September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo ben klaar met de kerstboom.. was haakjes kwijt. vond ze na uur/anderhal uur zoeken. Maar zaten in een bal gekneld met slingers :confused: Nu alleen sneeuwkleed eronder en gouden sliertjes over de boom gooien en is klaar. Maar dat doe ik morgen, moet eerst stofzuigen.
    Vandaag was het super gezellig bij Inge! Lekker gekletst en ff Uden ingeweest voor broodje en de Hema voor de kerst spul en stropdas voor Paul.
    Verder merken we ook aan Kate dat zIJ ineens meer kan, doet grijpen naar dingen en paul merkte gisteren maandag en ik gisteren dat zij beetje ging babbelen tegen hangend speelgoed in wipstoel en vanavodn toen wij thuis kwamen en paul haar oppakte deed zij handjes knijpen. Vraag mij af of dit is dat sprongetje begonnen is (is met 5e en 8e week eerder begonnen en zij is vandaag 11weken) of in aankomst is.. spannend!

Ik zal ff gauw door lezen maar ga ff niet op alles reageren :oops: vergeef mij aub! is lange dag geweest en moet nu eigenlijk in mijn bedje springen :oops:

@yule mooie kerstkaarten!
    merk hier ook dat ik mijn meissie beter kent dan paul haar kent ;) ergens wel lekker gevoel :p :p

@pupke is ruzie bijgelegd? en wat heeft hij gedaan dan? dat is als je nog wilt vertellen ;)
    guirlande is toch dat dikke slinger dat je in de boom doet?

Ingeltjes huis was netjes ;)

@Azeb zo das lekker doorgeslapen!

@irisb gezelligheid is gelukt :) super dat je nog bij de borrel kon genieten! een jongetje erbij? :p huh nu een meid? nou spannend zeg :p

VIA bekers (irisb bedoel je die dat jij mij laatst liet zien?) heb ze namelijk maandag gekocht, die set.. moet ik ergens op letten? was 10 bekers en deksels met 2 koppelstukken... van avent

@babystyle idd eerst een vent en serieuze relatie.. maar wie weet heb je dat dan :D

kraamvisite hier moeten er nog een aantal komen.. vraag mij af of ze nog komen :rolleyes:

@krisstel hoe was het bij jouw moeder?

@missy pff dat zij niet snapt de kern ervan :rolleyes: idd niet op reageren!
    Ik heb ook een vriendschap verbroken omdat zij er niet goed tegen kon dat ik zwanger was (2 andere vriendinnen van haar waren destijds ook zw). En vroeg mij nooit ernaar. Wij waren ook collega's en moesten veel kibbelen op de vloer omdat zij niet tegen mij kon (ik was crewtrainer en wees haar erop als zij iets verkeerd deed) dat ik crewtrainer bent en zij de mngr opleiding niet mocht doen. Ik werd letterlijk misselijk van haar, die stress werkte niet goed op mijn zw. Dus zei ik srry geen maatjes meer. :( zij zit er nog mee, maar haar probleem. Zij gaf aan mij toe dat zij fout bezig was maar nu snapt zij niet hoe ik erbij kwam en van wie ik dingen hoorde :)roll: van haar natuurlijk maar zij herrinert zich niks :rolleyes:). Ik ben er mooi klaar mee en zij werkt inmiddels ook ergens anders gelukkig!
    €75 voor foto's op een cd? :confused:

@jannes :( dikke knuffs voor sara! hopen dat zij gauw beter is!

@foover :) :) jajaja die ken ik al, een goede he ;)

@funnyme zo 3 zieke thuis :( gaat het beter met hun? koorts gezakt?

@eva zo mama lekker laten soppen dus :D hier ook traantje bij het feit dat zij zo snel groeit! straks ben ik de oma ;)

@miranda hoe gingen de prikjes? oh lees dat het goed ging :) mooie pics!

