September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hey meiden,

Ik voel me gelukkig al weer een stuk beter, maar nu heeft hubbie wat ik gister had. Denk dat het toch een klein buikgriepje is.

2. goedemorgen meiden,
    heb alleen deze pagina terug gelezen,

@freesia ik herken dat gevoel wel een beetje hoor, heb er ook niet altijd geduld voor maar ik moet zeggen dat het een periode is geweest.
    ik geniet er nu weer volop van en kan me niet voorstellen om te stoppen.

ben er zo weg van surprise bij Souders, wij doen niet mee maar eten wel mee haha.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @azeb: wat saai dat je je man in het weekend ook nog moet missen...

@freesia: ik herken het ook wel hoor. Vooral als het moeizaam gaat (zoals nu een beetje het geval is), het weeeeeer pijn doet of het niet opschiet. Dan ben ik het ook wel eens zat. Soms wil je even iets doen tijdens het voeden en dat kan dan niet. Of je moet voor de tigste keer onderbreken wat je aan het doen bent. Ik moet zeggen dat ik sinds we op 5-6 voedingen zitten het wel beter trek. Het is idd een fase zullen we maar denken. Niets om je voor te schamen hoor! Het is een hele investering en afhankelijke relatie. Daar horen gevoelens van het zat zijn gewoon bij.
    Die slofjes zijn idd superhandig, de sokjes van tegenwoordig ben je om de haverklap kwijt (vroegah... ) Behalve die van de kruidvat dan, die blijven supergoed zitten. Wij hebben 1 paar gebreide gekregen, en nu dan deze zelfgemaakte. Ik ben er wel trots op hoor!
    Mijn vriend vond het veel te burgerlijk en truttig toen ie me zag haken maar toen het klaar was en Raven ze aan had vond hij het superschattig! Hihi!

@dreames: gelukkig dat je je beter voelt. Beterschap ook voor je man.

Hier weer een ochtendje met een jengelige Raven. Gelukkig heeft ze net wel even in de box liggen spelen. Het spelen gaat ook rustiger ze ligt alleen maar te kijken. Ook weinig brabbels. Ik vraag me echt af wat er is hoor.
    Ff bakkie koffie en dan aan de poets. Moet WC en badkamer doen, stofzuigen, was opvouwen, was in machine en droger, keuken. Jemig, misschien moet ik de klusjes niet zo opsparen....

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames.. I typ dit zonder naar het scherm te kijken. Ik kan namelijk nu maar 1 oog gebruiken. Dus kan ff niet meelezen o phet forum. Kan alleen naar beneden kijken en hou een warm doek op mijn oog. We vermoeden zo'n puistje.. grrr :evil: Ik hoop dat het gauw over is want ik zie nu oo maar met 1 oog scherp (heb 1 lens eruit dus)

*zwaait*

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh wat irritant Parr! Hopelijk is het snel over...
    Hmmm, je leest dit niet waarschijnlijk.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hahahaha leuk toch :)

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    HAHAHAHAHAHAHAH

SORRY MOEST HIER ERG OM LACHEN :)

Freesia, schaam je niet meis. Ik vind bv fijn, maar ook tijd- en energierovend. En dat idyllische gevoel wat sommige bvmoeders hebben, heb ik niet. Ik straal niet van geluk als ik bv geef. Ik vind het gezellig, het is goed voor hem en voor mij in dat opzicht een kleine moeite. Maar het is niet zo dat IK er gelukkiger van wordt ofzo.
    Ik betrap mezelf ook steeds meer op gedachtes over lekker makkelijk FV geven ;)

Parr: knuff

8. *zwaait nog even en gaat dan afsluiten*

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Goedemiddag allemaal,

vandaag is het dan zover .... we gaan zwemmen **spannend** ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden. Mannetje is even aan het douchen, hij kan niet mee zwemmen omdat zijn tattoo pas is bijgewerkt dus hij wordt de fotograaf :)

nou jullie gaan het horen ;)

Fijne zondag allemaal!
    het is trouwens wel ergggggggggg lekker weer zeg :D

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Anno: fijn dat je een borstkolf hebt kunnen vinden!

