September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83

2. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83

Meer foto's staan op Gizem's eigen site! ;)

3. mooie foto's jale!

xxxxxxxxxxxxx

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @missy robin heeft niet echt veel last van boeren gehad. hij boert eigenlijk pas sinds 2 weekjes na zijn flesje eerst had hij hier geen last van
    maar robin heeft natuurlijk ook wat aan zijn slokdarm die fuctioneerd wat anders als die bij gezonde baby's.
    en hij heeft eigenlijk ook tot ruim 2 maanden amper gedronken alles ging bijna over de sonde.

missy heb je voor 2e en 3e kindje laten pendelen er zit zoveel.

@roshi o ik had niet gezien dat ze nog een fles kreeg rond 23 of 24 uur. ik zou dan idd ook na het badje een geven en om 23 uur ofzo ff wakker maken
    het is dan een keer wat minder tijd ertussen gebeurd hier ook wel eens. snap dat je geen zin hebt om snacht eruit te moeten.

@jale leuke foto's

eten wij hebben bontjes gegeten met aardappels en een gehakt schnitsel. lekker hoor.

5. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Jale: wat een schattige plaatjes zeg!

@Missy: mijn hyvenaam is crien1978, oftewel: Corine.
    Ik heb gelukkig helemaal geen last van verlatingsangst, maar nu we Jari hebben ben ik wel ineens bang dat er iets gebeurd met één van ons en dat Jari een ouder zou moeten missen (of erger nog: allebei).

@Yule: ik bedoel niet zozeer mbt bacteriën, hoewel ik idd ook vind dat daar niet te voorzichtig mee omgegaan hoeft te worden. Ik krijg soms het idee dat hoe meer je kinderen wil beschermen tegen allergieën, hoe makkelijker ze er één ontwikkelen. Het is nergens op gebaseerd hoor. Hoewel ik wel een goede vriend heb met een zeer beschermende moeder, die alles biologisch, homeopatisch en zeer verantwoord wilde doen uit angst dat hij ergens allergisch voor zou worden en hij is nu juist voor vanalles allergisch, waaronder voor koemelk (iets wat hij als baby en kind dus niet kreeg). Het zegt weinig, het is maar mijn gevoel, maar goed.
    Wat fijn trouwens dat je zo'n goed gesprek had met je werkgever. Ik ben (of beter gezegd: moet) ook aan het solliciteren, maar kom er echt nauwelijks toe met de zorg voor Jari.

@Eva: hier bij het CB raadden ze venkelthee ernstig af, omdat het bepaalde stoffen bevat die niet goed voor ons (en vooral voor baby's zijn). Ik weet het fijne er niet vanaf, had wel ook met kankerverwekkende stoffen te maken. Ik weet wel dat het voedingscentrum het ook ontraadt, op hun side kun je er iets over lezen. Maar goed...zoals met alles...helemaal zelf weten wat je ermee doet! ;)

Ik betrap mezelf er steeds op dat ik vergeet om Jari regelmatig op zijn buik te leggen. Hij is nu 9 weken, maar tilt nog nauwelijks zijn hoofdje op als hij op zijn buik ligt. Zijn benen gaan wel een stuk de lucht in. Konden jullie kindjes al goed hun hoofd optillen toen ze 9 weken waren?

6. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

ik kom ff spieken. Bedankt voor de tips! Ben meteen vandaag op pad gegaan om die neusspray te scoren. Helaas wacht ik nu nog steeds op de dokter die me terug zou bellen... :evil: Agja, iig is de bv alweer een beetje meer op gang dan gisteren.

Groetjes, Cossy

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    @missy: ik zag je vraag aan tweety. Demi heeft ook reflux. Zij had toen en heeft nu nog steeds last van boeren een uurtje of 3 na een voeding. Dat kwam niet door de reflux, maar het teruggeven van voeding 3 uur na de voeding wel.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    helaas, het flesje EN het badje is niet meer gelukt. ik merkte al dat ze moe was dus het badje zouden we sowieso overslaan, toen ik het flesje ging maken ging mannetje even knuffelen met zijn meissie, toen ik kwam met de fles lag Jenna helemaal out. Meestal word ze wel wakker als we haar in bed leggen maar nu niet :confused: naja ik heb me erbij neer gelegd hoor, morgen zorg ik wel dat ze er netjes weer 5 krijgt :D

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallooooo,

Ik ben weer terug! Hebben jullie me een beetje gemist ;)? We hebben het erg leuk gehad in de Efteling. We hadden lekker weer, het was rustig en 's avonds prachtig verlicht. We sliepen in een mooie suite en hebben onze buikjes rond gegeten vanochtend. Daarna nog bij een oudtante op bezoek en vervolgens naar mijn ouders gegaan. Tenslotte nog bij mijn zus gegeten en we zijn net thuisgekomen. Quinten is hélemaal gaar, maar dat is ook wel voor te stellen. We hebben in ieder geval een top-weekend gehad. Zo, nu snel even alles bijlezen...

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@FirstTime, ik legde Britt ook 'weinig' op haar buik omdat ze meteen moest huilen. Sinds twee weken hoeft ze niet meer te huilen en begint ze het zelfs leuk te vinden. Het cb zei dat het niet zo erg was en dat de een gewoon sneller is dan de ander. Is een boek hier staat dat het ze het 3 a 4 maanden goed moeten kunnen.

@Pupke, fijn dat het zo gezellig was!

Pendelen
    Heb er al eentje terug..zwanger in Maart 2010 van een jongen :D

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb ook al een pendel terug: nov. 2009 zwanger van een jongen! Het zal mij benieuwen...