@freesia jij bent lief! wel bij de volgend meeting komen hoor! mis jou in RL ;)
    :) kate houdt ook gelijk op als ik de cam of fotot.stel in haar buurt houdt :( :( kijkt alleen met strak gezicht in de lens, film nu op afstand dankzij statief ;)
    Werd jij gebeld voor die kinderboeken? had ik laatste ook al maar zei dat wwwij aan eentje mee zouden doen en dat werd al felicitas, mevrouw was erg telurgesteld ach gossie geen bonus dan dit jaar? :)
    ben benieuwd of de verhuizing van Pisum lekker loopt :D

@lola minder situatie van jouw werk idd, onmisbaar maar toch ook niet door finaciele problemen :(
    haha bang dat er een tweeling of drieling gependeld wordt? :) ;)
    nu wel de fles in een keer leeg? rare meid ;)
    december was voor ons toen de maanda dat wij besloten ervoor te gaan.. Kate was waarschijnlijk de 3e of 4e van Jan. verwekt :D dus ook in bed vuurwerken gehad :)

ja ik ben gek op mijn meissies hier! moet zowieso een uur in auto zitten om bij een van jullie te komen :) en dan een uur terug :p maar dat heb ik zo eens in de tijd wel zin in (moet nou niet elke week zijn hoor haha das te ver elke keer :p kom maar eens hier heen ;))

@cossy :whistle: yeay gaat wat beter met bv :whistle:

Pff ook ff snel reageren gin er niet in :) nu echt naar bed! tot morgs lieve dames!

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr en ingeltje klinkt gezellie.

@kaatje leuk dat je met een aantal meiden bij pisum gaat kijken. suc6 bij de gyn vandaag.

leuk dat sommige meiden bij elkaar op visite gaan gezellig.

ik hoop dat de volgende meeting ook snel komt. misschien een idee om al eens te kijken naar een lokatie die
    goed te bereiken is voor iedereen sommige meiden moesten erg lang reizen geloof ik naar utrecht toch?
    misschien kunnen we een lijstje maken uit welke stad iedereen vandaan komt en dan kijken wat er een beetje in het midden ligt?
    ik wil dit eventueel wel doen. hoor het wel.

hier weer een rottige nacht gehad robin werdt om 3 uur wakker voor voeding en ging weer zonder morren slapen
    maar om half 5 was ie er weer gillen brullen nu denken we dat ie last heeft gehad van de paar hapjes fruit die die had gekregen.
    hij krijgt het niet elke dag dus dat zou kunnen verklaren dat ie soms wel beter slaapt vandaag geen fruit kijken hoe die slaapt.
    als ie goed slaapt krijgt ie voorlopig ff geen fruit meer. ga me thee ff op drinken is inmiddels lauw geworden.

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi!

Aimar heeft doorgeslapen tot 6:30! :) Fles gehad, lol gehad met mama, even in de box zichzelf vermaakt en toen alweer moe...dus nu ligt hij op bed en valt hopelijk zo in slaap. Dan gaat mama even ontbijten en douchen!

Inderdaad gezellig dat sommige meiden aan dit forum leuke contacten overhouden. Jammer dat er niemand in omgeving Utrecht/Amersfoort woont....

Gisterenochtend schrok ik! Ik moest Aimar om 11:00 wakker maken voor zijn fles. Meestal als wij de deur van zijn kamer opendoen, begint hij al te bewegen en wakker te worden. Dit keer totaal niet. Zijn gezichtje en lippen waren heel bleek ineens. Dus ik lichtelijk in paniek, hem wakker maken. Ging niet al te makkelijk en na een minuutje kwam er pas weer kleur in zijn gezicht.....echt heel eng vond ik.

Binnenkort moeten/willen we trouwens echt beginnen met het afbouwen van het inbakeren...maar ben een beetje huiverig. Het is namelijk afgelopen 1,5 maand zo goed gegaan. Daarvoor was het zo'n drama met slapen en huilen, dat ik het bijna niet durf....
    @ Lola: Hoe heb jij dat ook alweer bij Emma gedaan???

