@Eva, zou maagzuur kunnen zijn.. Zo merkten wij het ook bij Mike. Helemaal als het al een tijdje na de fles is, kan t geen echte voeding meer zijn. Gewoon even in de gaten houden, want alle babies hebben nog geen maagklepje he. Dus als Aimar er verder weinig last van heeft is er niks aan de hand. Hoelang doet Aimar over de fles en welke gebruik jij?
Ik gebruik B-free flessen speen nr 1 en daar doet Aimar 15 a 20 minuten over. Aimar heeft een paar weken geleden verborgen reflux klachten gehad maar die leken over te zijn...als het maar niet terugkomt...
@Ingeltje: ja het is hier wel saai zonder jou... hihahiha! Erg he dat kolven. Ik bedacht me net dat ik op een kamer kolf waar een PC staat (onderzoekskamer van de artsen, die kan gelukkig op slot en heeft een BEZET lampje en er zit ook nog zo'n bedgordijn om me heen, dus als er iemand binnenkomt onverhoopt zit ik toch niet in het zicht...). Ik ga kijken of er internet opzit, want dan kan ik lekker forummen tijdens het kolven! Alhoewel ik het toch lastig vind, kolven en iets anders doen tegelijkertijd. Ik moet altijd mijn borst een beetje optillen anders komt er niet genoeg uit. @missy: wij doen echt helemaal niet moeilijk over de speen. Ze slaapt meteen in met speen en zonder gaat ze huilen. Heeft al vanaf het begin veel zuigbehoefte maar ik merk wel dat het langzaam minder begint te worden dus. Misschien is het wel dom van ons maar ik vind het zielig als ze de hele tijd blijft huilen terwijl haar speentje haar meteen in slaap laat vallen. Dan maar een probleem als we de speen moeten afwennen. Ik hoef nu ook bijna nooit meer terug naar haar bedje voor de speen. Ze houdt 'm zelf erin of duwt 'm terug met haar handje. Denk wel dat ik nu op dental spenen ga overstappen, ik had een tepelvorm speen namelijk. @eva: kan het het derde sprongetje zijn? Raven ging hier ook steeds meer huilen rond de 10-11 weken. Soms niet meer stil te krijgen en doordat ze zo over haar toeren was spuugde ze ook meer (zurig waterig). Nu ze weer vrolijk is heeft ze dat niet meer. Zo, heb net ff een knoopje aan mijn blouse gezet, was eraf gesprongen doordat ik hem over mijn boobs had vastgemaakt...
Oja, nog ff ego: Ik ben een supertrotse moeder! Raven lag gisteravond op haar buik lekker in het rond te kijken en opeens leunde ze op 1 arm (!) en de andere stak ze omhoog om een speeltje te grijpen... We stonden helemaal te jubelen, wat knap vond ik dat van haar!
bedankt lieve meiden voor jullie reacties! ik bel maandag voor de zekerheid nog even het CWI/UWV neem aan dat zij het helemaal wel zeker weten hier een goede nacht gehad madame kwam pas om 7uur heb haar weer terug in bed gelegd en toen hoorde we haar om 9.30uur lachen en brabbelen om 10uur hebben we haar eruit gehaald (nadat we zelf gedoucht en aangekleed waren) echt heel fijn hihi. Ben nu ffies het huis aan kant aan het maken (uhm nee nu zit ik achter de lap ) Vanmiddag naar de boog om schappies te doen en vanaaf lekker met een filmpje op de bank fijne dag allemaal!
