September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ga robin zijn flesje geven en mijn bedje opzoeken.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Babystyle, ook al zo'n gezellige boom !

Tweety, nee werken helpt er zeker niet aan mee. toen ik 8 weken geleden naar de HA ging voor de verzakking zakte het niet verder met persen.. nu dus wel.
    Weltrusten

Ik ga ook mijn bedje in.
    Slaap lekker meiden.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Wupje: oooooh, wat super dat het gelukt is! De aanhouder wint! Fijn om te weten dat hij het dus kan, flesdrinken! Dat maakt het een stukje makkelijker om te blijven proberen.

@Krisstel: gefeliciteerd met de doop van Britt! Hihi, een webwinkel!

@Ingeltje: weet je ook hoe dat kan, dat het er dan niet uitkomt (de melk uit je boobs dus)? Ben ik wel benieuwd naar namelijk. :(:
    Hmmm, toch moeilijk te verteren dus. Ik vond zelf overigens de Friso hypoallergeen echt heel vies ruiken. Nutrilon is stukken beter te doen. Dus dat zou ik je aanraden als je gaat overstappen.

@Eva: zoiets?
    http://home.zonnet.nl/jcamps/glaucoma72.JPG

@kaatje: mooie boom! En superlieve kerstballen! Zijn die van dit jaar?
    Pittig hoor, 5 dagen werken... ik moet er 3 en ik heb daar al niet zoveel zin in.

@babystyle: leuke foto's!

Hier kwamen souders spontaan even langs, was gezellig.
    Vannacht heeft mijn vriend zijn laatste nachtdienst in a long time! Joepie!
    Ik ga nu naar bed want ik moet morgen werken en ik verwacht Raven VROEG omdat ze de regeldaagjes heeft. Vandaag uiteindelijk 6 voedingen dus viel me nog mee. Hopelijk slaapt ze er lekker lang op, ze was hondsmoe door al dat gehuil en gemopper.

4. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
  5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kaatje> waar heb je die onwijs leuke kerstbal vandaan? ik wil ook zo'n eerste kerstbal voor Jenna maar kan 'm nergens vinden :(

waarom maak je Levi niet tussen 23 en 24 wakker? Doen wij nu ook bij Jenna en ze komt steeds later, eerst 4uur toen 5 en vanmorgen was het al 7 uur :whistle: of wil je liever dat hij zelf komt?

6. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

Vince heeft de hele nacht gehuild, dus alle tijd om het internet door te spitten! :) Maar we zijn wel wijzer geworden!

Het schijnt inderdaad wel eens voor te komen dat door ongi de toeschietreflex (tijdelijk) verdwijnt. De baby krijgt dan alleen een beetje voormelk binnen, waardoor hij dus heel snel weer honger heeft. Dit moet het wel zijn, het plaatje past precies. Het verklaart waarom de borst vol aanvoelt maar Vince er toch niets uit krijgt. Het verklaart ook waarom Vince alleen hele kleine snelle zuigbewegingen maak, en niet op grote slokken overgaat. De arme jongen doet echt zijn best om er iets uit te krijgen, maar zonder toeschietreflex wordt dat erg lastig...

Het gaat als het goed is binnen een paar dagen ook weer weg. De bv komt dan gewoon weer normaal op gang. Dus gewoon een paar dagen afzien... :( Voor de volgende maar zorg ik dat ik een paar gekolfde flesjes op voorraad heb!

Achja, met al dat gedrink heb ik wel nog tijd gehad om een fotootje te maken! :)

Groetjes, Cossy

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje is het dan wel zo slim om te werken meis?

@kristel gefeliciteerd met de doop van britt.

@cossy is het misschien een idee om aan de ha een neusspray te vragen die de tsr opwekt?misschien is dat net het beetje
    wat je hormoon weer aanmaakt. syntocinon heet het ik heb het toen ook gebruikt toen ik 6x pd kolfde en bij mij hielp het.

nou hier was het een aardig nachtje robin heeft om 23.00 de laatste fles gekregen om 3.15 was het gillen toen ik op de trap stond om naar hem toe te gaan was ie stil ben weer terug gegaan om 4 uur nog ff een speentje gegeven en om 5.15 was meneertje dan echt wakker en wilde wel wat eten haha. nu ligt ie heerlijk in de box te spelen was niet meer inslaap te krijgen.