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames,

@Parr: die ruzie ging over zijn opleiding. Hij stelt alles tot het laatste moment uit met heel veel stress als gevolg en zo gauw ik er ook maar iets over zeg, wordt hij boos. Maar aangezien ik opleider ben, kan ik het niet laten om er iets over te zeggen, hihi. Tja, ik heb geen zin in die stress elke keer als hij iets af moet hebben. Want als hij bijvoorbeeld over 4 weken een artikel af moet hebben, dan begint hij nu al met zeuren en stress bouwen, om vervolgens 2 dagen voor de deadline eens te beginnen. Ik ben echt blij dat hij bijna klaar is! Maar het is nu wel weer goed hoor!

Meeting: de volgende keer wil ik echt graag mee!

NOD dec 2007: Quinten is omtreeks 20 dec verwekt. We waren toen in Disneyland. Chris vond het verwekken de leukste 'ride' :).

Gisteravond een zeer gezellig kraambezoek gehad. We hebben ons echt kapot gelachen. Quinten hield het tegen 20.30 uur voor gezien en die is meteen in zijn bedje in slaap gevallen (klinkt alsof hij zelf naar boven is gelopen, hahaha). We hebben hem tegen 23.00 uur nog een voeding gegeven en ik ga hem zo maar weer eens wakker maken.

Vanmiddag een marathonzitting bij de kapper. Ik heb namelijk heel erg dun haar dus als ik lang haar wil, 'moet' ik extensions. Vandaag is het weer tijd om ze te laten vervangen. Duurt meestal zo'n 4 1/2 uur. Gelukkig heb ik een leuke kapper!

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Pupke: succes bij de kapper-marathon :)

Vergeet helemaal te vertellen dat we gisteren voor de laatste keer bij de osteopaat waren. Ik heb wat massagetips meegekregen.
    Aimar heeft gisteren trouwens voor het eerst NIET 4 uur lang gehuild vanwege krampjes :D We waren na de osteopaat op een verjaardagsfeestje. Niet veel mensen maar wel lawaaiig (4 jongens inde leeftijd van 6-12 met ouders en aanhang). Aimar moest even huilen maar is daarna in slaap gevallen op de arm! Dus was een prima dag gisteren :)

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    pfiew uiteindelijk heeft Isis gelukkig nog wel gedronken gister. Was echt lichtelijk in paniek, dit had ze nog nooit gedaan! Vanmorgen begon het aanleggen weer met huilen en niet happen, maar nu gelukkig maar heel even. Wat dit nou is? Kan dit ook bij een sprongetje horen?
    Ben nu weer aan het multitasken: kolven, forummen, ontbijten :). Zometeen naar massagecursus, laatste keer, behalve dan een terugkommiddag op 1 februari.

Parr en Ingeltje, leuk dat het zo gezellig was!

Groetjes
    Azeb

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje, het was errug gezellig bij Truus! :D Ben echt zo blij dat ik zo'n goede vriendin aan dit forum heb overgehouden.
    En jullie natuurlijk ook! :D Echt, zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten.
    Jullie steunen iedereen door dik en dun, staan altijd klaar voor advies of alleen een luisterend oor.
    Vind dat deze groep wel een pluim verdiend!

@Cossy, idd wanneer weer een meeting? ;)

@Kaatje, succes straks bij de gyn!

@Tweety, jammer dat Robin na half 5 weer wakker was. Ik zou idd even uitkijken met fruit.
    Jullie weten niet of Robin echt reflux heeft toch, maar als hij t heeft word fruit ook eerst nog afgeraden vanwege de zuurgraad.

