September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    babystyle, geweldige foto's !

Nu nog ff een bakkie koffie en dan die stomme belastingdienst maar ff bellen

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    thnx zo tot later allemaal zo ok ff boodschapjes doen

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb toch fijn dat de eigenaar nog heeft gebelt naarj jammer dat je geen adres hebt van ze.

@babystyle haha leuke foto.

grrr heb ik dat ben ik bezig met de boom heb ik maar een lichtsnoer die het doet pvd dus in
    de boom maar ja kom toch echt veel te kost haha heb altijd een hele verlichte boom nu niet eens de helft. dus moet zo maar weer ff de stad in om te gaan halen.
    dacht ff de boom te doen nu rene op het kdv is maar niet dus. aangezien robin ligt te slapen en zo moet eten wordt het dus vanmiddag verder grrr. nu maar me dorpjes neer zetten dan
    na me bakkie thee of niet want hoor geluidjes door de babyfoon komen.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bleeee het regend hier moet ik daar ook nog eens door :cry: :cry:

o robin is nu wakker rennen

5. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Morning meiden!

Pff hier niet echt een goeie nacht. Ze slaapt al een week door en vannacht was ze ineens om 5 uur klaarwakker :( Ik werd ook met luid gejuich ontvangen toen ik binnen kwam, dat was dan wel weer grappig :) Fles gegeven en daarna weer geslapen tot 8 uur, maar jeetje wat ben je snel gewend aan doorslapen *gaap*

Babystyle echt leuke foto's :) Veel plezier vanmiddag!
    Azeb: Goed dat hij gebeld heeft, zo kan je het goed afsluiten :)
    Kaatje: Lekker weer zo'n nacht! Ik heb me ook aangemeld trouwens.
    Tweety: Oooh grr die lampjes ook altijd he :x
    Iris: Toch veel plezier vanmiddag, probeer er van te genieten!

Fruithapjes: Wij gaan het met kerst proberen denk, zie dat er al veel mensen mee bezig zijn hier. Ben er toch een beetje huiverig voor, weet niet waarom want 's avonds krijgt ze wel al een dikkere fles en haar darmpjes kunnen dat prima hebben.
    Tweede kindje: Tsja het kriebelt echt wel, maar ik begin 5 januari bij mijn nieuwe baan, lijkt me niet verstandig om daar zwanger binnen te komen ;) Wil dus sowieso mijn proeftijd door, en dan zien we wel!

Verder hebben we weinig plannen vandaag, tis echt rotweer :( Ga maar verder mt het foto album voor Fenna en misschien ook maar beginnen aan het trouwalbum, je moet wat he :)

XXX

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden tot vanmiddag !
    gaan even naar de Aldi. Moet hoognodig boodschappen doen, heb niet eens boter meer in huis. was een droog ontbijt vanochtend :)

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Matice heeft vannacht doorgeslapen van 19.30 tot 5.30 uur!
    Ik moest hem de laatste dagen steeds wakker maken voor de laatste voeding dus heb hem deze keer laten doorslapen.
    Ben benieuwd of deze trend zich voortzet.
    Helaas is Raven sind een paar dagen al om 5 uur! :confused: wakker
    Ach, sluit nu lekker op elkaar aan en ze liggen nu allebei een tukkie te doen. Eindelijk weer eens wat tijd voor mezelf (heel hard de afwas en de speelgoedbom negerend :) )

Ander forum oei, moet het hier in de gaten houden zie ik, straks zijn jullie allemaal opeens foetsie :cry: . Maar welke wordt het nu? Die van Marchien of gaan we hyven?
    *edit* lees het al, die van Kaatje. Ga gelijk ff spieken ;)

Kerst Kerstavond naar Ivo zijn moeder en daarna naar zijn vader (die woont gelukkig 2 straten verderop) en dag erna heel eventjes langs mijn vader om decadeautjes af te leveren (en opte pikken ;)) en dan door voor kerst diner bij mijn moeder. 2e kerstdag ontbjten we daar en dan gaan we terug naar huis. Bijkomen.
    Oud en nieuw ben ik alleen thuis met de kindjes. Ivo moet werken op Sensation :( (eigenlijk best saai)

buiklig Matice leg ik 1 a 2x per dag even op zijn buik, totdat hij er genoeg van heeft en begint te protesteren.

