September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @funny me, jah heb ik al gedaan op de lekker jogging broeken na van prenatal, die heb ik thuis gewoon aan savonds.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Wat is jullie voedingsschema nu ongeveer?

Demi weegt nu 4 kilo maar krijgt nog steeds 7 x 110 cc te drinken. Ik kan me herinneren dat de kraamzorg zei dat ze rond de 4 kilo naar 6 voedingen moet.
    Nu vraag ik me af hoe doe ik dat. Vanmorgen heeft ze van 7 uur tot 11 uur doorgeslapen en heb ik haar ook niet om 10 uur wakker gemaakt, maar pas om 11 uur voor de voeding. Als ik haar nu om de 4 uur een voeding geef dan kom ik op 6 voedingen. Maar ik zou ook de nachtvoeding kunnen weglaten, dan zit ze ook op 6 voedingen (al kan ik me niet voorstellen dat ze snel van de nachtvoeding af kan want daar heeft ze echt nog behoefte aan).

Kan ik nu zelf bepalen of ik haar bijvoorbeeld 6 keer (om de 4 uur) 120 of 130 cc geef of mag dat pas als het cb het zegt? Of kan ik gewoon een dagje kijken wat ze zelf ongeveer aangeeft. Of ze nog behoefte heeft aan om de 3 uur of dat om de 4 uur ook prima lukt. Of moet ze echt eerst van die nachtvoeding af?

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    heb alles bijgelezen, maar geen tijd om te reageren,moet zo naar de kapper.

Vandaag bij de arts van het CB geweest. Levi is helemaal goed gekeurd maar groeit niet volgens schema. zit dus nog steeds niet op zijn geboortegewicht. Hij was bij zijn geboorte 4000 gram en is nu 3890 gram. wel is hij van de 51 cm naar de 54 cm gegaan.
    Hoofdomtrek was 37.6 cm.

Kom vanmiddag/vanavond weer ff verder kletsen.

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Ongelooflijk, na een hele dag huilen en om de twee uur komen voor voeding gister, heeft Isis van negen uur 's avonds tot drie uur 's nachts geslapen!
    Wij gingen zelf rond half elf op bed, ik was toen al een uur eerder op de bank in slaap gevallen. Ik had dus niet meer de energie om haar wakker te maken voor een voeding (ik had trouwens verwacht dat ze zelf nog wel wakker zou worden voor twaalf uur), maar als het vanavond weer zo is maak ik haar wel rond half twaalf nog wakker, wie weet slaapt ze dan wel door tot de ochtend!
    Vanmorgen om half acht wilde ze weer en daarna was ze wat jengelig en moeilijk in slaap te krijgen.
    Nu, na het badje en weer een voeding, ligt ze als een prinsesje te slapen :)
    Steen, bedankt voor de opmerking. Ik heb besloten om Isis inderdaad maar gewoon de tijd te geven die ze nodig heeft, het gaat vanzelf wel sneller als ze er aan toe is denk ik. EN als ze erg lang niks doet aan de borst dan kan ik haar door even te wiebelen of in haar wangetje te drukken wel stimuleren om weer verder te drinken. En ik pak er gewoon een leuk boek bij :)
    ZOmeteen ga ik lekker naar de Prenatal, mijn man blijft thuis met Isis. Dit betekent dat ik wel om half drie, drie uur thuis moet zijn omdat ze dan vast weer honger heeft, maar dat moet dan maar... :)
    Ik heb een hele boodschappenlijst, ik vermoed dat het me een half maandsalaris gaat kosten :(
    Ik heb trouwens de minimonkey draagdoek maar die bevalt me niet heel goed. Ik ga zometeen even kijken wat ze daar allemaal hebben, of er iets naar mijn gading bij is.
    En een slaapzakje lijkt me ook een goed idee, Isis werkt zich altijd helemaal omhoog in haar bed tot ze bijna tot haar navel boven de dekens ligt.

Hoe doen jullie het eigenlijk met kleertjes? Isis krijgt 's avonds geen pyjama ofzo aan maar gaat gewoon in dezelfde kleertjes haar bed in. Maar is dat wel normaal/de bedoeling?

