Yule: leuke slofjes! Hahaha ik zie jou al zitten tussen alle boksfans vind zelf boksen niet veel aan... Kaatje; leuk he die woezelpipslofjes, zag ze ook. Ik heb van die konijneslofjes die Robin van Tweety ook aan heeft op 1 van de foto's, is van zelfde merk. Heb er ook een knuffeltje van. Krisstel: wauw Britt wordt steeds knapper! Missy: tips tegen speentje eruit trekken? Maar je had toch al z'n mouwtjes vastgenaaid? Hihihi nog verder vastnaaien hahaha neeee da's zielig Rustig hier vandaag zeg! Hier gestart met af en toe bijvoeden met Friso. Door die @^@#%@-ongesteldheid kan ik mijn lieve mannetje niet genoeg geven grrrrr. Verder alles goed. Julian maakt steeds meer geluidjes, krijgt een ander stemmetje. Heerlijk om te horen, hij lacht ook de hele dag! Wat een vrolijk mannetje. Hij plast de laatste dagen alles onder als de luier losgaat. Ik word constant ondergezeken hahaha en zijn kleren en aankleedkussen en net weer de slaapzak die net uit de was kwam Fijne jongen
Ingeltje, zijn dat die slofjes die hij met de meeting aan had? die zijn ook lief ! En dat onder plassen is hier heeel bekend. plast ook alles onder. kan zo mee doen met wedstrijdje ver plassen balen dat je moet bijvoeden. Pakt hij het flesje wel goed? Hier heeft Levi sinds een paar dagen weer wat nieuws. Af en toe haal ik tijdens de voeding het flesje uit zijn mond zodat hij even op adem kan komen. dan gaat hij met twee handjes tegen de fles slaan omdat hij meer wil
Ja idd die slofjes! Ja flesje doet ie prima. Was wel ff bang dat hij daarna geen mamamelk meer wou omdat het anders smaakt, maar het is een kei-flexibel kindje hihihi Hier slaat Julian altijd hard op mijn borsten... "Kom er nou uuihuuuit!"
Ow had het geloof ik nog niet gemeld maar na dit weekend stop ik met kolven. Haal er nu nog maar 20 a 30 cc per kolfbeurt uit. ben dus anderhalve dag aan het kolven voor één flesje. Is gewoon de moeite niet meer en gaat me nu echt opbreken. Vind het echt super jammer dat het zo gelopen is..
@Ingeltje: met bijvoeden loop je wel het risico dat je BV nog verder terugloopt he? Misschien weet je dit al, dan heb ik niks gezegd... Hopelijk wordt de productie weer wat meer. Kan ook komen van het werken weer he, dat het terugloopt. Ik merk het tenminste wel. Raven is onrustiger aan de borst en komt vaker en trekt en rukt dan aan mijn tepel omdat het te snel op is. Ik kolf in 3x 400 cc, vind dat niet zo veel eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat ze 5 voedingen drinkt, dan zou ze in 2 voedingen nog 600 cc moeten binnenkrijgen, maar dat is niet zo denk ik. Alhoewl de eerste voeding altijd wel heeeeel veel is. Ik ben trouwens bloedfanatiek hoor, bij bokswedstrijden... @Kaatje: snap het wel hoor, dit is idd niet de moeite. Idd jammer maar je hebt het toch gegeven in het begin, dat is het belangrijkste stuk.
Ja snap ik.. vind al superknap dat je zo lang bent doorgegaan. Petje af Erika! Ik zei ook tegen Gijs; stel je nou voor dat hij de borst niet meer zou willen, maar nog wel de melk en je zou 5 keer moeten kolven en dan daarna steeds de fles geven. Ik denk niet dat ik dat zou blijven doen. De eerste 3 maanden zijn nu om, hij heeft al een boel goeie dingen binnen gekregen, ik denk dat ik dan zou stoppen. Maar gelukkig is dat niet zo. Ik blijf gewoon geven, ik hoop dat na de ongi de melk weer beter op produktie komt.
Ja daarom. Had het me gewoon heel anders voorgesteld. door de slechte ervaring nu twijfel ik ook heel erg of ik bij een tweede weer een poging wil doen. gelukkig heb ik nog even de tijd om daar overna te denken
Ik geef telkens wel gewoon de borst, maar als hij dan niet genoeg heeft, maak ik een flesje erbij klaar. Ik kan echt niet tegen zijn huiltje als hij nog honger heeft, voel me helemaal verdrietig dan. Ik hoop door wel steeds borst aan te bieden dat produktie goed blijft.