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Goeiemorgen!
    Hmmm Isis heeft een onhandige dag uitgekozen om eens niet echt door te slapen :(
    Ze werd om vier uur wakker. We hebben het nog kunnen redden tot twintig over vijf maar toen wilde ze toch echt drinken.
    Ik hoop dat ze nu tot kwart voor negen ofzo slaapt, danbreng ik haar naar het kdv en kan ze daar direct een flesje krijgen. Ik kan haar ook nog wel voeden voor ze daar heen gaat maar dan slaapt ze straks gewoon de hele ochtend op het kdv, dat is dan niet echt echt wennen he... Dus ik hoop dat het lukt zo.

Kaatje, wat vervelend dat de verzakking niet echt beter wordt (misschien zelfs slechter). Ik ben het wel met Tweety eens, is het wel handig om te werken dan?
    Cossy, wat een ellende zeg met die toeschietreflex. Die spray schijnt inderdaad goed te werken, misschien een idee? Sterkte ermee! Eventjes volhouden, gelukkig houdt een ongi niet eeuwig aan :)

Over ongi gesproken, ik bloed nu nog steeds, sinds op 5 november mijn Mirena is geplaatst. Dus al ruim een maand! Af en toe denk ik: nu is het over, maar dat is steeds maar een dagje en dan komt het weer terug. En als we sex hebben gehad is het daarna altijd weer een stuk erger. Ik denk dat ik de HA maar even ga bellen, want dit vind ik niks! Had trouwens laatst weer eens een tampon geprobeerd, erin ging prima deze keer, maar eruit (groter geworden) deed echt zeer! Dus toch maar weer aan de inlegkruisjes....

Oke, ik ga het formulier van het kdv invullen en aankleden en ontbijten denk ik.

Groetjes
    Azeb

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @cossy: nou dat verklaart een hoop dan. Ik wist ook niet dat dat kon! Wat sneu voor Vince, hij doet zo z'n best maar krijgt er niks voor terug. Ik zou idd even de HA bellen, verhaal doen en Syntocinon spray vragen (=oxytocine) voor de toeschietreflex. Kun je dan even tijdelijk gebruiken en heb je het meteen in huis voor de volgende ongi.

@tweety: slaapt Robin op een andere verdieping dan?

@azeb: succes bij het KDV! Lastig he, dat plannen van voedingen. Nu ik aan het werk ben merk ik dat het nog niet eenvoudig is.
    De enige remedie is vroeg opstaan dan heb ik het nog enigszins in de hand allemaal.

Dus vanmorgen:
    5.45 kwam Raven (viel me alweer mee eigenlijk) dus voeden, luier verschonen en even knuffelen, naar bed gaan had geen zin meer dus nu heb ik zeeen van tijd...
    6.45 douchen en aankleden
    7.00 ontbijten en forummen ( :) )
    dan zometeen om
    8.15 kolven
    8.45 deur uit
    Dan schat ik dat ze tussen 9 en 10 weer komt, mijn vriend is om half 9 thuis van de nachtdienst en dan kan hij haar de fles geven...

Ik moet straks even naar de tandarts want ik heb al 3 weken pijn in mijn rechter boven en onderkaak bij eten en warm/koud enzo. Ik denk gevoelige tandhalzen, maar vanwege de zwangerschap (kost je een tand zeggen ze) laat ik het toch even controleren. Zou natuurlijk ook een gaatje kunnen zijn ofzo.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Kerstkaarten in PSP:
    Vanavond ga ik even foto's maken voor kerstkaarten. Ik wil het in PSP opleuken zoals een aantal van jullie al gedaan hebben.
    Maar hoe groot (pixels of cm) is een gemiddelde kaart?
    Hoe hebben jullie ze besteld? Kun je gewoon een hele kaart ontwerpen en dan bij een site laten printen ofzo? Moet het een vaste maat zijn of drukken ze gewoon kaarten in elke maat af?