Tjee gek idee dat het andere topic gesloten kan worden!

Boodschappen: wij zijn nog niet met Isis in de supermarkt geweest, een van ons haalt gewoon alle boodschappen één keer per week. Maar dat gaat vast gauw gebeuren (met haar naar de supermarkt).

Hoe oud was jullie kind toen jullie hem/haar voor het eerst afgekolfde melk via een flesje gaven? (voor wie dat al doet en bv geeft). En hoe vond hij/zij het?

Oke meiden, ik ga ervandoor!

Groetjes
    Azeb

5. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Zo herkenbaar. Gizem heeft precies het zelfde. Echt hartverscheurend om haar zo te zien gillen van de pijn. Heb ook al Cinababy en Babyfen geprobeerd, maar volgens mij helpt het allemaal niet. Haar ontlasting is ook gewoon normaal zo als het hoort te zijn, maar net voordat het er uit komt gilt ze alles bij elkaar... :cry:

Trouwens volgens mij zit m'n eerste ongi er weer aan te komen....is dat al zo snel?

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Dreames mijn meiden krijgen gewoon de fles wanneer ze erom 'vragen' Ik maak ze ook echt niet wakker voor de fles. Als ze honger hebben komen ze echt wel. Op het cb zeiden ze ook dat dat prima was.

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Azeb, Anna en Sophie kregen vanaf dag 1 afgekolfde bv in een fles. Maar ja de meiden dronken ook niet goed aan de borst. Hier krijgen ze wel een pyamaatje aan. Maar dat is meer omdat ik het zielig vind dat ze anders met hun sokjes aan moeten slapen. Dus hier of een pyamaatje of een pakje met voetjes aan. En dan Anna in de slaapzak (die werkt zichzelf ook omhoog en ligt anders ineens aan het hoofdeinde, overdwars... vraag me niet hoe ze het doet) En Sophie ingebakerd. En dan liggen ze onder een dubbelgevouwen dekentje.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Jale, ik heb al een week of 3 krampen alsof ik ongesteld moet worden. Maar ja tot op heden nog niets!

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Mag ik heel even inbreken?

Van Harte Gefeliciteerd allemaal!

Iedereen is nu bevallen van de septemberlijst lees ik net. Echt super voor jullie! Lekker genieten van je kleintje of kleintjes.

Liefs Merel

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Nog een vraagje: wat gaan jullie doen met anticonceptie? Ik twijfel tussen Cerazette (pil die met bv kan) of Mirena spiraaltje. Iemand ervaring met een van beiden?

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Azeb, cerazette is een hele lichte pil die echt elke dag om precies dezelfde tijd moet worden ingenomen anders is die niet meer betrouwbaar. Ook als je makkelijk zwanger word is cerazette niet echt een aanrader vertelde de vk mij.

12. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hier een klein berichtje van mij,

Hier is een postnatale depressie geconstateerd, heb anti depressiva gekregen maar nog niet aan begonnen omdat het lijkt dat ik langzamaan uit mijn eigen opkrabbel.
    Vandaar dat ik me eigen niet zo veel meer laat zien hier,heb het een tijd heel erg moeilijk gehad.

Het is een heel lang verhaal en als ik een beetje opgeknapt ben zal ik mn verhaaltje doen.

Ik ook ff spammen:

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: ik deed ook dat ventieltje boven, volgens mij zag ik dat ergens getekend in de bijsluiter bij de fles. Het zorgt ervoor dat de lucht niet in de speen komt, waardoor ze minder lucht inslikken volgens de fabrikant).

@Azeb: lekker zo'n nachtje he?

@Kaatje: hebben ze ook gezegd waarom hij niet volgens schema groeit?

Kleding: hier pas ik nog echt heel weinig van mijn oude kleren dus ik heb voornamelijk nog zwangerschapsshirts en -broeken en -rokken aan.... helaas. En nog geen tijd gehad om te winkelen voor iets grotere maten kleding (behalve voor de bruiloft...).

Ik ga vandaag proberen boodschappen te doen met de auto en de MC. Hoop dat het lukt...

