Hallo allemaal! @Jannes: he wat naar, heb je niet toevallig een hele lieve en begripvolle baas die begrijpt dat je er bij zo'n kleintje erg graag zelf bij bent? Knuf en sterkte. @Lindaa: wij vieren beide kerstdagen bij de beide families. Niet te groot, maar toch vrij druk. Ik merk aan Jari weinig na bezoek en visites. Volgens mij kan hij er wel goed tegen. O&N had ik wel zin in een feestje gehad, maar dat gaan we nu ws klein vieren met schoonbroer en zus en aanhang, plus als het goed is...Jari's nieuwe neefje (die nog geboren moet worden voor die tijd). Ik bedacht mij dat laatst pas, dat er waarschijnlijk niet veel 'wilde' feesten meer met O&N zullen komen; ik denk niet dat er dan veel gegadigden zijn om op te passen... @IrisB: bij mij ook totaal nog geen gekriebel hoor. Ik heb nog wel even nodig om überhaupt te wennen aan het moederschap. Komt vast nog wel! @Kaatje: wat naar zeg, van Ferry. Ik hoop maar dat het meevalt en iets tijdelijks is ipv reuma... Sterkte jullie! @Azeb: fijn dat het 'baasje' jou nog gebeld heeft. Nu kun je het vast beter een plaatsje geven. Vraagje: ik weet dat het niet goed is om baby's te lang in de MC te laten liggen, maar geldt dit eigenlijk ook voor het wipstoeltje? Ik laat Jari hier sommige dagen best lang in liggen... (gebruik de box nog niet eigenlijk) Nog een vraagje: hoeveel slapen jullie kleintjes gemiddeld overdag? Ik krijg de indruk dat Jari steeds minder wil slapen, maar is dan in de avond vaak heel zeurderig alsof hij gewoon TE moe is.... Jari probeert ook hard te brabbelen en we hebben zo hele 'gesprekken' met veel mooie lieve lachjes... Wat ben je dan trots he? SUPER!
Hoi meiden! Even in etappes was vanochtend al online maar tussendoor Kyano flesje gegeven en nu dus even typen! 8) Missy Zuilen ik merk nu dat bij de fv de boertjes bij Kyano langer op zich laten wachten. En komt dus voor dat als hij een uurtje geslapen heeft hij wakker wordt omdat dan een boertje dwars zit . Met bv had ik dit niet meer. Zal voor hem nu ook wel wennen zijn. Jale lekker gezwommen met Gizem! Pupke leuk dat jullie zo'n fijn weekend gehad hebben ! En geweldig dat liedje van jou Parr lekker geshopt dus! Die maten is idd frustrerend Irisb ik duim voor je dat Ewout vandaag het zonnetje in huis is en jij met een gerust hart naar de kerstborrel kunt 8) Yule leuk die ontdekkingen! Kyano ontdekte gisteren voor het eerst zijn voetjes in bad, hij zat helemaal verbouwereerd te kijken Babystyle super foto's Jannes sterkte met Sara Vervelend dat je nu op je werk bent. Dikke knuff Zo ik ga even de was doen, ik weet niet hoelang Kyano slaapt....
's Nachts legde ik hem na 1/2 uur omhooghouden in bedje en dan ging het wel goed... vreemd, maar goed, daar deed ik het ook vooral voor, omdat hij anders uren lag te sputteren. Nu gaat het redelijk, overdag nog steeds beetje spugen. Ik geef al een tijdje geen Nutriton meer, hij slaapt immers door nu. Het gekke is, dat hij veel minder spuugt als ik de bv uit de fles geef. Snap niet hoe dat kan!
Over maten: ik heb mijn oude maat weer terug (woog zelf 1,5 kilo lichter laatst, maar weet niet zeker of deze weegschaal nog wel goed is). Wel vind ik alle truitjes tegenwoordig te kort. Of dit nou door mijn dikkere buik komt, of gewoon door gewenning aan langere truien tijdens mijn zwangerschap...ik weet het niet.
Zou wel naar huis kunnen gaan hoor, maar heb nog drie afspraken staan en mijn vriend is gewoon thuis en gaat met mijn moeder naar de HA, dus komt allemaal goed. Ze ligt nu ook te slapen, dus kan toch niets doen... Maar leuk is anders.