internet@ laptop viel net uit hier in ziekenhuis. Maar wilde even zeggen aan kaatje en ingeltje: bij teruglopen bv probeer 3/4x daags 10 mg domperidon kan je krijgen bij apotheek en kruidvat. Bijverschijnsel geeft verhoging melk uit borst. Door stress was ik teruggelopen naar 10cc per dag. Zit nu weer op 300. Dit typen is hele klus op mobiel
Goeiemorgen meiden! Hier een gezellige Sinterklaasavond gehad en we zijn erg verwend alledrie! Ik wilde gisteravond een wijntje bij het eten dus de laatste voeding uit de fles gegeven (nog bij mijn ouders om tien uur). Eenmaal thuis vergeten tekolven dus ik stond toen Isis net wakker werd op knappen! Dat was lang gleden, stuwing .... Nu aan het kolven, dat is dan erg prettig !Ga nu al weer richting de 250 cc, echt veel! Kaatje, ik begrijp je heel goed mbt de bv. Ik vind het al knap dat je er nog zo lang mee door bent gegaan toen het zo moeizaam ging! Respect! Ingeltje, hopelijk wordt je productie straks weer beter als je niet meer ongi bent! Zo, het kolven is klaar, ik duik nog weer even in bed! (ik baal trouwens erg, mijn man gaat vandaag helpen klussen bij mijn zwager. Omdat ze gaan verven vindt iedereen dat ik niet met Isis langs kan gaan ivm ongezonde lucht. Dat betekent dat ik weer (net als de hele week) alleen thuis ben met Isis. Ik begin dat zo langzamerhand wel erg zat te worden, vooral als me nu ook nog een weekenddag met mijn man wordt ontnomen... )
@Kaatje, geven hem nu weer gewoon de fles van Difrax met doorgeprikte Small speen. Doet hij er netjes 20 tot 25 minuten over, boert goed en zijn zuigbehoefte is bevredigd. Gisteravond waren we op visite, daar wilde hij eerst absoluut niet slapen (oververmoeid want van 17.00 tot 20.00 uur wakker geweest en overprikkeld). Toen hebben TruusdeMier en der kerel ons geholpen met in slaap krijgen. Rond 9e sliep hij dan eindelijk en rond half 11 zijn we naar huis gelopen. Hij kreeg thuis om 23.15 uur de fles, sliep om 23.45 en vanmorgen om 07.00 uur werd hij pas voor t eerst wakker! Dus hij vind gewoon de Difrax fijner drinken denk ik.. OWja en we hebben zijn voeding nog extra ingedikt met nog een schepje Nutriton erbij, want hij bleef nog zuur kijken. Jammer vd BV, maar inderdaad als al die moeite nog maar weinig oplevert. Vind het al onwijs knap dat je t nog zolang vol hebt gehouden voor 1 flesje vol. Welke voeding krijgt Levi eigenlijk? @Yule, echt mooi gedaan joh! Neem je ook bestellingen aan? @Ingeltje, ja Mike is slimmer en sterker geworden haha.. Hij heeft nu door dat hij tot zijn mond omhoog kan met zijn handjes in de slaapzak. Dus daar maakt hij nu erg veel gebruik van. Verder vastzetten kan niet, dan krijgen we de slaapzak niet meer aan en uit met de armpjes erin en eruit doen. Hahaha, ja dat heb je met jongetjes he. Hier heeft Mike het erg veel gedaan.. Maar sinds een paar daagjes gelukkig wat minder! Ach, mama's wassen wel he hahaha.. @Azeb, kan me voorstellen hoor. Hier werkt mijn kerel maar halve dagen maar ook op zaterdag bij zijn broer en op zondagavond issie pokeren. Ik word ook zo langzamerhand beetje zat dat hij steeds wel weg is en mij dus alleen laat ook t weekend. En ook dat we dus amper een weekend als gezin hebben. Hoelang moet je vent nog klussen? Hier dus goede nacht gehad! Na een rotavond waarin Mike dus wakker was van 17.00 tot 20.00 uur en uiteindelijk heel hard moest krijsen om om 21.00 uur in slaap te vallen. Hopelijk ligt het aan de voeding nog extra te hebben ingedikt en weer zijn vertrouwde fles. Vanmiddag rond 12.00 uur naar me zusje der verjaardag.. En daar eten we ook. Dus ben na 11.00 uur weg van t forum en er pas vanavond laat of morgenochtend weer.. Duimen jullie wel straks voor me dat Mike het campingbedje accepteert en gewoon lief gaat slapen?