Goedemorgen mama's, @Wupje, en, lukt het al wat beter met het flesje met de tips die je van het cb hebt gekregen? @Lindaa: hoe gaat het nu met Michelle? @Tweety: fijn dat Robin weer thuis is en dat de arts na haar belachelijke gedrag wel haar excuses heeft aangeboden. @Kaatje: veel plezier dit weekend, ik hoop dat Sinterklaas ook aan jou heeft gedacht . En de belastingdienst is raar... @Steen: Femke zal ook wel snel genoeg haar duim vinden. Bereid je er maar alvast op voor: als ze hem eenmaal gevonden heeft, dan zal ze waarschijnlijk een nieuwe dagbesteding hebben @MissyZuilen: heel veel plezier dit weekend! Wat ik doe als Quinten in slaap is gevallen: als hij in de wagenbak in slaap is gevallen, laat ik heb liggen. Als hij in de MC in slaap is gevallen, leg ik hem wel in zijn bedje. We hebben het geluk dat hij meestal gewoon doorslaapt of snel weer in slaap valt als hij wakker is geworden. En Quinten doet nu ongeveer 15 minuten over de fles (op stand 1 van de Difrax 1,2,3, speen), hij heeft sinds enkele dagen ineens een enorme zuigkracht! @Dreames: inderdaad een goede service! En hoe voel je je nu? @Freesia: misschien is een pummie wel beter, maar hij wil die gewoon niet, en zijn duim wel. En het ziet er inderdaad heel erg lief uit! Waren de slavinken toch een beetje lekker? Leuk dat Jill je na doet! @Eva: hoe is het gisteren verder met Aimar gegaan? Veel plezier dit weekend, tank maar even lekker bij! @Roshi, jeetje wat een gedoe! Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad. Ik heb helaas geen tip voor je, alleen zou ik niet het plekje opgeven op het KDV, wie weet hoe lang het weer duurt voordat je een nieuw plekje hebt. @Yule: ja, ze groeien snel hè! Heerlijk vind ik het Wat knap van Raven! @Krisstel: ik weet niet of ze zo snel ergens aan kan wennen. Ik zou gewoon een speentje geven denk ik, baby's hebben vaak veel zuigbehoefte. Als ze dan kunnen sabbelen dan schijnen ze zich daar veilig door te voelen. Maar ik heb makkelijk praten, die van mij duimt Kerstspullen: wij zetten maandag de boom op. Wij gaan namelijk morgen naar de Winterefteling en blijven daar een nachtje slapen. Zo kunnen de katten nog even genieten van de woonkamer als wij weg zijn, want zo gauw de boom er staat mogen ze er niet meer in als wij er niet zijn. Vorig jaar hielde ze namelijk een wedstrijdje wie er het hardst in kon springen MC: wij hebben de verkleiner er al een tijdje uit, Quinten kwam namelijk lichtelijk in de verdrukking, whahaha. Vannacht weer heerlijk geslapen, en vanochtend lekker veel geknuffeld. Zometeen even een enorme berg was vouwen, het een en ander poetsen, mezelf opkalefateren etc. Vanavond komen er een hoop vrienden op bezoek. De dames gaan lekker naar de film en de heren gaan babysitten op 2 baby's. Goed geregeld hè! Morgen dus lekker naar de Winterefteling met zus, zwager en nichtje en we blijven daar ook een nachtje slapen. Ik heb er nu al zin in!
Wat heeft iedereen een leuke weekendplannen! Wij ook trouwens hoor Moet nu nog wel twee lange en twee korte gedichten in elkaar zien te draaien voor 3 uur... Dan gaan we naar mijn ouders om daar vanavond Sinterklaas te vieren, lekker met gourmetten erbij. Morgen gaan we weer gourmetten, maar dan nu bij mijn schoonouders . Overdag gaat mijn man klussen bij zijn broer in z'n nieuwe huis. Ik ga er eventjes langs met Isis en daarna misschien nog de stad in als het koopzondag is. Twee keer gourmetten in een weekend is best veel, maar ik vind het altijd wel erg gezellig en bij mijn ouders is het altijd erg anders als bij mijn schoonouders (qua ingredienten enzo) dus dat scheelt. En maandag gaat Isis wennen op het kdv, ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan! Oke, ik ga aan het rijmen! Groetjes Azeb
@Pupke: dat klinkt goed zeg! Een gezellig weekend dus! Jij woont lekker dichtbij de Efteling zeker. Vanaf hier is het toch altijd een kleine wereldreis. Jammer want ik vind het een fantastisch park...! @Lola: ja wij stonden ook echt te kijken! En konden alleen maar oooooh, en aaaaaah roepen! Ik heb eindelijk een leuk patroontje om te haken gevonden (in navolging van Azeb haar handwerkkunsten, oja en die van Parr natuurlijk!). Dit ben ik aan het maken. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 17&d_id=21 Snel klaar en niet al te moeilijk. Ik heb ook gekeken naar babyvestjes breien maar dat is me toch een partij ingewikkeld... daar moet je echt brei oma voor zijn.
Yule, wat gaaf die slofjes! Ik kan helemaal niet haken, misschien moet ik dat ook nog maar eens gaan leren Nou eerst maar eens echt goed leren breien en naaien, dan zien we wel weer verder!