@jannes, wat vervelend,beterschap voor je kleintje nou ik ga julia maar weer de borst geven, na 3 kwartier huilen geeft ze nog niet op. wat een uithoudingsvermogen kan zo'n kleintje hebben. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Eindelijk! Onze Britt heeft geslapen van 22:30 uur tot 8:00 uur! (heb haar toen zelf wakker gemaakt voor een voeding omdat ik graag een ritme wil creëren voor straks). Nou maar hopen dat het niet eenmalig is @Kaatje, Britt laat na de bv geen boer, na de fv wel altijd. Denk niet dat je je daar druk om moet maken of huilt Levi veel na een voeding? Mag zo brutaal zijn om nog een keer te vragen waar je die mooie kerstbal kan kopen? @Parr, kan me voorstellen dat je een beetje baalt, maar je krijgt vast over een paar maanden je eigen maat wel terug, je bent goed bezig toch! Ja ik hoop dat ik gelijk krijg haha, en het geslacht maakt me niets uit, als zou het wel heel leuk zijn een jongen. @Yule, wat lief als ze zo in slaapt valt. Vandaag dus goed wakker houden zodat ze vannacht weer slaapt Gaat hard met Raven. Britt stopt ook alles in haar mond, knuffels, rammelaar etc. Ze kan ze alleen nog niet zo goed vasthouden om echt mee te spelen. @IrisB, hier kriebelt het ook nog lang niet Hoop dat het toch gezellig wordt de borrel en dat Ewout lekker drinkt en slaapt. @Azeb, fijn dat de eigenaar nog even heeft gebeld. Balen dat je nu niet weet tot hoelang je bloed, eigenlijk raar toch dat ze geen indicatie kunnen geven. Ga je ook de kerstboom opzetten? Moet hier ook nog verder, de helft van de lampjes zitten erin. @Jekkia, wat lekker dat Matice zo doorslaapt, lukt het allemaal een beetje? @Jale, heb laatst een knipje ingedaan maar haar haar is zo dun dat ie uitglijdt. Misschien proberen als ze slaapt @Anno, hebben ze zelf geen kinderen dat zo zoveel commentaar hebben? Snap dat je er geen zin in hebt, laten ze zich druk maken om zichzelf en niet om jullie opvoeding. @Funnyme, dat zou leuk zijn of niet? @Jannes, hé bah waarom gebeuren dat soort dingen nou altijd als je er niet bent. Hoop dat het meevalt en dat ze weer beter is. @FirstTime, Britt slaapt tussen de voedingen gemiddeld een uurtje.
Ingeltje, dank je wel! Jannes, wat vervelend dat Sara zo ziek is. Anno, wat stom dat je vrienden zo idioot doen zeg... Ik zou daar ook geen trek meer in hebben hoor!
Dit shirtje in maat 68 heeft Isis gekregen bij haar geboorte. Ik dacht, laat ik het eens proberen. En het past al hartstikke goed! Wat staat het leuk he en wat heeft ze toch een prachtige lach! Ik heb de kerstboom nog niet staan hoor, ik heb nog geeneens een kerstboom! Ik ga denk ik morgen op pad om eentje te kopen, het is me nu veel te vies miezerweer. Maar ik haal wel straks de spullen alvast naar beneden!
Hee lieffies, Heb bijgelezen maar het was jammergenoeg te veel om te reageren. Ik merk dat ik in mijn hoofd al enorm bezig ben met volgende week als ik weer aan het werk moet. Vanaf januari gaat Jill 1 dag naar het KDV, en tussen kerst en oud en nieuw zijn mijn ouders weg, dus dan zitten we in de problemen. Alex heeft 1 dag vrij genomen, 1 middag hoop ik dat ze mag oefenen op KDV maar 1 hele dag hebben we nog geen oplossing. Kan er behoorlijk overstuur van worden. Heb nu een vriendin gevraagd, die gaat proberen te ruilen op haar werk, voor MIJN kind. Boehoe... Affijn, stress dus. Verder hebben we hier een mooie rooie kerstboom, vrijdag gaan we kijken op het KDV en gaat het met Jill wel goed eigenlijk. Bedankt allemaal nog voor de lieve woorden over mijn bvschuldgevoel! Was heel fijn. Ga mezelf nu bij elkaar rapen, aankleden en ontbijten Morgen gaat het vast beter!
@krisstel, nee die vrienden hebben geen kinderen, wij zijn de eerste in de vriendengroep die sws samenwonen, getrouwd zijn enz. de rest blijft denk ik thuis wonen tot ze 40 zijn. @azeb, super leuk shirt, julia past hier net in 62 en sommige dingen daarvan zijn ook nog te groot. nou julia is helemaal uitgeput van het flessendrama, hopelijk wil ze wel een beetje slapen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Freesia, wat een toestand zeg voor die dagen tussen kerst en oud en nieuw! Hopelijk kan je vriendin vrij krijgen... Je schoonouders zijn geen optie?
belachelijk ik kan me er gewoon boos over maken hoe sommige mensen grrr. dikke knuff meis en ik zou er ook nog wat van zeggen hoor. @jannes knuff het is nooit leuk als je kindje ziek is en zeker niet als je op je werk zit. hoop dat ze zich snel beter voelt. @firsttime wilde feesten met o&n worden idd moeilijker hihi. robin ligt ook vaak in de wipper vind ie leuk en rene zat er ook heel veel in merk niks aan hem. de fysio vond het niet goed dat ie er veel in zat maar de box is niet zijn favo plekje. @ingeltje misschien gaat het ewrg snel en uit de fles langzamer of hij drinkt veel uit de borst en gaat daardoor spugen. @freesia knuff nu ga ik als een gek die rot lampjes erin gooien grrrr.
