September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Eindelijk eens rust!

Raven en Matice zijn niet meer zo ziek, hoesten alleen nog. Ivo is inmiddels ook opgeknapt en ik heb gisteren eindelijk eens langer dan 3 uurtjes kunnen slapen. Poeh, moet niet te vaak voorkomen zo'n week. Voelde me op een gegeven moment net een kip zonder kop. :D

Raven krijgt weer tandjes door dus weer lekker humeurig vandaag.

Sinterklaas hebben we bij mijn vader gevierd. Tis gewoon schandalig hoeveel cadeautjes dat er voor de kinderen waren (4 kinderen en 5 megatassen vol met cadeau's!). Raven heeft zelfs een laptop gekregen en een keyboard. Matice auto's en allebei een hoop kleren. Vrees dat we met een kerst maar met een aanhanger langs de ouders moeten gaan...

Heb alles bijgelezen maar Raven ligt boven te krijsen dus moet er weer vandoor (anders wordt Matice nog wakker)

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Even ego... :oops: Zit hier met BV-troubles! :eek: Vince komt om de twee uur overdag en om de 4 uur snachts, en dat al een week ofzo... Het lijkt wel alsog hij niet genoeg binnen krijgt! Hij heeft ook meer weinig plas- en poepluiers. Ze zijn er wel nog, maar veel minder als eerst. Hij drinkt ook superlang. En als ik hem dan van de borst haal lijkt het alsof hij nog honger heeft. Terwijl ik voel dat de borst nog vol is, dus zeker niet te weinig melk ofzo. Het lijkt wel alsof hij er niet veel uit krijgt! Of zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik voor het eerst weer ongesteld ben? Dat dan de toeschietreflex minder is ofzo?

Maak me een beetje zorgen. :(
    Groetjes, Cossy

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @ego:

Nou hier gebeurd dus waar ik al bang voor was, Luca is ziek.

4 uur na de inentingen had ie 38,5 graden koorts, zetpil gegeven en de koorts zakte gelukkig.

Nu, 3 dagen later, gigantische diarree, drinkt wel goed gelukkig en is vrolijk, weer 38.3 graden koorts, weer een zetpil gegeven en nu gelukkig weer 37.3

pfff arm ventje. Kolere inentingen ook gvd.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @devilschase: wat zielig voor Luca! Hopelijk is ie snel weer opgeknapt.
    Maar hoe weet je nou zo zeker dat het door die inentingen komt? Het kan toch ook een virusje zijn dat ie toevallig heeft opgepikt? (da's niet zo moeilijk op een CB waar weet ik hoeveel kinderen komen, dus ook zieke kindjes).
    Dat ze diarree krijgen van vaccinaties, en dan nog wel 3 dagen later, is dat iets wat vaker voorkomt ofzo? Ik heb het namelijk nog nooit gehoord. Maar jij hebt je er in verdiept toch?

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @cossy: schijnt wel te kunnen dat je BV wat terugloopt bij ongi. Dat heeft Ingeltje ook. Veel aanleggen, meer kun je denk ik niet doen. Oja, tip van hakunamatata: domperidon bij HA halen, maar ik denk dat als je ongi voorbij is je productie wel weer toe zal nemen. Maar zwaar is het wel he meid!

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    M'n hubby heeft ons arme schatje per ongeluk een schaafwond op haar hoofdje bezorg door haar te speels van de commode af te tillen, zodat ze haar hoofd tegen de plank erboven heeft geschaafd. En ze heeft ook een bultje erop :cry: Zooo zielig. Ze moest heel hard huilen en nu is ze de hele dag huilerig. Wanneer ze normaal gaat lachen, zie je dat ze wil lachen en gaat ze ineens huilen. En ze huilt ook bij het drinken en wil dan amper nog. Hoop echt dat ze het morgen niet echt meer voelt :cry:

7. 4days

4days Niet meer actief

Maar de bv is niet terug gelopen... Mijn borst is nog hartstikke vol! Het lijkt alleen alsof hij er niets uit krijgt...