Aimar is nog steeds bij mijn ouders. Ik heb net gebeld hoe het was gegaan. Hij heeft dus gisteravond om 19:00 NIET gepoepd! (Doet hij altijd elke dag standaard rond die tijd) Dus misschien hebben wij vanmiddag wel de jackpot! En vanmorgen na huilen 1,5 uur geslapen. Ik hoop dat die trend zich hier voort gaat zetten, haha :)

Ik hou het kort nu, ga me zo omkleden en dan mijn kleine mannetje ophalen. Mijn ouders gingen met hem wandelen omdat het zo'n mooi weer was.....wel balen want ik heb dagen zitten wachten op zo'n mooie dag als vandaag zodat wel met het hele gezinnetje zouden kunnen wandelen....is het zo ver: issie er niet...

Fijne zondag en misschien tot later vandaag!

11. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @rohi veel plezier
    @eva balen joh dat zal je net zien dat het dan mooie weer is.

wij gaan vanmiddag verlate sinterklaas vieren bij mijn ouders. alleen zij hebben cadeautjes gekocht wij mochten niets kopen. het ging om het idee.

gio wil niet slapen een kwartier tot half uur en dan is hij alweer wakker. gelukkig slaapt hij ´s nachts wel redelijk goed.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo ff kijken of ik nu kan reageren. Hou de hele tijd warme doek op mijn oog en het lijkt idd te werken. Maar heb wel mijn lappie op mijn schoot want ik hou het langer vol door omlaag te kijken.

@kaatje leuke kadootjes! ja hier ook gemerkt dat de speen lang niet altijd nodig is bij het slapen. Zij valt sneller in slaap met de muziek en wordt alleen zeurderig als ik de speen bied. gek he
    Jammer van dat je stopt maar wel begrijpelijk! Ik ben daar ook bang voor wnr ik weer aan het werk ga. Hij heeft iig zo lang mogelijk bv gehad. Zo zie ik het dan ook, zolang ik het heb geef ik het :)

kerstboom wij willen dit jaar een echte boom. Ga van de week langs een tuincentrum. Wij willen eentje met grote kluif en bij intratuin zag ik alleen kleine kluiven :( Wij willen er wel eentje die niet prikt. Ik wil hem wel voor zondag hebben staan. Voordat ik weer met werk begin.

@yule mooie slofjes! vind je dat boksen niet eng? ik bedoel dat het jouw eigen ventje de geslagen wordt? *brrrr (niet dat hij in elkaar wordt geslagen want hij deelt ook meppen uit maar toch)
    :) nee maar ik lees jouw medeleven wel achteraf ;) thxx!

Ik heb wel een brak nacht gehad. Naast mijn oog werd Kate 4x :confused: wakker :( Nu doet zij het verder wel goed. Was net wel eerder uit bed en 2 boobs gegeven en in de wipper maar mevrouwtje werd snel moe (duh had maar een uurtje geslapen ;)) dus huppa weer in bed :)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hallo meiden !
    :whistle: :whistle: Levi heeft doorgeslapen :whistle: :whistle:
    Van 21.30 tot 06.00. daarna nog ff tot 09.00. Beetje jammer dat wij er pas rond 01.30 ingingen.
    vanochtend belde het zoontje van vriendine ( 3 jaar ) of we naar zijn race baan kwamen kijken. tuurlijk !
    Levi ligt nu in bed te mopperen en wij gaan zo de kerstboom optuigen

Hakunamatata bedankt voor de tip,maar ga daar vast niet opeens mee van 30 cc naar 200 cc :) En waar is dat medicijn eigenlijk voor?

Azeb, als er goed geventileerd wordt kan je best even op bezoek hoor bij je zwager

Missy, Levi krijgt voeding van kruitvat merk. bevalt prima

Parr, knuff

Dreames, fijn dat je je iets beter voelt

zieke baby's Levi wordt nu geloof ik echt verkouden :-?

Freesia, niet schamen voor dat gevoel. toen ik nog bv gaf had ik dat af en toe ook. vooral savonds laat en snachts als ik het zelf ook zat was. duurde me dan echt veel te lang

Roshi, spannend ! veel plezier. Is je mannetje het er nu wel mee eens dat Jenna gewoon kan gaan zwemmen?

Iedereen bedankt voor de lieve wordt mbt het stoppen met kolven.
    gaan vanmiddag sinterklaas vieren bij souders..

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zo, ben net terug van even wandelen met de wagen. Hier zijn officieel de 3-maanden-regeldagen aangebroken. Ik had het even nagezocht en idd zijn er regeldagen bij 3 maanden.

