September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    O jee Sophie spuugt net haar hele woezelenpipkleed onder. Maar eens even op zoek naar een waslabel en dan vanavond in de was. Volgende keer maar weer een hydrofielluier onder haar hoofdje!

2. ben wel benieuwd naar alle uitkomsten van de pendels

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik leg ook altijd een spuugdoekje onder Jenna's hoofdje in de box of speelkleed ;)

nou ik heb de dames gevraagd voor me te pendelen hoor, ben benieuwd of wij ooit een 2e mogen krijgen.

ons dametje liet vorige week weten niet meer genoeg te hebben aan 150cc dus toen ben ik overgegaan op 180cc (wat ze 9 van de 10x niet leegdrink maar vaak wel meer dan 150cc) ik denk dat ze vanaf nu om de 5 uur gaat komen, ze heeft vandaag gehad:
    23.30
    6.45
    11.45
    en nu ligt ze nog te slapen...

moet dan wel weer uit gaan kijken dat ze niet op 4 flessen uitkomt anders krijgen we dat weer :confused:
    ze had net zo'n lekker ritme vond ik gaat ze het weer aanpassen hahahaha gekke meid.

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja normaal doe ik ook altijd iets onder haar hoodje maar had er geen erg in... Wordt meteen afgestraft!

5. ga lekker met mijn meisje op de bank, kom straks nog ff kijken

vind haar zo zielig, echt helemaal verkouden

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zit even te rekenen he maar ik kom vandaag niet eens meer op 5 flessen :confused:

ze heeft op:
    6.45
    11.45
    en komt dan zelf nog over een minuut of 10 dus
    16.45
    en daarna krijgt ze alweer de laatste fles....

ow nee wat moet ik nou?

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi mama's!
    Vandaag een beetje onrustig dagje...Kyano moet denk ik ook wennen aan zijn nieuwe manier van eten maar hij doet het echt super! Gisteravond ook het 2e flesje netjes gedronken :D Alleen merk ik nu dat ik geen enkele keer aan de 200cc kom :( Hij drinkt meestal 150 / 160 maar dat is max. En ik merk dat zijn boertjes veel later komen dus heb ik hem 2x uit bed moeten halen omdat er nog een boertje dwars zat. Weer vanalles nieuw geleerd dus! Ik wil wel 's ochtends nog gewoon bv blijven geven en dan de rest van de dag over op fv.
    Dank trouwens voor al jullie reacties op mijn vragen!

@ Krisstel leuk dat het doopfeest geslaagd was!
    @ Kaatje wel een leuk cadeau, zo'n loopauto voor Levi 8) Hopenlijk is de verzakking niet erger geworden. Sterkte met werken!
    @ Cossy oh dus een paar dagen afzien :( Hopenlijk is ongi snel weg.
    @ Azeb wat sneu voor het hondje :cry: Gelukkig kon jij er weinig aan doen.
    @ Missy Zuilen kleintjes merken het toch goed zo'n drukte op verjaardagen...Kyano slaapt dan ook niet :(
    @ Irisb gezellig lekker in bad met Ewout!
    @ Eva ja ik zou me ook zorgen maken als ik jouw verhalen lees. Misschien toch eens laten nakijken...
    @ First time sterkte met de week alleen!
    @ Yule heerlijk zo'n fijn gesprek met je leidinggevende.

Ons mannetje is alweer wakker :( Hij sliep vorige week zo goed maar vandaag is het echt helemaal niks...Ga hem maar weer even troosten.

Tot later!

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Roshi: nog een fles om 20u en een om 23.30u?