@Eva, als babies in een diepe slaap zijn verdwijnt ook de meeste kleur uit hun gezicht. Dit komt door de doorbloeding als ze in rust zijn.
    Heb me ook al een paar x rotgeschrokken hoor, meestal trap ik dan tegen zijn bedje en dan beweegt hij wel.
    Wij zijn gelijk gestopt met inbakeren en zijn overgegaan op slaapzak met lange mouwen eraan vast gemaakt.
    Dan is de stap toch minder groot als helemaal niks..
    Zou je misschien es kunnen proberen? Werkt t niet, baker je gewoon weer in.
    En tegen de tijd dat je moet afbouwen, probeer je t nog eens..

@Pupke wat leuk dat Quinten verwekt is in Disney! :D Zeker apart verhaal om later te vertellen haha..
    Zo, 4,5 uur bij de kapper. Doe het je niet na.. Ik ga 1 x in t half jaar om te knippen en verven doet TruusdeMier haha..

Ow kreeg net een mail vd fotograaf waar we vrijdag een afspraak hebben. Hij ziet af vd opdracht omdat hij vind dat ik teveel vragenstel over de mogelijkheden en de prijs.
    Hij vond dat er een ondertoon bij mijn mailtje zat over de prijs vd foto's op cd-rom en wenst me veel succes met het vinde van een goedkopere!
    NOUJA! Me vriend is kwaad joh... hij is in staat om na ze werk daarlangs te rijden.
    Maargoed, ik heb gewoon gezegd ach steekt hij t toch lekekr in ze hol.
    Dus zo even andere fotograaf in Soest bellen, zijn we toen geweest om familiefoto te maken voor Smoeders 60ste verjaardag.
    Hopelijk lukt alles nog op tijd voor kerst.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @missy nou ja ik zou dus ook lang die fotograaf gaan hihi of iig nog een mailtje sturen je mag toch gewoon vragen stellen. het fruit is steeds gewoon goed gegaan misschien is het toeval dat ie nu 2x vroeg wakker was van krampjes iig niet van de reflux eventueel. de artsen in het zh hebben ook niet gezegt dat ie het niet mag ivm reflux?

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ow oke.. ja wij lazen het op internet over reflux. En daarom hadden wij t gevraagd aan de arts.
    En die zei, je kan t proberen.. als hij er op reageert voorlopig niet geven. Gebeurt er niks, is er niks aan de hand.

Ja ik ga zo nog een mail terugsturen, zit even te bedenken wat ik erin ga zetten. Iemand suggesties?

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: bij een fotograaf in Soest? Ik kom uit Soest! Woon nu weliswaar in Soesterberg, maar blijft dezelfde gemeente. Zie nu net dat jij uit Utrecht komt :)

Slaapzak met lange mouwen. Ik heb er dus 2 maar die zijn echt veel te groot voor Aimar....terwijl dat de kleinste waren die ik kon vinden :(

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    We dachten aan Den Bosch, dan hoeven er een aantal minder ver, en we kunnen elke keer wisselen, bijv volgende keer dan weer Zwolle ofzo.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, mijn vriend werkt in Soesterberg! :)
    Wat grappig dat jij daar woont. Mijn zwager en schoonzus wonen in Soest en mijn zwager heeft daar ook een eigen bedrijf.
    We hebben net een afspraak gemaakt voor morgen bij Fotograaf Swager in de winkelstraat van Soest. :D Gelijk een actie als wij komen, 3 foto's voor totaalprijs van €15,- dat is nog eens leuk! En canvasdoek 40x50 was ook in de aanbieding.

Waar woon je dan precies?

De slaapzakken waren hier ook te groot, maar heb een handige schoonmoeder die het hoofdgat wat heeft ingekleind en de mouwtjes ook. Misschien een idee? Gewoon met paar stikjes vastzetten, zodat je t ook weer los kan halen als t te klein word.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Misschien menstruatie? Of kan dat niet als je de Mirena hebt?

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Maar heb je dan die mouwtjes dichtgenaaid? Dus dan zitten z'n handjes er in? Of heb alleen net naast de rits een dwars stiksel gedaan zodat hij zijn armpjes er niet zo makkelijk uit terugtrekt? Snap je wat ik bedoel?