Na een lekker badje wilde ik Aimar in bed leggen, hij begon heel overstuur te krijsen. Dus op de arm rustig gekregen en 10 minuten later lag hij in mijn armen te slapen. Dus on bed gelegd. Nu een half uur later hoor ik hem alweer mopperen in bed. Ik laat hem even want misschien slaapt hij wel door.... [-o< Vanmiddag naar mijn moeder toe. Als Aimar dan nog steeds niet slaapt ga ik met hem naar de winkelstraat, even kijken voor een nieuwe combimagnetron. Dan slaapt hij in ieder geval eventje in de MC of de WW. Hij lijkt wel last te hebben van maagzuur dat omhoogkomt, want hij is vaak aan het slikken en geeft kleine beetjes op....misschien issie een beetje ziekjes aan het worden, kan natuurlijk ook. We zullen zien hoe het gaat...Vannacht issie bij mijn ouders. Mijn vriend en ik willen een film huren vanavond. Weet iemand nog een film die zowel voor mannen als vrouwen leuk is? Mag wel een beetje actie zijn of humor....
@azeb: ik vind haken juist makkelijker dan breien. Dit is een leuke site met uitleg hoe je moet haken. Voor het geval dat. http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp#ring
Op eigen verzoek sta ik niet meer op de lijst, maar mijn zoon is vandaag 3 maanden en weegt al 7200 gram en is 65 cm... Groeit goed he?
hoi dames, ff snel een vraagje, aangezien ik straks 2 dagen zal moeten kolven wil ik graag een electrische kolf gaan kopen, ben bang dat anders mijn productie achteruit holt. kun je ergens een losse moter kopen van de avent isis of weet iemand waar die in de aanbieding is ofzo? xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hoihoi! Pfff wat een dag Kate kwam om 3u en om 7.45. Heb bij die laatset voeding haar luier ook niet verschoond omdat zij weer in slaap viel.. maar goed lesje geleerd toen ik en mum haar om 10u eruit haalde was zij kletsnat dus hele bed verschoond en gelijk een bad gegeven. Vond zij heerlijk haar lach lijkt nu meer op een lach, maar nog geen schatter lach Toen ben ik schappies gaan doen (paul helpt een vriendin verhuizen) en mum paste op. Zij kreeg fv zodat ik kon afkolven thuis. Toen ik thuis kwam lag zij net op bed en mum vond het deze keer leuker want Kate sliep al bijna en is ook zo in slaap gevallen zonder te huilen Geeft mijn moeder zelfvertrouwen dus vind ik het super, geef mij meer geruststelling dat het straks goed gaat. Kijk mijn Smoe heeft al 3 kleinkinderen en haar jongste dochter (4e kind) is 16 dus zo lang geleden is het niet, mijn moeder's jongste (2e kind) is net 24. Dus die moet het weer opbouwen terwijl mijn smoe alleen Kate moet leren kennen maar weet hoe zij moet handelen. @dreames beterschap meis! kerstkaarten zijn besteld 40 x 2 (2 soorten kaarten) moet 60 versturen uit aderesboek, maar moet de hyves adressen ook bij op tellen en dan natuurlijk 1 van elk voor de plakboek kolven heb dus net gekolfd.. nou ja ik maak meer aan blijkbaar normaal na 2 boobs heb ik een volle kleine fles, dus 140cc... Nu uit linkerboob 125cc en dan uit rechterboob zat er 15cc in lekschaal en ook nog eens 90cc eruit gehaald dat is dan 230cc! Wanneer is mijn voorraad nou verhoogd? haha geen regeldag gehad! @missy doet hij er 17min over non stop? of met pauze tussen? want je zou dan eerst gewoon nog avent gebruiken maar dan pauze tussen door (boeren, speen voor zuigreflex of luier verschonen) en dan weer fles geven. Zo doe ik het dan ook bij Kate (anders drinkt zij de 120cc fv in 5 min op ) en als dit nog niet helpt dan terug gaan naar die oude fles en kijken hoe het dan gaat? Als ik Kate op bed legt en zij huilt dan probeer ik haar eerst te sussen door te aaien en muziek aanzetten en dan de kamer te verlaten (zij huilt dan nog) en dan wacht ik 15 min (ligt er wel aan wat voor huil) als ik terug moet dan probeer ik het weer met muziek en aaien en de volgende keer dan maar met speen en zo niet dan haal ik haar eruit. Maar vaak helpt 2e rond muziek wel en som s ook de speen. @Yule netjes Raven! Oh breien haha dacht dat je psp bedoelde. nee ik hou het liever bi jborduren, heb geen geduld voor breien btw ook toen wij haar om 10u eruit haalde had zij vlak bij haar hoofd gespuugd blijkbaar maar niet naast haar hoofd of zzo maar schuin boven? @AA ja netjes van hem
@ Missy: toen Mike zo'n last van de reflux had, sliep hij toen 's nachts wel goed? Want valt me op dat Aimar nu al 3 dagen slecht slaapt overdag maar de nacht dan wel doorslaapt....ik hoor hem veel slikken, boeren enzo en lijkt daar last van te hebben, maar 's nachts slaapt hij wel dus dan denk ik dat het dat toch niet is..... @ Yule: ik heb nog wel een electrische isis aventkolf, die heb ik 4 weken gebruikt. Interesse?
