September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ sams: sterkte met het verwerken. Wel fijn dat Floor zo lekker vrolijk was toen jullie haar ophaalden.

@ Azeb: Bij is het net andersom: Aimar heeft een periode gekend waarin hij alleen maar huilde (8 uur per dag). Ik kon er toen op zich wel goed tegen, alleen was het heel vermoeiend. Nu gaat het eigenlijk al weer een tijd lang heel goed met Aimar, hij huilt veel minder, maar áls hij dan huilt, merk ik aan mezelf dat ik onrustig ervan wordt omdat ik bang ben dat we weer terug bij af zijn...gelukkig blijkt er dan vaak niks aan de hand te zijn en valt hij na even huilen gewoon tevreden in slaap.
    Maar ik snap wel hoe je je voelt als je baby huilt en je raakt er onrustig van.

@ tinkerbel: Ja vreselijk kan het zijn als ze maar blijven huilen hè? (I've been there...... :rolleyes: ) En voel je niet al te schuldig hoor, zoiets heeft iedereen wel een keertje (of wat vaker... ;) )
    Geniet van dit momentje voor jezelf nu ze lekker ligt te slapen! Knuff van je buddie :)

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik heb trouwens vanmorgen bij de Prenatal een rokje, broekje en bloesje gekocht voor de kerst. Zo schattig! Zwart broekje met roze lint als riem, wit bloesje met roezels en een zwart met roze bloemetjes rokje. Heel leuk.

Grrrr Isis slaapt nog steeds niet. Af en toe is ze even stil, een paar minuten, maar ze gaat steeds weer huilen.... Ik ga nu dan maar echt kijken. Steeds als ik op het punt sta om te gaan kijken is ze weer eventjes stil, maar ik geloof dat het nu toch niet meer stil gaat worden...

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @babystyle: da's ook raar dan? Hopelijk sprongetje want dan weet je dat het tijdelijk is! Succes vanavond dan.

@Ingeltje en andere werkende BV moeders: hoeveel kolf jij op je werk? Ik heb het idee dat het bij mij aan het teruglopen is. Ik kolf 3x, 150 - 140 - 100 cc. Laatste keer is altijd veel minder. Er zit steeds 3 uur tussen. Misschien drinkt Raven dit normaal ook maar dat weet ik dus niet. Ze krijgt als ik werk namelijk gewoon 3 keer 150 cc want ik vul het altijd aan met ijsblokjes.
    Omdat ik door mijn voorraad heen begin te raken moet ik op werkdagen 's avonds een extra keer kolven om de voedingen aan te kunnen vullen.
    Ik heb al heel wat keren extra voedingen gegeven of extra gekolfd de afgelopen 2 weken maar mijn productie wordt niet hoger om een of andere reden.
    Ik vind 3 keer kolven voor zo'n prutbeetje ook erg veel werk. Makkelijker zou zijn 2 keer kolven, maar ik ben bang dat het dan helemáál terugloopt.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @azeb: misschien toch honger omdat ze wat slechter dronk gisteren? Gewoon extra keertje aanleggen zou ik doen, kijken of ze dan wel rustiger wordt.

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Heej dames, had ff een vraagje (zal 'ns niet zo zijn :)): Hoe weet je of de speen de juiste maat heeft? Deze speen van bibi, de speen 'vanaf dag 1', die laat een afdruk van het schildje achter om haar mond. Ik dacht dus dat ie te klein was. Maar de volgende speen qua grootte van bibi is vanaf 6 maanden. Dus die is dan veel te groot. Kan die vanaf dag 1 dan wel te klein zijn?Anders zou bibi toch ook wel grotere maten hebben ertussenin? Difrax heeft dat namelijk volgens mij wel...

En nog een vraagje: ik had toch verteld overdat Amé zo onrustig en weinig lijkt te drinken? Met veel overstrekken enzo? Nu had ik anderhalf uur na de ochtendvoeding van 08.30 gekolfd en er kwam maar 70 cc uit in totaal. Dat is toch erg weinig? Maar het kan bijna niet dat ze zo doet omdat ik te weinig heb, want als ik erin knijp als ze 'klaar' is (dat is: als ze huilerig gaat doen en zo overstrekt dat ik haar niet meer aangelegd krijg) dan komt er nog een straaltje uit. Dan issie toch nog niet leeg lijkt me? Iemand iets interessants over op te merken? Ik denk zelf dat ik maar 70 cc kolf omdat mijn productie overdag zich aangepast heeft op hoeveel zij drinkt, en omdat zij overdag zo weinig drinkt, is de productie ook erg weinig. Of klopt dit niet denken jullie?