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Dniise: ach meid, dat is niet leuk. Hopelijk krabbel je zelf weer op en voel je je snel weer beter, en zo niet, schroom dan niet om toch een tijdje antidepressiva te gebruiken hoor. Zou zonde zijn als je langer doorploetert dan nodig.
    Sterkte!
    Wat een lieve foto trouwens!

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Cossy, ik zou het dan lekker bij de 6x per dag houden…als hij goed groeit en niet eerder wil.

@Dreames, wat vervelend zeg..het is ook niet niets een kind opvoeden. Veel mensen vergissen zich daarin en denken dat je alle tijd van de wereld hebt omdat je thuis bent. Pfff soms zou ik wel eens willen ruilen, ook willen werken want volgens mij kan je dan meer ‘rusten’. Ik zou het zeker thuis bespreken!

@Steen, oooh wat een opmerkingen, snap je reactie volledig! Hier wordt er ook snel door familie geroepen dat Britt krampjes heeft omdat ze af en toe huilt en wordt dan ook meteen gevraagd wat ik heb gegeten (gelukkig weet ik zelf beter).

@Jekkia, wat een mooi ventje is Matice :D

@Tweety, je mag hier ook klagen en je hebt er alle reden toe. Erg vervelend die communicatie daar.

@Yule, ik ga vaak naar de supermarkt met Britt in de kinderwagen en zet dan het mandje daarop. Enne gefeliciteerd, Raven is een maand!

@Parr, wat een lieve foto!

@Azeb, Britt heeft afgelopen vrijdag haar eerst flesje gehad met afgekolfde melk, ging erg goed..2 min. en het flesje was leeg.

@Dnisse, sterkte!

Een ritme kan ik nog niet echt ontdekken..Britt komt overdag nog vaak om de twee uur! ’s Nachts gelukkig om de 3 tot 4 uur.

Ivm met mijn aambeien eet ik nu veel laxerende voeding zoals pruimen. Zou Britt hier ook last van kunnen krijgen, weten jullie dat? Verder wordt ik echt gek van de aambeien, vind deze pijn 10 x erger dan de bevalling! Volgens de huisarts moet het vanzelf overgaan :rolleyes: maar wanneer?

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal

@Dniise: ik wil je veel sterkte wensen. Bij mij is dan wel geen postnatale depressie geconstateerd, wel heb ik het erg moeilijk gehad. Veel huilen, paar dagen erg sombere gedachten gehad, door de bomen het bos niet meer zien en me zorgen maken om van alles en nog wat. Ik heb veel steun gehad van mijn moeder, heb een gesprek gehad met de huisarts (a.s. vrijdag weer een afspraak). Bij mij spelen daarbij ook nog wat prive zaken mee...maar ik moet het vandaag voor het allereerst écht helemaal alleen doen met Aimar en ik moet zeggen dat ik de dag begon met een ontzettende knoop in mijn maag, maar dat die nu vrijwel verdwenen is. Ik hoop dat jij je ook snel weer wat beter gaat voelen!

Slapen

Ik heb een aantal vraagjes wat betreft het slapen.

1) Aimar maakt heel veel geluiden tijdens het slapen. Het klinkt als hikken, keel schapen, hoesten. Hij slaakt echt flinke kreten dan. Daarbij is hij dan wild met zijn armpjes aan het slaan. Zou dit door krampjes kunnen komen?

2) Overdag gaat Aimar na een voeding vrij snel slapen en slaapt meestal tot aan de volgende voeding (tenminste hij wil vaak meteen eten als hij wakker is) Hij haalt de 4 uur nog niet altijd. Alleen u is het 's nachts zo dat hij vaak heel wakker is na de voeding. Als ik 'm dan in bed leg, begint hij hard te huilen. Dus zit ik minstens een uur met hem op de arm in de hoop dat hij in slaap valt en ik hem dan weg kan leggen....Iemand tips? Ik wil hem 's nachts ook niet te lang laten huilen ivm zeer gehorig huis en buren. Maarja dit kost mij enorm veel energie...en mijn vriend ook wel een beetje.