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    goedemorgen!

Jullie hebben het hele weekend aardig gekletst, dus heb niet gefocust bijgelezen.. heb wel weer supermooie fotos gezien!
    Iedereen een fijn weekend gehad?
    Hier gaat het langzaamaan weer de goede kant op!
    Michelle heeft de grootste babbels weer, en ze lacht weer vollop! Ook het drinken gaat weer aardig! ze wil nog geen 200 cc, maar drinkt nu momenteel 170cc.. super!
    Haar longen zitten nog wel hartstikke vol, maar merk wel dat de longmedicatie langzaamaan hun werk doen!

Hier van het weekend de kerstboom opgezet, en de eerste cadeaus er al onder! zo leuk om te zien hoe michelle geinspireerd wordt door al die knipperende lichtjes! :D

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Zieke baby’s: Demi heeft nog niets gelukkig (klopt af op onbewerkt hout, want anders zit ik morgen natuurlijk thuis met een zieke Demi).
    @Azeb: succes vandaag met de eerste wendag van Isis! Demi heeft vandaag haar eerste echt lange dan op het KDV!
    @Devilschase: beterschap voor Luca!
    @Roshi: fijn dat het zwemmen zo leuk was (mooie foto’s ook!). Wij gaan komende zaterdag voor het eerst met Demi
    @wupje: Demi heeft maar 1 poepluier per dag. Het is geel en soms met brokjes (sorry om dit zo te beschrijven op de vroege ochtend!)
    @Krisstel: heb maar niets gezegd over die uitslag van een tweeling want dat zal niet helpen hem over te halen om toch nog een keer zwanger te worden hihihi
    @cossy: vervelend dat het even niet zo lukt met de BV

Kerstkaarten: heb ze eindelijk geschreven. Had niet genoeg met foto van Demi dus sorry meiden jullie krijgen gewone kerstkaarten. Maar jullie hebben de foto toch al gezien! Volgend jaar beloof ik leuke van Demi voor iedereen ;)

Demi's nichtje lag zaterdag nog steeds in het ziekenhuis (nu weet ik niet). Ze mocht eigenlijk naar huis maar toen stopte ze weer met drinken uit de fles.

Een neef van me is vader geworden. Echt een super schattig ventje. Dylan heet hij en hij was maar heel klein 2475 gram.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule wij slapen op zolder en de kids op de 1e verdieping we hebben maar 2 slaapkamers vandaar.
    het is een zolder met vaste trap en zonder deur dus hoor elk geluidje.

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Babystyle: vraagje, ligt jouw kat nou bij Kyani in de box? Ik vraag het omdat ik namelijk ook een kat heb die graag overal gaat liggen waar hij niet mag liggen (zoals de wipstoel of in de box). Ik wil hem niet in de box bij Aimar omdat ik bang ben dat hij bovenop Aimar gaat liggen ofzo. Ben jij daar niet bang voor?

@ Yule: zit jij ook op onze hyves? Daar heb ik een foto geplaatst waarop de vlek op Aimar's iris te zien is. Misschien moet je 'm iets inzoomen om het goed te kunnen zien. Ben erg benieuwd wat jij ervan denkt.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule hier is Mike ook al 2 dagen niet zichzelf. Weinig lachen, veel moe maar niet willen slapen enzo..
    Misschien komt t door t weer? ;)

@parr, ojee.. hopelijk is je oog snel weer beter. En jammer dat Kate 4 x wakker was geworden. Hopelijk leren onze beebjes snel goed slapen (ook overdag haha)

@roshi hoe was t zwemmen? :) Edit: ow leuk joh! Geweldig he dat ze het zo leuk vond. En inderdaad die mensen gewoon laten lullen!
    Mijn schoonmoeder begon laatst ook van: nee je moet nog niet gaan zwemmen pas met 6 maanden want tis slecht voor de longetjes.
    Dus ik zei: lijkt me niet zo ernstig als er gewoon babyzwemmen word gegeven vanaf 6 weken.

@Eva, fijn dat t goed is gegaan bij je ouders met Aimar. En dat vlekje heeft Mike ook, geen idee wat t kan zijn.
    Dus ik wacht ook even de reacties af.