9. @ wupje bij jouw wilde het toch ook niet lukken met flessen of haal ik je nu door elkaar met iemand anderS?
    hoe heb je het opgelost?
    hoe komt het dat het nu wel lukt.

xxxxxxxxxxxxxxxx

10. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Aahw Yule wat lief van je! Ja het gaat echt goed hier, maar ik ben ook erg blij dat er hier zo open over gepraat wordt! Want eerlijk is eerlijk, het is niet allemaal even fantastisch en geweldig als sommige mensen zeggen, daar ben ik inmiddels wel achter :)

@ Roshi, ja ik wilde hetzelfde zeggen als Jannes, zo zou ik het doen met de flessen. En idd raar is dat hoor, ik "idealiseer" de zangerschap helemaal, erg vreemd maar ook goed natuurlijk!

@ Jannes, jou wilde ik in het speciaal nog even bedanken voor al je tips en trucs hier op het forum :oops: Toen ik nog niet lekker in mijn vel zat en niet mee sprak hier, maar wel mee heb gelezen, had ik echt heel veel aan jouw tips en adviezen :thumup:

@ Funny Me, oeh toch wel spannend hoor, stel je toch voor dat het nu wel ineens lukt :D Je hoort het wel vaker natuurlijk, dat de tweede ineens veel sneller (of langzamer gaat). Ben blij te lezen dat jij ook weer kriebels hebt, jij had ook niet zo'n makkelijke zwangerschap natuurlijk! Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt ;)

Zo het eten staat op en manlief is onderweg naar huis. Fenna zit lekker tv te kijken, dat doet ze elke dag een uurtje. Ze vindt het erg interessant allemaal en zo rond deze tijd had ze normaal een huiluurtje. Nu dus een tv uurtje, ideale oplossing :D Wat gaan jullie eten vanavond? Wij eten aardappels met worteltjes en een gehaktbal, en ik heb nu al trek :p

Liefs XXX

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funny zeg nooit nooit idd want heb 2 collega's die dus in de mmm zaten bij
    de 1e en de 2 spontaan is gegaan. zou wel leuk zijn. maar hier hou ik het voorlopig op kriebelen hoor haha

@anno ik heb ook pb's gestuurd ben ook benieuwd of ze een beetje gelijk uit komen haha.

@roshi 1x een fles minder is niet zo'n ramp je hebt alleen wel kans dat ze misschien vanavond laat nog een keer komt.
    of ze vind het wel best hihi.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, ik heb gependeld maar door mijn zwangerschap kwamen er allemaal rare antwoorden uit.
    Dus ben er toen mee gestopt, wil binnekort weer eens beginnen. Maar niet gelijk voor t halve forum haha..
    Dat lukt me nog niet kwa tijd/energie. Maar anders kun je even je gegevens pb-en en dan zal ik kijken wanneer ik kan proberen voor je.

En je pendelt idd over wanneer je weer zwanger raakt, tenminste dat deed ik wel.

Meiden.. vraagje he. Hebben jullie beebs wel es last van boertjes die nog dwarszitten als ze in bed liggen en al even hebben geslapen?
    Mike word namelijk altijd standaard 2 uur na zijn voeding huilend wakker en is dan niet meer stil te krijgen in zijn bedje.
    Behalve dus als je hem eruit tilt even omhoog houdt, dan komt er een giga boer uit en dan kun je hem terugleggen en slaapt hij na 15 min weer.
    Is dit normaal?
    We laten hem al onder de fles 2 x boeren, na de fles nog es en omdat we hem 30 min omhoog moeten houden komen er ook nog wel es boeren.
    Maar dan gaat hij dus naar bed, valt in slaap en dan altijd PRECIES 2 uur nadat we met zijn fles waren begonnen gaat hij weer huilen en zit er dus een boer dwars.
    Kan dit bij reflux horen? Dat de maagzuur bijv op zijn hoogst is 2 uur na de voeding?
    Of komt dit gewoon door t liggen een tijdje en dat er nog gewoon lucht dwarszit en dan dus omhoog komt als hij in de onrustige slaap komt?
    (Heeft Robin dit ook (gehad) Tweety? Dat hij door de reflux 2 uur na de voeding huilend wakker werd? Want dan weet ik misschien of t erbij hoort dat de voeding dus niet voldoende helpt of dat alle babies dit kunnen hebben)

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wij eten maiskolven met ovenfrites en een varkensschnitzel. Jamjamjam!