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Nou doorslapen was eenmalig. kwam vanacht gewoon weer om 04.15. Kon vanochtend mijn bed niet uitkomen.moest me er om 07.30 echt uitslepen. Zelf aangekleed en toen naar Levi zijn kamer toe. Lag gewoon wakker om zich heen te kijken. gelijk een grote lach toen hij mij zag :) Ferry, Levi en ik beginnen hier alle 3 grieperig te worden :(

Yule, ja zijn kerstballen van dit jaar ( die eerste kerst tenminste ) Is zeker pittig,maar ja houd me maar voor dat het tijdelijk is. Morgen de Ah maar weer eens bellen
    Als je geen last hebt van je verstandkiezen zou ik ze mooi laten zitten.
    Kaart kan je maken op 1800 x 1200 pixels ( = 10 x 15 cm )
    Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad op je werk

Roshi, op mijn werk ( Intratuin )
    Als we Levi niet wakker maken savonds komt hij rond 01.30 of rond 04.00. maken we hem om 23.00 wakker wordt hij alsnog om 04.00 wakker. hebben dit bijna twee weken geprobeerd maar maakt dus niets uit

Cossy, mooie bv foto !

Tweety & Azeb & Iris & Parr, of het slim is om te werken? vast niet. Probeer zoveel mogelijk rust tussendoor te nemen. Op de kassa is het gelukkig veel zittend werk en op de info kan je tussendoor ook gewoon zitten. Morgen vrij,woensdag weer een dagje werken en dan donderdag ochtend naar de gyn dus even advies vragen daar

Iris, hoop dat Ewout het flesje opeens heel goed pakt zodat je toch naar de kerstborrel kan ( vroeg trouwens al. wij hadden hem vorig jaar op 8 januare :-? )

Eva. hier heeft Levi al speen 2 van Avent

Jannes, Fijn dat het een weekendje geslaagd is, kan me voorstellen dat je Sara gemist hebt. moet er niet aan denken om een nachtje zonder hem te doen. Zielig he verkouden baby's. levi begint ook steeds meer te snotteren enzo

Azeb, ahh wat erg van het hondje.Heb je nog iets van de eigenaar gehoord? Wij hebben vorig jaar ook een hond aangereden. Gelukkig met de zijkant van onze auto door Ferry zijn snelle reactie (stuur omgooien ) en kwam de hond met de schrik vrij.

katten Boven komen ze sowieso niet. Tenzij ze zelf de deur open maken ( ja hebben een hele slimme kat hier ) maar daarom is Levi zijn kamerdeur altijd dicht. Beneden liggen ze dan op de bank of koelkast ( ja ook lekker eigenwijs ) één van de 3 durft nog wel eens in de box te kruipen :evil: Ondanks alles wat we er in leggen om de box af te dekken

babystyle, 1800x1200 pixels

FunnyMe, hier gebruik ik de babygym in combi met de box of wipstoel. wipstoel staat wel op de salontafel :) ivm onze enthousiaste hond

Eva, als je echt twijfeld of er iets met zijn darmen is zou ik een second opinion aanvragen. Vaak heeft je moedergevoel het bij het goed eind

pendelen: ik heb het gedaan. ben er tijdens de vruchtbaarheidsbehandelingen mee gestopt omdat ik mijn hoofd niet meer leeg kon maken

Jale lieve foto's

First time. hier oefenen we volgens het cb ook te weinig met op zijn buik liggen en hoofd omhoog. Ach hij kan zijn hoofd omhoog doen en zijn hoofd omdraaien als hij op zijn buik ligt. En als hij rechtop zit houd hij zijn hoofd ook stevig omhoog dus maak me niet zo druk

Zo ik ben ook weer bij.tussendoor Levi in bad gedaan en met Ferry onder de douche gesprongen. gaan nu lekker op bed tv kijken.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    zo rust haha alles ligt weer op zijn bed pff is best druk zo savonds met badderen enz. maar het is weer gedaan. rene heeft gelukkig geen koorts meer gehad wel is ie nog heel erg verkouden loopt echt zo z'n neus uit(sorry voor het smerige detail)

14. hoi,
    heb ook een pendel terug, december 2009 een meisje. vrij snel dus al. we zullen zien.

hebben weer een fles geprobeerd, julia heeft 10cc bewust gedronken maar ze wilde weer niet.
    nu heb ik net alleen de dop gegeven en dan zuigt ze als een gek alleen als er iets uit komt wil ze het niet.
    morgen ga ik dus kolven en de voeding erna geven zonder in de koelkast ofzo te zetten, zit de laatste tijd toch maar 3 uur tussen omdat ze 's nachts zo lang slaapt, ik ben benieuwd.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jale: schattige foto's!

@missy: het kan zeker dat het maagzuur 2 uur na de voeding het meest is. (is bij volwassen volgens mij ook 2 uur na de maaltijd)

Oei spannend al die pendels. Kan iemand me vertellen hoe dat eigenlijk werkt?

16. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Oh, ik heb nog een pendel terug: jan. 2010 een meisje...

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hihi leuk dat pendelen!
    heb ok ff gedaan ben wel nieuwschirig haha, ondanks mijn situatie.

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heb ook een pendel terug juli 2009 een meisje. nou hoop het dus niet pff dan is robin nog geen jaar en rene nog geen 3 haha we hebben gezegt als er ooit nog een bij zou mogenkomen dat we dat dan over een jaar of 3 bekijken of we er voor gaan of niet. maar juli al pfff o jee.

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0

oud lesje maar wel leuke :p

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb er ook 1 terug december 2009 een meisje (zijn we weer in dezelfde maand uitgeteld Anno ;) )

Deel Deze Pagina