want hij mag echt geen nachtvoeding meer hebben nu hij op 5 x 180/6 scheppen zit. Hopelijk was t eenmalig... En goedzo dat je er wat over hebt gezegd tegen je vriend! Hopelijk gaat hij erover nadenken en snapt hij hoe jij je voelt.. Kan begrijpen dat t niet tegn goede komt, maar volhouden meid! *Knuff* @Jekkia, heel veel beterschap bij jou thuis! Hopelijk zijn de kids snel weer de oude.. @Iris, ik zoek ook me outfit van vorig jaar weer op.. Geen tijd/geld om te shoppen aangezien ik nog zonder baan zit. @Parr, lekker dat Kate zo goed geslapen heeft! @Wupje, dikke knuffel meid! Begrijp je probleem, mijn buurvrouw heeft hetzelfde. Die heeft de lactatiedeskundige erbij gehaald en die had ook geen gouden tip helaas. Blijven proberen was t advies en was een fase waar ze even doorheen moeten.. @Dorientje.. rare buikpijn? Misschien van de weggebleven menstruatie doordat je nu zwanger bent? Had ik ook namelijk 2 weken lang in t begin vd zwangerschap.. Nou hier weer weinig te melden. Mike poept nog steeds goed op deze voeding gelukkig! Weer zorg minder.. en slapen overdag gaat ookal steeds beter. Alleen doordat we nu Aventflessen gebruiken, heeft hij wat meer last van boeren als hij even heeft geslapen. Dus daar word hij dan wakker van, maar erna krijgen we hem gelukkig nog wel weer in bed om nog even te slapen. Alleen na ze poepluier in de ochtend ist drama met weer slapen.. Maar gewoon volhouden is t motto haha! Vannacht kwam hij dus wel ineens weer om half 5, 3 x eruit gelopen voor ze speentje en zo gewoon van half 6 tot 7 kunnen slapen tot ze fles. Nu komt oud klasgenoot op kraamvisite nog en erna me zusje, ik ga der haar verven! Dus ben er pas vanmiddag weer meiden.. Fijne dag en voor iedereen die gaat shoppen, SHOPZE! Doe ook maar shoppen in gedachte voor mij haha..
Jeetje, zet mijn lief een filmpje op youtube, waar ik nou echt lekker florissant opsta zeg http://www.youtube.com/watch?v=cViErOrgopU (zijn we al bij 600?)