Wauw, wie heeft er hier nog tijd om te haken of breien Knap hoor! Sem kwam vandaag trouwens rond 05:00 uur, al vermoed ik dat hij al eerder huilde, maar goed 5 uur werd ik pas wakker Was zooo moe, ik was al om 21:00 uur naar bed gegaan, toen ik om 22:00 uur wakker schrok van een halve gare sinterklaas die als een gek op de deur aan het bonken was Fijn weekend allemaal en voor de solliciterenden, december is inderdaad een rotsollicitatiemaand, weinig interessante vacatures...
Zo alles weer bijgelezen en inmiddels Lotte gevoedt en wel. Gisteravond een hele gezellige Sinterklaas gehad met heel veel cadeautjes. We zijn niet vergeten. Lotte vond in het begin al die drukte een beetje te veel van het goede. Ze begon te huilen en trok toen een hele grappig pruillipje. Het is dan sneu dat ze huilt, maar zo lachwekend om te zien hoe ze kijkt. Verder is het erg goed gegaan. Lotte is de hele avond erg zoet geweest en Sam is ook erg zoet geweest. Ging gelukkig niet alle cadeautjes open maken.( ondertussen wordt ik bewerkt met een boormachine die hij heeft gekregen ). Hele fijne dag. Groetjes Marieke.
@Eva, wij vinden films zoals American Pie altijd erg grappig. Offe om in de babystyle te blijven, Knocked up. Hier toen Mike al last had van Reflux sliep hij wel de nachten door, daarom vonden wij het zo vreemd en dachten we eerst niet aan Reflux. Maar de KA zei dat wel meer kindjes de nachten wel doorslapen, omdat ze dat nu eenmaal vanaf t begin gewend zijn.. En overdag slapen ze in minder diepe slaap, dus daarom worden ze dan wel wakker van maagzuur of voeding dat omhoog komt. @Parr, met de Avent is t al met moeite 15 min MET tussendoor stoppen, boeren, speentje erin enzo. En dat neemt Mike ons dus niet in dank af, want gaat dan echt krijsen om zijn eten. En dat doet hij met de Difraxfles niet.. Heb net een grote S-fles gekocht van Difrax, met speen M en 1 2 3 speen.. Dus dat gaan we zo om 15.00 uur uitproberen. De vrouw bij de Babydump had hetzelfde probleem gehad en die gebruikte de M speen. In het ziekenhuis toen gebruikten we de Small met gaatje doorgeprikt met cocktailprikker. Maar toen was t alleen Nutrilon A.R. en die dronk hij weg in 25 min netjes dus eigenlijk. Had ook erna geen dwarszittende boeren meer en ook geen zuigbehoefte, viel makkelijk in slaap. Alleen nu hebben we naast de Nutrilon A.R. ook 2 schepjes Nutriton erin om nog meer in te dikken. En dat krijgt Mike dus niet door de Small speen heen. Dus dan maar de Medium proberen.. Zo.. campingbedje en toebehoren samen met me mams gekocht. Was nu in de aanbieding bij babydump, normaal campingbed 69,- nu 29,- Dus kan morgen Mike met een gerust hart daar overdag in laten slapen als me zusje jarig is. Is toch heel wat beter dan steeds dat gedoe met de WW en de MC meeslepen met een man die amper kan tillen. Nu ga ik uitpuffen op de bank.. Ben helemaal gebroken, voel me echt even depri met dat uitzoeken vd speen. Gelukkig is me kerel gewoon thuis en durft hij wel de fles te geven met de verschillende spenen. Ik heb daar geen geduld voor. Ik ga trouwens wel de verkleiner weer in de MC zetten, Mike sliep er toen veel beter in tijdens het winkelen. Moet trouwens afbouwen met de medicatie voor mijn hart, dat maakt me ook weer extra angstig. Mag nu nog maar half pilletje en om de dag, dan om de 2 dagen, dan om de 3 dagen en zo tot de strip op is.. Vanavond gelukkig bij TruusdeMier op de koffie, mag zij me bezighouden zodat ik niet aan me hart hoef te denken.. Zo lekker cake bakken!