September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat een leuke foto's allemaal weer :D

het sneeuwt hier brrrr, ik zit lekker binnen met een bakkie thee en een speculaasje te wachten op de man van ziggo, ze komen ons kastje overzetten naar digitaal (hadden we nog steeds niet :oops: )

Jenna begon om 12.30 uur al voor haar fles terwijl ze deze pas rond 14 uur zou "moeten" heb het uit weten te stellen tot 13uur maar toen was het echt wel nodig hihi. Heb ze heeft maar 100 cc op en viel toen als een blok in slaap, ik dacht ik probeer haar eens in haar eigen bedje te leggen. Dat ging 10minuten goed en toen krijste ze het uit, heb haar het speentje gegeven en nu hoor ik haar "brabbelen".

vannacht was weer super, ze had om 23.15 de laatste fles en om 5.30uur hoorde ik haar "brabbelen" ik heb haar het speentje gegeven en om 6 uur wilde ze toch echt wel eten ;) heb haar erna weer op bed gelegd en om 9.30uur hoorde ik weer gebrabbel hihi

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    anno> wat fijn dat het zo geregeld is!

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hier sneeuwt het ok, maar blijft niet liggen

4. o ik zit weer te zoeken op internet voor tips om julia uit een fles te laten drinken en de tranen springen al weer in mijn ogen, in januari zal ze toch echt moeten.
    voel me soms zo hopeloos, ik kan straks echt niet naar mijn Smoeder om te voeden.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    een vriendin van mij deed dit:

borstgeven, flesje erbij en bij wisselen van de borst het flesje geven ipv borst maar wel dicht tegen je aan houden

6. kijk die tip had ik dus nog niet gehoord.
    ik krijg alleen maar te horen dat ik weg moet wezen.
    dat wil dan zeggen dat Rik elke dag als hij thuis komt bij Julia die fles moet oefenen en ik weg moet.
    is ook niet een hele leuke avond voor ons alle drie.
    ik wil gewoon een keer 's middags een flesje proberen ofzo, dat ga ik dus ook maar gewoon doen zometeen,
    ga mijn gevoel eens volgen wat dit betreft haha.
    ach ik kan er gewoon zo wanhopig van worden want ik wil gewoon dat ze goed drinkt straks en een leuke dag heeft ook al ben ik er niet.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. Ik heb een deel van een folder gescand met tips hiervoor. Misschien zit er iets tussen dat je nog niet hebt geprobeerd. Als je mij je e-mailades via een pb-tje stuurt, dan mail ik het je toe...

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hier ook sneeuw, maar nat. Blijft niet echt liggen. Het ziet er niet echt lekker uit buiten... jakkiebah.

kolven op het werk: vraagje voor de kolf dames.
    Nu ik het een paar keer achter elkaar doe (lastig met planning, jemig) merk ik dat ik links steeds 2 keer zoveel kolf als rechts. Hebben jullie ook een 'stieftiet'? Verder vind ik de productie nogal tegenvallen, vooral die van zonet (115 cc met moeite in 30 minuten).

Vandaag:
    6.45 BV
    10.45 kolven links 120 rechts 60 cc
    13.15 kolven rechts 40 links 75 cc
    15.30 kolven ?

Moet nog een keer kolven om half 4, want 4 uur heb ik een afspraak en dan vanavond om 19 uur weer BV. Misschien zelfs om 18 en 20 uur, ook goed. Komen we op 6 voedingen uit.

9. trouwens Julia kreeg vandaag met de prikken een kleinere naald omdat ze vorige keer zo'n last had gehad van haar beentjes.
    ze moest nu wel heel hard huilen maar kon na een knuffel al weer lachen.
    waarom zouden ze dan anders zo'n grote naald gebruiken? Maar het kan dus met een kleinere

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi Yule, ik heb nog geen ervaring met kolven op het werk, maar ik merk wel dat ik ook zeker een goeie en een slechte tiet heb. Links is veel voller altijd. Dit schijnt vrij normaal te zijn. Ik kolf nu elke ochtend na de ochtendvoeding, dat levert me altijd wel 150 cc minstens op, dus daar ben ik wel tevreden over. Gisteravond heb ik ook gekolfd omdat ik breicursus had gehad en Isis dus de fles had gehad. Toen had ik ook ruim 150 cc. Maar ik heb 's avonds ook wel eens maar krap 100 cc gehad.
    Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat het kolven bij mij tot nu toe dus vrij soepel gaat. Ik heb inmiddels al een flinke voorraad in de vriezer liggen, dat is wel een fijn gevoel. Bij een vriendin van mij ging het heel moeilijk met kolven, kon het op het werk niet goed voor elkaar krijgen om er genoeg uit te krijgen.
    Ik hoop dat het bij jou uiteindelijk wel goed en soepel zal gaan. Had je hier trouwens ook last van toen je een tijdje moest kolven toen je in het ziekenhuis lag? Of had je toen een andere kolf?
    Groetjes
    Azeb

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Anno bij jou lukt het dus ook nog steeds niet met de fles :( En Julia heeft ook in het begin gewoon afgekolfde melk gedronken uit een flesje?
    Het is ook echt om wanhopig van te worden, ik zat dinsdagmiddag ook echt te huilen omdat ik niet meer wist wat we moesten doen.