@Elise, hiet tzelfde probleem.. Gek he dat meer babies dat hebben. Wij snappen er niks van waarom Mike dan wakker word als hij nog moe is.

Kerstboom: wij hebben een neppe en die gaan we deze week neerzetten! Heb verder alle versieringen nog, dus ga niks erbij kopen.

@Kaatje, YEEEYY Levi heeft doorgeslapen! :D Nu goed toespreken dat hij t vanaf nu altijd doet. ;)

@Azeb, zo jij hebt lang gewandeld! Knap hoor, ik red dat nog niet..

@Jekkia, je bent er weer! :D Gelukkig knapt iedereen weer een beetje op. Ken je gevoel van kip zonder kop maar al te goed haha..

@Devilchase, arme Luca. :( Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
    Kan helaas komen vd inentingen ja.. Sommige hebben er last van en andere niet..

@moppiepoppie dat is mij ook vorig weekend gebeurd bij Mike.
    Ook te enthousiast hem vd commode afgetild en BANG met zijn hoofdje tegen de plank.
    Ben gewoon die dag extra lief/knuffelig met hem geweest en volgende dag was de plek al weg. Hopelijk is dat bij Amé ook zo.

@Wupje, sterkte met volhouden! Weet hoe zielig het lijkt als ze zo overstuur zijn.. :( *knuf*
    Ow ik lees dat t uiteindelijk toch gelukt is YEEY! :D
    En poepluiers met FV, hier 1 x per dag en dan helemaal vol.. Geen idee of t anders is kwa samenstelling/kleur.
    Bij Mike is t soms wat groenig, soms mosterdkleur dus verschilt ook per dag.

@Steen, fijne vakantie! *Zwaai*

@Babystyle, lieve foto van opa met Kyani! :D

@krisstel, wat goed van Britt dat ze zo voorbeeldig was tijdens de doop!

@Lindaa, gelukkig knapt Michelle weer wat op! :)

Kerstkaarten: Zou iedereen even zijn adres willen pb-en? Dan kan ik ook naar jullie een kerstkaart sturen. Word alleen geen fotokaart, want heb er maar weinig van besteld omdat ze zo duur waren.

Nou gisteren op de verjaardag was drama met Mike. :(
    Hij was overprikkeld, oververmoeid en kende het campingbedje niet.. Dus half uur geslapen uit vermoeidheid en toen weer krijsen.
    Uiteindelijk is me vriend rond 18.00 uur naar huis gegaan met Mike, hem daar de fles gegeven en lekker in zijn eigen bedje gelegd.
    Kwam denk ik ook doordat we t hele weekend al op stap waren met hem.
    Dus deze week lekker veel thuisblijven en hopelijk gaat hij weer beter slapen overdag.
    Echt na 45 min slapen word hij weer huilend wakker, dus kan echt zijn rust niet vinden!
    We blijven volhouden, steeds even huilen en troosten. Anders leert hij t nooit...

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Weer 4 dagen niet geforumd, dus pik hier even aan.

Heb mooie foto's voorbij zien komen, van kerstbomen :) maar vooral van babies. Dus - even uit het hoofd - Foover, Babystyle en Cossy: mooie foto's :D

kerstboom: Geen idee of we er eentje nemen. Misschien volgend jaar, als Ewout er wat meer aan heeft. Voor mezelf doe ik het niet echt. Vrees dat ik geen kerstmens ben :oops: Vorig jaar bleef ik versieren van huis maar uitstellen, hoefde eigenlijk niet voor mij. Uit pure ellende heeft man het dan maar helemaal zelf gedaan op z'n vrije vrijdagmiddag en kwam ik in een kersthuis thuis ;)

@roshi: Fijn dat zwemmen goed ging (leuke foto's). Wil zelf ook zo graag eens gaan...