grrr kl*te lampjes waarom gaan die dingen altijd door de war zelfs als ze nieuwd uit de verpakking komen krijg ik het voor elkaar. en er zitten niet eens van die bevestigings schuifjes meer op dus heb ze er nu maar zo ingelegd normaal zet ik een enkele ff vast. nou ja ga weer verder hihi moest ff me thee opdrinken (goeie smoes he hoezo verslaafd haha)
@babystyle, leuke fotos. Vond ze het echt niet lekker? @jekkia, lekker hoor dat Matice zo goed heeft geslapen! Jij geeft ook BV toch? Want anders moet je ze wel wakker maken toch als je FV geeft en je 5 voedingen moet aanhouden? @Anno, lekkere vrienden dan.. Sorry dat ik gelijk dat zeg hoor, maar kan daar dus absoluut niet tegen. Ik vind dat je als vriendzijnde elkaar moet respecteren en dus ook hoe jij je kind behandelt en opvoed. En dan ook nog eens zeggen dat ze op moet houden met huilen... NOUJA ZEG! Echt van zulke mensen gaan mijn nekharen omhoog. Ik zou er zeker wat van gaan zeggen en anders gewoon idd niet meer met hun omgaan ofzo, want echte vrienden doen zoiets niet vind ik. Wij komen door zulke dingen ook niet meer bij bepaalde mensen. @Pupke, ja huisarts deed eerst heel vaag. Hadden weer een vervangende, word daar zo moe van elke x een ander. Weer hele verhaal gedaan.. Zei zij ook weer ja ik stuur je wel naar de kinderarts. Dus mijn vriend en ik vlogen gelijk uit onze slof tegen der. Uitgelegd dat die geen medicijnen wil geven maar allerlei onderzoeken wil doen. En dat mijn vriendin wel gewoon Zantac kreeg om uit te proberen of dat voldoende zou zijn.. Nou uiteindelijk nadat mijn vriend kwaad werd en ik ging huilen, kregen we op onze eigen verantwoording Zantac receptje mee! Dus hopelijk gaat dat voor Mike werken.. En 22 december moesten we al terug naar de kinderarts en dan leg ik t gewoon uit allemaal. Zo maat 68 al! Jeetje, Mike past 62 nog niet eens hahaha.. En ik zou ook wel es met Mike terug in bed willen kruipen, maar helaas slaapt hij dan niet. @Funnyme, zozo nog 1 erbij? Wel leuk een jochie dan haha.. Vind het trouwens wel apart dat de meeste van ons hier volgens de pendels rond 2009/10/11 weer een beebje krijgen. @Jannes, sterkte met Sara! Hopelijk is t gewoon verkoudheidje en is ze er snel vanaf. Zal voor jullie duimen! @First time, wij laten Mike ongeveer 10 min in de wipper zitten. Dit om nog even zijn voeding te laten zakken ivm zijn reflux. Maar niet elke dag zit hij erin, gewoon omdat we ook lekker met hem knuffelen. En mijn kerel werkt halve dagen, dus kan vaak dan hem overnemen zodat ik kan douchen enzo. Box gebruiken wij ook niet.. En slapen overdag.. Ja Mike heeft nog steeds last van zijn reflux, dus is moeilijk te zeggen nu. Hij slaapt nu hooguit 1 uurtje na elke voeding, word dan weer wakker door zuuraanval. En dan in de avond slaapt hij van 20.30 - 23.00. Dan 23.00 flesje en slaapt dan van 23.45 - 07.00 uur.. Hahaha dat gedoe met die truitjes heb ik ook. Ben nog steeds geneigd om langere truitjes aan te doen voor mijn buik. Wel pas ik ook mijn oude broeken weer! Ben zelfs bij mijn heupen en kont afgevallen, alleen mijn buikje wil nog niet weg. @Krisstel, wat goed van Britt! Ik zal der vanaf hier toespreken dat ze dat altijd moet doen. @Tweety, welke medicijnen heb jij voor Robin en hoeveel? Wij hebben alleen Zantac gekregen (geen Modilium ofzo, omdat Mike al hongerig is vaak) en moeten dit 2 x per dag geven 1ml. Het liefst voor de fles van 07.00 uur en voor de fles van 19.00 uur. Dus we gaan straks om 19.00 uur beginnen ermee. Hoesnel merkte jij bij Robin verschil met de medicijnen erbij? We hebben trouwens net even uitgetest met Mike of het geen standaard huiluurtjes zijn. Normaal krijgt hij dus 11.00 uur de fles, maar zaten toen bij de huisarts. Als hij om 11.00 uur de fles kreeg, ging hij 12.00 uur naar bed en werd dan om 13.00 uur gillend wakker. Nu kreeg hij om 12.00 uur de fles, ging 13.00 uur naar bed en werd 14.00 uur gillend wakker. Dus nu weten we voor onszelf 10000% zeker dat t zuuraanvallen zijn 2 uur na de voeding en geen vaste huiltijden.