Roshi mijn smoeder zei het gisteren ook al tegen mij om gewoon te proberen hem een flesje te geven op de manier zoals hij ook de borst krijgt, dus dat ga ik dadelijk ook eens doen. En dan eerst met de afgekolfde melk. Als dat maar al eens werkt en dan zien we daarna wel met fv.

Lola ik stuur je ook even mijn e-mailadres, zou je mij die lijst dan ook willen mailen? Thanx alvast! Wie weet zit hier de gouden tip bij!

Yule ik heb ook de rechterboob die standaard meer melk aanmaakt dan mijn linker :( Lukt het jou wel om ook de achtermelk eruit te kolven? Dit gaat bij mij altijd moeilijk...

Hier sneeuwt het ook dus ga maar niet meer met mijn vriendin naar het centrum, hebben het verplaatst naar morgen. Ga me nu maar eens aan de rijmgedichtjes wagen....morgenavond pakjesavond en ik heb nog geen gedichtje klaar en geen cadeautjes gekocht :confused:

12. @Yule: Ik kolf links altijd (veel) meer dan rechts. Was bij Jasmijn ook al zo...

@Anno: You've got mail!

@Wupje: You've got mail too!

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Kolven: okee, meer mensen hebben dat dus. Ik had in het ziekenhuis overproductie, kolfde 6 keer per dag 150-200 cc. Toen had ik natuurlijk wel een dubbele elektrische kolf, nu een enkele. Maar ik kolfde daar net zoveel mee. Nu is dat veel minder merk ik. Als ik 's ochtends nakolf heb ik wel veel, meestal nog zo'n 120-150 cc, maar dat heb ik al eventjes niet meer gedaan, want Raven drinkt toch 2 kanten tegenwoordig.
    Ik vond 170 cc vanmorgen wel prima, maar 115 is niet veel en ik ben benieuwd wat ik er over een uurtje uit krijg. Ik ga voorlopig nog niet naar 2 keer kolven op het werk, want ik ben bang dat het dan teveel terugloopt.
    Ik denk dat ik misschien 's avonds nog een keertje extra ga kolven als Raven toch doorslaapt, om de productie een beetje op te krikken.
    Achtermelk krijg ik er wel uit, de stroom stagneert niet of zo, maar het is op een gegeven moment gewoon 'op' en dan houden de straaltjes op.

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoe kun je zien of het achtermelk is of voormelk?
    Bij mij houdt het ook op een gegeven moment gewoon op en dan stop ik maar gewoon.
    Isis drinkt trouwens 's ochtends bij mij ook beide borsten, maar van eentje maar een beetje als toetje. Daar komt dan altijd nog wel veel uit, en uit de ander nog een beetje.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Misschien heeft het te maken met weer aan het werk gaan? Meer activiteit op een dag, minder rust, stress is toch hoger hier (helemaal omdat ik er geen bal meer aan vind hier en de sfeer was al niet geweldig maar nu ik terug ben is het nog slechter vind ik) en ik drink altijd te weinig (heb een flesje aangeschaft maar toch). Ik ga proberen genoeg te drinken in elk geval.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zou het trouwens zin hebben om de borst waar minder uitkomt apart een keertje extra te kolven? Of slaat dat nergens op?

17. lieve lola dank je wel voor de mail.

wupje het lukt hier idd ook nog niet.
    gisteren hoopte ik dat ze op het KDV gewoon hop de fles leeg zou drinken, had 50cc meegenomen.
    maar nee hoor 20cc ging er in.
    ik wordt er ook een beetje wanhopig door.
    de tip van mijn collega was om elke dag te oefenen dus dat gaan we nu dan maar doen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, ik heb wel eens gelezen dat je dan kans op veel stuwing krijgt en dat het uiteindelijk niet echt veel zal helpen als je er weer mee stopt. Weet niet meer waar ik dat las.
    Anno, ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt hierdoor :(
    Hopelijk vind je gauw het ei van Columbus en drinkt ze dan opeens prima!

19. dat hoop ik dus ook.
    vind het een beetje zielig om het zometeen te doen maar doe het toch maar even.
    ze slaapt nu al sinds we terug zijn van het CB, ze ligt lekker beneden in de wandelwagen, ga haar zo maar wakker maken, eerst nog een lekker kopje thee.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @anno: wel blijven hopen op een goede afloop hoor! Ze drinkt toch 20 cc, dat is mooi, want dat betekent dat ze het wel KAN. Sommige kindjes kunnen het gewoon niet, die krijgen de techniek van het flesdrinken niet onder de knie.
    Kolf je af en geef je dat meteen aan haar? Kan zijn dat het dan toch teveel is afgekoeld. Even in een pannetje heet water houden (wel ff temp checken natuurlijk) kan wonderen doen (aldus een moeder wiens kind nogal moeilijk doet over lauwe flesjes... :) )
    En idd proberen zelf te geven, dat ze jou geur ruikt, vlak tegen je aan houden (als weggaan geen zin heeft zou ik het idd eens anders proberen).
    Heeft ze een speen? Speentje erin, als ze erop zuigt eruit halen en flesje er gauw in... kan ook nog werken.

Deel Deze Pagina