Grr gedaan met de rust in huis, Raven ligt te huilen in bed.

Straks weer verder lezen, anders komt het er nooit van :oops:

8. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    ff een vraagje voor de mama's met een meissie. Gizem's haar is lang genoeg om staartjes in te doen. Hoe doen/deden jullie dat? Want het stil liggen is er niet echt bij.... :)

9. ik kon gisteravond ook al moeiljik hierop komen maar vanmorgen lag het er dus echt uit, heb me al aangemeld op het forum van kaatje.

kerst: wij vieren 2e kerstdag bij Souders en gaan 1e kerstdag miss even bij mijn vader langs maar verder houden we het lekker rustig.
    oud op nieuw: wilde wij thuis doen en dan vrienden uitnodigen maar die hebben allemaal samen al iets afgesproken, oh jullie mogen ook wel komen werd zondag gezegd, moet eerlijk zeggen dat ik er zo weinig zin in heb. we wild het juist thuis doen zodat julia lekker in haar eigen bedje kan.

nou ik toch aan het mopperen ben ga ik ff door, sorry hoor.
    zondag werd er nogal veel commentaar geleverd toen wij julia uit bed haald eomdat ze huilde (surprise bij SOuders)
    dit werd vooral gedaan door alle vrienden, nou ja niet allemaal.
    ook als ze huilde kregen we commentaar dat ze haar mond moest houden en toen ik zat te voeden in de groep werd er ook wat gezegd.
    ik heb er zo ook weinig zin meer in om met die vrienden te zijn en ik ga er zeker nog wat van zeggen.
    en om mijn rotdag nog beter te maken wilde julia vanmorgen ook geen verse mamamelk. ik weet echt niet meer hoe ik het moet doen.

sorry voor het ego stukje.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen mama's,

@Missy: en, wat zei de huisarts?

@Kaatje, oh wat zielig dat je man zo'n last heeft. Ik ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Quintne boert overigens niet altijd na een voeding. Meestal probeer ik het na een kwartiertje nog eens en dan komt ie meestal wel. Wat ook kan helpen is het volgende liedje dat ik heb verzonnen (op de melodie van 'hoedje van papier'):

1, 2, 3, 4, boertje kom, boertje kom,
    1, 2, 3, 4, boertje kom maar haar.
    Want komt 'ie nu niet uit je mond,
    Dan komt 'ie straksje uit je kont,
    1, 2, 3, 4, boertje kom maar hier!

Werkt hier heel goed :) :) :)

@Parr: fijn dat het shoppen goed ging! En volgens mij hebben wij dezelfde rare ribbenkast...

@Yule: en heb je Raven al uitgelegd dat het nu dag is ;)? Wat zei de huisarts over je zere voetje? En Raven doet het echt goed hè, heerlijk hoor.

@Lindaa: wij vieren Kerstavond bij schoonouders en 1ste Kerstdag bij mijn ouders. Bij beiden doen we cadeautjes, gedischtjes en lekker eten. 2de Kerstdag blijven we lekker thuis.

@Kaatje: geweldig idee, dat tijdelijke forum! Ik doen mee...

@IrisB: fijn dat je me in dat geval gemist zou hebben :). We zaten in de theatersuite: heel erg chique en een mega tv met films. Ik hoop dat de kerstborrel toch mee valt! Beterschap voor je man...

@Babystyle: ik denk niet dat dit kwaad kan, het is uiteindelijk zo dat ze het klokje rond gaan slapen zonder voeding. Als ze niet suf is, dan is er niets aan de hand. En wat een hilarische foto, wat heb je gegeven: grapefruit? Witlof? Spruitjes? Whahahahaha!

@Azeb: wat vervelend dat ongeluk met die hond! Maar ja, als hij ineens voor je auto rende, dan kun je er natuurlijk niets aan doen.

@Tinkerbell: jammer dat je er vannacht uit moest. En jij ook al de babykriebels?

@Jekkia: zo, zo, Matice heeft ook lang geslapen vannacht!