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Moppiepoppie: die afdruk heeft niets met maat te maken, maar met hoe hard ze zuigt. Ze zuigt blijkbaar heel hard, daardoor die afdruk. Heeft Sara soms ook....

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppie: afdruk heeft Raven hier ook. Ik had eerst difrax, die vielen eruit (kon ze niet vasthouden zeg maar), daarna bibi, ging al beter maar die laten idd 'nogal een afdruk achter, en ben al een tijdje helemaal fan van MAM Dodie spenen. Die vind Raven helemaal top. Houdt ze makkelijk vast en ze vallen er bijna nooit uit.
    Ze wil nu de bibi ook niet meer (lees: krijsen).

70 cc anderhalf uur na de voeding vind ik niet weinig hoor! Ik kolf nu 3x per dag (werk) met 3 uur tussenpozen en dan heb ik 150-140-100. Denk dat je gelijk hebt over de hoeveelheid aangepast enzo.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ff vertellen over het cb en dan ga ik de laatste kerstkaarten op de bus gooien en teruglezen en reageren natuurlijk!
    Omdat de meiden ruim een week op 5 flessen van 180 zitten en daarom ook een fruithap mochten (heb t voor de zekerheid nog eens gevraagd) ben ik vandaag gaan wegen.
    Maandag zijn de meiden 4 maanden en de score is nu:
    Anna 5095 en 59,5 cm
    Sophie 44930 en 59 cm. Dus Anna is 255 gram en 1 cm in 2 weken. En Sophie 230 gram en 1 cm. Maar nu komt het, de meiden hebben nog honger na 5 flessen op een dag en een halve fruithap allebei. Het cb adviseerde om naast de 5 flessen de meiden 's morgens een halve fruithap en 's avonds een halve groentehap te geven. Dit mag dat eventueel hele fruithap en hele groentehap worden. Dus als ze vanavond nog honger hebben dan krijgen ze groenten. Hebben ze geen honger vanavond dan niet!

Beetje warrig verhaaltje geloof ik maar hoop dat jullie hem snappen!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @funnyme: wat groeien de meiden lekker zeg! Zijn ze alweer 4 maanden? Tjemig, wat gaat dat hard.
    Leuk zeg, groente en fruit. Ik kan niet wachten om het te proberen maar geef volledig BV en wil niet dat het terugloopt dus ik begin er denk ik pas mee bij min 5 maanden...

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: begrijp ik nou goed uit wat ik over de spenen van DodieMam lees dat ze niet de Dental-vorm hebben (plat aan de onderkant, zoals bij die bibispenen), maar aan alle kanten symmetrisch zijn? Hoe moet ik dat me voorstellen; zoals een speen van een fles? Wat mij brengt op de vraag wat dan het voordeel is van die Dental-vorm-spenen, want bibi zal niet voor niets zo'n vorm speen hebben toch? Het klinkt aannemelijk van DodieMam dat de symmetrische speen beter blijft zitten namelijk...

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @anno klinkt me bekend janco kan ook niet tegen huilen ja 2 min en dan krijg ik hem weer.

zo vandaag de zolder opgeruimd en gesopt samen met robin hihi die zat in zijn wippetje op het bed te kijken en te lachen rene is op het kdv dus nam het er ff van. nu ff bakkie doen en dan me eten maken hubbie gaat rene weer halen dus das weer lekker.

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ yule hoop het wel, wilneit dat zo blijft, want dan meot ze maar een x bij me pa op de kamer slapen dat hij lekker mag waken een keertje.