BV-perikelen: Pff, hoop dat alle ongi-BV-toestanden zich snel weer oplossen. *knuf* voor Cossy en Ingeltje. Voor mezelf hoop ik dat de ongi nog een tijdje wegblijft :evil:
    Gevoel van Freesia heb ik zelf ook wel een paar keer gehad, maar ondanks alle toestanden (alleen liggend voeden, pijn, ...) blijf ik genieten van BV geven en ga ik er zo'n kleine 300% voor. Voor een keertje is het feit dat ik een ongelooflijk koppige ezel kan zijn een voordeel :) Ewout was erg onrustig dit weekend en kwam heel erg vaak. Gisterenavond weer een uur van borst naar borst geswitcht (en de paar uur daarvoor kwam hij om het uur zowat), maar dat hoort er nu gewoon bij. Jammer voor m'n normale avondprogramma (computeren), dat kunnen we over een paar maanden wel weer...

@kaatje: Hmm... weet ook niet of ik gaan werken zo'n goed idee vind :(

@azeb: Succes bij KDV vandaag! Hier ook eentje die vandaag de planning beetje in de war gegooid heeft. Is lastig om voedingen op verplaatsing te plannen, zeker als je op verzoek geeft. Maar gaat vast goed!

@yule: Succes bij de tandarts!

@missy: Arme Mike :( Hopelijk kan hij de komende dagen wat bijkomen.

Ik heb dus onrustig weekend gehad, maar donderdag en vrijdag waren wel ok. Was wel nodig om bij te komen van werken, lag woensdagavond om 20u30 al voor pampus :(

Zaterdagavond ben ik met Ewout weer in bad geweest bij m'n schoonzus. Ging heel stuk beter dan vorige week nu we hem niet in de badkamer omgekleed hebben. Bad vond ie geweldig toen (was eerste keer), maar voor en na was het brullen (hij was echt panisch) en we denken dat hij de badkamer eng vond (groot, klinkt hol). Nu had hij de lol van een bad en niet die enge badkamer :D

Gisteren waren m'n moeder en m'n zus er. Was gezellig, maar ook weer druk. Vorige week waren ze er ook (is natuurlijk te begrijpen omdat ze zo ver wonen) en heb toen besloten dat ik bezoek allemaal best vind, maar ik doe wel gewoon wat ik moet doen terwijl ze er zijn. Dus gisteren netjes hamsterkooien schoongemaakt :D

En dan is het weer maandag *zucht* Hoop dat het vandaag beetje goed gaat met Ewout. Helpt niet dat papa een beetje ziek is. Hoop dat ie Ewout niet aansteekt, maar niks aan te doen natuurlijk. Ga hem niet weghouden :) Morgen dan kerstborrel van het werk. Riep heel dapper dat ik zeker meeging, maar dat was vóór Ewouts geweldige medewerking bij drinken uit de fles. Denk dat ik het vandaag maar even aan kijk. En als het niet goed gaat vandaag, dan maar geen kerstborrel. Soit.

Fijne dag allemaal!

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Bij mij mogen de katten het ook niet, mede omdat het niet alleen gevaarlijk is dat een kat bovenop de baby gaat liggen, ook kattenharen schijnen heel gevaarlijk te zijn voor een baby als ze die in hun keeltje krijgen (heb ik ergens gelezen). De kat mag dus nergens liggen waar Demi ook ligt omdat ik anders bang ben dat Demi haren binnenkrijgt van de kat.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Maat speen
    Vraagje aan de dames die flesvoeding geven: wanneer weet je dat je over moet op speen nr 2?
    Niet dat ik denk dat dat bij Aimar nu al het geval is, maar meer uit nieuwsgierigheid.

Ik ga me omkleden en wassen en strijken. Aangezien Aimar zo weinig slaapt, moet ik me in de tijd dat hij wél slaapt, nuttig maken hier in huis anders blijft alles liggen....

Tot straks!

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    bij mij mogen de katten het ook niet.. niet alleen om de haren etc. maar ook omdat ik katten niet echt vertrouw.. voor hetzelfde geld zetten ze hun nageltjes uit (bewust of onbewust!) liever neem ik dat risico niet!

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ik gebruik van difrax al meer dan een maand speen 2, en van avent zelfs maat 4! (alleen de avent vind ze sowiezo niet lekker om uit te drinken!)

Deel Deze Pagina