8. 4days

4days Niet meer actief

Devilschase -> Oww zielig, hopelijk blijft het nu weg! :(

Moppiepoppie -> Ook zielig! :( Hier was gisteren ook zoiets gebeurd. Vince zat op mijn schoot en sloeg ineens zijn hoofdje hard achterover, recht tegen mijn lip. Dus ik had een dikke blauwe lip en hij pijn aan zijn hoofdje...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja wel erg toevallig he, hij heeft die vaccinatie gehad en 3 uur later heeft ie koorts en krijst ie alles bij elkaar. De diarree heeft ie vanaf vrijdag alleen vrijdag was het maar 1 keertje. zaterdag 3 keer en nu dus ook weer 1 keer.

Hij lacht gelukkig wel volop en ook met erg veel geluiden haha

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    yoehoeeeeee het zwemmen was echt super! Jenna vond het zooooo lekker. Ik dacht na 10 minuten "ik ga er maar uit voor ze het zat is" begon ze onwijs te mopperen dus manlief zegt "zullen we nog ff in het bubbelbad gaan" en toen mopperde ze niet meer :confused: ik denk dat ze totaal een half uur erin is geweest. Toen ffies pauze, zij flesje en wij een bakkie, valt ze als een blok in slaap :) toen zijn we maar weggegaan haha. We zijn totaal 1,5 uur in het zwembad geweest en ze vond het prachtig, alleen al de spelende kindjes vond ze super :D

mannetje is stiekum toch mee gaan zwemmen en ook hij vond het helemaal super om zijn dochter zo te zien. Hij zei ook gelijk "dit gaan we vaker doen" :whistle: ik ga zo ffies op internet zoeken in welk zwembad ik met haar wil gaan babyzwemmen... ik heb er nu al zin in :D

en wat een aandacht krijg je met een baby zeg :confused: iedereen moest even kijken en vragen hoe oud ze was (niemand vroeg trouwens wat het was en ook iedereen zei ZE dus ik neem aan dat het goed te zien is :) ) natuurlijk kregen we ook een keer de opmerking "dat kindje is nog veels te klein" maar gelukkig zei toen iemand anders al "blijkbaar vind ze het leuk zoals je ziet" :D

ik zal zo ff spammen :D

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha meiden!

Oh ik voel me zo verdrietig....mannetje probeert Kyano de fles te geven (wat natuurlijk weer niet lukt) en nu hebben we dus de tip van het cb gekregen om hem dan heel even in de box te leggen zodat hij weet dat hij niet gelijk de borst krijgt als hij het flesje weigert. Daar ligt hij dus nu in helemaal kwaad te huilen....zo zielig :cry: Ik weet dat ik door moet zetten maar vind het zo moeilijk. Hij moet echt leren uit een flesje te drinken anders kom ik straks zelf in de problemen, dus we moeten maar proberen vol te houden....hopenlijk lukt het snel.

Net ook lekker gewandeld. Het is echt heerlijk weer. :D

@ Yule toch wel fijn zo'n man die de techniek van boksen beheerst! Zijn jij en Raven altijd extra beschermd :) Lastig die regeldagen hè, hopenlijk heb je snel weer genoeg.

@ Ingeltje ha ha Kyano is ook zo'n meester in alles onder plassen :)

@ Kaatje ja vervelend dat je moet stoppen met kolven, maar je hebt het goed gedaan! En Levi heeft toch veel goede voedingsstoffen van jou binnen gekregen. Fijn dat hij heeft doorgeslapen!

@ Azeb jammer dat je niet met Isis bij je hubbie kan zijn :(

@ Missy Zuilen fijne verjaardag!

@ Parr sterkte met je oog meid!

@ Roshi veel plezier met zwemmen

@ Cossy oh dat is heel moeilijk om de 2 uur voeden en dan ook nog om de 4 's nachts :( Jij zult wel geradbraakt zijn nu. Lastig om hier de oorzaak van te achterhalen. Kan wel ongesteldheid zijn maar ik zou het ook niet zeker weten.

@ Devilschase sterkte met Luca!

Ik ga eens beneden bij mijn 2 mannen kijken....

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha ha Roshi ik lees al dat het zwemmen geslaagd was! :)

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @cossy: hmmm, da's wel raar idd. Ik weet niet of dat door de ongi komt maar het zou natuurlijk kunnen.