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik denk gewoon de mouwtjes omvouwen ('oprollen') en dan stiksel erin!

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aan die baby vd maand verkiezing hoef je ook niet meer mee te doen....er is 1 foto waar al 37 keer op gestemd is, kan me niet voorstellen dat dat toeval is :(
    Naja ik vind onze september baby's (en degene die net iets eerder of later geboren zijn ;) ) toch de mooiste en de leukste hoor! Daar kan niemand tegenop :)

17. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Goedemorgen allemaal,

Zo hier een kort nachtje gehad, ben ik niet meer gewend hoor. Ik lag al lekker te slapen tot dat Lotte het gisteravond om half 11 op een krijsen zette en niet meer stil te krijgen was. Elke keer als ze slikte dan begon ze weer met huilen, dus volgens mij had ze een zere keel. Wat water proberen te geven, maar dit wou mevr. niet. Uiteindelijk maar een zetpil gegeven en 5 minuten later was ze stil. Door het huilen gooide ze een heleboel slijm eruit. ze heeft gelukkig verder door geslapen, alleen kon ik niet meer slapen en was het 01.00uur voordat ik in slaap viel en dan om half 7 weer wakker, dus een kort nachtje. Lotte is nu lekker snotterig en ik hoop dat haar zere keel weer een beetje gezakt is. Dus nu maar veel uien naast haar bed en insmeren met Luuf.

Zo dat was een lekker ego stukje.

Ik hoefde niet zoveel bij te lezen vanmorgen. Maar ja ook wel logisch als je de hele dag gewerkt hebt wil je natuurlijk eerst lekker met je kleintje snollen. Ik heb gelukkig nog 3 weekjes vrij voordat ik weer aan de gang moet. Bewondering voor de mama's die nu al aan het werk zijn. :thumup:

Hele fijne dag iedereen.

Groetjes Marieke.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Ingeltje: oja....zo had ik het nog niet bedacht...nou mijn moeder komt morgen hier....maar natuurlijk niet met haar naaimachine.... :( Nou misschien kan ik vanmiddag even bij haar langs...want als het goed is komt mijn vriend op een beetje normale tijd thuis...
    Moet wéér met zijn moeder naar het ziekenhuis en zij krijgt het dan altijd voor elkaar om daarna hem nog uren bezig te houden met allerlei klusjes of hij moet als taxichauffeur fungeren omdat zij dan ineens bedenkt dat ze nog naar de winkels e.d. moet :x Maar je hoort mij niet zeuren hoor :)

19. Goh, ik dacht veel te weten over de medische molen, maar van een LEO-operatie had ik nog nooit gehoord.

Ik kreeg ook geen spontane eisprong, maar bij mij sloeg Clomid wél aan. Ik werd alleen helaas nog steeds niet zwanger.

Misschien een opsteker voor jou: Na mijn eerste zwangerschap (niet die van Jasmijn, maar een miskraam een jaar eerder) werd mijn cyclus een heel stuk regelmatiger én kreeg ik netjes iedere maand een eisprong. Van Emma ben ik zelfs zonder toeters en bellen in de 4e ronde zwanger geraakt.

Het leek net alsof mijn lichaam 'even' moest leren 'hoe het moet'...

20. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Volgens mij heeft ze de mouwtjes aan de zijkant van de slaapzak vastgezet, waardoor de armpjes niet meer naar boven kunnen. Dus zijkant van het mouwtje aan de zijkant van de slaapzak.
    Ik heb Lotte ingebakerd met de pucababy en ik ben nu ook overgestapt naar een slaapzak met lange mouwtjes (een winterslaapzak). Ik heb hem zelf bij prenatal vandaan. Maatje 70 cm en dit gaat erg goed. In het begin legde ik haar armpjes naar beneden onder de dekentjes, dit was ze zo gewend dat ze 's morgens nog zo lag. Nu maakt het niet meer uit. Succes met afbouwen.

Groetjes marieke.

Deel Deze Pagina