hoi meiden heb niet zoveel puff om bij te lezen. het zijn er zoveel. ga het proberen vanaf nu weer bij te houden. ik weet het heb ik vaker gezegd de afgelopen week, maar het liet het gewoon niet toe. zoals dreames al heeft gezegd is gio ziek geweest. spugen continue verhoging en neusverkouden. hij bleef maar huilen en sliep slecht. vanaf de prikjes. donderdag overdag wel en s nachts wel redelijk maar vanaf vrijdag was het drama. nou ben ik zeslf ook een beetje ziekig en mijn man ook. dus we zijn allebei erg moe. ook zijn we nog steeds aan het klooien met gio zijn voeding. van cb en KA moest ik proberen te stoppen met de forte. nou dat heb ik gedaan en toen kwam hij meteen weer voor 6 voedingen en slaapt een stuk slechter. ben sinds gisteren weer met forte begonnen en hij heeft vanaf 9 uur tot 3 uur geslapen. toen 165 cc en toen weer om 7 uur 165 cc bood hem wel 200 aan maar hij was klaar. dus ga hem wel 200 aanbieden maar wanneer hij rustig is niet extra geven. las iets over pendelen heb ik ook gedaan en was verrasd met de uitkonmst twee keer het zelfde antwoord en 1 keer vlakbij. @dreames voel je je al wat beter.
Bedankt voor de tip! Azeb; kan je niet in een andere kamer gaan zitten daar dan? Elise: waarom moet je stoppen met forte dan? Wat zegt je eigen gevoel?
@ingeltje hij was namelijk 775 gram aangekomen in 2 weken dat was te veel. ik denk dat ik volgende week gewoon over ga op standaard en dan kijken wat hij doet. als hij dan nog honger heeft kirijgt hij er wel forte bij. voo de ontlasting hoef ik die omneo niet te doen, want hij zit nog steeds aan de lactulose. mijn gevoel zegt dat hij honger heeft dus ik geef hem ook gewoon hoor. gisteren had hij om half 6 gehad en om half 9 dronk hij weer 200 weg.
@Ingeltje: lijkt me prima toch steeds eerst borst blijven aanbieden. Ik merk hier ook veranderingen, Raven is echt heel chagrijnig en ontevreden na de voeding en huilt veel meer. Vannacht kwam ze ineens om 4.45 terwijl ik haar pas 8 uur verwachtte... (doet mijn respect voor degenen die nog nachtvoedingen doen weer enorm stijgen...) Zijn er niet ook regeldagen rond de 3 maanden? Bedacht ik me vanmorgen ineens. Ik ga het wel even opzoeken.
@yule ahh schattig die slofjes @ingeltje die slofjes heb ik van jou afgekenen ops plassen gelukkig heeft robin er weinig last van. rene deed dit ook heel erg elke keer ging zijn piepie de lucht in en was het raak. vanacht kwam robin om 4 uur na het flesje een uurtje geslapen en om half 6 klaar wakker even bij on sin bed genomen maar om half 7 was ie het zat. in de box vond ie prima mama is lekker op de bank gekropen. om 8 uur kreeg ie honger. ga de boel inpakken en naar de kids hun opoe en ouwe opa toe. tot vanmiddag meiden.
Hee meiden, Jullie weer ernstig verwaarloosd Handjes vol gehad aan Jill die helemaal uit haar doen was door de prikken. Gister was ze voor het eerst weer meer in haar hummetje. Bah, ik was al niet zo voor vroege vaccinaties, nu voelde ik me ontzettend schuldig omdat ze er zo'n last van had Maar goed, we zijn er hopelijk weer doorheen, op naar de 3 maanden prikken Yule, erg leuke slofjes! Jill heeft een zooi gebreide in allerlei kleuren (oma gemaakt). Die blijven tenminste goed zitten (koordje erdoor) ipv haar sokken die altijd afvallen. Jill is ook verwend door de Sint, heeft een stoer blauw pakje gekregen en baby Duplo, zo gaaf! BV, ik begin het minder leuk te vinden Betrapte me gister op de gedachte, ow ze hoeft nog maar 2 keer vandaag... Ben soms blij als ze een flesje (bv) van papa krijgt. Zo stom, het doet (bijna) geen pijn meer, ik heb voldoende melk, ze bijt me stukken minder en toch... Hopelijk is het een fase. Kan er gelukkig ook nog van genieten hoor, als we knus naar elkaar kijken of ze mijn borst aait ofzo. Ik merk dat ik gewoon erg weinig geduld heb en na 15 minuten er wel weer klaar mee ben. Schaam me dood voor dit gevoel Jill werd pas om 8.45 uur wakker vanmorgen en zij en papa zijn weer in slaap gevallen naast me We gaan zo naar de bouwmarkt een boom en ballen enzo halen! Ik wil een boom! Jaren niet gehad door tijd- en ruimtegebrek. Maar nu in het nieuwe fijne huis en zo met Jill ben ik helemaal in de stemming! Fijne zondag allemaal.