14. wij eten worst met gebakken aardappels en erwten en wortelen, jammie

xxxxxxxxxxxxx

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jannes> bedankt ik zat er inderdaad aan te dneken om het zo te doen. Jenna heeft om 17uur een flesje op en meestal doe ik haar rond 19/19.30uur in bad (of kleed in haar om) en dan mag ze nog even bij ons zitten. ze valt dan tegen 20uur in slaap. ik heb me nu voorgenomen om na het badje nog een flesje aan te bieden en tussen 23 en 24 maak ik haar altijd al wakker voor de fles dus dat doe ik vanaaf ook gewoon en dan zit ze weer op 5 :D

Tweety> Jenna krijgt altijd s'avonds laat (tussen 23 en 24) nog een flesje, anders komt ze tegen 2 uur en dan weer om 6 uur daar heb ik echt geen zin in :oops:

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij eten hutspot met rookworst jamjam

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En kunnen babies 2 uur na een voeding nog krampjes hebben?
    Want als Mike wakker word, huilt hij wel eerst heel hoog. Alleen hij trekt niet echt met zijn beentjes zoals hij eerst wel heftig deed.. Maar dat kan misschien komen doordat de krampjes niet meer zo heftig zijn als eerst?

18. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Zo dames, even 2 dagen niet online geweest omdat we een weekendje naar m'n ouders in Nederland waren en jullie hebben zoveel geschreven! Ik heb tot pagina 640 terug gelezen en zal proberen zo goed mogelijk te reageren op iedereen.

Foto's: Ik heb weer een boel leuke foto's voorbij zien komen!

Poepen en Fv: Net als bij Eva doet Gizem er ook best lang over voordat het er uit is zeg maar. Ze heeft meestal maar 1 poepluier per dag.

Kerstboom: Ook bij ons staat de kerstboom sinds vandaag! Vind het zo gezellig staan! :D

Kaatje: Wat vervelend dat die verzakking alleen maar erger wordt!
    Kristel: Wat goed van je meissie dat ze zo voorbeeldig was tijdens de doop!
    Azeb: Je zal we geschrokken zijn! Wat vervelend dat de hond het niet heeft gered...Verder gelukkig dat Isis het leuk heeft gehad op het KDV.
    Lindaa: Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Michelle!
    FunnyMe: Hier staat de babygym op de grond op een boxkleed of over het wipstoeltje, dan kan ze er wat makkelijker bij.
    Eva1983: Dat probleem met poepen heeft Gizem ook! En eigenlijk altijd al gehad! Ik vind het zo zielig voor haar, dat ze echt moeite er mee heeft. Maar een oplossing zou ik ook zo niet weten hoor...
    Tinkerbell: Dat van die roze wolk heb ik ook hoor! Als ik nu foto's terug zie dan mis ik m'n buik ook gewoon! :oops:

Pendelen: Heb ook een van de dames een PB gestuurd... :oops: Ben wel benieuwd wat er uit komt....

Fotoalbum: Ik ben nu toevallig een stuk of 50 foto's aan het uploaden op de Kruidvat site om ze te bestellen. Gizem heeft van Sinterklaas een heel mooi fotoalbum van Assepoester gekregen.

Dan nu ff ego:
    Wij zijn afgelopen weekend bij m'n ouders in Nederland geweest. Zaterdagmiddag Sinterklaas gevierd en Gizem is behooooorlijk verwend! (en haar papa en mama trouwens ook ;) ) Helaas door een combi van de drukte en buikkrampen 's avonds een groot deel van de avond gehuild :cry: Zondagochtend voor het eerst wezen zwemmen en ze vond het super. Ik zal straks even wat foto's spammen ;). Gistermiddag vierde m'n vader z'n verjaardag, dus weer een druk middagje, maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen!

19. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ff een paar foto´s spammen:

20. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359