Hier ook een goede avond, nacht en ochtend gehad. Gisteravond heb ik lekker een uurtje met Quinten in bed gelegen, voor zijn laatste voeding. Het eerst half uur was hij erg druk: brabbelen, lachen, trappelen en toen viel hij tegen me aan in slaap. Heerlijk hoor. Vanochtend was hij al wakker toen ik zijn kamertje inliep. Hij begon meteen te lachen en te trappelen. Ik heb hem vandaag ook voor het eerst een truitje in maat 68 aangetrokken. Is nog wel iets te groot, maar met omgeslagen mouwtjes gaat het prima. Ik ben daarna snel even boodschappen gaan doen omdat manlief thuiswas tot 10.30 uur. Ik ga straks (als het weer het toelaat en Quinten wakker is) wel nog even de kerstkaarten posten. Tot later!

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Anno: nou, wat vervelend allemaal zeg! Ik kan je helaas niet helpen met de voedingsproblemen, ik heb daar geen ervaring mee.

12. @First time: Ik geef Emma hypoallergene voeding in combinatie met borstvoeding. Ik heb zelf wel vrij veel last van allergieën (hooikoorts, bepaalde huisdieren en ik krijg jeuk van sommige groente en fruit...) en dan is hypoallergene voeding een logische keuze. Bij Jasmijn deed ik dat ook al, maar toen gebruikte ik preventief hypoallergene flesvoeding. Maar die bestaat inmiddels niet meer...

@Eva: Moeders hebben vaak gevoelsmatig heel goed in de gaten of er iets is met hun kindje. Het is al heel vaak voorgekomen dat een moeder door een arts afgewimpeld wordt, terwijl ze naderhand gelijk blijkt te hebben. Ik zou dus aandringen op verder onderzoek...

Niemand hier die Nutriton gebruikt in combinatie met borstvoeding? Kreeg op mijn vraag namelijk geen enkele reactie... :(

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

voor jou Anno

en nog een beetje voor Azeb... zat met tranen in de ogen hier...

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    lola, ik deed dat wel, maar gaf net als jij voor de bv een aantal lepeltjes en daarna nog 1 lepeltje. de hoeveelheid hield ik aan wat op het pak staat. het hielp 's nachts heel goed, overdag niet :(

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier ook de pendeluitslag!
    We krijgen 3 kinderen.
    zwanger in febr 2010 van een jongen

16. lief Ingeltje!

ik ga mijn meisje uit bed halen, die zal al wel honger hebben, ze spuugde vanmorgen alles uit omdat ze zich zo druk maakte denk ik.
    ze huilde niet maar ze kan soms zo stressen, heeft ze van papa!

xxxxxxxxxxxxxxxx

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Heel lief van je! bedankt! :oops:

18. O, dus bij jou werkte het ook al niet :( ! Ik denk dat dit komt doordat de hapjes Nutritonpapje zich in de maag niet mengen met de moedermelk.
    Met Jasmijn had ik dit probleem overigens niet. Voor haar kolfde ik fulltime af en zij kreeg alle moedermelk dus via de fles. En dan werkt Nutriton dus wel...
    Maar hoe gaat het dan nu met het spugen / mondjes terug geven bij Julian?

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ pupke, ik heb haar olvariet mixfruit gegeven, banaan, druiven, appel en sinnaasappel :p
    Nee ze werd enit duf wakker en ok neit huilend, ze wilde eerst 15min lekker babbelen en daarna pas eten!

@ lola, ik heb nurtrilon hypoalleergen erbij al svoeding, omdat ik zelf allergisch ben en altijd wel eczeem heb.

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou even ego.. sorry!

Sara is echt niet lekker. Ze heeft gisteren lopen hoesten als een hond, huilerig en kreeg flessen maar voor de helft leeg. Ze heeft op zich wel goed geslapen tot 7.30u, maar veel wakker om te hoesten.

Vanochtend had ze nog steeds verhoging 38,1 dus zetpilletje heeft niet echt gewerkt. Ze dronk de fles wel op, maar alles kwam na een tijdje terug zei mijn vriend (die is met haar thuisgebleven). Net belde hij dat ze nu helemaal niet meer wil drinken... ook geen water of zo. Dus toch maar HA gebeld en daar moet hij nu om 15.45u naartoe :(

Bah.. ben er helemaal verdrietig van. En dan zit ik ook nog op mijn werk...

Deel Deze Pagina