17. goedemiddag

hier al een drukke ochtend gehad.
    julia doet het zo goed nu wij het ritme aangeven.
    wel zwaar hoor als ´s nachts de wekker gaat en zij ook nog heerlijk slaapt.
    maar nu slaapt ze wel meteen als ze in haar bedje ligt en eet netjes om de 3 1/2 uur.
    vanmorgen heel de boven gepoetst, zo kom je nog eens ergens aan toe.

dniise ach gossie meis, een hele dikke knuffel. hopelijk krabbel je zelf op maar anders gewoon anti depressiva slikken, weet dat wij makkelijk praten hebben maar je moet er niet mee rond blijven lopen.

verder heb ik nog niet terug gelezen.
    moet wel ff kwijt dat ik het heel jammer vind dat de zwanger topic dicht moet. zullen we allemaal afspreken om weer tegelijk zwanger te zijn volgende keer, hihi dat wordt mikken.

xxxxxxxxxxxxxxxx

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Dniise, Jeetje meid dat is nogal wat! Neem alle tijd die je nodig hebt! Sterkte!

Eva, klinkt een beetje als Sophie een paar weken geleden. Maar sinds ik haar inbaker (in zo'n molton luier) slaapt ze erg goed! Ze valt meestal al in slaap voordat ik haar heb opgetild van het aankleedkussen. Soms huilt ze heus nog wel even maar ze valt 9 van de 10 keer binnen een paar minuten in slaap.

Anno, dat lijkt me inderdaad zwaar om je wekker te moeten zetten voor de voeding. Ik moet eerlijk zeggen dat hebben wij alleen de eerste nacht thuis gedaan. Daarna hebben we besloten dat we gewoon kijken wanneer de meiden komen voor een voeding en dat gaat prima! Ze krijgen nu nog 6 tot 8 voedingen per dag.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule ik zette rene altijd in de boodschappenkar en de boodschappen er omeen hihi. kan niet als
    je heel veel moet hebben natuurlijk.

@lindaa welke voeding gebruik je nu? ik had voor rene friso en hij had ook last met poepen ben overgegaan naar de pfiso comford
    door te mengen en hier deed ie het prima op. deed de helft comfort de helft gewoon.

@dreames je zou een nacht voeding kunnen weg laten als ze dat trekt je kan ook op verzoek voeden deed ik ook
    met rene die kwam ongeveer om de 4 uur. je kan de flessen omhoog doen als je dankt dat ze het op kan ik deed
    dit gewoon zelf en maakte dan meer dan ze op kon ik vond het zonde weg te gooien als ie het eventueel wel zou drinken ook goed
    zo niet gooide ik het weg. snap je wat ik bedoel?

@dniise meis sterkte. knuff.

vanmorgen weer lekker wezen badderen met me mannetje. de nachtzusters onden hem slechter gaan drinken en benauwder worden dus hij ligt weer aan de monitors pffff. vanmorgen vond de zuster het drinken goed gaan? in het overleg is nu wel besloten dat ie morgen al voor scopie gaat om te kijken hoe het eruit ziet vanbinnen en voor de zekerheid krijgt ie nu zijn voeding over de sonde ze willen niet dat ie kans op verslikken heeft.

heb het nog ff gezegt van de voeding en gewicht de dokter vond het ook vreemd en dacht dat ze het hadden gedaan omdat er teweinig bv was van mij. maar ze ging het nog bekijken. nu groeit ie dus net iets te weinig dus houd ze het ff zo. 140 gram ipv tussen de 150 en 200 gram. verder merkte wij weinig van eventueele benauwdheid hij ademde goed en slikte zijn slijm makkelijk weg. dus we wachten het morgen maar af.

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sterkte Dniise!

Eva, Julian maakt ook veel geluiden de laats tijd als ik hem op bed leg. ]Ik heb het idee dat de voeding hem enorm dwarszit. Hij spuugt ookaardig de laatste tijd...

Positiekleding is nog hard nmodig helaas. De buik blijft te dik en ik kan mijn gewonekleding niet meer aan :(

Deel Deze Pagina