@devilschase: hmmm, tja. Is wel toevallig natuurlijk. Misschien voor volgende keer ff met CB overleggen, soms kun je bepaalde vaccinaties uit elkaar halen (dus geen cocktail geven). Wellicht helpt dat. Is wel voor eigen rekening overigens.
    Fijn dat ie wel vrolijk is erbij. 't Is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Ik weet dat jij er anders tegenaan kijkt, maar ik denk dan maar: als ze een van de vaccinatie ziektes krijgen omdat ze niet ingeent zijn dan zijn ze echt heel erg ziek en in sommige gevallen levensbedreigend zelfs.

@roshi: dat klinkt echt superleuk! Ik wil a.s. vrijdag gaan zwemmen voor het eerst. Nu zwemmen we alleen in het grote bad in de badkamer! :)

14. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

ff snel en ego....

We hebben gisteren een erge leuke avond met mijn ouders en broertje gehad. Allemaal weer dik verwend! En Femke heeft zich prima gedragen.
    En vanmorgen lekker wezen wandelen. En nu aan het inpakken voor de vakantie....pff wat moet je veel meenemen met zo'n kleine meid.
    Femke begint trouwens ook wat verkouden te worden, hoop niet dat het echt door gaat zetten....

Dag meiden, tot vrijdag!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    lekker spartelend en vooral languit :D

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    in de "boot" vond ze heerlijk want dan kan ze alles zien ;)

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    en na afloop krijg je dit:

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou ik ging Aimar ophalen bij mijn moeder, hij lag te slapen maar was na 20 minuten weer wakker. Mijn moeder had hem een zetpil gegeven omdat hij probeerde te poepen maar er kwam niks. Hij had megalast van krampjes. We hebben hem wat warm water laten drinken en even de thermometer in zijn billetjes gestopt want zetpil hielp ook geen drol (haha leuke woordspeling :) ) Uiteindelijk na een uur kon hij eindelijk poepen. Tot aan zijn rug natuurlijk. Hij was helemaal doodop. Toen de fles gegeven, in MC in diepe slaap maar sinds we thuis zijn krijsen in bed. Ik doe hem dan toch maar zijn paccodoek aan, had gehoopt dat hij zo moe zou zijn dat hij wel zou slapen zonder....nu eens kijken of het met de doek wel lukt :rolleyes:

Wij gaan 24 december voor het eerst zwemmen. Het is wel echt een les. Maar dat leek me wel handig zo voor de eerste keer. Op die dag zijn mijn vriend en 8 jaar samen dus vonden we een leuk uitstapje! Volgens mij is hier het vrijzwemmen met een baby pas vanaf 6 maanden :cry: Ik zal eens kijken hoe dat zit in het zwembad in het dorp hier verderop.

@ Cossy: Sterkte met Vince en het voeden!
    @ Devilchase: Ik hoop dat Luca zich snel weer beter voelt!
    @ Roshi: Lekker gezwommen dus!
    @ Wupje: Als wij op het kdv merken dat kindjes de bv niet uit de fles willen drinken, vragen wij de moeder om een kledingstuk van haar mee te nemen (ongewassen) omdat daar haar geur in zit en sommige baby's dan ineens wel willen drinken omdat ze mama ruiken. Misschien moeten jullie dat eens proberen. Legt papa gewoon jouw trui.t-shirt op zijn schouder dicht bij Kyano's hoofdje. Weet niet of het bij Kyano helpt maar je weet maar nooit.

Vraagje:
    Aimar heeft op de iris van zijn linkeroog een donkere vlek zitten. Is dit normaal? Vanwege het verkleuren van de ogen of is het iets anders?

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi ben ik weer:

Na meer dan 30 min huilen besloot ik om Aimar uit bed te halen. Kom ik bij zijn bedje staan, begint hij te spugen, dus til hem uit bed, kalmeer hem...begint hij weer te poepen. Echt zo apart, als hij moet poepen doet hij dat nooit in bed! Pas als hij bij ons op schoot zit of wanneer wij hem dragen gaat hij poepen. Dus weer zijn romper vies, helemaal omgekleed even zitten spelen met papa maar toen moest hij zo gapen dat we hem in zijn paccodoek op bed hebben gelegd en nu slaapt hij al 15 min.
    Ik ga verder met eten koken!

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    en nu issie weer wakker.... :(

Deel Deze Pagina