Raven is zo onrustig en krijgt gewoon niet genoeg. Heb vandaag al 4 keer gevoed, normaal zit ze rond deze tijd op 2 a 3 voedingen. Jemig.
    Ze is gewoon echt niet tevreden en huilt als er niks meer uitkomt. Ze hapt dan keer op keer weer aan maar er is gewoon niks meer. Ik leg nu elke 2 a 2,5 uur aan, telkens als ze komt. Hopelijk is het dan morgen of overmorgen weer op peil. Nu ik weet wat het is maak ik me al veel minder druk erover. Als ze dan huilt heb ik meer geduld om haar te troosten.
    Wandelingetje was wel lekker trouwens. Helaas door al het gevoed slaapt Raven veel te weinig vandaag. Denk maar steeds 20 minuutjes ofzo. Ik ga haar nu weer even in bed leggen.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, hoop dat alles snel weer op peil is een Raven weer genoeg heeft aan haar normale voedingen.
    Zeker lekker weer vandaag om te wandelen

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!
    Ik vind de bv gevoelens heel erg herkenbaar! Inderdaad het steeds moeten onderbreken van wat je aan het doen bent. Dat ik ook de enige ben die het kan doen (want als mijn man eens een flesje geeft, zal ik toch moeten kolven tegen stuwing en voor de productie :()... Maar ik hou het zeker vol hoor, en vind het ook echt wel heel erg speciaal dat ze groeit op iets wat echt alleen van mij is (net zoals toen ze nog in mijn buik zat). Maar het is wel een belasting vind ik.

Ingeltje: in een andere kamer gaan zitten heeft geen zin: hij heeft het huis net nieuw, is een appartement met twee kamers die allebei geverfd moeten worden helaas...
    Parr: sterkte met je oog!
    Kaatje: jiehoe wat is dat lekker he, zo'n lange nacht! Helaas vond mijn man het geen goed idee om langs te gaan en gister mijn ouders ook niet toen we hen peilden, en ik twijfel er zelf ook wel aan dus ik doe het maar niet. Al baal ik er wel van!
    Yule, sterkte met de regeldagen! en bedankt voor de waarschuwing, weet ik dat die er ook nog zitten aan te komen :(...

Ik heb net een enorme wandeling gemaakt. Zo'n acht kilometer, ben ongeveer 2 uur onderweg geweest. Ben nu dan ook echt heel erg moe in mijn benen. Maar wel een lekker bevredigd gevoel. En Isis heeft heerlijk liggen slapen en rondkijken in de wagen. Ik ga haar zo maar even wakker maken voor een voeding (is al weer ruim 4 uur geleden) en dan ga ik maar vast naar mijn schoonouders denk ik, waar we vanavond gaan gourmetten.

Groetjes
    Azeb

Oh Isis gaat trouwens morgen wennen op het kdv (dat had ik geloof ik al gezegd) en moet volgende week maandag (de 15e) naar het ziekenhuis voor een foto van haar heupjes.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Azeb, succes morgen met wennen..

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    thanks!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: joepie! Doorgeslapen! Eindelijk, lekker he?

@azeb: zo hee, da's nog eens een wandeling. Goed zeg. Ik was 45 minuutjes weg en vond dat wel weer genoeg. Heb nog steeds last van een (slijmbeurs?)ontsteking in mijn voet dus lopen is gevoelig, maar ik vind dat ik er toch uit moet. Zeker op zo'n dat als vandaag.
    Misschien dat je met jouw productie (door het extra kolven enzo) geen regeldagen hebt!

Ik maak me nu wel zorgen over morgen (moet ik werken) want de flesjes zijn normaal zo'n 140 cc maar nu weet ik niet hoeveel ze wil. Ik kijk even of ik morgen stuwing heb, meestal wel na zo'n regeldag, dan kolf ik wat extra af voor overdag. Mocht het niet gebruikt worden kan ik het 's avonds in de vriezer zetten. Ik heb namelijk nu nog maar 2-3 voedingen reserve in de voorraad.

Vraagje voor de werkende en kolvende moeders: hoeveel voedingen krijg jullie kindje in de fles als je werkt en hoeveel cc gaat daar in?

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik kolf ongeveer 3 flesjes van 150cc af en die geef ik ook mee. Wordt ook in 3 keer gegeven

Deel Deze Pagina