Heb ff batterijen van me pa gepakt hihi nui ken ik gewoon mee schrijven.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppie: 't is geen dental speen zoals difrax en bibi hebben maar het lijkt er wel op. Hij is wat zachter en flexibeler en breed en afgeplat zodat hij heel goed naar het mondje vormt maar het verhemeltje of de tong niet in een bepaalde richting forceert. In het begin zat ik me helemaal op te winden dat het geen dental speen was en dat ze die niet wilde enzo. Maar nu denk ik: ach, duimen is veel slechter voor de ontwikkeling van de mond en een speen kun je weghalen op den duur.
    Maar toen ik nog eens de Dodie speen instructies las staat daar dat het de orthodontische ontwikkeling ondersteunt (of zoiets). Dus toen was ik wel gerustgesteld.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    haha dat heb je nu al 2 keer gevraagd en heb al 2 keer geantwoord ;) houd je 't niet meer bij? hihihi ik ook niet hoor! Maar voor jou nog een keer (jij doet ook altijd zoveel moeite voor ons!):

Ik voed om 7 uur, kolf niet na.
    Op werk kolf ik om:
    10 uur ca.250cc
    13 uur ca.110cc
    16 uur ca.90cc
    19 uur bij avonddienst (nog niet gehad)
    Dus heb precies die 450cc voor het kdv. Ook 3 keer 150 cc hier.

maar kolf jij s ochtends thuis ook nog na de bv? ik niet en hou daarom om 10 uur nog genoeg over

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    moppiepoppie; dat overstrekken; is dat wel 'klaar'? Of 'ik krijg het er niet uit!'. Want Julian is klaar als hij moe en suffig wordt en beetje in slaap valt.

Misschien moet je eens gaan denken aan flesvoeding geven meis. De BV lijkt gewoon te moeilijk te gaan! Is met FV gewoon een stuk makkelijker en ze heeft nu al 3 maanden gehad bijna!

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: waar koop je die dingen? Heb ze nog nooit bij Kruidvat zien liggen...

@Ingeltje: Nou, dat is het punt; het is zeker niet 'klaar', want ze drinkt echt te weinig (voor mijn gevoel). Maar hoe zou het kunnen dat ze er niets uit zou krijgen, als ik dan zelf, als ik in mijn borst knijp, er een straaltje uit krijg?

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @all: Omdat ik nu ook keelpijn heb (joepie) eet ik de hele dag Vicks blue. Nou weet ik dat pepermunt krampjes kan veroorzaken als je bv geeft, maar ik merk niet dat ze meer huilt ofzo, of anders drinkt dan normaal, dus dat is gelukkig niet zo hier. Nu vroeg ik me af of veel Vicks blue op een andere manier wel slecht kan zijn voor je kindje via de bv. Ik merk wel dat haar ontlasting iets dunner is, maar of dat nou erg is... Wat denken jullie?

18. Nou, het Mirena-spiraaltje zit erin! Niets van gevoeld overigens...

Grappig is wel dat de - vrouwelijke - gynaecoloog steeds vroeg: 'Gaat het?' bij iedere handeling die ze deed. Dat vragen ze bij de bevalling ook niet (en als die 'gaat', dat 'gaat' alles)... :) :) :)

Over 6 weken nog even terug voor een controle-echo en dan kunnen we weer 5 jaar vooruit. Mochten we dan nog steeds van mening zijn dat ons gezin compleet is, dan is Roy de pineut... ;)

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Yule, ja maandag zijn mn moppies alweer 4 maanden! Gaat snel he? Als ik volledige bv had gegeven had ik ook nog niet bijgevoed, maar soms loopt het anders...

Moppiepoppie, ik denk dat het niet zo heel veel kwaadkan...

Lola, fijn dat het meegevallen is het spiraaltje!

Zo wij gaan lekker eten. Macaroni-pestoschotel... jammie!

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik weet het niet meid, kan zijn dat je toeschietreflex misschien niet goed is ofzo? Of haar zuigkracht niet genoeg? Ik zou het echt niet weten.
    Maar als ik steeds zo zou moeten zoeken naar de juiste manier, zou ik serieus overwegen om gewoon op de fles over te gaan. Misschien maakt het jou wel een stuk zekerder! Natuurlijk is borstvoeding goed, maar flesvoeding ook. Je kan dan beter bijhouden wat ze binnenkrijgt en misschien drinkt ze wel makkelijker uit de fles? Maar dat is mijn mening natuurlijk. Jij moet kijken waar jij je lekker bij voelt, als je maar niet blijft doormodderen met borstvoeding terwijl je je er niet fijn bij voelt. Doe wat jij het fijnst vindt en waar je je lekker bij voelt!

Deel Deze Pagina